........... Siapa Kata Najib Bangsawan Elitis ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Siapa Kata Najib Bangsawan Elitis ?

Monday, December 15, 201417comments

Ramai yang bila marah ke Najib, akan ungkit2 statusnya sebagai seorang bangsawan. Actually bukan salah Najib kalau dah dilahirkan sebagai anak bangsawan, lahir dalam keluarga kaya .... kan ? 

Adakah semua orang kaya atau bangsawan secara otomatik mereka lupa diri ? Tidak kenal tanah ? Tidak semestinyakan .....

Nah, cuba tengok gambar di bawah .....




Masih kata Najib bangsawan yang tak campur rakyat ? Lepak kat warung/restoran biasa tuh .... duduk semeja ngan orang biasa lagi ...


PS - Saya cuba cari gambar terbaru Najib dan Rosmah lepak kat warung tapi tak jumpa la. Yang ada cuma yang kat atas, rasanya diambil beberapa bulan sebelum PRU13.

Share this article :

+ comments + 17 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 10:21 PM

memang lepak kat warung tapi bodyguard keliling

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 10:40 PM

Alahai macam tokong lim naik public transport sebelum menang.

Dah menang beli 2 kereta mewah pakai duit rakyat

biasalah orang poli tikus

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 10:41 PM

Hmm ramai orang kat belakang pakai topi tu, siapa ye?

Agaknya member punya kedai kopi kot?

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2014 at 10:48 PM

hehe, hampir terlupa dah aku, najib pernah makan kat warung

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 11:00 PM

salam,
belum masa lagi jumpa rakyat. sekarang sibuk cover masa yang terluang jumpa rakyat dahulu dengan menghabiskan masa bersama isteri tercinta di luar negara. nanti ada la blogger berbayar sebar gambar ah jib gor bersama rakyat. roti canai tu mungkin akan dicari 2018 nanti. naik basikal pun tunggu 2017 atau 2018. nak jalan jumpa rakyat tunggu hujung tahun 2016. lambat lagi bro nak bersama peeee eeeemmmm dan dengar uuuuuucaaaaaapaannnnnnnnn yangggggggggg panjaaaaaannnnnnggggggg tuuuuuuuu. sekarang baru 1 tahun, banyak masa pi luar negara lagi tuuuuu, cari pelabur. kpi tuuuu. belum masuk tahun baru, dah pi cari pelabur untuk tahun hadapan. kat pejabat la ni, bosss sibuk tunjuk kpi yang perlu dicapai, kita kena tunjuk dan ditanya kpi, pm cuma tunjuk dan tak ada yang tanya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 11:16 PM

Wakil rakyat yang terbaik ialah YB yang selalu BALIK KAMPUNG dan bukannya yang selalu MELAWAT KAMPUNG. Ingat tu, jauh bezanya antara balik kampung dengan melawat kampung. Inilah teguran ikhlas orang kampung terhadap Najib ketika Najib mintak pandangan dari rakyat punca kemerosotan undi secara mendadak dalam PRU tahun 1999.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 11:37 PM

Nak merasai denyut nadi rakyat bukan sekadar minum bersama rakyat dalam sejam dua. Nak menyelami jerih-perih beban kos sara hidup rakyat kena merasai apa yang rakyat rasai.

Mungkin Najib boleh mencuba untuk cuba hidup sebagai rakyat biasa dalam tempoh sebulan ajer. Apa yang perlu Najib lakukan ialah cuba hidup selama sebulan dengan wang sebanyak RM2,000 ajer.

Dengan wang sebanyak itu, kita mintak Najib belanjakan secara berhemah. Ini termasuklah berbelanja untuk sewa rumah, bil2, loan, petrol, servis kereta, topup, tol, insurans, tabungan, simpanan dan lain2 perbelanjaan tetap harian. Mampukah Najib survive ? Itu adalah untuk menyelami kehidupan rakyat marhean di bandar besar.

