........... PKR - Pas Hanya Jadikan Hudud Sebagai Isu Politik Saja ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PKR - Pas Hanya Jadikan Hudud Sebagai Isu Politik Saja ?

Tuesday, December 16, 20144comments

Ahli MT Pkr Latheefa Koya dilihat seperti mempersendakan niat dan keikhlasan kepimpinan Pas Kelantan yang berusaha mahu merealisasikan enakmen Hudud.


"Kenapa secara tiba-tiba saja? Dan apa keperluan diadakan sidang khas untuk mengendalikan isu ini?



"Adakah ia agenda untuk menarik perhatian umum daripada krisis 1MDB dan digantikan dengan konflik PAS dan DAP,"


Isu Hudud digunakan Pas untuk menarik perhatian umum ?

Apakah selama ini ketika Hudud heboh didebatkan, Pas sebenarnya hanya mahu buat gempak saja ? 

Well, bukan saya yang kata tapi pemimpin tinggi Pkr yang kata ! 

Selama ini Pas hanya mempolitikkan isu Hudud dan tak pernah ikhlas tentang Hudud ? Hudud hanyalah salah satu ISU saja dikalangan pelbagai isu2 lain ?

Kalau sebelum ini selama berbelas tahun Nik Aziz menjadikan surat Tun Mahathir sebagai alasan kenapa Hudud tidak dapat dilaksanakan di Kelantan, apakah kali ini Pas akan gunakan alasan 1MDB pula ? ?

TMI

Share this article :

+ comments + 4 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2014 at 6:14 PM

salam,
dari awal lagi pas memang bergurau dalam perlaksanaan hudud pun. terserlah ketika pas dapat membentuk kerajaan terengganu dengan ucapan presiden, hudud itu hanya 0.001% dalam islam. tu pasal mereka tak berdakwah dalam membentuk masyarakat Islam yang berkelakuan seperti orang islam, tetapi lebih kepada ucapan dan ceramah nak menang pilihanraya jer. khatib yang baca khutbah jumaat dan ceramah kat surau pun tak berapa nak berjiwa islam, camna nak menjalani kehidupan dalam perlembagaan islam. nanti ada yang terlepas pasal yang ditangkap tu ustaz penceramah politik pas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2014 at 6:39 PM

pelik bila tak sekepala je DAP suruh PAS keluar PR. PAS Pulak Suruh DAP keluar PR. Masalahnya PR persatuan yang tak wujud pun.. nak suruh keluar kepala bana apa ? :3

....................
Reply To This Comment ...................
December 16, 2014 at 6:44 PM

Saya setuju dengan komen tuan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 17, 2014 at 9:59 AM

Tuan Din.... Mohon pencerahan.... Si Tipah Koyak ni seketurunan ngan Bang Non ker? Dia betul punya Cameleon ler..... Boleh ubah warna bulu...... Eh.. Cameleon ada bulu ker? Sikit punya belit dan cakap macam dah tak boleh fikir ada orang yang jauh lebih bijak dari dia. Maksud saya si Asri biol (bandar Sri damansara - bukannya bekas mufti tu yer) pun lebih KREDIBLE kalau bercakap. - WAK ABI

Post a Comment