........... Rais Minta Beri Ahjibgor Peluang 3 Tahun Lagi .... Anda ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Rais Minta Beri Ahjibgor Peluang 3 Tahun Lagi .... Anda ?

Thursday, December 11, 201410comments


.
“Kita harus beri peluang kepada perdana menteri untuk teruskan tugasan beliau dan juga mandat beliau. Mandat beliau masih ada tiga tahun lagi (sebelum pilihan raya umum),"

3 hari tak update perkembangan politik buat saya agak terpinga dengan kenyataan Rais Yatim ni.

“Kalau Tun (Mahathir) dah sebut itu, sudah tentu kita nak tunggu siapa yang dimaksudkannya. Jadi kita tidak harus begitu cepat kata mengata bagi peringkat ini,” - Mkini


Rupanya Rais beri respon pada wawancara Tun Mahathir yang disiarkan oleh Sinar 3 hari lepas.

Yang lain tak nak beri respon ? Seronok tengok pemimpin2 begitu cepat tampil mempertahankan ahjibgor. Bagus ! Respon pantas begitu yang kita nak. Tapi kenapa pertanyaan Tun yang lain terutamanya mengenai isu 1MDB tidak mengundang respon yang sama pantas ? Berpilih juga , ek ....

Balik pada respon Rais, ada ke Tun sebut yang ahjibgor perlu digantikan sehingga begitu sekali Rais back-up bosnya ? Kalau tak silap saya, Tun cuma kata yang ramai lagi pemimpin dalam Umno layak menggantikan Najib sebagai perdana menteri.

Tun Mahathir cuma menjawab pertanyaan yang sering dilemparkan oleh pro ahjibgor - Siapa yang layak ganti ahjibgor ?

Jawapan Tun - RAMAI YANG LAYAK !

Ok, ok .... maksudnya mungkin sama jer, iaitu ahjibgor kena digantikan. 

Saya percaya reaksi awal saya kepada jawapan Rais itu turut dikongsi ramai rakan2 iaitu, Kalau tunggu tiga tahun lagi maknanya kalah lah Umno/BN. Ahjibgor sudah diberi peluang dan beliau gagal.

Dan tidak nampak pun tanda2 yang ahjibgor mahu ubah caranya. Sebab itu soalan yang sering saya tanyakan - Kalau keadaan tidak berubah, apakah Umno mampu menang lagi PRU14 ?

Ramai yang setuju - TIDAK ! Takpun mereka akan jawab, Umno masih mampu menang tapi bilangan kelebihan kerusi semakin kecil. Hmmmm .... Sama juga kan ? Tidakkah itu juga menunjukkan yang ahjibgor gagal ?

Saya rasa anda juga sering menerima pandangan dari pro ahjibgor yang beliau sebenarnya OK tapi yang jadi masalah adalah para penasihat yang sentiasa mengekor beliau. Para penasihat inilah yang menjadi dalang dalam pelbagai masalah yang menimpa.

Jika benarlah itu keadaannya, maka saya terpaksa terima yang pandangan Tun Mahathir tidak tepat. Bukan ramai yang layak ganti ahjibgor tapi SIAPAPUN layak ganti ahjibgor kalau setakat menjadi PM pak turut ..... Ada orang kata ahjibgor macam kena mandrem jer. 

Dan ada juga yang lebih spesifik dalam memperkatakan soal para penasihat itu. Tak ramai pun..... cuma DUA ORANG jer.

Hehehehe .... saya tak akan sebut siapa yang didakwa sebagai punahsihat itu sebab tidak ada bukti. Cuma cakap2 orang jer ..... Mereka kata, kalau dapat buang salah sorang pun dah kira OK.....

Well .... pandangan saya tetap sama, apa jenis PM yang boleh tak nampak apa sebenarnya yang berlaku di bawah ? Yang tidak mampu berfikir sendiri dan bertanggungjawab atas apajua yang berlaku selaku seorang ketua ?

APAPUN ..... jawab isu 1MDB !
  
PS - Menarik artikel tuan Syed OSTB - KLiK.

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 12, 2014 at 7:27 AM

Aku risau lagi lama Ah Jib Gor pegang jawatan PM, entah apa lagi milik melayu yang nak dimansuhkannya. Satu persatu milik mutlak melayu dan Islam diusiknya. Antaranya ialah MECD, ISA, Ordinan Darurat, Akta Hasutan dan kalimah Allah.

Sudahlah melayu yang menyumbangkan kemenangan kepada BN tidak dibantu. Bangsa kiasu yang tak menyokong BN pun masih dibantu. Apa lagi cina mau ? Majlis makan besar ? Konsert free ? Tanglung free ? Menjadi pemukul gendang cina ? Peruntukan kepada SJKC ? Semuanya telah diberi. Tapi undi tarak.

Begitu jugak dengan berlembutnya kerajaan apabila bangsa kiasu dah berani menjolok sarang tebuan. Berani mempertikaikan apa yang telah termaktub dalam perlembagaan persekutuan. Kurang ajar dan biadap. Aku masih lagi tak puas hati dalam isu cameron highlands kerana tauke kebun haram belum diheret ke mahkamah. Senyap macam tu jer. Namewee pun tiada tindakan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 12, 2014 at 7:41 AM

kan. saya dh ckp mereka akan guna alasan PRU utk mempertahankan najib. nampaknya perlu bermain keras utk mengundurkan najib. mamat ni x boleh terima cue, xtau malu dh buat2 x faham org dh xnak dia.

