........... Hero Yang Benar2 Tak Mahu Di Berdendangkan ! TABIIIIIK !!! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Hero Yang Benar2 Tak Mahu Di Berdendangkan ! TABIIIIIK !!!

Monday, December 29, 201411comments

Tak sangka ya ....Terdapat beberapa pemimpin berjawatan Menteri yang benar2 LOW PROFILE !

Bekerja hanya demi rakyat semata2 tanpa sedikitpun mengharapkan publisiti. Meredah air bah, selut lumpur dalam misi bantuan kepada mangsa2 banjir di merata lokasi. 

Amat berbeza dengan kebanyakan pemimpin lain yang terlebih dahulu umumkan kehadiran mereka kepada para media, tak termasuk media yang sememangnya mengekor ke mana saja mereka pergi ...... pemimpin2 yang LOW PROFILE ini tidak mahu semua itu. 

Bukan soal ikhlas atau tidak, atau soal nak bodek bos dan rakyat .... semua itu tidak penting. 

Yang penting bagi mereka yang mulia ini adalah untuk bersama rakyat yang menderita kerana mereka merasai DENYUT NADI RAKYAT ! Maaf.... merekalah sebahagian DENYUT NADI RAKYAT !!

Makanya kita tidak ada baca sebarang laporan atau melihat gambar2 mereka di lapangan sejak akhir2 ini ...... punyalah LOW PROFILE sampai bos besar pun tak tahu mereka ada bersama rakyat.

MEMANG TERBAIK ! Macam ...... Mark of Zorro ...

Nanti2 kita akan senaraikan mereka ini serta kawasan mereka beroperasi secara clandestine, kerana sewajarnya pengorbanan mereka tidak harus dilupakan begitu saja. 

Kita minta, paksa mereka ceritakan pengalaman banjir mereka ! Pingat pengiktirafan menanti buat hero2 yang tidak mahu didendang ini ..... TERMASUK mereka yang dari kem PR.

PS - OK, OKlah .... kita masukkan sama pemimpin pembangkang yang tak berjawatan yang juga mengelak pengorbanan mereka dari diketahui umum. 



Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2014 at 8:32 AM

alahai ahjibgor cuti sendiri kena batal, maka cuti menteri lain pun kena cancel

sifat "solidariti" ke atau menteri bangang sebab kena sound baru nak berkhidmat

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2014 at 8:51 AM

Jauh pegi cuti.... luar negara..
rakyat didahulukan kesusahan....
menteri kemudian... tu pon sipi sipi..

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2014 at 9:43 AM

Sdr Din.

Tu zaman dulu... sekarang menteri beri arahanjarak jauh pakai Twitter!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2014 at 9:52 AM

syabas dan tahniah buat mereka walau siapapun mereka .. dan rasanya mereka juga tidak minta anugerah untuk itu. biarlah kudrat mereka mengalir bersama BANJIR yang menjadi nikmat sekalian alam dan manusia :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2014 at 10:38 AM

Suroh NENEK ko jer jadi Menteri!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2014 at 12:52 PM

Bro Din,

Bencana banjir kali ni suatu yang sangat luar biasa. Kita tak pernah bayangkan magnitud kerosakan seteruk ini boleh terjadi di negara kita. Kita perlu akui kita tidak bersedia menghadapi banjir kali ini. Magnitud banjir ini amat serius sehingga memaksa ATM mengaturgerak aset-aset yang berada dalam depoh simpanan khusus untuk masa perang.

Bencana kali ini juga memperlihatkan tahap kesiapsagaan agensi terlibat yang kita faham kekangan aset yang dialami mereka. Saya berpandangan bencana kali ini lebih kepada krisis kemanusiaan apabila ramai mangsa banjir terputus hubungan, bekalan air bersih, makanan dan ubat-ubatan.

Harga barang yang melambung tinggi, kekurangan bekalan makanan di kawasan terjejas, tiada elektrik dan bekalan air bersih, tiada bekalan bahan bakar petrol. Kekurangan bekalan akan memaksa mangsa yang terdesak untuk bertindak di luar batasan. Ini semua menunjukkan "public order" semakin menurun. Diharap kerajaan beritndak lebih pantas dalam menyalurkan keperluan asas di kawasan terjejas.

Semoga Allah SWT memberi kekuatan kepada mangsa-mangsa banjir di Pantai Timur.

