........... PAU 2014 - Umno Sudah Tidak Relevan Lagi Kepada Bangsa Melayu ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PAU 2014 - Umno Sudah Tidak Relevan Lagi Kepada Bangsa Melayu ?

Tuesday, November 25, 201412comments

3. Semua tahu UMNO sekarang tidak popular seperti UMNO dahulu. Ada yang berkata UMNO tidak lagi relevan.

Ayat itu saya copy dari artikel terbaru Chedet - Selamat Bersidang UMNO.

SEMUA TAHU ..... tapi adakah pemimpin2 Umno tahu ? Kalau tahu ..... carilah sebabnya kenapa.

Adakah kerana Umno belum cukup ditransformasikan dengan katalain, bila sudah di transform sepenuhnya baru Umno kembali relevan ? ATAU sebenarnya Transformasi yang cuba dilakukan oleh Presiden itulah yang tambah menidakrelevankan Umno ?


Entahlah ... naik boring dah menulis benda2 ni. Umno tetap juga perasan nak mampus !

Saya tak pasti apakah para perwakilan PAU kali ini sedar atau tidak, ramai yang menaruh harapan tinggi untuk melihat Umno KEMBALI menyemarakkan roh Umno yang sudah semakin pudar.

Mereka mahukan Umno yang lama BUKAN Umno Transform ! Bukan Umno Liberal ! 

Umno yang gah mempertahankan hak dan ketuanan Melayu BUKAN Umno yang terpaksa bergantung kepada undi Cina !


( Saya copy sebahagian komen pembaca di artikel sebelum ini )

Hingga kini saya tidak tahu apa sebenarnya ada dalam BENAK OTAK perwakilan UMNO. Yang saban tahun BERLAKON di Dewan Merdeka PWTC, untuk mempopularkan diri di depan kaca TV, lawak jenaka dan hujah yang kelihatan bodoh dan zero impact lebih banyak berbanding kesungguhan mereka mencari, mengenalpasti dan menggubal apa sebenarnya masalah dan penyelesaikan yang wajib diangkat semasa PAU.

Saban tahun kita orang Melayu yang mengharapkan perubahan bermakna, ditipu hidup-hidup dalam WAYANG Perhimpunan AGung UMNO... Sama seperti pencacai-pencacai PAS ditipu dan ditaksubkan dengan janji HUDUD (bukan janji penuh sebagai Negara Bersyariat Islam pun!) di dalam MUKTAMAR PAS Thanawi.

Wayang demi wayang berterusan ini telah merosakkan kita. Anak-anak kita, remaja-remaja kita, anak dara-teruna kita yang terhuyun hayang, tiada tumpuan pebelaan yang kukuh, akhirnya mereka membina 'jatidiri' ikut acuan lain. Ada yan hanyut dalam kemaksiatan, masalah Aqidah, dadah, jenayah2 mencuri, merogol, tiada pautan ilmu untuk melindungi mereka...


Apakah kita tidak sedih dan takut apa yang dilakukan oleh golongan elitis UMNO yang empuk di atas sana sehingga masa depan kita KELAM!!


Bangsa pendatang CINA, mereka tidak berwayang dalam perhimpunan mereka, tak banyak retorik tetapi PERLAKSANAAN yang JITU dan IMPACTED!!


Tak nampakkah kita? Dengan bermusuh dengan kerajaan pun PENDATANG CINA terus ditatang penuh. Mendapat JANJI MASA DEPAN yang JITU dari seorang Presiden UMNO- Najib so-called AhGorr!! Janji-janji indirect dan direct yang telah mencukupkan apa yang CINA PENDATANG perlukan.


....... saya rasa forum atau perbincangan berkaitan isu Najib dan pemimpin UMNO sebahagian besar ini sudah dikatakan TEPU. Kita sudah banyak bercakap, tapi tidak bertindak. Orang Melayu ini 'sabar' tak kena tempat. 


Ya, otak kita sudah TEPU dengan perdebatan mengenai Najib dan halatuju Liberal nya. Begitu juga bila memperkatakan tentang kualiti barisan pelapis yang ada ketika ini ...


Serius tanya ni ..... Ada kah ini yang TERBAIK yang ada dalam Umno untuk diangkat sebagai pemimpin utama mewakili bangsa Melayu ? 

