........... Najib Cancell Tak Jadi Lawat Banjir !! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Najib Cancell Tak Jadi Lawat Banjir !!

Saturday, December 27, 201427comments

PM Najib mohon maaf tak dapat turun Kelantan dan tempat2 yang dilanda banjir kerana rumah PM sendiri di naiki air ! 

Agak2 kalau itulah bunyi tajuk berita hari ini, melompat tak rakyat ?

Tapi itulah alasan yang diberikan oleh MB Kelantan -

Saya memohon maaf kepada sekalian rakyat khususnya rakyat di DUN saya kerana pada masa ini saya menghadapi kesukaran untuk keluar mengagihkan bantuan kerana saya turut terperangkap dengan air yang mulai masuk ke rumah. - Mkini.

Dan kalau rumah semua orang dinaiki air, takdelah siapa yang akan keluar menolong mangsa lain ? Semua jaga hal masing2 ? Mengharapkan bantuan orang dari luar 100% ?

Saya tidak menilai kenyataan itu sebagai datang dari pemimpin Pas tapi dari seorang pemimpin secara umum. 

Bagi saya, sebagai seorang pemimpin tertinggi negeri, kehadiran beliau lebih diperlukan oleh rakyat. Rumah sendiri boleh minta orang lain tolong jaga.  Rakyat yang berjuta itu mengharapkan kehadiran pemimpin untuk bersama2 di barisan hadapan dalam misi bantuan. 

Bukan orangnya secara peribadi tapi kerana jawatannya sebagai pemimpin. 

Macam ahjibgor juga, kalau dia bukan PM, ada siapa nak kisah dia pergi main golf ke atau ..... apa ke waktu banjir begini.

Dilaporkan ahjibgor sudah pun berada di Kelantan dan tanpa berlengah2 lagi terus melakukan tanggungjawabnya selaku pemimpin tertinggi negara. 



Bagus ! Memang itu tugas anda pun ....sepatutnya dari awal lagi dah buat begitu.

PS - Err ...tak jadi lah .. ( agak2 apa yang saya tak jadi tulis ? )

Share this article :

+ comments + 27 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anon 1
December 27, 2014 at 4:33 PM

Mana Datin Seri Rosmah......betul tak bro DT?....:)

Tahniah kepada DS Ah Jib Gor!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 5:05 PM

Din lembut je kau bantai m.b Kelantan,saudara ke?dlm hal ni biarlah adil....kalau p.m xdtg Kelantan pun x jadi masalah Kelantan bukan under b.n!!!klau x kena banjir kita pun x tahu yang Kelantan merupakan negeri yang paling tinggi di bantu kerajaan,adakah kita pernah dengar orang Kelantan berterima kasih??adakah kita pernah dengar m.b kelantan bgtau rakyat dia yang selama ini kerajaan persekutuan yang banyak membantu?kalo tengok gaya orang Kelantan ni elok dibwah pemerintahan siam perut hijau!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 5:34 PM

Bila najib balik air bah surut serta merta kah?

Hang ni betui2 Lawak lah Din...dendam kesumat pasai 'Bangang' tak abis2. ..rationalize LA sikit Din...malu pada nama din..aku pun din juga..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 5:37 PM

Salam,
Camna agaknya kalu semua penyelamat pakat dok selamat rumah sendiri dulu

....................
Reply To This Comment ...................
December 27, 2014 at 5:41 PM

Unit AMAL Pas yang sangat ramai kenapa tak digunakan?

....................
Reply To This Comment ...................
December 27, 2014 at 5:56 PM

PM tak kena air banjir pun kot

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 5:59 PM

Saya banyak baca post encik din sebelum ini, banyak yg baik cuma lately banyak komen yg bagi saya kurang adil terhadap pm. Utk info saya bukanlah menyukai cara pentadbiran pm kita walaupun banyak transformasi yg umumnya baik (berbanding cara tun m yg tegas dan objektif). Cara pm yg 'lembik' spt memansuhkan isa dan lambat bertindak menyebabkan pembangkang semakin kuat (walaupun hakikatnya pembangkang di m'sia ni tak ada kualiti dari segi dasar dan pentadbiran). Harap lebih adil dlm komen terutamanya dlm kes banjir dimana, bagi saya pm ada peranannya sebelum pm ke luar negara utk tujuan rasmi, malah bantuan yg besar juga disalurkan pada negeri terlibat. Keadaan bertambah buruk bilamana pm di sana dan tindakan pm balik segera sangat tepat, jgnlah kita 'terlebih' komen yg merugikan perpaduan sesama islam disaat musuh sebenar (dlm m'sia) sentiasa mencari peluang memecahkan belahkan majoriti. Halakan sama komen encik din pada pihak pihak ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 6:12 PM

Mana Rosmah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 6:31 PM

sebagai pemimpin haruslah mengutamakan rakyat dulu...jgn masa nak undi saja baru terhegeh cari kami rakyat marheen ni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 6:55 PM

Din, ko nk minyak maaf kpd najib, sbb ko dh kutuk dia kaw kaw. Tak jadi sbb malu...kot la...hehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 7:53 PM

....err mana badak?

....................
Reply To This Comment ...................
December 27, 2014 at 8:31 PM

@AnonymousHuh ?? Najib yang kena minta maaf pada rakyat Malaysia !

