........... Bekas Pengarah APCO Jadi Penasihat Najib ? Mohon Pejabat PM Sahkan .... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bekas Pengarah APCO Jadi Penasihat Najib ? Mohon Pejabat PM Sahkan ....

Sunday, November 2, 201421comments



Memang panazzzz artikel dari blogger otai APANAMA mengenai seorang Penasihat PM yang diimport dari England dan pernah berkhidmat sebagai Pengarah Urusan APCO.



Surat penerimaan Putrajaya di atas menyatakan kontrek selama 6 bulan dalam tahun 2009 dengan gaji/bayaran USD420k atau RM1.4 juta, sementara maklumat dibawah pula menunjukkan Paul Stadlen masih berkhidmat di Pejabat PM dari tahun 2011 untuk 2 tahun lagi. Tidak dapat dipastikan apakah beliau masih lagi berkhidmat sebagai penasihat PM dan berapa banyak pula bayaran khidmat nasihatnya selepas kontrek 6 bulan pertama itu.


Saya amat berharap pihak pejabat PM dapat berikan pengesahan akan pendedahan ini.

Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 5:19 PM

tun dulu perlukan imej consultant kah :)

bagi saya loser sgt kalau seorang pm perlukan consultant. kenapa mahu ikut tony blair. kalau imej sendiri x dpt nk jaga jgn jadi pm.

gunakan duit rakyat utk memperbaiki imej sendiri adalah sesuatu yg mengarut.


melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 5:30 PM

Saya cadangkan supaya Buat Dokumen dan sebarkan kepada ahli UMNO sewaktu PAU..

Najib Bebal, Boddoh, Banggang, Bahalul nie akan menyusahkan Bangsa Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 5:34 PM

Patutlah kalah pau 13... Image ah jib ngok tak naik pun.. Yahudi yang menasihat... Tolol punya pm ...

....................
Reply To This Comment ...................
November 2, 2014 at 5:45 PM

Kita tunggu pejabat PM sahkan dulu .... kan ramai Menteri dan Timbalan menteri di sana, takkan sorang pun takleh jawab ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 5:50 PM

Salam,
Pewakilan umno, mt umno, menteri kabinet, ahli parlimen, ahli parlimen pembangkang, ketua pembangkang, mahpuz pun tak tanya, camna nak jawab bro din punya soalan? Bro din blogger melayu jer

....................
Reply To This Comment ...................
November 2, 2014 at 6:28 PM

Kalau betul, dulu di nafikan, sudah menular ke saraf Umno plak daaah... sikit hari lagi penyakit alziemer lah plak.... bergetar satu badan...

PAU ! PAU ! PAU !

1. Melayu dan Islam. Sudah jadi alas kaki

2. Tanah Melayu - Malaysia, di mana identiti ? Sabah dan Sarawak apa dah jadi ?

3. Supol(setpol) dan bos-bos besi, sudah tidak mandi pagi. Sana rasuah sini rasuah menjadi-jadi. Sut Bossini ?

4. Heboh transformasi, Melayu mesti berdikari tanpa simpati ? Berpendapatan tinggi, siapa punya mimpi ? Melayu tidak takut berubah, tetapi tangan-tangan siapa yang mengubah ? Tangan Melayu atau tangan nasrani ?

5. Kini satu pun tidak pasti. BLUR....

PAU ! PAU kena PAU ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 7:14 PM

Lagi Saranan...

Kalau TS Muhyiddin Yassin Tak berani nak ambil alih Tampuk Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia...jadi tak guna jadi Timbalan.

TS Muhyiddin SILA Tolong letak Jawatan bagi Muka Baru supaya Kedudukan Presiden UMNO dan Perdana Menteri tercabar,..

Kalau dah beri peluang, ramai doh Blogger beri pandangan, TS Muhyiddin masih lagi tak berani, dah buat Haji pon tak berani, bye bye lah ...Masa ini Melayu amat memerlukan pemimpin yang Berani Melawan Najib Ah Jib Gor..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 7:30 PM