Betul dah takde orang lain yang LEBIH LAYAK ? Dari jutaan ahli Umno dari seluruh pelusok negara, barisan yang ada dikepalai oleh Najib ini yang TERBAIK ?

Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un ......

Selama ini orang Melayu akur dan terima siapa saja yang menjadi pilihan Umno untuk jadi pemimpin. Kerana Umno mewakili Melayu. Kerana Umno menjuarai perjuangan Melayu.

Jangan sampai orang Melayu mula mempertikaikan kewajaran pemilihan ahli Umno dalam memilih pemimpin. Kerana orang Melayu TIDAK punya kuasa dalam memilih pemimpin mereka. Semuanya atas Umno.

Jika dibiarkan ketidakpuasanhati hingga perasaan MELUAT membuak2 dalam hati, jangan nak buat2 terkejut bila Umno ditolak kelak. Tidak timbul lagi dah persoalan apakah Umno masih lagi lebih baik dari pembangkang kerana kedua2nya tampak SAMA saja. 

Dua-dua pun melutut kepada cina !

Akhirnya, pengundi Melayu akan PROTES...... Akhirnya Melayu juga akan rugi ? ? ?  Peduli apa aku .... Selagi Umno tidak kembali ke ASAL, pilih Umno pun mampus juga akhirnya ! 

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2014 at 10:39 AM

Jokowi akan membawa Indonesia ketahap lebih tinggi drp Malaysia dibawah ahjibgor yg asyik nak ampu cina. Kaum cina ni tahu yg ahjibgor senang dipuji tinggi melangit. Mereka sebenar nya lebih hormat dan sanjung Tun Dr M drp ahjibgor.

kesian ahgor "Yang Di Kejar Tak Dapat, Yang Di Gendong Berciciran".

ahgor: Cina takkan undi BN, Melayu akan singkir UMNO

ray

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2014 at 10:50 AM

Admin, saya tertarik dengan saranan dari artikel ini. Harap perwakilan ada yang berjiwa melayu sejati berani berucap dengan ikhlas. Bacalah ini.
http://www.ismaweb.net/2014/11/perhimpunan-agung-umno-perwakilan-diseru-tampil-pemikiran-merdeka/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2014 at 11:03 AM

Masalahnya ada sesetengah pemimpin dalam UMNO ni nak melihat UMNO ke arah yang lebih moden atau urban, yang tidak terikat dengan nostalgia lampau khususnya dalam menghargai pengorbanan pemimpin terdahulu. Mereka juga mahu kelihatan lebih dinamik dan tidak mahu kelihatan macam ortodoks. Pada masa yang sama, mereka lebih mempercayai nilai kesaksamaan sejagat dan kesamarataan antara semua bangsa. Seolah-olah orang bukan melayu teraniaya dan dizalimi di negara ini. Malah, ada juga yang melihat hak melayu itu sebagai "tongkat" yang patut dihapuskan. Kononnya, bagi memastikan orang melayu mampu berdikari tanpa bantuan kerajaan.

Hakikatnya, golongan liberal dalam UMNO adalah parasit atau virus yang merosakkan UMNO dari dalam. Kita semua tahu bahawa Anwar Ibrahim adalah terlalu bahaya kepada negara. Tapi perosak dalam UMNO ini adalah lebih bahaya daripada Anwar Ibrahim kerana mereka bersembunyi di sebalik topeng melayu. Luaran nampak melayu tapi jiwanya adalah kiasu.

Hari ini kalau semua orang bercakap pasal agenda melayu pasti serta-merta akan dilabel sebagai rasis. Apakah dengan mempertahankan apa yang termaktub dalam perlembagaan jugak adalah rasis ? Kita mahu hak kita dipertahankan. Apakah hak kita ? Kita mahu ketuanan melayu diperkukuhkan. Kita mahu melayu dilayan sesuai pada tempatnya dan bukannya dilayan samarata dan samarasa dengan bangsa-bangsa yang lain. Kita mahu penguasaan dan pengagihan ekonomi yang lebih besar khususnya kepada kaum bumiputera. Begitu jugak dalam pendidikan, perumahan dan perniagaan seharusnya ada kuota yang jelas.

