........... Akta Hasutan KEKAL - Terimakasih Najib, TAHNIAH NGO Melayu !!! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Akta Hasutan KEKAL - Terimakasih Najib, TAHNIAH NGO Melayu !!!

Thursday, November 27, 201436comments

Alhamdulillah ...... Akta Hasutan diKEKALkan dan akan diPERKUKUHkan lagi !



Demikian kata Najib dalam ucapan dasarnya di PAU 2014 tadi.

"Kita akan masukkan peruntukan khas, pertama kita mahu memastikan akta ini dapat melindungi kesucian agama Islam bahkan agama lain juga tidak boleh dihina.

"Kedua, kita akan masukkan supaya tindakan boleh diambil atas sesiapa yang cuba menghasut supaya Sabah dan Sarawak keluar dari Malaysia,"
.

astroawani
TERIMAKASIH Najib kerana mendengar suara rakyat ! 

Maka ramailah yang memuji2 tindakan Najib ini dan berbakul2lah ucapan tahniah dihamburkan ....... Tahniah ? ?

TerimaKasih ..... ya.    Tapi ..Tahniah ? ? Bagi saya ucapan tahniah itu seharusnya diberikan kepada NGO2 MELAYU ISLAM seperti Pembela, Perkasa, Isma, Jati dan lain2 yang tidak putus2 berusaha tanpa mengenal jemu dalam perjuangan mempertahankan Akta Hasutan itu, tidak ketinggalan individu2 lain dari Tun Mahathir, bekas2 Hakim, bekas2 Ketua Polis, hinggalah rakyat biasa yang turut sama berganding bahu bersatu suara dalam menyuarakan bantahan terhadap cadangan yang dikemukakan oleh Najib itu.

Bila dah kuat suara, barulah Najib dengar....... terbukti kan ?

Bayangkan kalau suara bantahan itu perlahan atau tidak ramai yang sanggup tampil kedepan membantah cadangan Najib mahu mansuhkan Akta Hasutan atau membantah RUU Harmoni dari dulu ...... anda rasa Najib akan umumkan seperti tadi ?

Nah ..... sewajarnya TAHNIAH diberikan kepada yang berhak !

Bukan soal menang atau kalah sebab kita tidak menang apapun .... kita sekadar mempertahankan apa yang sedia ada.

Puak Ekstremis seperti di bawah ini akan terus menyerang dengan isu2 lain pula, berselindung dibalik topeng baru pula ..... 


Perjuangan Belum Selesai ...

Share this article :

+ comments + 36 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 2:49 PM

bro din saya tumpang gembira.

namun bila kita lihat kebelakang rasanya hampir nak mati kita mengugut, mengkritik, membidas barulah akhirnya presiden umno akur.

maka saya terfikir, ini baru satu isu, byk lagi isu tentang hak2 bumiputera yg di dalam bahaya. rasanya x cukup nyawa untuk menggunapakai kaedah menggertak pm. kenapa begitu susah pm mendgr suara akar umbi?

kita perlu platform yg lebih effective supaya kita dpt mempertahankan hak kita dengan lebih berkesan.

saya tumpang gembira, tp kiranya satu isu kita berjaya 10 isu lagi tenggelam, kelam masa depan anak bangsa kita.

tp sekiranya kita mahu menggunapakai kaedah yg sama utk menekan najib, saya harap isu seterusnya tanah rizab melayu di perjuangkan sehingga kita dpt commitment dr pm yg diterjemah secara fizikal (hasilnya kita nampak). seperti akta hasutan yg kita perjuangkan. masih jauh perjalanan kita, masih byk perjuangan kita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 2:51 PM

Yezzzzz syukur alhamdulillah. Amiiin...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 3:00 PM

Akta Hasutan dan penambaikan ,adalah langkah yang terbaik.

