........... Musa Hitam Yang Keliru | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Musa Hitam Yang Keliru

Monday, December 22, 201412comments


MUSA HITAM - Yang Keliru

1. Pada hari Sabtu, 20 Dec dan Isnin ini hari 22 Dec, suratkhabar Star memberi ruang khas pada Musa Hitam untuk meluahkan isi hatinya berkenaan dengan isu moderation, liberalism dan extremism.

2. Beliau dengan bangga berkata, " I have always been a liberal and a moderate".

3. Oleh kerana perkataan "Liberal" kini menjadi semakin popular, mari kita apakah maksudnya. Mengikut Wikipedia, Liberalism adalah:-

"Liberalism is a political philosophy or worldview founded on ideas of liberty (which is especially stressed in classical liberalism) and equality (which is more evident in social liberalism).[1] Liberals espouse a wide array of views depending on their understanding of these principles, but generally they support ideas such as free and fair elections, civil rights, freedom of the press, freedom of religion, free trade, and private property".

4. Musa Hitam juga berkata UMNO juga ditubuhkan diatas dasar moderation dan liberalism.

5. Musa Hitam juga menyalahkan hanya politikus yang bangkrap bercakap tentang isu agama dan bangsa.

6. Musa Hitam juga berpendapat kerana Malaysia adalah sebuah negara berbilang bangsa dan agama, maka negara perlu menjadi liberal dan moderate demi untuk menyatupadukan semua kaum di Malaysia.

7. Musa Hitam juga menyalahkan sistem politik negara diatas perpecahan kaum dan agama yang berlaku kini.

Shakespeare of Malaya says,

"Kesian si Musa Hitam ni. Makin tua makin confuse. Sekiranya UMNO ini ditubuhkan diatas dasar liberalism, adakah UMNO selama ini memperjuangkan kesamarataan dalam hak bangsa serta agama? Lihat kembali apa makna liberalism!

Kalau bukan UMNO, sudah lama Melayu menjadi pengemis di bumi sendiri. Dan sudah pasti Islam di Malaysia menjadi seperti Islam di Indonesia yang tiada pautan dengan institusi kerajaan.

Musa ni juga sibuk menekankan politik bangsa dan agama adalah bahaya. Kalau bahaya kenapa beliau

i. Tidak menyuruh sekolah vernakular ditutup dan kerahkan semua bangsa Malaysia menggunakan sekolah kebangsaan !


ii. Tidak menegur bangsa lain yang selalu menghina Islam dan Melayu !


iii. Kenapa membiarkan parti politik lain memperjuangkan hak bangsa mereka dan ini dibolehkan pula! Walhal, di Singapura pun masih kuat bertaut politik bangsa kerana Melayu sudah pasti tidak boleh menjadi Perdana Menteri!

Yang menjadi persoalan, kalau mahukan liberalism, kenapa si Musa Hitam ini berjuang diatas parti UMNO? Walhal UMNO selama ini memperjuangkan apa yang Melayu dan apa yang Islam!

Nampaknya, Musa ni pun macam Anwar. Masuk UMNO hanya kerana nak jadi Perdana Menteri. Dan mungkin, mereka pun sudah lama diprogramkan untuk meliberalkan bumi Tanah Melayu ini!

Alhamdulillah...............Malaysia bernasib baik........kerana Musa Hitam tidak dipilih untuk menjadi Perdana Menteri.


Segala ketentuan Allah swt itu ada hikmahnya.....................!"


copypasted dari FB Kelab CheDet.

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2014 at 7:00 PM

Kerana kegagalan beliau dalam menangani kes memali dengan baik, sehingga hari ini PAS mempunyai modal untuk terus menjadikan UMNO sebagai kambing hitam.

Samalah seperti yahudi yang memperalatkan Tragedi Holocaust untuk menghalalkan penyeksaan terhadap masyarakat Palestin. PAS pun menggunakan modus operandi yang sama. Cuma bezanya ialah ianya dilakukan oleh seorang individu yang bernama Musa Hitam. Tapi yang kena tempiasnya ialah UMNO selama berpuluh-puluh tahun lamanya. Ianya berlaku hanya kerana kesilapan seorang manusia yang membuat keputusan terburu-buru tanpa pertimbangan yang waras. Musa Hitam punya pasal, UMNO mendapat nama yang busuk. Ini adalah fakta.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2014 at 7:03 PM