Kita mengharapkan PAU kali ini benar-benar menjadi penanda aras di manakah kedudukan melayu pada masa akan datang. Seiring dengan status negara maju tahun 2020, melayu jugak ketika itu sepatutnya tidak lagi menjadi pengemis di tanah air sendiri. Sampai bila melayu nak disogokkan dengan BR1M ? Sampai bila kita nak biarkan melayu terus terpinggir dari arus kemodenan lantaran kenaikan kos yang semakin meningkat saban tahun ?

Antara yang perlu dilihat ialah komposisi penduduk dalam sesebuah bandar. Benarkah bahawa melayu dipinggirkan daripada memiliki rumah sendiri ? Semua ini harus dilihat semula supaya melayu tidak terus merempat di bumi sendiri. Kita mahukan rumah sendiri dan bukannya sekadar rumah sewa semata-mata. Amat menyedihkan sekali kerana akhirnya orang melayu akan beransur-ansur kembali bermastautin di kampung halaman kerana di bandar telah mengalami peningkatan kos sara hidup yang mendadak.

Sampai bila TUAN RUMAH harus dilayan sebegini ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2014 at 11:42 AM

Sedih keadaan sekarang kenapa susah benar pemimpin Melayu nak ikhlas dan betul2 berada di landasan sepatutnya?
Susah sangat ke nak menjaga stakeholder asas, dan mengembalikan hak ditempatnya.
Najib sangat tidak cerdik atau dalam bahasan lain bodoh, buat apa dia bermain 'judi' dengan undi Cina. Cina tak beri undi pun Najib sudah ubah segala prinsip, bagaimana kalau Cina bagi undi, dan menuntut hak orang lain? Apakah Najib akan gadai?

Org melayu akan tinggalkan UMNO dan tidak akan mengundi PR atau PAS. Boikot besar2an akan berlaku PRU14 nanti jika Najib tidak diturunkan.

Najib tak boleh fikir waras dan logik lagi. Macam mana push sekalipun dia akan tak betul sebab asas kepimpinan dia tidak ada.
Dia akan menyaman bila isu yang melibatkan dasar PUNAHsehat, tapi isu asas akar umbi rakyat beliau tak peduli pun.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2014 at 1:02 PM

Din ooi hang peraaan tak bila dekat je PAU suara Zahib tiba tiba kuat dan garang.. pas PAU kembali sediakala .. tu le UMNO zaman 2020

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2014 at 1:48 PM

mai saya bagi tau sejak bila UMNO mulai malap? anda mungkin tau tapi sebab marah orang tu orang ni, anda lupa penyebab. BERTITIK TOLAK dari tarikh pemimpin gay dipecat, anda tak kan lupa apa fitnah terhadap UMNO dan Dr Mahathir. semua tu berlegar di internet. remaja besar kecil, sekolah tinggi dan rendah membaca dan percaya. mereka itu semua sekarang sedang dewasa, jadi apa relevan UMNO terhadap mereka? ditiup pula oleh pemimpin pembangkang terutama PAS yang konon sangat islamik merendah rendahkan UMNO hingga ramai penyokong UMNO sendiri malu mengaku sebagai ahli umno.
semua orang lupa kebaikan UMNO. yang mereka ingat UMNO rasuah. keamanan negara, ancaman kominis tahun 60an, siapa yang menghadapinya? mengapa kita tak boleh bersatu demi tanah air dan demi bangsa yang sayangkan Islam ini? jangan risau PAS yang sentiasa melihat UMNO sebagai parti jahil. pening pemimpin UMNO terhadap tuduhan buruk Pas. semua yang dibuatoleh nehara tak kena pada dia. tapi bila mereka jadi pemimpin, saya nampak seorang pun tak ada wibawa.
saya benci gelaran najib altantuya. kenapa? siapa dia altantuya? berapa besar jasa dia pada kita melayu? bkankah itu fitnah? kenapa melayu masih percaya?
dan kenapa melayu masih tak percaya kejahatan pemimpin gay?
ya, jika Pas tak main peranan menyumbat cerita fitnah bersaing dengan kepandaian agama mereka , semua tak akan berlaku. hentikanlah bermain fitnah wahaiPas, sayangkan bangsa melayu juga. walau Arab itu Islam, dia tak kan berganding dengan melayu kerana Arab sangat tebal kebangsaan dia. oleh itu pas, jangan malu mengaku melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
November 25, 2014 at 2:06 PM

@Anonymousmaksud saudara, org Melayu yg marah Umno semuanya tertipu fitnahPas ?

