........... TERIMAKASIH Kerajaan Najib ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

TERIMAKASIH Kerajaan Najib !

Wednesday, November 19, 20147comments



Sebab harga minyak Ron97 dah TURUN 20 sen ! Biarlah minyak orang kaya pun, mana tahu esok harga minyak orang miskin lak turun. 




Takut nanti ada pulak yang merajuk ...... Bila turun kenapa tak puji kerajaan ? Masa naik dipersalahkan kerajaan ... INI TIDAK ADIL !

Kalau kangkung boleh dijadikan contoh, apa lagi minyak petrol.

Kalau harga sayur2an naik, sawi naik kangkung naik ..... ada masa dia naik, ada masa dia turun. Hari ni dalam suratkhabar saya baca, ada yang dah turun. Kangkung konon naik sekarang ni dah turun.

Bila turun kenapa tak puji kerajaan ? Masa naik dipersalahkan kerajaan ... INI TIDAK ADIL !

Share this article :

+ comments + 7 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2014 at 6:47 PM

Melopong jgk . Yg turun bkn utk kita.
Tapi kan, gomen punya ulasan yg buat ambo meluat luat. Berbelit2. Ingatkan pembangkang je. Atau aku yg xfaham2 ni.

....................
Reply To This Comment ...................
November 19, 2014 at 8:37 PM

Sudah masa kerajaan turunkan RON 95. Rakyat memang mengharapkan respon positif yang bernilai ini.

Maka dengan itu segala harga barangan yang naik mendadak boleh di turunkan selaras sentimen sensitif kenaikan harga petrol dan disel beberapa kali sebelum ini. KPDNK boleh bertindak tanpa amaran lagi !

Retorik ? he..he.. sama lah NurJazlan ibaratkan Umno menuju ekstremis Islam, tuduhan yang tidak berpaksikan realiti Islam di Malaysia seperti nya suara SIS juga... membangkitkan kemarahan !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2014 at 10:12 PM

PATUTNYA RON 95 YG DIKURANGKAN BUKAN RON97, KALAU HARGA MINYAK TERUS TURUN, RON 97 BOLEH JADI LEBIH MURAH DARI RON 95, X KANLAH RON 95 AKAN KENAKAN CUKAI, RON97 X DE SUBSIDI,

SUNGGUH PELIK SEKALI

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 19, 2014 at 11:04 PM

Sebab tu rakyat amat marah dengan kerajaan sebab tiba2 je naikkan ron95 sebanyak 20sen baru2 ni..

Nampak sangat pembuat keputusan kat atas tu memang bengap..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 20, 2014 at 8:26 AM

Tak Heran lah Din .. Aku dak lali dengan kerajaan dibawah PM Ah Gib Gor errrr atau Najib Tun Razak?? Sapa sebenarny PM Malaysian ni? Pening demo..

....................
Reply To This Comment ...................
Najib1MDB
November 20, 2014 at 1:52 PM

Aku cukup pelik lagi hairan dengan kaedah rasionalisasi subsidi Najib laki Rosmah ini.
Petrol orang kaya turun..ok fine.. tapi petrol orang bawahan atau RON95 pun diproses dari crude oil yang sama.. yang turun harga jugak.. TETAPI kenapa RON95 tak boleh turun harga?

Najib laki Rosmah, kalau muslihat rasionalisasi subsidi dipalu canang bukan main hebat semasa naikkan RON95 ketika umat Islam nak menyambut AidilAdha, seolah2 PM kita ini bukan berbangsa Melayu dan Islam.. tak sabar2 nak naik harga petrol tanpa peduli keadaan. Tapi sekarang crude oil dunia dan turun banyak.. Najib laki Rosmah mahu cakap apa?

Kenapa petrol RONorangkaya mcm Maslan, yang adiknya pakai Bently tu pulak yang turun cepat, apakah ikhlas kerajaan Najib laki Rosmah ini mahu membantu rakyat?

Layak ke kita nak ucap Terima Kasih kepada Najib?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2014 at 12:46 PM

Heh heh orang kaya pun guna minyak ron 95 bro. Org malaysia bab minyak tetap akan pilih paling murah tanpa kira benda lain. Patut kena tiru mcm indonesia asingkan pam2 minyak subsidi ngan xde subsidi. Barulah org yg ada duit banyak akan cenderung amik ron 97 sbb nak cepat x mau beratur dgn marhain. Barulah dpt kawal supply demand dgn lebih berkesan di samping kurangkan subsidi utk org kaya. Benda simple mcm ni pun pemandu xleh pikir ke? Kat negara seberang je pun xyah pegi jauh2 mcm ke london bagai. Lainla da ada niat nak perabis harta negara buat pi melancong.

jentayu

jentayu

Post a Comment