........... Sekolah Cina Kekal Sebab Najib Nak Bodek Undi Cina | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Sekolah Cina Kekal Sebab Najib Nak Bodek Undi Cina

Monday, November 24, 201425comments

Baca tajuk artikel Mkini di bawah dah rasa .... apa ya ... takperlah, tak payah sebut. Saya dah beberapa kali sebut sebelum ini, Najib hanya melihat isu sekolah vernakular HANYA dari sudut politik semata2. Nak bodek cina.

Padahal kita membicarakan dari sudut PERPADUAN RAKYAT MALAYSIA. Tidak pernah sekali pun Najib komen isu sekolah cina/vernakular dari sudut perpaduan.

Kita lihat apa yang berlaku ketika ini di mana hubungan antara kaum semakin renggang dan seringkali tercetus perbalahan/perdebatan yang melibatkan perbezaan amalan budaya kaum dan agama yang berbeza.

Kerana apa ? Kerana kurangnya kefahaman rakyat akan budaya dan amalan agama lain dan ini adalah kerana kurangnya pergaulan.

Bukan hanya kerana tahap kefasihan dalam Bahasa Kebangsaan kaum bukan Melayu yang teruk tapi kerana kewujudan sekolah vernakular merupakan platform yang memisahkan integrasi antara kanak2 berbilang kaum dan ini memberi kesan kepada cara kehidupan sosial mereka seterusnya.

Yang penting di sini adalah KEMAHUAN. Jika ada kemahuan itu, pasti ada jalannya.

Kita pun tidak harap sekolah vernakular dihapuskan dalam masa yang singkat. Pasti ada perbincangan dan pendekatan yang holistik dan ini mengambil masa. Bila sudah timbul kesedaran, akan datanglah kemahuan dan dari situ barulah kita mula melangkah.

Tapi kalau hanya nak bodek undi semata2 tanpa memikirkan kesan jangka panjangnya terhadap perpaduan rakyat, alamat hancurlah negara nanti.

1Malaysia tapi 3Sekolah ...... HIPOKRIT !

PS - Kerana kurangnya pergaulan, tidak hairanlah roh Kontrak Sosial juga tidak difahami.

Share this article :

+ comments + 25 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 24, 2014 at 8:26 AM

Din dont be upset, Sekolah Cina Kekal bukan sebab Najib mahukan undi Cina, sebab sebenarnya Ah Gib Gor yang maukan UNDI CIna ,. Najib tepuk dada tanya seleara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 24, 2014 at 8:43 AM

Presiden tanpa telur.
Jilat mcm mana pun tak tingkat pun sokongan.
Mungkin bodoh atau buta.

....................
Reply To This Comment ...................
Zahary
November 24, 2014 at 9:16 AM

Makin tak betul otak Najib ni memerintah negara.
Tutup SRJKC tak tambah sokongan BN? habis tu dengan tambah dana dan ternak SRKJC tu sokongan BN melonjak 90%? Macam mana pula undi akar umbi yang melihat Najib menatang SRJKC bagai minyak yang penuh walaupun bersalahan dengan perlembagaan dan membawa kesan buruk kepada negara?

Apakah Najib hanya meletakkan KPI sokongan pada BN semata2 walaupun hak Melayu kena tarah? Tak perlu fikir kesan akibat?

Apa Najib ni makin teruk! Wawancara dalam Mingguan Malaysia semalam beliau menunjukkan sikap pro-Cina, tak memahani aspirasi majoriti.. degil dengan sikap liberal dan tak menentu hala.

Harap sangatlah TS Muhyiddin dpt ambil alih UMNO. Terdapat dah serangan dari pihak kem Najib yang membuat perang saraf konon TS Muhyiddin akan letak jawatan.

Cukup jahat mereka ini yang menjadi penjilat tegar Najib, rasakan Najib sudah gagal memimpin UMNO dengan baik, terasa terancam. PAU 2014 kali ini perwakilan penjilat vs perwakilan tulen.. kita lihat siapa yang akan berkuasa.

Berkokok bagai setiap kali PAU.. tapi Islam, Melayu kena hina setiap hari, PM boleh gelak ketawa dan berselfie sana sini?

Fikirlah apa nak jadi.. MB Pahang orang Najib pula menyaman Utusan RM juta? Penyelewengan berterusan dibiarkan, tak dipeduli bila media dedah, di saman, sama mcm Najib menyaman hal 1MDB.