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 12, 2014 at 8:10 AM

Aku tak peduli siapa nak berebut jadi pres. UMNO, kerana yg. lebih amat penting, secara PRAKTIK, dan dgn. SEGERA ialah supaya DYMM YDPA melalui Majlis Raja-Raja, mengambil alih tugas MENGENDALIkan Tanah Rizab Melayu kita (juga untuk pastikan tidak dibangunkan oleh individu semata-mata; dan sebarang pembangunan hanya utk. kebajikan keseluruhan umat Islam/Melayu terutamanya yg. MISKIN/sederhana), Bahasa Melayu/Arab/Jawi dan Rejimen Askar Melayu diRaja kita ni, serta Kesultanan Islam/Melayu/YDPA, melalui Majlis Raja-Raja dikembalikan KUASA EKSEKUTIF memberikan KERAKYATAN; yg. mana kuasa ini telah diRAMPAS sewenangnya oleh PENJAJAH British/ZIONIS-KEPARAT. Kerana, kenapa sbg. NEGARA ISLAM, kita ni punyalah TAKUT nak beri KERAKYATAN pd. pelarian Islam Rohingya, Palestin, Syria, Iraq dsbnya?! Dan lihatlah nasib malang kes anak-anak pelarian Rohingya yang saudara se Islam kita tapi tidak di perlakukan dengan adil di negara Islam kita ini; contohnya untuk ke sekolah - lihat di http://202.190.126.82/utusan/Bicara_Agama/20140305/ba_03/Sinar-buat-kanak-kanak-Rohingya , Sinar buat kanak-kanak Rohingya, Oleh MOHD. SHAH CHE AHMAD, ARKIB : 05/03/2014!

Lagipun, bayangkanlah kalau si DAPBANGKAI dpt. kuasa kat Putrajaya (Na’uzubillahi min zalik) – mungkin akan memberi kerakyatan pd. BERJUTA Pendatang Kapir ; maka HANCOQlah NEGARA ISLAM kita ni! Tengok sajalah S’pura dan ISrael (yg. juga sebahagian dari NATO) yg. mengamalkan "demokrasi/hak asasi"-PENIPU si Barat/Zionis tu - di mana kaum PENDATANG KAPIR; dibawa masuk BERJUTA, utk. MENGURANGkan jumlah BUMIPUTERA Islam; maka si PENDATANG/PENJAJAH KAPIRDAJAL terus MENANG dan selamanya dpt. MENGUASAI bumi BUMIPUTERA Islam tersebut!

Lihat bagaimana undg-undg terbaru yg. menjadikan ISrael sbg. negara Yahudi dgn. MENGHAPUSkan hak BUMIPUTERA Arab Palestin termasuk Bahasa Arab walaupun sbg. bahasa kedua; dan mana-mana Yahudi dari seluruh dunia boleh menjadi rakyat ISrael - di akhbar (pro-Zionis) http://www.theguardian.com/world/2014/nov/23/israeli-cabinet-approves-bill-defining-nation-state-jewish-people , Israeli cabinet approves legislation defining nation-state of Jewish people, Peter Beaumont in Jerusalem The Guardian, 23 November 2014!

Dan lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini juga membuktikan begitu jelasnya PENGIKTIRAFAN pelansongan kuasa EKSEKUTIF Raja/Sultan Melayu (Executive Monarchy - walau tidak mutlak) dari semasa PENJAJAHAN British-ZIONIS pun; hingga semasa Perlembagaan Persekutuan digubal, bukan sekadar “Hiasan/Simbol Adat“ (Ceremonial Monarchy), terutamanya dlm. MEMPERTAHANkan ISLAM/umatnya – oleh Yang Berbahagia Dato’ Haji Mahmad Naser Disa dari Yayasan Murni Aqidah – di https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ , Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam , Haji Mahamad Naser bin Disa[1], 7 April, 2012!

Nenek TUA Sambal Petai.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 12, 2014 at 8:39 AM

maaf pak rais..3 tahun lagi untuk apa?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 12, 2014 at 10:44 AM

Pak Rais tidak ada hak bela ahjibgor. Dia dulu pun tidak raih sokongan.

Era ahjibgor ni banyak malapetaka yg menimpa Malaysia - Lahad Datu, MH370, MH17, Kalimah Allah, ISA, Akta Hasutan, hina Raja, Hina Islam, hina perlembagaan, tsunami cina ...........

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 12, 2014 at 11:40 AM

Kalau Najib berubah menjadi pemimpin lebih tegas & pecat semua punasihat2 & kaki ampu di sekeliling dia mungkin boleh bertahan 3 tahun lagi! Tetapi kalau Najib tetap sama buat bodoh jer bila MELAYU ISLAM di perkotak katikkan oleh kafir harbi ni, so sorry, Najib perlu meletak jawatan sbg PM Malaysia! Ramai lagi orang yg lebih layak memimpin!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 12, 2014 at 1:01 PM

Kebudayaan dan kesenian Malaysia,harus di sulami dengan identiti adat resam dan kisah teladan bangsa Malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 12, 2014 at 3:06 PM

wah...wah....wah,..

hebatnya beliau menjilat dan membodek ajib..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 12, 2014 at 5:40 PM

salam,
masa pak lah dulu rais tak cakap macam tu pun. patutnya dia cakap serupa sekarang la. biar pak lah habiskan mandat dulu, baru ah jib gor ganti.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
December 16, 2014 at 12:09 AM

3 tahun itu masa yang lama jika perangai liberal tidak diubah. Takut tergadai semuanya dalam masa 3 tahun. TEKUN dan Amanah Ikhtiar pun sudah dibuka. Apa lagi perlu diliberalisasikan ?

Post a Comment