....................
Reply To This Comment ...................
dontortoise
November 27, 2014 at 3:05 PM

kalau akta ada, tapi tindakan hampeh..tak guna jugak..

jika orang M atau Bumi, especially yang bilis, cepat je tindakan.

tapi jika C atau I atau lain2..pung pang pung pang pastu senyap..lepas bebas macam takde apa2 berlaku..

kalau camtu..tak guna jugak kan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 3:29 PM

takyah nk lebey2 la... aku bkn percayer sgt ngan ahgor ni... dpn melayu ckp lain...dpn pendatang ckp lain... kita tengok dlu perkembangan selanjut nya... nnt dpn perhimpunan puak2 rasis dan liberal segala mcm janji akan dihamburkan yang pasti nya melunakkan puak2 cibai2 tu...dasar saorang pemimpin yang tiada prinsip dan tidak sedar siapa yang dia tumpang untuk jadi pemimpin no. 1 negara... yang aku nak si ahjibgor dan kuncu2nya yang liberal dan bangang ni diturunkan dari kepimpinan negara... agar Melayu masih kekal menjadi tunggak negara... bkn mcm melayu di kejiranan yang jadi melukut ditepi gantang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 3:37 PM

Jgn. haraplah "T'KASIH" kat NGO-NGO Islam/Melayu kita ni dari si Pemuda UMNO-LIBERAL termasuk si mamat-kari-LIBERAL-si LAWAK-pakai-stokin-PINK-dan-kaki-ZUMBA/BERDRAMA-kalah-BOLLYWOOD (yg. asyik diPUJA BARUA-BARUAnya termasuk si PENDATANG KAPIRDAJAL EvangeliSStar utk. menjadi bakal TPM, kemudian PM); serta si timbalanROMEO-PENGEPIT-BETINA-KIRI-KANANnya, baru nak berlagak menjadi HERO-kalah-BOLLYWOOD; kerana sebenaqnya nak menutup KEGAGALAN Pemuda UMNO-LIBERAL sendiri selama ni, serta mengalih perhatian kita dari pengaruh-makin-meningkat si LIBERAL-PENKHIANAT ni dlm. UMNO!

Sedgkan NGO-NGO Islam/Melayu yg. sekrg. dituduh si-PEMUDA-LIBERAL ni sbg. ‘radikal/ekstremis/berhaluan kanan’lah - yg. BERSUSAH-PAYAH ke hulu-ke hilir- termasuk-kat sosial media-dgn.-TANGKAS, termasuk pemimpin/individu pertengahan umur/TUA, yg. MEMPERTAHANkan dgn. amat BERANI dan LANTANG, ISLAM/umatnya serta hak BUMIPUTERA selama ni! Sedangkan si puak muda-LIBERAL yg. KONONnya “generasi-proaktif-X/Y-DIGITAL“ terus TIDOQ/BERZUMBA mcm. biasa bila si ejen-ejen si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKA/PKRSODOM dan TUAN Barat-Zionisnya, terus MENYERANG bertubi-tubi ISLAM/umatnya yg. termasuk Kesultanan Melayu kita serta hak Bumiputera, kat sosial media!

Lihat KEBIADAPAN PENGEPIT-BETINA ni di -
http://www.utusan.com.my/berita/politik/jangan-swastakan-perjuangan-melayu-1.29667 , Jangan swastakan perjuangan Melayu:Pemuda UMNO akan jadi pejuang sampai bila-bila, 27 November 2014:

KUALA LUMPUR 26 Nov. - Ahli Pergerakan Pemuda UMNO diingatkan supaya tidak ‘menswastakan’ perjuangan untuk membela Melayu dan bumiputera kepada mana-mana pihak atau pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Naib Ketuanya, Khairul Azwan Harun berkata, pergerakan tersebut perlu berada di barisan hadapan dan menjadi pejuang kepada Melayu serta bumiputera sampai bila-bila.

Beliau bagaimanapun berkata, Pemuda UMNO akan sentiasa berada dalam nilai-nilai kesederhanaan dan menolak anasir radikal serta ekstremis yang boleh menggugat perpaduan rakyat.

"Saya akan bercakap sampai bila-bila mengenai kesederhanaan kerana saya tidak mahu negara kita akhirnya dipimpin oleh golongan hipokrit yang mengelirukan bukan sahaja diri sendiri tetapi juga ahli UMNO dan orang Melayu, rakyat majoriti negara kita.