Cameron Highlands, Tasik China menggambarkan MB Samseng Pahang mendapat restu Najib.. rosak negara dek bangsawan2 ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 24, 2014 at 10:31 AM

Sorry, off topic jap Din....tapi rasanya ada kaitan kot pasal bodek cina...

Ni pasal Cameron Highlands...

Kerana nak bodek kaum kiasu punya pasal. Maka, peneroka-peneroka haram dari bangsa tersebut masih belum kedengaran sebarang tindakan pun setakat ini. Yang kita dengar hanyalah tindakan terhadap pekerja asing (PATI) sahaja. Tapi tauke kepada PATI belum lagi diheret oleh pihak berkuasa. Akibat bodek yang keterlaluanlah, maka Cameron Highlands dilanda tragedi yang amat dasyat. Mungkin lepas BN dilanda tragedi yang dasyat, barulah Ah Jib Gor nak sedar agaknya. Tapi masa tu rasanya dah terlambat kot. Nak bodek Cina secara keterlaluan sampai terlupa nak bodek bangsa sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 24, 2014 at 11:13 AM

Memangnya cuma untuk sokongan politik je?

Kalau nak kira macam tu, 1Malaysia pun tak tambah sokongan BN?
Buang duit je!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 24, 2014 at 12:01 PM

Najib ni ada keturunan cina kot jg btl dgn bangsa cina mlayu x jg mcm tu pun

....................
Reply To This Comment ...................
November 24, 2014 at 1:02 PM

Teringat lagu Sudirman... Salam Terakhir.. Kuasa Menteri Pendidikan (merujuk kes artikel DT) sudah di hapuskan.

Apa tujuan pun, sampai sekarang saya masih tidak faham.... suatu hari esok, tidak mustahil Lagu Kebangsaan akan di tukar senikata nya...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 24, 2014 at 1:09 PM

So dalam erti kata lain, sanggup rosakkan negara demi kuasa??

Apa kalau SRJK kekal pun undi BN naik ke? Sekarang naik? Mimpi ke?

Takkanla tu pun x bole nak pikir..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 24, 2014 at 1:21 PM

Undi cina solid pada PR.Semua orang tahu dan pasti undi mereka untuk PR di Pru 14.Mereka bergerak dengan pantas dan menyusun pengundi muda kaum mereka untuk piliharaya akan datang. Isunya, percaturan rasionalisasi subsidi yang telah menjejaskan aktiviti2 ekonomi mereka.Dahulu, subsidi merangsang pertumbuhan ekonomi dan meringankan beban rakyat.Ia sangat adil dari segi rantaian aktiviti ekonomi.Berbeza dengan acuan sekarang yang lebih kepada"one off"dan kenaikan gaji kakitangan kerajaan.Isu semasa di media elektronik adalah di antara,pertembungan penyokong umno 48% dan melayu Pr 20%.Pengundi muda Cina,sedang melakar pola pengundi mereka untuk kaw.dun dan parlimen.Sekiranya kerajaan tetap dgn agenda tranformasi ekonomi, takut ada lendakan besar mengikut wave harga minyak mentah dunia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 24, 2014 at 1:41 PM

Ridhuan Tee dalam blog dia dah sound kaw-kaw punya. Tapi orang yang ditegur akan sekadar cakap bo liau!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 24, 2014 at 2:04 PM

bodoh punya najib...dengan tak menutup apa pulak bukti cina akan bertambah sokong UMNO? bahalul ke apa? Dengan menutup sekolah cina negara akan dapat mengurangkan aktiviti subversif dan benci melayuiyang ditanam di sekolah cina. Tolonglah sesiapa cakap dan lontarkan soalan ni pada Najib Ah Gor.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 24, 2014 at 2:12 PM

Pekara yang sama,tetapi gagal di pru 13 setelah di terjemahkan dalam undi tsunami cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 24, 2014 at 3:19 PM

Jangan risau....nanti Ah Jib Gor pasti terpesona dan terbuai dengan banner2 "I Love PM". Beribu-ribu orang cina akan melaungkan I Love PM. PM akan terus terlena dan dibuai dengan mimpi2 indah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 24, 2014 at 5:27 PM

Cakap macam telur separuh masak ke atau telur dia separuh masuk???

