........... Melayu Hanya Miliki 1% Tanah Komersil di KL ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Melayu Hanya Miliki 1% Tanah Komersil di KL !

Monday, December 22, 20144comments

Semalam saya siarkan desakan dari Pengerusi Biromajlis Perundangan (MPM) Tan Sri Abdul Aziz Rahman supaya kerajaan mengisytiharkan tanah2 milik kerajaan yang masih berbaki di Kuala Lumpur dijadikan tanah rizab Melayu - KLiK.

Hari ini astroawani menyiarkan satu lagi artikel dari kenyataan Abdul Aziz yang tambah menguatkan desakan itu - Kuala Lumpur Milik Siapa ?.

- Komposisi antara kaum di Kuala Lumpur mencatatkan kesenjangan tinggi bila hanya 21.9 peratus tanah komersial dan kediaman di ibu negara dimiliki bumiputera.

Dan dari jumlah itu, hanya 1 % saja merupakan pemilikan persendirian ! 

Apakah masih belum mencapai tahap yang membimbangkan pemimpin2 negara ? 

Somehow .... saya merasakan pemimpin2 ni tak kisah manapun.... Bukannya mereka tidak tahu. Semua angka2 itu memang dah ada dalam tangan. Tan Sri Aziz sekadar beri peringatan je.

Nak tuduh siapa bersalah pun tak mengubah keadaan. Apa tindakan kita sekarang ?




Share this article :

+ comments + 4 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2014 at 4:33 PM

kalau bro din tanya itu barangkali semua akan sampai pada conclusion kita perlukan parti baru yg tidak perlu kita jerit separuh mati baru tindakan akan diambil mcm akta hasutan.
yg berkongsi kebimbangan dgn kita.

namun kita akan kembali ke square 1. akan ade mempertahankan umno akan ade yg menyahut tp hakikatnya umno kekal. segalanya akan kekal. tanah rizab melayu masih tidak digantikan hak dan maruah masih dirobek. barangkali kita akan bertanya lagi tp dimana titik penamatnya? kita kerap berpusing di tpt yg sama namun semakin byk kita hilang. kita sepatutnya bertindak tp kita masih berdebat. kita gemar mengulang paradox yg sama tp hanya itu sajalah.

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2014 at 5:29 PM

Itulah kenyataannya...pemimpin Melayu sendiri tidak peka dengan nasib orang Melayu. Bukan menghairankan jika matlamat utama mereka jadi wakil rakyat untuk kaut kekayaan, sebab itu berebut-rebut bila nak bertanding, baik peringkat parti mahupun PRU, sanggup cantas-mencantas. Aduhai... sudah tidak wujud lagi kah pemimpin Islam yang menjadi pemimpin atas nama Allah? Berbakti kepada rakyat atas nama Allah? Nak ambil imbuhan ambillah sedikit, tak perlu berbilion. Fikirkanlah kesenangan abadi di akhirat sana, atau memang tidak percaya dengan syurga neraka? Ada yang mencemuh ke dengan kenyataan saya ini?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 23, 2014 at 11:40 AM

Haaah hari ini satu dolar singapura bernilai hanya 0.37873 sen Malaysia. Maka warga singpok akan sibuk membeli hartanah Tanah Melayu,

Pemimpin UMNO masih lepak dalam istana dunia mereka. Masih tak sedar kaya sementara - nasib anak cucu belum pasti.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
December 23, 2014 at 4:07 PM

Memang melayu/bumiputera mengemis di bumi sendiri. Dr M baru2 ini pun ada kata. Saya setuju.

Malah Ah Jib Gor sendiri mengemis undi cina. Diberinya macam2 pada cina. Beri berjuta2 utk sjkc. Beri wang BR1M pada cina kaya raya. Hapuskan ISA, EO, dll semata2 utk puaskan hati cina. Tapi hasilnya cina beri undi pada DAP.
......................................

Sebentar tadi saya baru saja sembang dengan seorang apek tokey kaya raya. Tapi macam biasa pakai ringkas seluar pendek & tshirt selekeh untuk tunjuk miskin. Dia dalam perjalanan nak serah borang kemaskini BR1M! Ya, ini bukan apek & nyonya pertama yang saya temui yang dapat duit BR1M!

Apek: Haiya! manyak susah kelajaan mau suluh buka akaun masuk luit BR1M semua. Dulu manyak sinang lapat sulat ambil saja.

Saya: Kerajaan bagi duit percuma tak payah bayar pun lu mau bising lagi ka? Buat sajalah apa yang disuruh.

Apek: Bagi sikit saja nanti lia mau cukai lagi tahun lepan lu tau ka ?

Saya: Sekarang pun ada cukai apa pasal tak mau bising sekarang ? Duit lu tak mau kasi orang lain la.

Apek: ....

Sekarang saya faham kenapa Dr M kata pemberian duit BR1M itu membazir.......

Post a Comment