........... Bangsat Dan Ikan Busuk | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bangsat Dan Ikan Busuk

Monday, December 15, 201413comments



Ganas bunyi Presiden Perkasa semalam....

Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali berkata orang Melayu Islam di negara ini di negara bukan sahaja berdepan dengan musuh-musuh nyata seperti DAP yang dtadbir oleh Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng tetapi terpaksa berdepan dengan Melayu liberal.

Menurut Ibrahim, terlalu banyak usaha PERKASA dalam memberi sumbangan kepada orang Melayu dan Islam antaranya beratus laporan polis berhubung penghinaan terhadap Melayu dan Islam, Kongres Ekonomi Bumiputera, Konvensyen Transformasi Bumiputera, Perhimpunan-perhimpunan Perpaduan Melayu dan forum wacana tanah rizab Melayu.


“Kita bukan hendak bermusuh dengan mereka tetapi kalau kamu tidak membantu Islam dan Melayu, jangan ganggu PERKASA dan ISMA.

“Tidak terbilang usaha-usaha kita tidak termasuk yang terakhir PERKASA sudah menjadi tulang belakang kepada Konvensyen Perpaduan Nasional baru-baru ini yang melahirkan 55 resolusi yang dirasmikan oleh Tun Abdul Hamid Mohamed.

“Apakah itu bukan sumbangan dan perjuangan PERKASA yang kita lakukan bagi mempertahankan kesucian agama dan orang Melayu?

“Bangsat betul mereka ini,” - Rakyatpost.

Siapakah BANGSAT MELAYU yang dikatakan oleh Ibrahim Ali itu ?

Ahli Parlimen Pulai Datuk Nur Jazlan Mohamed, 
Datuk Saifuddin Abdullah, 
Speaker DUN Sabah Datuk Seri Salleh Said Keruak, 
Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin dan 
Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun.

Anda setuju dengan KEBANGSATAN mereka ?

                           *******************
Yang ini pula artikel Mkini mengenai kenyataan Zahid mengenai Pihak POLIS dan persepsi rakyat. Tajuknya Ikan Busuk Mula Dari Kepala menarik perhatian saya. 


Cuba baca sekali lagi bila saya tukar gantinama Polis itu kepada Umno ..... relevan tak ?

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi mahu pihak polis Umno tidak terus berada dalam “sindrom penafian” berhubung persepsi negatif terhadap integriti pasukan parti itu oleh masyarakat.

Menurutnya lagi, proses menjaga integriti setiap anggota sepatutnya bermula daripada ketua yang kemudiannya dicontohi oleh anggota di bawah.

"Ikan busuk bermula daripada kepala. Oleh kerana kita adalah kepala, kita kena jaga integriti itu.

"Bagaimana emosi, spiritual dan inteligen dikombinasikan untuk menjadikan diri kita bersih dan juga dilihat bersih.

"Ini memerlukan komitmen bersama. Persepsi negatif di luar sana, masanya sudah tamat, untuk kita melakukan sindrom penafian terhadap apa yang negatif berlaku kepada kita selama ini.

"Kita boleh menafikan, tetapi mata-mata di luar sana yang melihat, mulut yang sentiasa yang terbuka bercakap, telinga yang menadah maklumat turut maklum.

"Jangan fikir bahawa orang tidak tahu, apa yang kita lakukan,"
- Mkini.

.

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 3:03 PM

Ya betul ikan membusuk bermula dari kepala....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 3:07 PM

Bila parti anda diketuai oleh Tuan Presiden Bangang maka sudah pasti MT nya juga terdiri dari mereka2 yang juga bangang...dan konsultan2 yang dilantik juga sama sepertinya... jd tidak heranlah menteri2nya juga dikalangan yang superbangang... rakyat sedang memerhati kamu wahai Tuan Presiden Bangang...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 3:12 PM

Bangsat vs Bangang....I like...hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 3:15 PM

Din, daripada list berikut....aku rasa macam tertinggal satu nama lagi...ko rase saper ek...

Ahli Parlimen Pulai Datuk Nur Jazlan Mohamed,
Datuk Saifuddin Abdullah,
Speaker DUN Sabah Datuk Seri Salleh Said Keruak,
Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin dan
Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun.

