........... 1MDB - Ku Nan Suruh Khairuddin Tarik Balik Repot Polis ! ? ? Laaa.... Lagi Buat Rakyat Tertanya2 .... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

1MDB - Ku Nan Suruh Khairuddin Tarik Balik Repot Polis ! ? ? Laaa.... Lagi Buat Rakyat Tertanya2 ....

Saturday, December 13, 201412comments



Anda dah baca artikel terbaru A Kadir Jasin mengenai 1MDB susulan report Polis Khairuddin semalam ? Kalau belum - KENA BACA ! - KLiK.

AKJ dakwa pihak 1MDB telah meminta lanjutan tempoh ke atas pinjaman tidak berbayar ( NPL Non Performing Loan ) dari 3 bulan kepada 6 bulan. Dan bos Bank Negara Tan Sri Zeti terpaksa akur bagi mengelakkan kesan buruk kepada sektor perbankan negara memandangkan hutang 1MDB yang terlalu besar.

Yang saya nak highlightkan adalah dakwaan AKJ yang ini -
...


On Dec 4, the company’s top-level delegation led by its Chairman, (Tan Sri) Lodin Wok Kamaruddin was said to have been grilled by (Tun) Dr Mahathir Mohamad. Others in the delegation were board member (Tan Sri) Ismee Ismail and Chief Operating Officer, Mohd Hazem Abdul Rahman. Ismee is also Executive Director and CEO of Tabung Haji.

Just over a week later, on Dec 10, the cabinet in its weekly meeting chaired by Deputy Prime Minister, (Tan Sri) Muhyiddin Mohd Yassin, also discuss the 1MDB issue. Mohd Najib was away on official visit to South Korea..

Sources said Dr Mahathir grilled the 1MDB team on the company’s modus operandi. He is said to be curious about the way the company funds its businesses, bearing in mind that it has a paid-up capital of only US$1 million (about RM3.4 million).

As of March this year, it has amassed assets worth RM51.4 billion and in the process piled up liabilities – mostly borrowings – totalling RM49.1 billion.

It registered a loss of RM665.3 million for the same period mainly due to staggering finance costs of RM2.4 billion compared with RM1.6 billion the previous financial year.


Tun Mahathir telah meminta penjelasan dari bos 1MDB pada 4 Disember, dan kalau anda perasan, artikel CheDet - Mesyuarat Agung UMNO, dimana Tun membangkitkan lagi isu 1MDB adalah pada keesokan harinya - 5 Disember.

Bermakna, Tun Mahathir tetap tidak berpuashati dengan penjelasan dari pihak 1MDB !


Oya, AKJ juga ada sebut nama orang kanan Najib, Jamaluddin Jarjis sebagai pihak yang telah menapis dan mengarahkan teks ucapan PAU baru ni. Hmmmmm ....patutlah JJ ada dalam gambar Majlis Penapisan tempoh hari !


Sejak akhir2 ini saya sering baca/dengar nama Jamaluddin Jarjis disebut2. Siapa sebenarnya JJ ni ek ? Apakah jawatan JJ dalam kabinet dan Umno ? Yang saya tahu JJ adalah Pengarah PR1MA je. Tapi nampaknya begitu BESAR pengaruh JJ, ek ... 

TERKINI pula  - Ku Nan Mahu Khairuddin Tarik Balik Laporan Polis Terhadap 1MDB



 Apa nih ? Ku Nan takut apa dengan tuntutan penjelasan dari 1MDB ? Pihak 1MDB sendiri tak takut dan sanggup beri penjelasan kepada pihak Polis, kenapa Ku Nan suruh tarik balik pula ?

I tell you aaa ..... tindakan Ku Nan ini LEBIH menambahkan tandatanya rakyat terhadap 1MDB dan membuat rakyat LEBIH INGIN TAHU !

Duit 1MDB BUKAN duit Umno ! dan rakyat berhak tahu.

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
December 13, 2014 at 9:42 PM

Ku nan x phm....o ya...aku pun x fhm arr knpa ku nan ni x phm...sungguh kebudak2an betul....

....................
Reply To This Comment ...................
December 13, 2014 at 9:53 PM

@ramlan azizyang saya tak faham - kenapa perlu sebut pada media ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 13, 2014 at 10:13 PM

I hope Dato' Khairuddin will not waver.....or else he will be a laughing stock....

-Sharifah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 13, 2014 at 10:51 PM

kunan ni sudah jadi kayumati, harus bersara.

gaya kelakuan macam mafia UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 13, 2014 at 10:53 PM

Kenapa mesti ada 1mdb sedangkan dah ada khazanah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 13, 2014 at 11:33 PM

yang buat laporan tu rakyat biasa jer. dah jadi ahli umno. katanya bukan laporan polis melibatkan umno pun. dalam pau pun tak sebut pasal 1mdb. memang kebudak2kan ku nan ni.

jj ni, kalu dengar cerita la, dulu big boss dalam koperasi bersatu apa ke benda tah. kalu dengar cerita kat padang golf, tiang lampu pakai skirt pun dia nak selak. kalu dengar cerita yang pernah keja ngan dia pun, manyak menda tak eloknya. Ceeeritaaaanya. tak pasti la kalu fitnah belaka. tapi yang pasti, adalah orang kepercayaan ah jib gor, kira bodek jj, macam bodek ah jib gor gamaknya. ceeeritaaanya. kisah politik ni payah nak bukti, sprm masuk pun susah nak lekat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 14, 2014 at 1:44 AM

aku juga dah jadi tak paham dengan sikap ku nan dan citer 1MDB nih. pihak 1MDB bersikap terbuka dan sanggup menjawab semua persoalan, tapi ku nan pulak tu ......... macamana pulak boleh jadi macam ni? kata 1MDB tu syarikat dan laporan polis dibuat keatas syarikat, tapi kenapa pulak ku nan yang sebok? jelas sungguh laporan polis bukan dibuat keatas UMNO. ada sesiap boleh tolong aku?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 14, 2014 at 1:52 AM

Tahniah din turtle dan bloger yg pro kerajaan tp pro rakyat bkn bloger pro kerajaan tp pro najib!
Dlm isu ini,buletin utama,astro awani X BERANI langsung siar psl laporan polis ini..
Tp siar citer psl ali abd jalil sweden tu...last2 kena troll pasal die kena tangkap & dibawa blk mesia!
Hahahahaha...punyala bodoh,bangang bertingkat2, scoop news direct dr tweet ali abd jalil tu...wisma putra,polis pon terkelip2,dekat 24jam br nk ckp cerita itu palsu..
Now you know siapa the real bangang!
Hahahahahaha...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 14, 2014 at 3:08 AM

hey ... ni dah macam ANWAR .. buat apa takut kalau tak salah.. berdepanlah. KITA semua nak tahu. INI BARU LIBRAL. SAH bukan blogger yang bangang tapi peminpinpin UMNO & MENTERI & PENASIHAT 20%.

PRU14 SILA KE LONGKANG

....................
Reply To This Comment ...................
December 14, 2014 at 5:11 AM

Abg Din

Saya rasa memang nanti najib jatuh atau letak jawatan. Kalau dia tak kena penjara pun nasib baik...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 14, 2014 at 9:35 AM

Kes 1MDB ini anwar tak bising....mungkin bising bila nak PRU nanti....nnpk tak game si bangang debab dengan su bodoh anwar tak highlight isu 1MDB ini....klu Tun dah highlight dari awal sibodo dan sibangang buat bangang dan bodoh jer......muskil ssgt

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 14, 2014 at 10:31 AM

Istilah baru "Tinggal spender,berbenang 2"

Post a Comment