........... Akta Hasutan Kekal ..... Tapi MKPN Masih Nak Menyelit Juga | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Akta Hasutan Kekal ..... Tapi MKPN Masih Nak Menyelit Juga

Thursday, December 4, 20148comments

PM Najib dah putuskan Akta Hasutan kekal dengan penambahbaikan ke arah mengukuhkan lagi tiang seri bangsa ..... ingatkan dah selesai lah dengan RUU Harmoni yang disua oleh MKPN/MPPN ..

"MPPN masih relevan kerana cadangan daripada Rang Undang-undang Keharmonian Nasional boleh dimasukkan ke dalam pindaan Akta Hasutan," kata ahli Majlis Perundingan Perpaduan Nasional (MPPN), Tan Sri Ramon Navaratnam


.... sambil menambah bahawa Rang undang-undang itu telah pun siap.

Adoooi.... masih nak menyelit juga ! 

Kalau tak mahu lihat orang melompat kepada konklusi sendiri, kenapa tidak Tan Sri Ramon bentangkan terlebih dulu mana2 cadangan dari RUU Harmoni itu yang MKPN mahu masukkan sebagai tambahnilai kepada Akta Hasutan.

Pastinya cadangan yang dibuat tanpa berunding terlebih dulu dengan NGO Melayu dan mereka yang berkepentingan, akan mengundang kontroversi. 

Kenapa tidak MKPN adakan pertemuan dengan wakil2 NGO Melayu sebelum buat apa2 ?

astroawani

KEMASKINI 7:05 PM - Cadangan Akta Keharmonian Nasional Masih DiBincang - kata Joseph Kurup

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 4, 2014 at 4:48 PM

bro din kalau ni pn najib x dpt genggam kemas akta hasutan seperti yg dikehendaki akar umbi (kalau diubah digubal menjadi akta hasutan liberal) maka PAU lepas langsung tidak ada apa2 faedah.

kini satu2nya yg mungkin org melayu boleh berpuas hati dr PAU adalah pengekalan akta hasutan. (yg tidak liberal)

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
December 4, 2014 at 5:27 PM

Bubar je MPPN ni...........

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 4, 2014 at 5:33 PM

Saya rasa mungkin Ah Jib Gor akan mengumumkan Akta Hasutan dikekalkan tapi dengan beberapa pindaan atau penambahbaikan. Sebab itulah saya kata, nama akta tak penting, yang penting apakah isi kandungannya. Ini yang kita kena perati betul-betul. Kena kaji betul-betul. Golongan liberal pasti ada akan gunakan apa jua cara untuk menyelit.

Lagipun Pudin New Politics pernah mengeluarkan kenyataan iaitu,

"“Saya yakin PM hendak memansuhkan Akta Hasutan, tetapi beliau dikelilingi oleh orang yang tidak setuju dengannya."

Itu adalah kata-kata Pudin semasa pelancaran Gerakan Hapus Akta Hasutan (GHAH). Untuk rekod, Ah Jib Gor setakat ini belum lagi mengarahkan Pudin agar menarikbalik kenyataan di atas.

ISA dan Ordinan Darurat telah dimansuhkan melalui pintu belakang iaitu tanpa berunding terlebih dahulu dengan ahli-ahli UMNO atau ngo-ngo melayu. Kita khuatir Akta Hasutan juga mendapat nasib yang sama.

Lagipun kita bukan kenal Ah Jib Gor dalam seminggu dua jer. Dah bertahun-tahun kita kenal perangai sebenar beliau. Kalau Ah Jib Gor tidak dipantau dengan ketat, kita risau entah apa hak atau milik melayu yang akan dihapuskan kelak. Akibatnya satu persatu hak melayu hilang tanpa kita sedari. Jangan biarkan Ah Jib Gor berterusan meleleh untuk menunaikan setiap tuntutan dan desakan kaum bukan melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 4, 2014 at 5:42 PM

Lambat beberapa hari la Ramon...!!

....................
Reply To This Comment ...................
December 4, 2014 at 6:49 PM

Tak perlu layan MPKN kerana mereka tidak pernah rujuk pun dengan Badan- Badan Melayu yang wujud di negara ini.

Seperkara lagi, akta harmoni yang mereka draf, mana paparan awam nya untuk di nilai ?

Ada kah Melayu dan Raja- Raja nya TIDAK BERHAK kepada ACUAN negara nya ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 4, 2014 at 8:32 PM

Najib pemimpin yang perlu dipimpin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 4, 2014 at 9:50 PM

Ingatkan mpkn dh putus nyawa, rupanya masih berkedip lg. Entah apalah faedah najib dapat dengan memelihara biawak yg akhirnya menyusahkan rakyat terbanyak. Agenda pelik dari pm yg semakin pelik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 7, 2014 at 1:37 AM

ah jib dah bagi gula gula kat obama yg akta hasutan akan dihapuskan..namun apa yg berlaku sebaliknya..malah kalau akta hasutan hapus , ah jip pun turut terhapus sekali..
la ni ah jip dah fening..gula gula dah jadi asam boi..muka ah jip pun dah berkerut masam je..

Post a Comment