....................
Reply To This Comment ...................
November 24, 2014 at 10:08 PM

najib anak tun razak tapi dia bukan tun razak. tak mesti anak ikut bapak. pihak yg mengatur pulang najib dari u.k. utk menggantikan tempat allahyarham bapak dia di kerusi parlimen pekan harus bertanggungjawab diatas 'huruhara & kelamkabut' yg berlaku sekarang. masa pak lah jadi pm, dia ada calon lain utk tpm. cerita ini orang kampong pun tahu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 24, 2014 at 10:40 PM

Saya berkawan dengan cina kelilng pinggang ok. TAK ADA sorang pun Cina yang nakkan Melayu jadi PM walau diberi bulan dan bintang. Mereka akan ambik bulan dan bintang tersebut, tapi hakikatnya mereka hendakkan orang macam Lim kit siang dan lim guan eng jadi PM diaorg. Beli di kedai Melayu atau guna perkhidmatan telekom orang Melayu pun diaorg tak nak (peratus yang membeli teramat sgt kecil), apatah lagi nak undi jadiPM. Kalau Najib tak nak percaya cakap saya ni, saya memang rasa nak mencarut, tapi simpan dalam hati.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2014 at 4:01 AM

Apalah NASIB MELAYU dapat PM macam Najib Razak...

Mana nak cari Burung Helang, nak pakai bubuh atas kepala, Melayu akan jadi Red Indian...kalau Najib razak terus memerintah...

UMNO... Buang, Pecat, lah Presiden haramjadah nie..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2014 at 4:06 AM

najib adalah perdana menteri melayu yang paling dayus dalam sejarah negara.. orang melayu tidak perlukan perdana menteri seperti najib yang mendayuskan bangsa melayu sendiri.... tukar najib sebelum kerajaan melayu mamposss...

....................
Reply To This Comment ...................
Ahmad
November 25, 2014 at 8:42 AM

Alhamdulillah dalam blog Tuan Din komen yang diberikan oleh sahabat2 menampakkan pemikiran jelas dan seiring, ini yang tepat dan kita mahu. Kalau dalam UMNO pakat2 ada pemikiran macam ni rasanya Najib dh kena 'sepak' keluar dari kerusi Presiden UMNO ataupun awal2 lagi dia tak dapat memanjat kerusi emas tersebut seperti Anwar Brahi Laknatullah.

Maaflah saya bukan mahu kurang ajar dengan pemimpin yang ditakdirkan memerintah kita, tapi bila pemimpin itu sudah lakukan 'voilation' yang ketara dalam soal Umat, kerana bangsa Melayu ini berkurun lamanya adalah wasilah terkemas sebagai umat Islam yang terkenal dengan baik budi. serta keluhuran, kepandai.

Malangnya pemimpin seperti Najib ini mahu mengubah dan sedang mengubah kita. Dasar2 1Malaysia, gerakan kesederhanaan, penghapusan undang2 yang semuanya 'miring' condong kearah MERUNTUHKAN peradaban kita sebagai pemilik Tanah Melayu.

Sedangkan bangsa PENDATANG terutamanya CINA ditatang hebat oleh Najib dan sebilangan besar pemimpin UMNO yang lupa daratan. mereka naik keatas kerana restu dan undi kita Melayu. Tapi bila di atas mereka lupa diri dan menatang pihak musuh dalam selimut.

Alangkah indahnya bumi ini jika ketegasan dan mengembalikan hak-hak sepatutnya keatas kita digerakkan dengan menyeluruh. Kita tidak dilahirkan untuk menindas bangsa-bangsa lain. Alhamdulillah Tuhan berikan nenek moyang kita sopan santun dan tolak ansur yang tinggi. Sebab itulah kaum PENDATANG KIASU dan pendatang2 lain boleh sama-sama menikmati rezeki dan kemakmuran serta kedaulatan Tanah Melayu ini.

Malangnya lama kelamaan tolak ansur ini bertukar menjadi 'pembunuh' bagi perdaban dan jatidiri kita selama ini. Tahun 80-an 90-an kita boleh lagi merasai kemanisan budaya Tanah Melayu.

Tapi tahun 2008 dan kini semuanya sudah musnah. Sejak timbulkan DAJJAL Malaysia-Pakatan Haram.. Demi Allah saya bersaksi segalanya2 telah berubah! Kita nak berpaut pada UMNO, malangnya UMNO juga dijangkiti virus perosak ini.