....................
Reply To This Comment ...................
December 29, 2014 at 1:22 PM

@AnonymousMohon berikan nama Datuk/Datuk Seri ya ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2014 at 3:42 PM

Harapnya pihak blogger dapat menghebahkan kepada semua NGO yang hendak beri bantuan supaya menyelaraskan dengan Pusat Kawalan Operasi Bencana yang diketuai oleh Pegawai Daerah yang berkenaan melalui Setiausaha Keselamatan Daerah supaya tidak timbul kejadian seperti tahun lepas di mana ada kampung yang dapat bantuan sampai 4 ke 5 kali, tetapi ada kampung yang hanya dapat bantuan JKM sahaja hingga menyebabkan rasa tidak puas hati kepada kerajaan kerana menyangka bantuan NGO itu adalah bantuan dari kerajaan.

Semoga para NGO dapat memberikan kerjasama kepada pihak Pusat Kawalan Operasi Bencana untuk mengelakkan rasa tidak puas hati di kalangan mangsa yang hanya melihat orang lain saja dapat tapi dia tak dapat.

Ini bukanlah untuk pihak Pusat Kawalan Operasi Bencana nak merampas bahan itu dari pihak NGO, tetapi untuk penyelarasan supaya tidak timbul isu rasa tidak puas hati di kalangan mangsa yang ketinggalan.

Ini disebabkan NGO tidak mempunyai maklumat kawasan mana yang dah dapat sampai dua tiga kali, dan kawasan mana yang tak dapat lagi, hanya dapat dari JKM sahaja.

Oleh itu, berilah kerjasama untuk memudahkan kerja. Sekian, terima kasih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2014 at 8:25 PM

slm din turtle,bila nk keluar citer psl penang mntak autonomi..mesti seronok kan...wallahualam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 29, 2014 at 11:53 PM

Kasihan sungguh macai banggang Ah Jib Gor, masih lagi tak puas hati...merapu meroyan...

Bukankah PM Najib dah balik dan melakukan yg terbaik, lawat kawasan sana sini, semua mangsa banjir happy chappy?

Mcai Banggang mesti kena tarok kaw-kaw makan gaji buta.. lupa dan takut nak citer hal sebenar, apa lagi nok suruh ah jib gor balik... boddo terlajok larisss...

Tenggok sekarang, PM Najib umum bantuan rm500 juta, lawat sana sini, arah semua menteri balik, pastikan pasukan sukarela bantu sampai mangsa balik rumah, cuci rumah mangsa.. kan bagus untuk IMEJ PM Najib..

Puak Macai Banggang Ah Jib Gor kecewa kerana gagal memesongkan, memperdaya PM Najib...

TAHNIAH DIN TURTLE..

Anda cukup berani menongkah arus dan ternyata amaran dan telahan anda benar..

Laa Niee... Blog Din Turtle, semua Menteri pon kecut perut takut kena tegur...

Apa2 pon, Tahniah PM Najib dan TPM Muhyiddin kerana bersama rakyat mengharungi suka duka banjir bersama rakyat.

Pemimpin Pembangkang, Nuar Berahi Al Juburi, Khalid Samad Haram Jaddah, Teresa Miss Kok, Mat Sabun Al Khalwat, Husam Musang Berjanggut, Hanipa Maidin...sempat pie India KOT berlakon filem Bollywoood.. Nie lagi sial punya manusia..

Hantam Pemimpin Pembangakang Nak Buat Apa..Biar lah mereka dengan cara mereka.. Macai Boddoh takut ker dgn perangai bodoh tak senonoh mika tuuuh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 30, 2014 at 9:00 AM

Din assalmualikum...

Anon 1252dan 3 42 wow cantiik la komennya...
Din sepatutnya hang jadi macam depa la kan bagus bg idea camna nak tolong PM bukan nya asyik nak jatuhkan maruahnya je..

Din tak payahlah lagi asyik nak kutuk dan sindir PM,,aku minta 7 hari je kita pakat2 tolong PM..

LA ni PM kan ketua kita sapa lagi nak urus kalau bkn ketua.

Komen minta NGO selaraskan bagus itu cuma sanggup ke depa semua dok bawah PM.... he he he biasala,,,,,,,,,,, DIN pun tak mahu betul tak Din..

Bagi akul la malaysia ini nam kne mampus juta baru brsama2 ngan PM.Masa itu baru nak dok semeja.

Post a Comment