........... Tian Chua Dont Want To Visit Flood Area To Save Resources ...... Why Excuse So Stupid Wan ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tian Chua Dont Want To Visit Flood Area To Save Resources ...... Why Excuse So Stupid Wan ?

Wednesday, December 31, 201418comments

KLiK
If you talking about you as the leader like being a resources, well ......WE  DON'T  MIND  WAN ........ ! Waste also OK wan ... Many reserve already.

The boat i think we can give but the manpower to protect you from drowning ....errr.... well ..... like i said, it's OK wan !

But seriously la apek, places like in Kuala Krai the worst hit, no more water already. Even you go Kota Bharu also aaa, the water like your friend here -


Even you dive like Pandalela also you cannot drown la ...haiya ...

Or you talking about your boss here -



Like that of course is a waste of resources ! See the lady at the back, so relax can makan kacang some more in the water ? WALK LA !

Not like you go when the water still high, we talking about AFTER the flood finished la.

In this case, i have to respect ahjibgor. You people shouted like hell when ahjibgor went holiday to Hawaii and you complaint he only tweet-tweet from far away about the flood, but what difference from you ? Same also what ?

And what about all these missing leaders of PR ? Where are they ?



At least ahjibgor tried to make amends now that he's back immediately when kantoied. You people kantoi also, still never show up ? 

I criticise ahjibgor a lot but in this case, he is among the most active leader on the ground so far meeting with the rakyat and all. 

You guys talk only lar but action .... NOTHING ! 

And then another stupid friend of yours also commented -


“Stop politicising the issue. Focus on helping. The criticism is baseless. It is not the practice of our party leaders to go down to help and take photos", said Shamsul, who is also PKR vice-president.


If like he said - It is not the practice of our party leaders to go down to help and take photos, then just go down and help WITHOUT taking pictures la ! 

Just because you don't like taking pictures while working, you don't work ? Why so stupid wan ?

I think the rakyat already see the true colours of PR leaders this time.

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 4:50 AM

Yg gambar kit siang tu kan din maybe dia nak pegi tempat jauh mcm sekilometer agaknye jadi aku tak heran sngt dia naik bot tapi ada minachi makan kacang blakang tu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 4:54 AM

So, LKS is stupid!?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 7:01 AM

Air Main says,
Tak nampak gambar KJ dlm senarai.Ada dengar ke suara dia dlm media?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 7:11 AM

Dia ni TOLOL buat apa nak dengar saranan dia, pengundi2 dia je yang tolol macam dia pasal tu kekal di Parliament. Geli aku orang macam ni pun laku....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 7:41 AM

Haha thts funny. But d facts so stupid reason from moron leaders thts d standard of .....selcted leaders

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 8:31 AM

dah kata dah...JANGAN PERCAYA sikit pun dengan politicians...semua hampeh! bayangkan..yang begitu kuat semangat pegi membantu adalah mereka2 yang digelar mat rempit..kuli...anjing kerajaan dsb..

gaji nak besar..kereta nak besar..rumah nak besar..nak jadi pemimpin..digelar WAKIL RAKYAT..bila rakyat susah..wakil dia hilang entah ke mana..ptuiiih!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 8:54 AM

Orang kita juga yang bagi muka dekat puak-puak ini.

....................
Reply To This Comment ...................
December 31, 2014 at 9:17 AM

Huh ! Muka-muka ini, tengok pun sudah termuntah... langsung tiada kredibiliti dan aura kebaikan. Lihat saja yang bersefie seolah nya satu pesta air !

Sebelum ini mereka kutuk Najib seenak badan..he..he.. kata Ismail Sabri, "lantak lah apa diorang nak kata..." Betul ! Setan itu mesti di lemparkan api ! Mesti di langir dengan asid limau ! Mesti di buat "serupa tidak sama" kerana kita tetap kepada Yang Satu menyangkal iluminati agama baru mereka !