Hingga kini saya tidak tahu apa sebenarnya ada dalam BENAK OTAK perwakilan UMNO. Yang saban tahun BERLAKON di Dewan Merdeka PWTC, untuk mempopularkan diri di depan kaca TV, lawak jenaka dan hujah yang kelihatan bodoh dan zero impact lebih banyak berbanding kesungguhan mereka mencari, mengenalpasti dan menggubal apa sebenatnya masalah dan penyelesaikan yang wajib diangkat semasa PAU.

Saban tahun kita orang Melayu yang mengharapkan perubahan bermakna, ditipu hidup-hidup dalam WAYANG Perhimpunan AGung UMNO... Sama seperti pencacai-pencacai PAS ditipu dan ditaksubkan dengan janji HUDUD (bukan janji penuh sebagai Negara Bersyariat Islam pun!) di dalam MUKTAMAR PAS Thanawi.

Wayang demi wayang berterusan ini telah merosakkan kita. Anak-anak kita, remaja-remaja kita, anak dara-teruna kita yang terhuyun hayang, tiada tumpuan pebelaan yang kukuh, akhirnya mereka membina 'jatidiri' ikut acuan lain. Ada yan hanyut dalam kemaksiatan, masalah Aqidah, dadah, jenayah2 mencuri, merogol, tiada pautan ilmu untuk melindungi mereka...

Apakah kita tidak sedih dan takut apa yang dilakukan oleh golongan elitis UMNO yang empuk di atas sana sehingga masa depan kita KELAM!!
Bangsa pendatang CINA, mereka tidak berwayang dalam perhimpunan mereka, tak banyak retorik tetapi PERLAKSANAAN yang JITU dan IMPACTED!!
Tak nampakkah kita? Dengan bermusuh dengan kerajaan pun PENDATANG CINA terus ditatang penuh. Mendapat JANJI MASA DEPAN yang JITU dari seorang Presiden UMNO- Najig so-called AhGorr!! Janji-janji indirect dan direct yang telah mencukupkan apa yang CINA PENDATANG perlukan.

....................
Reply To This Comment ...................
Ahmad
November 25, 2014 at 8:59 AM

Kini, Najib tanpa segan silu lagi telah menjadi pembela parasit. Demi mengekalkan rejim pemerintahan 1Malaysia, Najib tanpa segan silu menegaskan beliau akan membela sistem vernakular. Terlalu bernafsu buruk dan pendek akal bila seorang Presiden parti Melayu tidak berfikir logik, aliran vernakular yang menjadi 'barah' dan perosak dalam ketamadunan Malaysia, yang bertentan dengan Perlembagaan, sert melahirkan anak-anak Cina pendatang yang bersifat radikal penentang, anti-Melayu, anti-Islam, pentaksub kiasu, dan akhirnya menjadikan jurang pengasingan bangsa yang amat ketara. makin melebar, dan apakah kesudahannya?

Jadi, saya rasa forum atau perbincangan berkaitan isu Najib dan pemimpin UMNO sebahagian besar ini sudah dikatakan TEPU. Kita sudah banyak bercakap, tapi tidak bertindak. Orang Melayu ini 'sabar' tak kena tempat. Akhirnya dibiarkan kemusnahan. Sama seperti analogi Cameron Highlands. Berpusu-pusu orang Melayu pergi ke tanah tinggi itu bergambar, menginap, menghirup udara segar ladang Teh Bharat atau Boh.. tapi berapa ramai yg melihat NUN JAUH di SANA.. kerakusan Cina Bukit Pendatang merosakkan bumi kita? Masing-masing datang, danbalik, malah terus menyumbang lagi ekonomi Cina Bukit Pendatang ini dengan membeli buah2 Strawberry dan sayur mayur buah2han yang 'kaya' dengan ZAT KIMIA dan RACUN PEROSAK!

Tanah tinggi yang indah, tapi berjaya dirosakkan oleh pendatang yang maha rakus dan kapitalis ini. Apakah kita risau? Kita hanya pergi jalan2.. not much than that.. selagi tanah tu tak hempap muka kita atau sanak saudara kita.. atau racun tu tak timbul depan mata selepas makan di sana. maka kita pun berada di zon selesa.. dan zon 'lantaklah'. Itulah analogi dari skala kes Cameron Highlands hingga ke kes Politik Negara..