"Kekeliruan ini menyebabkan persepsi yang disebut oleh Timbalan Perdana Menteri semalam apabila UMNO dilihat begitu lemah dan dipayungi oleh NGO radikal yang seolah-olah kita tidak ada langsung peranan dan tanggungjawab, bukankah selama ini kita mempertahankan kesucian agama Islam dan memperjuangkan untung nasib orang Melayu di negara kita.

“Jangan sekali-kali menswastakan perjuangan untung nasib orang Melayu ini kepada mana-mana pihak melainkan hanya Pemuda UMNO, kita akan menjadi pejuang sampai bila-bila,” katanya ketika menggulung perbahasan pada Perhimpunan Agung Pemuda UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.
Sementara itu, Khairul Azwan berkata, peremajaan parti harus bermula dengan perubahan pemikiran ahli-ahli UMNO dan tidak berada di takuk lama.

Katanya, UMNO perlu bergerak seiring dengan gaya hidup digital yang diamalkan oleh generasi muda sejak hampir 10 tahun lalu.

“Peremajaan parti mesti berlaku dalam konteks peremajaan minda, hal ini tak guna kalau kita mempunyai ramai pemimpin pemuda yang kita ketengahkan tetapi pemikiran kita di takuk lama, pemikiran kolot masih kita amalkan," katanya.

Nenek TUA Sambal Belacan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 3:46 PM

Akta Dah kekal kena kuatkuasakan le,jangan time melayu je subuh sepi'e polis dah tercegat depan pintu,kalau cina kena tunggu arahan peguam negara bagai....terima kasih buat ngo2/individu yang bersuara!!!!

Grandmother Sambal Adabi

....................
Reply To This Comment ...................
November 27, 2014 at 4:06 PM

@dontortoisetapi tak perlu dihapuskan ... kan ?
kalau pemimpin skrg tak mahu guna pun, tak perlu dihapuskan kerana pemimpin kemudian hari akan lebih berani dan tegas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 4:09 PM

Ya baru akur... bagaimana pun saya masih curiga dgn PM yg ini....akar dan batang lembik seperti kang kung, berjuntai dalam longkang....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 4:22 PM

kesimpulan mudah.. Najib ni kena sindrom PEKAK.
nak kena menjerit ugut dan gegar kepala dia baru dia nak dengar?
Itu pun takde assurance 100% sbb bila dia pergi ke majlis MCA dan GERAKAN, lain pula mungkin nadanya..

harap2 kita istiqamah atau Najib tidak relevan lagi dengan perjuangan Islam dan Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 4:22 PM

ya bro din..memang tak perlu dihapuskan..akat itu memang perlu. cukuplah ISA dah jadi sejarah. lihatlah apa dah jadi?

tapi akta yang ada, gunakan sebaiknya. bukan untuk kosmetik saja.

....................
Reply To This Comment ...................
November 27, 2014 at 4:22 PM

Alhamdulillah. Setuju dengan Din. Yang layak dipuji bukan Najib tetapi yang selain daripada Najib.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 4:43 PM

Khairul azwan sealiran dgn kj liberal.biadap dan gemar melabelkan ngo melayu sebagai ngo radikal.kj dan azwan bro patut sedar pru 13, gesaan ngo melayu agar melayu mengundi umno telah membantu bn.itu hakikat kerana umno lesu.org muda menyokong pembangkang kerana kj dan pemuda umno asyik
dgn lifestyle glam mereka.pada saya,kj dan azwan bakal membuat ngo melayu meluat dgn kesombongan mereka.jgn memperlekehkan sumbangan ngo melayu!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 4:52 PM

Din harap jgn la buang kata2 saya..kan Din nak dengat dari pro ahjibgor...ok ya din.

Din maaf la saya dah tahu jawapanya yg anti Najib jawapan cam din la..saya yakin gerakan nak jatuhkan najib akan tetap diteruskan walaupun berkodi najib buat kebaikan ..kenapa Din?

Jawapanya mudah politik jatuh menjatuhkan sudah menjadi darah daging UMNO susah nak diperbaiki...Darah baru UMNO diperlukan utk transformasi...

Maaf ya Din zaman sudah berubah yg masih nak bawa gaduh ,jatuh menjatuhkan dan terajang perlu berundur dari UMNO...

