........... TAHNIAH Kepada Pemimpin Yang Bersama Rakyat ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

TAHNIAH Kepada Pemimpin Yang Bersama Rakyat !

Friday, December 26, 201413comments

Adakah kehadiran pemimpin ke pusat2 pemindahan dihargai oleh rakyat ?

Adakah kehadiran pemimpin menaikkan semangat rakyat yang menjadi mangsa banjir ?


Adakah kehadiran pemimpin menaikkan semangat para sukarelawan dan mereka yang bertugas ?

Adakah kehadiran pemimpin menganggu tugas mereka ?



 Adakah kehadiran pemimpin tidak membantu dalam mendengar dan menyelesaikan masalah ?








Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 26, 2014 at 9:04 PM

Din, ko ambik cuti dlm seminggu dpd berblog ye. Aku rasa sakit hati ko pada najib dah makin kronik. Takut dari hati pindah ke otak pulak... Kes naya din...haha

....................
Reply To This Comment ...................
December 26, 2014 at 9:52 PM

@AnonymousTang mana yang salah pulak gambar tu ? Kan takde masalah buat pro ahjibgor ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 26, 2014 at 11:09 PM

tuhan dah bg pertunjuk pada rakyat supaya berundur. timing mmg tepat pada waktunya ketika dia main golf dgn big boss lak.. buang mati emak..telan mati bapak..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 26, 2014 at 11:31 PM

Anonymous December 26, 2014 at 9:04 PM

Puak Ah Jib Gor Meroyan marah sakan.. bila kena batang hidung...

Woooii.. Kamu nie semua jenis Melayu Paling Tak Berguna...Melayu Jenis Pak Turut Macam kamu nie amal agama apa?

Agama Islam menyuruh kita mentaati pemerintah, selagimana pemerintah tidak lari drp hukum agama..

Kepentingan manakah yang utama? Main Golf dgn Obama ker, ada dalam negara dalam membuat keputusan tertentu yg hanya mampu dibuat oleh seorang Perdana Menteri..??

Tan Sri Muhyidin ada batasnya walaupon hanya memangku... keputusan adalah di tangan seorang Perdana Menteri, yang lain semua ikut..bukannya Pak Turut macam kau nieh..

Tunjukkan Dimana SALAH dan SILAPnya apabila para Penyokong Kerajaan, Pengundi UMNO Barisan Nasional dalam Mendesak, samada secara Keras, Hentaman, Makian supaya dapat menarik minat dan perhatian seorang Perdana Menteri? Supaya Perdana Menteri ini Balik Segera Menangani Isu dan Masalah Berkaitan Ketenteraman Awam berhubung Banjir Luar Biasa?

Sudah ku Katakan, Jika Kita tegur dengan cara lembut, sopan santun, Apakah PM Najib akan dengar? uuuh Ooh, tidak, Najib perlu diingatkan dengan kekerasan, teguran keras... Bukankah Najib berasal drp Golongan Bangsawan?

Saidina Umar ditegur dgn Keris Di Lehernya, siapa Najib Razak..hanya Perdana Menteri Islam, yang Kalimah Allahpon beliau Tidak Menjaga dengan sempurna.

Jadi Puak Macai Ah Jib Gor.. Terima kasih kerana Meroyan dan Merapu Kat sini..

Di sinilah Bermulanya Agenda Yang Benar lagi Hak akan diutamakan, Dipertahankan.

Diakhirnya nanti, PM Najib kesayangan pengampu dan pembodek sekelian akan mengucapkan Terima kasih kepada Rakyat seperti kami ini, Blogger Pok Din @ Din Turtle dan pengomen yang sewaktu dengannya, kerana mengingatkan dia yang sudah jauh tersasar drp perjuangan Islam dan Melayu yang sebenarnya.

Tidak salah mempertahankan Pemimpin Yg Benar, Tapi Pemimpin yang salah memilih jalannya, adalah Menjadi KEWAJIPAN ummah, orang ramai menegornya, samada secara perbuatan, lisan/tulisan dan doa. Bukannya bersekongkol dengan kebatilan dalam kejahilan.

Kalau Kamu Cina DAP, Melayu Red Bean Army, semoga seluruh keturunanmu Hancur, hilang maruah dan tidak menghormati kamu di akhir hidup kamu merempat, kerana kamu tidak tahu membezakan yang benar dan salah, hanya habuan dunia yang kamu cintai dan kasihi, di sisi Allah jualah habuan sebenar untuk pejuang yang sebenar.

Aku Memang Rasist bila berbicara mengenai Melayu, Aku sememangnya Ektrimis bila berbicara mengenai Agama Islam kerna adanya tuntutan agama ke atas diriku ... Tapi Aku bukanlah Terrorist, Aku Bukan Populist, malah Aku bukannya Perompak, Lanun, Pemaksiat, Penjudi, mahupon Penzina..

Aku adalah Makhluk Allah yang akan mati menemuinya, Allah Tuhan Sekelian Alam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 12:00 AM

mana kj? tak nampak batang hidung pun. kat london gak ker

....................
Reply To This Comment ...................
December 27, 2014 at 12:35 AM

Din, kita rakyat ni tak patut mengharap lebih-lebih daripada pemimpin. Mereka tu pun manusia yang perlu berehat bercuti di US, London, Perth, Hawaii dan lain-lain tempat dimana mereka tidak diganggu golongan bawahan. Mereka membanting tulang setiap hari, seperti pekerja kontrak Bangla dan Indon, demi golongan bawahan yang tak henti-henti minta itu dan ini. Kita rakyat ni banyak mendatangkan masalah kepada pemimpin. Tanya soalan pulak yang susah sangat sampai tak boleh jawab. Mcm 1MDB tu janganlah kita tanya, bukan kita faham pun. Kita rakyat bawahan ni harus tahu beza antara yang bangsawan dan yang bukan. Saya hanya berdoa agar satu hari nanti janganlah golongan bangsawan ini di gelar bangsatwan oleh rakyat bawahan yang hina ini.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
December 27, 2014 at 12:37 AM

Sebenarnya pemimpin nak bercuti di luar negara tak jadi kesalahan pun. Masa Ah Jib Gor pergi bercuti mungkin banjir macam biasa seperti tahun2 lepas. Nasib baiklah ada yang perihatin tolong ingatkan Ah Jib Gor ketika banjir semakin teruk.