Tuan Din, saya rasa Insya Allah blog ini sahaja yang konsisten dengan isu terpenting kita. Blog-blog tajaan UMNO tak henti-henti mengulit wayang dan bahan-bahan lucah yang mahu melekakan kita. mereka tidak ikhlas dalam berblog untuk mengubah masa depan Bangsa dan Agama.

Saya doakan perjuangan kita berjaya mengubah KEBIADAPAN NAJIB RAZAK terhadap akar umbi. Semakin lama Najib sudah semakin menunjukkan dia sangat tak relevan lagi untuk menjadi Perdana Menteri. Dia hanya berani bila berselindung dengan perisai' 'BR1M', Menabur wang berbillion secara cash yang akan merosakkan integriti dan budaya produktiviti masyarakat kita.
Beliau merampas subsidi dari pada rakyat sehingga kos hidup meningkat. Cara beliau mematikan subsidi adalah cara paling bodoh dan merosakkan keadaan. Kemudian terus beretorik konon 20 billion dijimatkan itu akan disalurkan untuk 'pembangunan'? Apakah terlalu bodoh kita sehingga janji begitu pun kita sudah percaya dan kagum? Mana dia audit dan kesahihan wang tersebut mengalir untuk rakyat? must be specific.. ini zaman berilmu bukan zaman Francis Light menipu Sultan Kedah untuk merampas Pulau Pinang.

Tuan Din, saya harap blog ini terus menggempur Rejim Najib yang mencengkam kita dan UMNO. Serta konco2 mereka yang sedang seronok diulik wang bertaburan hasil 'rasionalisasi' subsidi.

Moga Allah SWT selamatkan kita dari pemimpin zalim, penipu dan munafik. Tidak kiralah dari sebelah mana parti pun. Ameen.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2014 at 9:47 AM

Bro Din, saya pelik kenapa najib ni suka sangat jadi penjilat komunis... jawapan dia dalam wawancara khas Mingguan Malaysia Ahad lepas menunjukkan najib ni ada penyakit syok sendiri. Untuk pengetahuan bro din, saya tak habiskan bacaan saya berkenaan wawancara itu sebab terlalu meluat.

Harapan kita sekarang Tan Sri Muhyiddin Yasin.

....................
Reply To This Comment ...................
Ahmad
November 25, 2014 at 10:24 AM

@Anonymous

Betul tu, saya meluat baca wawancara berhelai-helai Mingguan Malaysia lepas. Najib tanpa selindung lagi menjilat Cina dan halatuju mengarut. Beliau sangat tak relevan lagi untuk memimpin kita.
Tun Mahathir berusaha untuk alihkan vernakular melalui Sekolah Wawasan, tapi si Najib ni pula nk menternak bela vernakular. Kemudia n dia cakap takde mana-mana PM pun yang nak hapuskan vernakular?

Semakin teruk KPI Najib, dan dia dh jelaskan sikapnya yang sebenar, apakah Perwakilan Wayang UMNO 2014 akan terus menjilat enak kekarutan Najib?

Sama ada Utusan nk dedahkan perangai Najib atau Utusan juga sudah dikontrol Najib dengan menyiarkan wawancara lebih dari 3 muka tu. MEMUALKAN!!

Lakukanlah perubahan sekarang, sebelum semuanya terlambat. Harapan kita pada TS Muhyiddin Yassin.
Basic leadership strength ialah KETEGASAN dan MENJAGA MAIN STAKEHOLDERS!!



....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 26, 2014 at 1:09 AM

Bukan kah Dato Najib sudah berkata....Nak Hapuskan sekolah vernakular tetapi nak kan sokongan dan undi kaum cina....MANA BOLEH! ulang ye...MANA BOLEH!

Maaf lah bertanya kamiTapi kan kami ni orang kampung yang bodoh ni bertanya dalam hati dan berfikiran begini....



PRU tempohari tempoh hari UMNO menang sebab undi kaum cina kot?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 26, 2014 at 1:30 AM

betul din lu macam dapat baca isi hati orang melayu .. lu lagi cerdik dari PM. sememangnya orng melayu tak kisah sangat pasal sekolah ni. ada atau tidak sekolah RASIS ni, tidak mendatangkan apa apa kesan jika siRASIS tahu hormat orang lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 26, 2014 at 2:38 PM

sebelum masuk bertanding di PAU 14..BN kena bermula dari 0 undi dari kaum cina..itulah realiti nyer.jadi apa yang perlu BN buat adalah jaga undi dari penyokong setia iaitu undi dari org2 melayu

Post a Comment