Kepada sahabat2 seperjuangan UMNO yg masih mempertahan kaedah jatuh menjatuh sayonara...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 4:58 PM

Selagi Pudin New Politic yang jugak orang penting Ah Jib Gor dalam MKPN masih tetap dengan pendiriannya, selagi itulah aku masih lagi menyimpan rasa curiga. Aku curiga teramat sangat kerana apa jua kenyataan Pudin, setakat ini aku belum pernah dengar lagi Ah Jib Gor menafikannya secara terbuka. Apa-apa hal aku nak tunggu dulu kenyataan dan pendirian Pudin. Lepas tu baru aku decide sama ada aku nak percaya atau tidak kata-kata Ah Jib Gor.

....................
Reply To This Comment ...................
November 27, 2014 at 5:34 PM

Alhamdulillah. Terima Kasih kepada PM dan TPM kerana mendengar dalam kemelut sekarang.

Harap mereka tidak lupa barisan-barisan bawahan sehingga ke akar umbi yang mereka pimpin. Sedia mendengar dan sedia bersegera bertindak !

InsyaAllah, semua pasti selamat. Hapus segala kemungkaran yang juga berleluasa sekarang yang pasti menjahanamkan keseluruhan leluhur generasi baru kelak.

....................
Reply To This Comment ...................
November 27, 2014 at 5:54 PM

@Anonymousya, ada komen yg saya delete kerana pada saya komen itu cuba spin apa yg kita perjuangkan.

seperti komen saudara yg ini juga - politik jatuh menjatuh ? Yang jatuh menjatuh itu adalah kerana gila kuasa dan berkepentingan.

Kita tiada kepentingan selain mau melihat hak dan ketuanan Melayu terjaga. Kalau Najib punya jiwa dan semangat Melayu jati, kami akan sokong. Tapi Najib adalah Liberal.

contoh isu Akta Hasutan ini adalah contoh terbaik.

itupun kalau anda dah lupa cubaan ASAL Najib semasa perkenalkan MEB dulu sebelum diprotes org Melayu, baru dikaji semula.

jika dibiarkan Najib selaku PM bertindak sesuka hati, nescaya Melayu hancur !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 6:27 PM

Terima kasih Din

Saya masih berpegang kepada gerakan jatuh menjatuhkan kenapa?

Ramai masih tak setuju cara baru UMNO bekerja...zaman sekarang anak2 muda suka bekerja membantu kerajaan...

Walaupun gerakan sukarelawan ini baru bermula ianya cukup kuat ...Anak2 muda dah tak pi ceramah..tahu kenapa?

Depa selesa guna media sosial...PAS dah pening kepala ..

UMNO zaman najib saya yakin ramai tak faham..Muhiydeen walaupun berucap ribuan kali sekalipun utk duduk semeja dengan Najib tetap dianggap nak jatuh menjatuh..persoalanya betul ke Muhiydeen ada sifat macam tu?

Muhiydeen bagus Din sikap sabar dan bersama2 PM terserlah sekarang...Insyaallah kedua-dua pemimpin ini bakal merubah cara UMNO bekerja..

Maaf la din saya tetap YAKIN UMNO akan berubah sikap jatuh menjatuhkan akn semakin mengecil cuma gerakannya baru bermula..

BAgi masa kepada kedua kepimpinan tersebut..Anda akan lihat UMNO bukan lagi seperti dahulu...
Berita yg saya dapat UMNO akan gerakkan jentera dari cawangan diseluruh pelusuk negara atas nama JAGA RAKYAT bukan lagi politik longkang.

Cuma yg saya nak tanya kepada semua sahabat UMNO disini selepas Muhiydeen bersama-sama NAjib siap pulak pengganti Najib?
1.KJ
2.Hishammudin
3.Zahid hamidi

Siapa Din..just nak tahuje bukan apa tak kan nak buat cam Irag tiada pemimpin musnah UMNO nanti...saya tunggu Din langkah seterusnya?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 6:40 PM

Alhamdulillah.. syukur akhirnya suara org Melayu najib dah dengar.. selama ni asyik dgr suara komunis..