Ada orang dah tag dirinya untuk calon PM untuk pihak pembangkang yg liberal.. satu lagi showdown antara dia dengan seorang Putera yg diwar war kan dulu olih Pas.. Dulu tanding besaran dalam Umno... Sekarang dalam warga Liberal pulak... dia offer liberal.. Yg Putera pulak ..steady ajer... dasar jemputan.. terima tak tentu lagi... Tapi si Liberal ni... dah nampak bergerak gerak dgn cerita cerita untuk tawan hati Pas... Kita lihatkan saja lakonan terakhir nya... bak kata orang last kopek..Untuk Malaysian..kita terus maju dan dinamikkan minda.. tinggalkan barang yg dah expired... Dont go stund go stund..lagi. Pada Org Melayu... usah terpegun atau mengharap mika dipantas bangsawan yg jalan ceritanya asyik bagi khalayak seronok berkhayal dgn karyanya..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2014 at 7:09 PM

Memang betul...Semua nya ditentukan oleh Allah SWT. Sebab itulah Allah tak bagi kita jadi PM. Kita ni orang islam tak payah nak fikir nak jadi liberal. nanti mati sesat. Hidup didunia ni cuma 1.5 jam saja dari waktu akhirat. ingat lah jang oiii.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2014 at 8:16 PM

Dia ni bukannya keliru........busuk hati......senang aje nak tau apa dlm kepala otak dia......kalau Tun M kata A, dia akan ksta B, selalu opposite lah......mmg bahlol punya orang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2014 at 8:28 PM

musa becakap tu atas dasar liberal maksud tak resmi. bukan maksud yg dipublish dlm kamuz ke apa lolzzzzzz

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2014 at 11:36 PM

salam,
orang yg pernah mendengar musa hitam cakap sejak dulu dan geng yang sekepala dengannya memang liberal. kalu anwar tu liberal, musa lagi liberal dan moderat dari anwar. mungkin musa tak boleh lawan anwar tang ada teman tidur sejenis jer. kalu bab lain, anwar kalah cuma bab jual agama, musa kalah la. mereka memang serupa tang liberal, sorang ajak jadi desperado, sorang lagi ajak reformasi, yang terbaru ah jib gor ajak transformasi. semua anggap melayu ni mempunyai nilai lama, kuno, terkebelakang, antik,dan yang sekutu dengannya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2014 at 12:44 AM

Parti mana yang berideologi sosial liberal nie?.Umno berteraskan melayu Islam.Dap berfahaman sosial demokratik.Pas bertunjangkan Islam.join Pas la.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2014 at 7:21 AM

memang dari dulu lagi peragai dia liberal. he still thinks he is wanted. dia sama peragai macam ABI.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2014 at 9:18 AM

1. Allah swt telah mempertunjukkan kepada kita bahawa mahathir betul apabila musa dan anwar telah gagal menjadi perdana menteri atas sebab hanya Allah yang tahu.

2. Malangnya kekeliruan Mahathir adalah tersilap pilih badawi dan seterusnya menyokong najib. Badawi telah memberi ruang kepada musuh untuk melawan kita. Ingat najib kuat malangnya menggalakkan malah memberi peluang dan ruang seluasnya pada mush untuk menghancurkan kita tanpa menguatkan barisan orang kita yang mengangkatnya sebagai PM.

3. Nasihat tak dihiraukan, menegur tak boleh, musuh makin dipercayai, yang dipimpin semakin dijauhi dan disakiti.

4. Tinggallah kita menunggu masa ketika untuk dihancurkan oleh musuh pafa pru14 akan datang

Wallahualam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2014 at 10:49 AM

Aku drp pada hari dia jadi Ketua UMNO Bhg Segamat lagi dah nampak Musa ni Liberal @ Lepas Bebas. Apa tak nyer . Masa Bilal sedang melaungkan Azan Maghrib dia dan puak puak nya masih sibuk berborak kat kedai kopi sampailah luput waktu. Kot la dia ajak Juak Juak dia stop pi Maghrib dulu baru sambung "ngeteh" kan ker bagus...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2014 at 1:41 PM

Malaysia nie semakin pelik, semua ideologi ingin di milikinya dr librealisme,moderation, maqasih syariah,kesederhanaan,melayu&Islam....tetapi amalan seharian selepas melakukan 5 perkara adalah aktivit2 kapitalis.Joinlah Pas.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
December 23, 2014 at 8:47 PM

Pada pendapat saya Musa Hitam tak keliru. Pemikiran beliau memang liberal. Orang berfikiran macam ni sesuai berada dalam PKR. Mungkin boleh ganti Anwar Ibrahim sebagai pemimpin PR....

Post a Comment