........... Solidariti Banjir 2014 | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Solidariti Banjir 2014

Thursday, December 25, 201411comments


Air bah yang melanda pendalaman Kelantan dalam perjalanan ke laut terpaksa lalu bandar Kota Bharu ..... nah, hari ini Kota Bharu lumpuh.







TerimaKasih kepada semua yang bertungkus lumus terlibat dalam operasi menyelamat dan bantuan kepada mangsa2 banjir. 





Kita masing2 memainkan peranan kita demi agama dan tanahair... baik di ground zero ATAU di ground golf !


maupun di ground lantai ....


Rakyat Malaysia bersama anda ! Kuatkan semangat anda dalam menghadapi ujian dari Allah ini.


PEDULIKAN pemimpin yang bercuti, yang tidak mahu bersama rakyat dalam saat2 susah ini. Di waktu beginilah kita dapat lihat dengan jelas siapa yang bersama rakyat dan siapa yang ...... lebih suka berada di tempat lain. Ada tak menambah, tak ada tak mengurang...

Kepada pemimpin2 LAIN tak kira dari parti mana, sila turun padang...... bukan padang golf ok. Masih banyak yang boleh dibantu baik sekarang maupun selepas air surut nanti. Lupakan politik buat sementara dan amalkan SOOOO-LI-DAAAA-RIII-TIIIIII !

Oya, yang berkira2 nak sambut ambang Tahun Baru dengan acara hiburan saya harap batalkan. Sensitif la sikit ...


PS - Gambar2 banyak saya ambil dari Informasibencana FB

Bersama kita semua doakan yang terbaik buat mangsa2 banjir . 

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 25, 2014 at 6:21 PM

Cuti PM telah dirancang berbulan2 dulu, beliau mengikuti perkembangan banjir dari sana. TPM ada , MB MB semua ada...what is your problem? Sama2lah kita berdoa atau apa saja yang boleh dilakukan membantu dalam saat dugaan hebat ini. Tak perlulah nak buruk2kan PM, cukuplah itu. Dah cukup dosa rakyat Malaysia menghina pemimpin Negara mereka. Tak bersyukur walau APA pun yang dilakukannya atau barisan kerajaannya. Yg tak buat apa apa yang bercakap siang malam pagi petang, tak pulak mahu sama turun padang, tak pulak orang bising...yang bercuti di NZ dah balik dan turun ke Kajang?

....................
Reply To This Comment ...................
December 25, 2014 at 6:24 PM

Sekurang-kurangnya Shahidan ada dalam negeri semasa banjir!

Sekarang ni Najib main golf dengan Obama di Hawaii.. Muhyiddin, Safie, Hishamuddin dan Zahid bercuti juga. Manakala Anwar sekeluarga sedang santai berbasikal d New Zealand. Begitulah adat dan kehidupan pembesar2 negara.

Percayalah kalau takdirnya banjir berlaku serentak dengan pilihanraya. tidak mustahil demi kerana undi Najib tentu akan membangangkan dirinya untuk meredah banjir mengangkkat warga tua yang sedang nyanyok main tahi untuk diselamatkan.... alasan ialah kerana kerajaan memahami denyut nadi hati nurani rakyat!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 25, 2014 at 7:13 PM

sekarang musim cuti. daripada yang pangkat besar sampai pangkat kecil dan tiada pangkat, pakat bercuti belaka. yang tak boleh cuti sekarang kerana cuti kena beku ialah tentera, polis, bomba, doktor, nurse, pertahanan awam, jkm dan sebagainya. ada duit pi main salji kat luar negara, yang tarak duit main air hujan jer. tapi kalu ikut apa yang dicakapkan, tak serupa la dengan apa yang dilakukan. orang tak kisah pun pi bercuti tu, tapi cakap serupa bikin. kalu ikut aljuburi dan kak jijah, memang tak boleh pakai kerana cakap memang tak serupa bikin. tapi peee emmmm pun ikut juga cakap tak serupa bikin, tu yang bikin orang cakap.
pemimpin pembangkang memang tak boleh nak caya cakap mereka. buat la apa pun, penyokong kerajaan tak kisah. tapi pemimpin bn jangan ikut mereka cakap tak serupa bikin. soooooooliiiiiiiiiiidaaaaaaariiiiitiiiiiiiiiii. pa ke bendanya tu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 25, 2014 at 7:53 PM

tak ble ke batal cuti tu wlp dah berbulan rancang
denyut nadi rakyat my arse

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
December 25, 2014 at 10:18 PM