Vidio lucah ustad zahar derod tersebar ... ustad zahar derod senyap jer ... hem benarlah tu ...
Vidio lucah stopa spender tersiar ... stopa spender senyap jah ... hooo betullah tu ...
Perdana Menteri Malaysia ada residence british ... selepas berjuang segala bagai membuang residence british ... alih2 ah jib gong lantik residence british menjadi penasihat ... hok aloh la ... pastu nak kata lagu mana ...
Dulu umno berjuang menolak jus soli ... kini melalui ah jib gong dan residence british yang dilantiknya umno menerima konsep jus soli ... dengan langkah pertamanya menghapuskan akta hasutan yang telah sedia ada dalam perlembagaan dan memperkasakan sekolah jenis kebangsaan cina yang tidak dinyatakan pun dalam perlembagaan ...
Ah Jib Gong hanya layak menjadi presiden DAP atau MCA atau Gerakan ...
Jika selepas pau ini ah jib gong kekal sebagai presiden umno tukar sahaja nama umno itu kepada perkataan untuk mempertahankan najib only ... dan slogan hidup melayu kepada hidup najib ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 7:37 PM

Kemana perginya maruah pejuang kemerdekaan yang menghambat dengan darah, airmata, keringat dan nyawa demi membuang residence british dari bumi bertuah ini ... kini ah jib gong telah kencing semangat, roh dan jiwa para pejuang kemerdekaan ... hidup najib 3x ... slogan baru umno ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 8:48 PM

6bulan kerja gaji 1.4juta? rakyat sendiri didenda dengan kenaikan kos hidup dan cukai melampau?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 9:05 PM

Aku tak pelik dengan Ah Jib Gor ni...kalau betul

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 10:14 PM

Din dah jawab isu ni...zaman Tun Mhathir pun gunakan konsultan puluh juta gak,,

Din jadi la pejuang sejati jangan syok menulis tapi lupa siapa diri kita.

....................
Reply To This Comment ...................
November 2, 2014 at 10:20 PM

@Anonymoushuh ? ? ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 10:49 PM

Najib tak perlu pakai perunding imej pun imej dia dah bergemerlapan seantero dunia,hapuskan akta I.s.a,tahanan darurat,auku membiarkan maruah melayu Islam diinjak2 cukup mengkagumkan bapak demokrasi dunia yang mempunyai kem tahanan Guantanamo.....kahaktuih

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 11:15 PM

Di dalam Al-Quran terdapat banyak ayat yang menjelaskan dan memberitakan tentang kaum Yahudi ini agar kita mengambil peringatan darinya. Antaranya :

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka” [Al-Baqarah (2):120].

“Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik.” [ Al-Maidah (5):82].

“Dan sungguh kamu akan mendapati mereka, manusia yang paling tamak kepada kehidupan (di dunia), bahkan (lebih tamak lagi) dari orang-orang musyrik. Masing-masing mereka ingin agar diberi umur seribu tahun, padahal umur panjang itu sekali-kali tidak akan menjauhkannya dari seksa” [Al-Baqarah (2):96].

HANCUUSSS LA KALAU AMBIK YAHUDI.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 11:44 PM

British Residence. Yeah very nice term indeed.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 3, 2014 at 8:07 AM

@Anonymous

konsultant ape ye?

teringin saya nk tau. mungkin saya silap so bagus jgk kalau tau.

setau saya bende2 penting negara tun m x guna konsultant. dia jenis susah nk dgr ckp kadang2. misalnya consultant free dulu ckp anwar ni semacam dia xnak percaya.

zaman mten dulu kegawatan dia sendiri take over.

doesnt strike me as org yg guna consultant. tp kalau betul interesting. lepas tu boleh saya aju hal ni kt blog chedet.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 3, 2014 at 10:14 AM

Pak Din,
Masa zaman Tuk Det, pernah dengaq nama Saatchi and Saatchi...betui ka?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 3, 2014 at 12:52 PM

minum arak kena gaji 1.4 juta, kalau rakyat biasa mcm kita yg tak minum arak gaji ciput aje. Saya setuju sekarang kita makin kebelakang. ambil orang Ptuih utk jadi penasihat. mana menteri? mana su pol? mana org akademik? kalau org Melayu dilantik pun gaji ciput. Ini berkiblatkan barat memang tidak ada pendirian. Kalau nak berkiblatkan barat, pergi bertanding di barat. Kalau anak pun berpendidikan barat, mcm mana nak jadi juara orang Melayu?

....................
Reply To This Comment ...................
November 3, 2014 at 1:10 PM

@AnonymousJenama handbag ka ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 4, 2014 at 9:32 AM

Salam Pak,
Saatchi and Saatchi merupakan syarikat perunding imej antara yang terkemuka. Pelanggannya terdiri dari syarikat berjenama dan orang perseorangan tersohor didunia.
Tun M, pernah menggunakan perkhidmatannya, kalau saya tak silap. Mohon pencerahan!

Post a Comment