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2014 at 3:15 PM

Cantikkkkkk , wa caya luuu lah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 3:52 PM

ikan busuk dari kepala.
macam komen presiden MCA suatu masa dulu je.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 3:58 PM

Last sekali yang bangang adalah ahli biasa UMNO dan rakyat yang mengundi kerana memilih orang orang bangang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 4:19 PM

Persatuan2 cina gerak aktif bantu bangsa dia tapi tak kecoh pun tapi bila melayu gerak untuk untuk agama bangsa dan negara banyak cina dapigs buat kecoh, mamang racist cina dapigs ni......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 7:04 PM

@Anonymous kita pilih mereka untuk berkhidmat dengan pegang janji mereka. kalu mereka bangang, takkan la pengundi bangang juga. habis tu bangang belaka la rakyat malaysia ni kecuali yang tak undi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 8:27 PM

Walaupun saya bukan ahli umno akan tetapi seorang melayu muslim dari sarawak, saya selalu tertanya2:

1. Adakah muhyiddin penakut atau same bunch of bangang umno leaders? Sia sia saje saya sokong dia untuk ambil tempat najib

2. Adakah 3 tim presiden juga bangang yang tak ada pendirian atas faktor material daripada perjuangan?

3. Adakah semua ahli umno bangang kerana langsung tak berani buat tindakan drastik seperti keluar parti beramai2 untuk merubah kedudukan umno?

Get a formidable group to see mahathir and start "a coup".
Bros in umno, NO PAIN NO GAIN....wallahualam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2014 at 8:36 PM

kene paparkan secara meluas list2 pemimpin liberal and bangsat ni!!!

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2014 at 8:38 PM

Kepala berkudis apa ubat nya DT ? Bernanah, bopeng bau busuk pula.... macam-macam kebodohan melayu yang konon nya "pakar" segala-gala nya, walhal tiada langsung sumbangan kepada pembangunan Umno dan Bangsa Melayu. Hampir 60 tahun merdeka, melalui pahit getir sehingga ke peringkat sekarang, sudah tidak tahu mentadbir, apa lagi memperkasakan kecuali dentuman retorik menuju jalan salah, memimpin ke jalan songsang fitrah Melayu dan persekitaran nya.

Melayu satu bangsa yang paling mudah bergaul dengan bangsa asing. Kita di ajar oleh Islam begitu. Tanah Melayu atau Malaysia sudah menyaksikan sejarah Melayu begitu terdidik sehingga bangsa-bangsa kuli pendatang mendapat rezeki dan kerakyatan di bumi bertuah ini.

Apa yang cacat ialah pentadbir kita gagal mendisiplinkan rakyat bukan melayu ke tahap kehendak dan keperluan Malaysia. Sedih nya terlalu banyak duri dalam daging ketika ini kerana "kesilapan" demi "kesilapan" yang di lakukan. Majoriti Melayu di tipu dan tertipu dengan "mainan" yang begitu menyakitkan.

Ikan membusuk bermula di kepala. Kepala berkudis akibat "kebersihan" diri di abaikan atau mungkin saja akibat di ketuk kuat dari belakang. Maka itu Bangsa Melayu itu sentiasa menginginkan kepimpinan berwibawa yang sentiasa sihat kepala (akal dan fikiran) , tauladan nya dan amalan ibadah agama nya (Islam) menepati akidah dan keimanan nya. Maka amalan membunuh saudara nya, mementingkan diri, amalan rasuah dan pecah amanah mengingkari janji-janji bersaksi nya, pasti nya TERKEJI. Kini Melayu di suruh mensyirikkan Tuhan nya !
Siapa-siapa sahaja manusia jahat ini ?

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
December 15, 2014 at 11:33 PM

PERKASA dan ISMA wujud pun sebab UMNO dah tak berfungsi. Dulu UMNOlah pejuang peribumi sejati.

Sayang seribu kali sayang pemimpin2 dalam UMNO sudah tidak berada di landasan perjuangan yang betul. Mereka dah jadi liberal nak samaratakan hak peribumi dengan keturunan pendatang.

Saya tunggu apakah semua yang BAIK yang dibahaskan semasa PAU baru2 ini sudah dilaksanakan ?

Post a Comment