Alhamdulillah Najib dengar juga keluhan dan mengambil tindakan yang betul dengan pulang segera untuk membantu dalam saat sukar ini.

Golongan komunis kawan PAS/PKR nampaknya tak menunjukkan minat langsung untuk membantu malah mengambil kesempatan di atas musibah yang berlaku. PAS seharusnya sedar siapa kawan siapa lawan.

....................
Reply To This Comment ...................
December 27, 2014 at 12:57 AM

@Apanamayep, kalau tanya banyak2 mesti kena marah balik !

....................
Reply To This Comment ...................
December 27, 2014 at 1:02 AM

@PakKadukahjibgor pergi selepas tonton bola sabtu lewat malam.... mungkin malam itu juga atau pagi ahad. Rantau panjang tenggelam hari Jumaat dan sejak hari itu graf banjir mencanak naik.

Seorang pemimpin yg bertanggungjawab akan tunggu sehingga keadaan benar2 stabil sebelum melancong keluar negara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 1:41 AM

Kalau Rusia yg kena attavk dgn US & Sekutu kuatnya, Canada, Australia, Great Britain Uk, boleh suruh semua menteri beku cuti... Kenapa pemimpin di Malaysia tak boleh buat perkara sama?

Ringgit tengah melemah berbanding matawang US & Singapore, banjir luar biasa akan menjejaskan eksport negara, bukankah baru ajer pak menteri kita cakap, asa ekonomi dalaman kita kuat, tapi banjir ini, kerugian bakal ditaksirkan BERBILLION Ringgit.

Tunggulah, Selatan Thai lepas air banyak2, air laut pasang besar, hujan mencurah2, air banjir naik ke semua kawasan, kawasan pertanian musnah, kawasan bandar lumpuh, kegiatan ekonomi lumpuh.. masa tuu baru terhegeh2, pak menteri suruh kita jimat cermat, austerity measurelah kata, lepas mereka berhabisan bermewah?

Kita sentiasa kena waspada, ingat mengingati, pesan memesan, cuti bukan masalah, tapi bila bencana alam berlaku, segera pulang, bukan monitor drp Padang Golf or Bilik Suite Hotel..

Seorang Pemimpin mestilah selalu waspada, expect yhe unexpected, bukan bila dah jadi bubur baru nak pikir kenaper bubuh air terlalu banyak semasa memasak nasi, baru nak buat post mortem.

Banjir besar dijangkakan berlaku dgn fenomena perubahan cuaca, solar flare, bulan mengambang penuh..dsbnya... Tv dah pon tunjuk. Banjir selalu berlaku pd akhir bulan desember..monsun pantai timor, tapi ader banyak faktor pengubah spt di atas...

Kerja kena kemas & teliti.. apa akan jadi jika banjir berterusan, hujan tak henti selama 3 - 4 hari.., selatan thai lepas air empangan, empangan kita pon di tahzp kritikal, Pm & Pak Menteti dok asyik main golf, layan bini shopping, BARU NAK FIKIR PADAL NEGARA DAN RAKYAT!

Adoooyaiiii, napper lah melayu alaf ini masih kekal di situ jua...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 7:32 AM

sebelum ni saya pernah komen kata najib better takyah balik lagi masa bro din post gambar dia bercuti dulu. tapi tak sangka pula mmg najib sendiri sebenarnya dah malas nak balik walaupun bencana besar melanda negara.. yelah akhirnya balik juga lepas berhari hari dikritik hebat. disebabkan ini menguatkan lagi pendirian saya najib mmg dah tak berguna lagi dan ini masanya untuk menurunkan peminpin yang dah malas nak bekerja untuk rakyat. harapan saya ada gerakan besar besaran dalam umno untuk menurunkan tahta "raja bogel" ni dia tak layak untuk bertahta lagi. sekian terima kasih

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 11:35 AM

Banyak lagi sedara mara kita pak2 menteri yang enggak turun masa banjir mendiri gini. Antaranya menteri Pak Mustarjo wilayah Jawo Tengah sedangkan Pak Jokowi dengernya sedang mempelajari bahasa Inggerisnya di Bandung. Apa pula terjadi hingga tidak terkesannya pak Khairi jamaludin, Pak Hisamudin, Pak Gondrong2 yang lain? Biasanya merekalah yang terkedepan. Kenapa kini menghilang terus2an senyap dan sunyi>

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 1:07 PM

Bila Ah Jib Gor lawat kawasan banjir, Menteri Pengampu & Pembodek Umno spt Hishamuddin akan sinsing seluar dok dlm air, Mat Maslan berenang, Khairy Jamaluddin & Zahid Hamidi mungkin dok menyelam kawasan banjir....ahi umno menimba air..

Begitulah perangai & karenah Pak menteri & sebiangan umno yg hanya buat kereja utk tarik perhatian Boss saja.....

Tak dinafikan banyak ada menteri & ahli yg bertungkus lumus, tapi puak pembodek & pengampu dm umno nie gunting dlm lipatan...
mereka nie puak liberal yg wajib dihalau & dinyah keluar supaya umno terus kuat & perkasa....

Post a Comment