........... Selamat Tinggal 2014 | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Selamat Tinggal 2014

Wednesday, December 31, 201418comments



Tiada kata2 mampu saya luahkan buat imej di atas ... mohon sesiapa yang mampu nukilkan dalam bentuk kata2 imej kanak2 itu untuk saya jadikan penutup tahun 2014.

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 31, 2014 at 11:02 PM

tiada kata secantik bahasa,tiada gambar secantik lukisan.....bro din turtle

....................
Reply To This Comment ...................
January 1, 2015 at 12:09 AM

Dataran Merdeka kini meriah dengan Sholawat Nabi saw berbanding Pesta Nyanyian Lagho puluhan tahun yang lepas...apa kah rahsianya. .adakah akan berkekalan pada masa2 hadapan... .tempat tu dulu shaitan syaitan berkeliaran pada waktu ini..sekarang ni nampak macam malaikat control pula. .semua shaitan2 tu dah menchanak lari ke padang kota, Penang pulak....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 1, 2015 at 1:05 AM

tak payah nengok jauh..ejen2 syaitan dah pindahkan operasi di The Curve & kawasan sekitar...dengan mercu2 menggegar lebih kuat dari letusan bom...... tak peduli langsung dengan bencana yang menimpa negara.

....................
Reply To This Comment ...................
January 1, 2015 at 2:02 AM

Adakah pewaris kita ini terjamin masa depan nya dengan keadaan Melayu berpecah belah ? Gambar paparan DT boleh sahaja di pelajari seperti berikut setelah musibah besar melanda Malaysia, bertubi-tubi, sebagai peringatan !

Keadaan sebahagian Melayu kembali ke zaman jahilliah mempersendakan Tuhan nya ? Seperempat pula mengumpul harta dan wang berbilion demi status dan ketamakan dunia ? Seperempat lagi tidak kisahkan sekeliling nya kerana sudah hidup selesa ?

Maka Allah itu mengingatkan, " tidak Aku cipta jin dan manusia selain tunduk beribadah kepada Aku " maka demikian itu di beri "Rasul membawa rahmat untuk sekelian alam" dan di turunkan Al Quran sebagai pedoman kehidupan manusia melalui sunnah Rasul NYA. Rapatkan saf dan berjemaah lah dalam sunnah wal jamaah. Islam itu bukan "duduk" di rumah! Ia duduk di dalam hati. Ia zahir dengan amalan beribadah. Ia berdakwah melalui ilmu-ilmu dan perlakuan haq-haq NYA dari pancaran 99 nama-nama NYA yang di bawa dan di ajar oleh pakar-pakar dalam ilmu-ilmu NYA. Islam bukan mitos dan bukan juga ciptaan Muhammad !

Jangan lah menyesatkan diri, menolak Nabi Muhammad SAW dan ikuti amalan contoh perilaku dalam pengurusan diri, pentadbiran kecil sehingga sebesar-besar nya sebagai Pemimpin Agong "asuhan" Al Quran. Al Quran itu "kalamullah" dan bukan "good book !" dan manusia itu mengibaratkan merendahkan martabat AlQuran umpama karangan manusia sahaja !

AlQuran itu mengajar manusia, bukan manusia yang menjadi tuan kepada Tuhan menerangkan isi kandungan nya mengikut tafsiran sendiri-sendiri ! Pemahaman Al Quran di suntik dan di laduni hidayah dalam akal dan hati manusia, di hafal, di baca berulang-ulang sehingga di hafaz mengikut haq nya supaya tidak hilang zaman berzaman, serta di murnikan dan di hafizkan hadith-hadith sahih dari Nabi besar junjungan, kemudian melalui riwayat, berpaksikan Al Quran dalam zat kebenaran dan jalan yang lurus NYA untuk panduan manusia. Maka amalan ini beriktikad, bermunajat dan terdapat Nur dari pewaris-pewaris Nabi SAW yang benar dan di jaga Allah SWT kesucian, setiap detik dan waktu seperti terjaga nya Al Quran. Maka ini lah yang di sebut Tali Allah ! Selagi mana manusia itu ikhlas maka Allah SWT sentiasa redho dengan amalan ibadah nya, maka di berilah hidayah, mengikut seperti apa yang ajarkan tentang keimanan dan zahir syariat.

Berselawat dan salam lah kepada Nabi junjungan sebagaimana Allah SWT berselawat keatas baginda. Maka menjadi lah orang-orang itu sesat lagi menyesatkan jika tidak berbuat sedemikian dan mencontohi, bertawassul dengan sunnah Rasul Nya seperti firman Allah SWT serta di peringatkan berulang-ulang setiap waktu jumaat ! Jasad tanpa roh nya !

Jin kafir, Ifrit, Iblis tidak akan pernah mengakui, malah mempersendakan, jauh sekali akan menyebut nama Nabi SAW demi kesombongan dan tebak nya keangkuhan diri, sekonyong kejadian mereka dari api, konon lebih mulia dari "Adammuskun" dan pewaris-pewaris nya sehingga saat ini !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 1, 2015 at 2:02 AM

Dengsn selipar kakak dia. Rambut yang basah mredah hujan. Sambil merangkul dua peket maggi.
Allah wajah yang bersih trrselit seribu pertanyaan.
Selamat Tahun Baru bro Din

....................
Reply To This Comment ...................
January 1, 2015 at 2:11 AM

Lupa lak...