Bagaimana pulak dengan di kampung ? Apa kata Najib cuba bercucuk tanam, mengusahakan penanaman padi, menoreh getah atau memelihara lembu dan kambing. Cuba selami hidup rakyat yang masih bergelut dengan kos hidup yang tinggi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2014 at 12:05 AM

lepak ngan omputih je dia :3

....................
Reply To This Comment ...................
December 16, 2014 at 12:09 AM

Hai.... takde ke yang nak puji ? Saja nak test market...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2014 at 12:29 AM

bang, macamana kamu angkat pun, dah tokleh naik lagi. taruklah gambar gambar pakai songkok tinggi duduk kat surau ker atau kat masjid ke dah takder maknanya lagi. saham dia laki bini dah tokleh nak tolong lagi. tapi kalau gambar pukul gendang cina tuh, mungkin boleh dipertimbangkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2014 at 12:52 AM

Apa yg saya perasan najib akan mengorbankan orang lain jadi "mangsa" keadilan dan transformasinya. Dia biarkan hakim pro pembangkang bermaharajalela di mahkamah. Bila tiba kes beliau?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2014 at 12:56 AM

Jom naik pesawat MAS kelas bisnes gi london..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2014 at 9:56 AM

Terharu saya tengok gambar najib di atas sampai terlupa apa itu 1MDB....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2014 at 10:05 AM

Ini komen bukan nak bodek.... Tapi cuba kita serap secara realistik dan hadam menjadi lumrah. Najib hanya seorang, rakyat berjuta.... Dalam berjuta ni hampir setiap orang mengharapkan palung kurang tangan pemimpin sepertinya dijabat.... Itu paling kuranglah. Tapi realitinya mustahil bukan. Dalam sebuah sekolah rendah mahupun menengah, seorang gurubesar tidak dipertanggungjawabkan untuk mengajar setiap kelas kerana sudah ada guru kelas dan guru matapelajaran specifik. Guru besar hanya akan mengambil peluang mengisi kekosingan jika ada guru yg tidak hadir kekelas dlm waktu tertentu...itupun bukan mengajar subjek guru tersebut. Begitu juga dgn Najib. Setiap kelompok masyarakat rakyat Malaysia sudah ada wakil rakyatnya.... Ya memang Najib wakil rakyat juga....tp dia mcm guru besar di mana tugas beliau adalah menguruskan negara.... Jadi apa yg kita harapkan untuk Najib main scuba sampai ke hati rkyat sepenuhnya. Bukan bermaksud Najib tidak perlu turun kebawah....tapi hanya untuk memahamkan kita bahawa janganlah kita harapkan Najib di setiap waktunya menyelusur ke akar saban hari menyelami hti rakyat..... Wakil rakyatlah yg bertanggungjawab. Ingat contoh sebuah sekolah...maka kita akan faham. Itu paling mudah. - DIN..... lama tak pekena nasi Arab.- WAK ABI

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2014 at 12:12 PM

Senang cakaplah yang pandai komen sangat tu minta laluan jadi PM. Bukan satu hari kerana satu hari tak cukup paling kurang sebulan.

Tunggulah, tak cukup tangan nak tadah ludah orang. Cakap macam hebat sangat.

....................
Reply To This Comment ...................
December 16, 2014 at 2:42 PM

Golongan bangsawan, jutawan atau tidak itu bergantung kepada pewaris masing-masing.

Apa yang di risaukan apa terjadi kepada pewaris dan warisan Melayu sepuluh tahun akan datang ? Jika badan membusuk akibat kepala, siapa yang sudi makan lauk yang berbau dan rasa mual ?

Seperkara lagi kehadhiran elit-elit Melayu dan para bilionair (jutawan jatuh kelas) yang sudah menjadi "bangsawan sawan babi" membenci Melayu. Mereka "tidak Islam" pun dari cara kehidupan harian. Tidak salah Ibrahim Ali "bangsatkan" perangai-perangai dan tindak tanduk membaham bangsa sendiri yang tegar menyokong musuh-musuh Allah dan Melayu Islam yang berkurun mengamalkan kesederhanaan.

Jika Melayu Islam itu ekstrim, bangsa cina dan india tidak akan boleh hidup dengan cara tradisi fahaman dan budaya mereka yang jelas nya kuat rasa perkauman. Di Malaysia, mereka ingin sekali menjadi "bangsawan" berstatuskan evangelis...

....................
Reply To This Comment ...................
December 18, 2014 at 12:29 AM

Bang nuor pun bodyguard jugak

Post a Comment