....................
Reply To This Comment ...................
December 27, 2014 at 8:32 PM

@AnonymousSaya tak dibayar jadi saya bukan dalam kategori Bangang Najib

....................
Reply To This Comment ...................
December 27, 2014 at 8:33 PM

@AnonymousSaya komen bukan nak jaga hati sesiapa, tak perlu pun. Jadi saya tulis ikut mood dan naluri saya sendiri

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 9:20 PM

Pasal apa, pasal banjir ke din? Sebab najib main golf dgn obama maka banjir besar lagi luarbiasapun berlaku. Kalau ko tak suka najib, biarlah dia takde kat malaysia, macam anwar, mcm guan eng dll. Taklah menyemak muka najib depan ko hari2. Dia takde dlm negara salah, dia adapun salah jugak..semuanya serba salah. Ginilah din, ari tu najib dah sebut blogger mcm ko bangang, ye tak. Elok ko mengadap dia bila senang nanti, tanya kenapa celupar sgt, aku percaya ko akan dpt kerja bergaji besar din. Tak pecaya boleh cuba din. Mana tau rezeki ko jd blogger pro-najib pulak....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 9:30 PM

Mintak semua unit amal PAS turun bantu mangsa..mintak sekali semua ketua2 cawangan, bahgn, negeri, turun bantu.jgn jgn semua sibuk jaga rumah masing2..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 27, 2014 at 9:44 PM

Tadi abg jib kua tv3. Memang dasar manusia bangang. Takbleh nak ckp apa dah. Bukan perkara aneh main golf? Takde sapa hangin kau main golf la bangang orang hangin pasal kau main golf tatkala 70ribu orang dah kena pindah pastu kau pegi main kat hawaii. Sudah2 la nak kencing. Kau tu takde otak sbenanye. Ada ke dia ingat orang bebulu sbb dia main golf? Kau nak main golf, main la jib cuma ada masa nak main. Kalau kau tu sibuk sngt, letak jawatan dan berambus

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 28, 2014 at 12:49 AM

pada saya saya tak kisah sangat pasal pemimpin pembangkang sebab kita tahu dah mmg BANGANG dan bukan peminpin KITA. Najib adalah presiden UMNO dan PM Malaysia, kena dengan slogan rakyat didahulukan pencapaian diutamakan maka lebih wajar NAJIB untuk dikritik dan dinasihati agar menjadi contoh pkepda semua pemimpin samada dari pihak PEMBANGANG atau BARISAN NASIONAL.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 28, 2014 at 1:43 AM

Abis apa guna dia ada timbalan...ambik gambo aje?? Yg mb kelantan tempat dia sendiri pon x turun, bkn dia kemana...ada kat umahla tu tgk bila hati berbicara gamaknya pkol 7pm...xmo miss la tu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 28, 2014 at 4:54 AM

din, xyah la emosi sangat time musibah ni.. berprangka baik je la.. bg aku, seburuk2 najib tu sebaik2 anwar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 28, 2014 at 11:26 AM

din, teruskan istiqamah dgn prinsip dan perjuangan kamu. jgn layan sangat statement penjilat2 jibby ni yg nak menegakkan benang yg basah..phuihh.
sapa peduli dia nak main golf ker apa ker.. tapi yg orang marah ialah bila dia utamakan golf dari bencana banjir di sini. dia kena ingat yg dia pm. adanya dia dalam negara ni bukan lah boleh buat banjir surut serta merta.. tapi sebagai contoh bahawa pemimpin akan sentiasa bersama rakyat ketika bencana melanda.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 28, 2014 at 1:02 PM

Klu kau rasa org lain salah..baik kau je jd PM la Din...aku nak tgk hebat mana kau ni.....ingat hidup ni nak menongkat langit sj ke...bila kau nak mntk maaf Din?

Tak takut nnt mati susah

....................
Reply To This Comment ...................
December 28, 2014 at 1:06 PM

@Anonymoushuh ? hadoooi teruk dah pro ahjibgor ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 28, 2014 at 2:32 PM

Kan pm dah balek apa masaalah korang ni. Ingat bila perkara begini belaku mudah penyelamat2 boleh straight away buat,kerja ke. Tentu mengambil masa untok set up tempat untok penyelamat tggl juga. Dan bagi pm pula dia tentu sudah beri arahan dari nun dan dia pon sudah blk. Semua,serba tak kena padan la bala trn d negeri paspussy nih.
Nikki dan anaknya mana peginya? Sic.

....................
Reply To This Comment ...................
December 28, 2014 at 6:06 PM

@Anonymouscuba baca artikel baik2...... apa masalahnya ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 28, 2014 at 7:35 PM

Salam dinturtle...

Kalau dh tak faham artikel ko yg simple ni....macam mana la penasihat PM nak faham masalah rakyat....ni kategori BANGANG

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
December 28, 2014 at 10:33 PM

-MB Kelantan penting diri ketika musibah melanda. Jaga rumah dia dulu. Tapi orang Kelantan tak nampak semua tu.

-Setiap kali banjir yang mula2 membantu adalah UMNO/BN. Tapi orang PAS tak nampak semua tu. Mereka lebih rela bersama-sama penyokong komunis walaupun golongan itu ambil kesempatan bantai PAS dengan musibah hudud.

-Ah Jib Gor memang salah sebab pada awalnya tak prihatin tapi baru tersedar. Alhamdulillah, sekurang-kurangnya beliau buat tindakan yang betul dengan pulang segera ke tanahair.

-Oleh itu, kita harap sangat supaya Ah Jib dengar keluhan rakyat yang mengundi BN dan kembali menjadi Mohd Najib sebelum BN terlingkup jadi pembangkang selepas PRU akan datang.

Ah Jib mesti sedar ada yang sayang nak tegur beliau daripada imej beliau terus dirosakkan. Tukang kipas hanya merosakkan imej Ah Jib.





Post a Comment