Salam Tahun 2015 dan Salam Maulidur Rasul. Moga Malaysia lebih bahagia dan rakyat nya bakal hidup bersatu padu semula. Paling utama tulang belakang nya Melayu Islam agar sentiasa berjemaah dalam saf-saf yang lebih teguh dengan satu Akidah, penuh Keimanan dan Ketaqwaan.

Insya Allah. Amin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 1, 2015 at 3:54 AM

mana parents dia? takkan suruh anak ambil maggi sorang2 tanpa pengawasan? awasi la anak2 di musim banjir,

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 1, 2015 at 8:05 AM

din, ada 1 lg gbr...anak org asli kena banjir tgh mkn nasi bungkus...gbr dari potal bernama rasanye
ada publish dlm the star...kesian dan simpati

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 1, 2015 at 10:00 AM

daripada gambar tersebut, kita menyeru kepada para pemimpin PR, terutama Husam Musa, bertaubatlah dan berhentilah membohongi rakyat kelantan... hasil tangan mu telahpun dapat disaksikan melalui gambar yang tertera di atas!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 1, 2015 at 11:50 AM

maka masuklah kita di tahun 2015.

bersedialah dengan kenaikan kos hidup lebih daripada tahun lalu.

pelbagai pihak telah menyuarakan akan berlaku kenaikan kos termasuk rumah, alat2 perubatan dan lain2 hinggalah caj MEPS.

bila dah berlaku nanti, anda semua tahu nak tuding jari kat sape....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 1, 2015 at 12:50 PM

Like this little girl, Malaysia as a young nation will prevail. 2014 is the oven that will toughen her citizens to survive all the tests thrown by Allah.

This little princess will grow up to be a wise and caring leader after experiencing testing times. Her countenance of "not giving up" or "surrendering to challenges" will be the icon of Malaysia healing and strengthening.

2015 is the year Malaysia, much like this princess will "BANGKIT".

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 1, 2015 at 2:42 PM

but consuming too much sodium in that instant noodle will cause so much health problem..curry some more..can that little girl tolerate it? hihihi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 2, 2015 at 6:38 AM

Creative sikit. Jika bkn time banjir boleh tbah telor , ayam, daging , sayoran etc
.banjir gini payah sikit kot nak tambah protein.

....................
Reply To This Comment ...................
Pakcu Rantau Panjang
January 2, 2015 at 3:37 PM

Sekeping gambar yang boleh mencerita seribu makna yang tersirat. Tidak pernah berbohong seperti orang dewasa, apa lagi orang politik yang sering berbelit lidah umpama ular dan berselindung dengan seribu alasan yang dibuat-buat demi menutup dosa yang diamanahkan... bagaikan semanis tebu dibibir...walahualam. Semoga kedatangan Tahun 2015 akan menambah amal dan iman untuk bekalan ke akhirat untuk kita semua. Walahualam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 2, 2015 at 5:25 PM

Maggie Curry terbaik. Terimakasih dan syukur kepada Allah kerana atas asbab Nestle dan mee maggie saya survive pengajian di Universiti akibat kesukaran kewangan. Semoga Maggie mee ini dapat meringankan kelaparan dan kesejukkan adik ini.

Mee segera Maggie - "Persahabatan yang murah harganya (dahulu sekitar 50-60 posen) di kala susah dan senang"

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 3, 2015 at 8:36 AM

Inilah gambaran generasi melayu akan datang. Melukut di tepi gantang. Merempat dan terus mengemis simpati di bumi sendiri. Orang melayu ketinggalan dari pelbagai aspek khususnya dalam bidang ekonomi. Bukan kerana melayu tidak mampu survive tapi kerana ada pemimpin melayu yang anggap hak melayu itu adalah tongkat yang kononnya menyebabkan melayu dimanjakan dan tidak mampu berdikari sendiri.

Melayu memang patut dibantu. Banjir itu adalah satu musibah yang menggambarkan apa yang akan terjadi seandainya ekonomi negara merudum sama seperti tahun 1998 dahulu. Ketika itu syarikat melayu banyak yang bangkrap dan gulung tikar. Hakikatnya melayu tak mampu survive jika musibah datang tanpa dijangka. Bukan kerana tiada persediaan, tapi dengan pendapatan yang kecil tidak mampu untuk membuat simpanan khusus untuk tujuan pelan kontigensi. Lantaran kesempitan hidup dihimpit dengan pelbagai kenaikan kos yang membebankan dan tak masuk akal sehingga menyebabkan perbelanjaan kerapkali defisit.

Point kat sini ialah melayu WAJIB dibantu tanpa perlukan sebarang alasan. Tak perlu alasan pun untuk membantu melayu kerana ianya adalah hak sebagai TUAN RUMAH.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 3, 2015 at 8:54 AM

Dulu maggi adalah teman setia si miskin, student, pekerja kilang dan rakyat marhean. Kini, ia tidak semurah dulu. Kalau dulu boleh beli 1 paket tapi sekarang cuma mampu beli 1-2 bungkus jer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 3, 2015 at 9:01 AM

Kalau dulu bila perut berkeroncong, nak tunggu gaji di hujung bulan, maggilah jawapannya. Sehingga sanggup simpan stok maggi untuk sebulan. Oh, indahnya kenanganku bersama maggi sejak dari zaman sekolah, zaman student sehinggalah ke zaman bekerja.

Post a Comment