....................
Reply To This Comment ...................
November 25, 2014 at 4:11 PM

Perasan tak?. Kenyataan untuk memperkasakan Melayu keluar berbuih-buih dari mulut para pembesar UMNO di TV menjelang PAU, lepas tu plooop......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2014 at 5:19 PM

salam,
itu pandangan tdm sahaja. bukan pandangan presiden, mt, pewakilan umno. bagi yg pi, memang hebat, glamer, menongkat langit kononnya membawa agenda bangsa, agama dan negara. tapi yg pernah mengambil tahu hal umno dan menunggu penuh minat ucapan penangguhan dan membaca akhbar, dah hilang minat hal umno. tak tahu la berapa ramai lagi yang berperasaan begitu. mungkin perasaan bagus dan tidak bagus tu berbeza. mungkin bro din boleh buat bancian atau undian.

....................
Reply To This Comment ...................
AkuBukanSepupuNajib
November 25, 2014 at 10:17 PM

Sebelum saya baca entry Tun Mahathir yang sekali lagi cuba menegur dengah berhemah 'penyakit' melanda UMNO ini.. saya sendiri berfikir hal yang sama! Subhanallah!

Jika nk tuduh Tun M ada agenda tersirat lain, atau kepentingan peribadi/ anak2 beliau, apakah saya yang merupakan orang biasa tiada apa2 dlm UMNO dikira ada agenda jugak kerasa senada dan sefikrah dengan apa yang Tun M lontarkan semalam?

Tidakkah ramai yg tiba2 mula melahirkan debat yang sama, bersatu pemikiran sama seperti Tun M, tidak setuju dengan keadaan UMNO ini suatu yang berpakat? atau sebenarnya itulah NATIJAH bawaha NAJIB GORR sedang mempersiapkan UMNO untuk kalah teruk PRU14?

Saya mohon tuan blog merekodkan semua luahan dan keluhan bersiri berkaitan UMNO ini sekarang, jika berlaku apa2 yang menjatuhkan UMNO pada PRU14, tuan blog boleh bentangkan semua yg diluahkan ini kepada badut2 penjilat2 kepada kepala2 dlm UMNO.

Saya yakin PRU14 tidak 'seindah' yang dijangkakan lagi.. PRU13 adalah menifestasi org Melayu yg cuba 'menyelamatkan' parti UMNO buat sekali lagi.. tapi malang, kali ini pengkhianatan yang amat TERANG dan NYATA dilafazkan tanpa perantaraan oleh PRESIDEN UMNO sendiri bahawa beliau akan menjadi pembela PARASIT negara iaitu sistem kiasu dan vernakular.. sekaligus menandakan NAJIB menentang kembali hak Melayu dan akar umno yang mengundi UMNO.

Ingatlah.. PAU 2014 ini penanda aras penting. Jika tiada apa berlaku seperti yang diharapkan.. PAU 2015 akan menyaksikan Najib dan punahsehatnya akan berjaya menguasai UMNO dan meliberalkan UMNO dalam erti kata meng-Pakatan Rakyat-kan UMNO.

Bayangkan.. apa kesan dan akibatnya. Tun M mungkin menangis panjang, melihat Wawasan 2020 digagalkan Najib, menjahanamkan 22 tahun usahanya membina Bangsa Malaysia yang sewajarnya dan UMNO.. Tun M telah tunjukkan bahawa beliau mahukan Sekolah Wawasan sebagai pengubat pada barah Vernakular Cina!!



Walllahualam

....................
Reply To This Comment ...................
November 25, 2014 at 10:43 PM

pelabur2 melayu akan terima durian runtuh - dividen & bonus asb thn ni masing2 15% & 5%...boleh mimpi & angan2 saja la.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 26, 2014 at 1:25 AM

yup kali tak berubah kita kasi mampus umno..

Post a Comment