Kalau Sultan pun boleh melawat mangsa banjir. Apa cerita pemimpin boleh main golf ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 25, 2014 at 10:43 PM

Dah plan. Hujung thun camtu. Psal cutu skola pun ade problem. Klau ade org tua nk kena jaga bab ni la sensitif. Yg takdak anak skola oun nk oi cuti time ni pada hal dia tk pyah tunggu cuti skola.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 25, 2014 at 10:47 PM

Kalau bomba, polis dan tentera boleh dibekukan cuti, mengapa perkara yang sama tidak boleh dilakukan pada para pemimpin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 25, 2014 at 10:52 PM

Bukan tak perlu, wajib memburuk-burukkan PM Najib supaya dia sedar, guna taktik pembangkang hantam & kutuk PM supaya dia sedar...

Kalau umno & pengundi penyokong tak komplen ala pembangkang, blogger tak siar citer, luu macai Banggang ingat Ah Jib Gor nak sedar kee, malaun bodoh.

Kerana pembangkang bising maka PM pon mansohkan ISA, Ordinan Darurat, nak hapuskan Akta Hasutan, kalau blogger & pengomen tak bising tempoh hari, akta hasutan pon dia hapuskan.

Jadi luu pie main jauh2, kalau luu nak bodek PM luu pie bodek dia, biar kami hantam, gadak dia, supaya dia sedor.

Apa nak buat, hanya cara nie, baru PM najib sedar...kalau cakap lembut, baik2, ader ker dia peduli?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 25, 2014 at 11:08 PM

Blh batalkan kalu dgn adik2 kau.. u shld put ur arse up sidedown.. perhaps

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 26, 2014 at 1:15 AM

Buat Tan Sri Muhyiddin Yassin,

Kalau Banjir melibatkan ratusan ribu baru nak declare darurat, elektrik terputus, air terputus baru nak declare, Tan Sri tunggu lah...

Di Bandong, Indonesia, banjir besar hampir 60,000 penduduk terlibat, dipindahkan, pemerintah umum Darurat Bencana, supaya urusan penyelamat lebih berkesan. Penduduk Indonesia 270 juta orang, aper ada 60,000 orang tetlibat di Bandung.

Di Malaysia, Kelantan yg terkesan teruk, manik urai, gua musang, kelantan terputus hubungan, kota bahru dah hampir tenggelam pon masih nak tunggu ratusan ribu?

Umum saja lah Darurat di kedaerahan Kelantan or Jajahan, supaya operasi di urus oleh pihak tentera. Pihak MKN banyak politiknyer. Pihak tentera banyak aset2.., ada bot2 untuk cater arus deras, tempat berbahaya dsbnya.

Nanti bila sedar baru tergadah, BN / Umno yg disalahkan.

Ini fenomena luarbiasa, bukannya banjir bah biasa, cegah orang ramai pie sungai, nnt tergelincir jatuh lemas, cegah kehilangan harta benda akibat kecurian, supaya mangsa banjir di Kelantan, Terengganu ( pon puluhan ribu mangsa) akan Terlayak mendapat Dana Bantuan Kecemasan Antarabangsa. Mereka nie Melayu Islam, kerugian mesti Bilion Ringgit.

Apakah kerajaan mampu untuk mengurangkan bebanan mereka nanti? Jangan ada pembayar cukai Cina DAP lahanat yg akan mempertikaikan bantuan kerajaan selepas banjir??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 26, 2014 at 2:17 AM

Negeri PAS...maka pemimpin pas tunjukkanlah kemampuan menangani krisis banjir ni.Penyokong PAS yang kerja luar kelantan..duku berpusu pusu balik undi PAS...apalagi baliklah tolong.Jangan lepas pangkah cabut ...tinggalkan orang kampung yang sudah.Hairan....semua PM salah.....penyokong PAS ni memang hidup tak habis habis berpolitik...banjir pun sibuk nak berpolitik dan burukkan orang.Malu saya parti islam macam ni.Hudud ...guan eng tak mahu ....amacam ...masih nak cium mulut lagi ke dengan DAP.

Post a Comment