Bila ibu-ibu melahirkan tuan-tuan kepada ibu-ibu ini sendiri, renungi lah sebab musabab bencana-bencana besar berlaku secara berturutan; memberi peringatan kepada umarak dan ulama kita yang sudah hilang tiang seri nya....

Namun, mereka tetap berseronok dalam dunia kemewahan sendiri menggadai masa depan kepada musuh-musuh dalam selimut....

Semoga Umno keluar dari "wajah-wajah" kemusyrikan ini. Kembali lah kepada landasan sebenar !

Apa khabar KJ dan Nazri ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 9:39 AM

Satu perkara yang perlu dikaji, adakah banjir teruk yang menimpa Kelantan terutama di Kuala Krai dan Gua Musang, adakah ia berkait dengan pembalakan rakus? Kalau tengok gambar air banjir, merah semerah-merahnya. Maknanya adalah tanah yang terdedah selepas bukit digondolkan masuk ke dalam sistem sungai semasa hujan lebat.

Jika begitu, perlu juga dikaji adalah masalah ini ada juga berkaitan dengan pemberian tanah kepada Ngeh & Nga dari Perak sebagai pertukaran meletakkan Nizar sebagai MB Perak satu ketika dulu?

Lagi satu, anak Kelantan yang dulu berduyun-duyun balik Kelantan untuk menangkan Pas semasa PRU13, AYUH balik sekarang, baliklah berduyun-duyun tolong keluarga masing-masing di sana. Jangan anda yang nak pertahankan kerajaan Pas, keluarga di sana yang merana!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 9:53 AM

Ha! Ha!
Din, you're the best!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 10:17 AM

Putar pelit. Its a waste of resources pilih puak-puak penipu jadi wakil rakyat sebab makan gaji buta dan dibayar oleh duit cukai pendapatan rakyat. Komen dan bangkang bodoh sape-sape pun boleh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 11:06 AM

Jangan sampai umno saman tian chua Lagi,kes fitnah lahad datu umno dah menang 10 trillion.Umno parti bermaruah tau!!!....din nak tanya Nik aziz dgn Nik abduh mana?tak habih Lagi ke mesyuarat hudud Dari hari tu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 1:24 PM

Kalau kita fikir hikmah daripada bencana banjir ini banyak. Antara yang dapat saya fikirkan orang Islam yang selama ini berpecah disebabkan pelbagai faktor dapat melupakan seketika perbezaan tersebut.

Faktor ideologi politik. Kita bersyukur apabila saudara kita di Kelantan ditimpa musibah, kelihatan UMNO dan PAS boleh duduk semeja dalam membantu rakyat. Contohnya gambar Menteri Besar Kelantan dan TSMY duduk bersebelahan.

Faktor bola sepak. Tahun 2014 ini Liga Malaysia semakin rancak. Malang sekali kerancakan ini terbawa-bawa sehingga menjadi isu kenegerian. Muncul pelbagai slogan mengikut geografi negeri yang pada akhirnya memecah belahkan umat Islam di Tanah Melayu ini. Syukur ketika negeri di pantai timur ditimpa musibah, orang Islam tidak kira negeri mana sama-sama membantu mangsa yang terlibat.

Penutup akhir 2014, walaupun pelbagai ujian menimpa kita, Alhamdulillah kelihatan orang Melayu itu amat dekat satu sama lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 3:03 PM

@AnonymousNi yang penganut rasis cauvinis tak nak tengok. Mesti gunakan Melayu liberal untuk pastikan orang Melayu sentiasa pecah-belah supaya senang dilahap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 7:52 PM

His excuse so stupid because his natural brain cannot produce anything beyond stupid. Capacity too small. asehman ... total disgrace

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 8:21 PM

Ha...ah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 8:23 PM

Bercuti....pm dah suruh balek...nanti air bila dah surut...terjojol la dia..haha

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
January 7, 2015 at 8:55 PM

Jadi penduduk di kawasan parlimen batu kenalah beringat jika banjir Tian Chua dok rumah goyang kaki.

Post a Comment