Puak liberal dah kepanasan sbb Akta Hasutan xjd dimansuhkan.. saya berharap najib kembalikan semula ISA.. dan xlupa cadangan TSMY dlm ucapan beliau yg tempoh hari.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 6:52 PM

Din terlupa pulak berkeaan isu Tahniah kpd NGO dan kau DIN..yg ni aku setuju 100%,...

Akupun muak gila ngan 3 sayap UMNO dah la tido lena tiba2 je semangat gila...Tapi Din sebagai pejuang yg ikhlas apa yg kita hendak?

Nama? Din pejuang yg ikhlas tak melihat semua itu yg penting UMNO.Bagi aku UMNO perlu menjadi institusi kepercayaan bangsa Melayu ISlam dan BANGSA BUKAN MELAYU.

UMNO adalah Abang Long .UMNO kena jaga semua Bangsa.UMNO kena pastikan program yg baik dari pemimpin2 Lama tidak dirubah...Aku harap kau faham Din. UMNO perlu sokongan semua bangsa mana mungkin sek vernakular yg menjadi polisi UMNO selama ni dirubah..pandai atau Bodoh kalau kita buang?

....................
Reply To This Comment ...................
November 27, 2014 at 8:29 PM

@Anonymoussaudara yang cuba berikan persepsi 2 team !

saya lihat setiap pemimpin atas diri mereka sendiri bukan ikut team.. saya komen pun atas kapasiti masing2 bukan atas 'team' sperti yg saudara cuba gambarkan

....................
Reply To This Comment ...................
November 27, 2014 at 10:39 PM

ah jib gor memang hebat. scored own goal, then equalised. big deal.

....................
Reply To This Comment ...................
bluk
November 27, 2014 at 11:01 PM

Kalo ahli umno sndr xnmpk klemahan kpimpinan umno skrg.xpyh crita la bab pjuangan.malu la skit ahli umno kalo msih xnmpk melayu bukn ahli yg mjadi tulang blkg kkuatan umno slama ni da smkin muak dgn kpimpinan yg ad skrg.tau kah ahli umno,yg bsmngat bsorak btepuk mndngr ucapan pmimpin hny kamu ahli2 yg xsedar2 lg.rakyat yg mnjadi tulang blkg umno slama ni tgk ja kamu tkinja2 btepuk tgn dhadapan pmimpin kamu brasa mual.ad yg tuka chanel,ad yg ttup tv.kalo kamu umno xtau bnd ni bnr2 tjadi.xpyhla bcrita bab pjuangan.rakyat bukn stakat benci kpd pmimpin umno tp juga kpd ahlinya krn kdayusan kamu utk mnolak kpimpinan yg xmampu mmbela alif ba ta yg konon kamu pjuangkan.ktahuila kamu umno,melayu hari ni lebih rela umno bkubur dr mlihat alif ba ta bkubur.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 11:30 PM

Aku x rasa apa yg spesel sgt..maklumlah..dlm PAU baru nak umum kekal akta hasutan..mcm x surprise je kan
Walopon dah buat kekalkan akta..tp nmpk sgt ketidakkonsistenan sistem pentadbiran najib
Nak tgu PAU tahun dpn pula ke utk isu2 yg lain??
Zaman tunku, bawa gagasan kemerdekaan
Zaman tun razak,tun hussein bawa gagasan DEB,perkasa pertanian
Zmn tun M, perkasa industri berat,high tech,skill individu,pembangunan material dll
Zmn najib perkasa pelaburan? Beri wang percuma?
Org melayu ni senang betol kena gula2..
Byk isu kerajaan x layan rintihan rkyt biasa..isu pon nmpk biasa. Tp dr situ blh nmpk kjaan sayang siapa lebih?
Ambik cth astro..xde siaran time hujan,naik rege lg..tp kjaan x buat apa2?
Xkan nk tgu next year PAU baru bawa isu?
Harga brg? Xde lg penyelesaian konkrit..
Bil api,tol nak naik lg ke??
Kemon la..penatla hidup rakyat sehari2 mcm ni..
Aku duk sgor umdi bn tp aku terpakse akur jgkla bil air alhamdulillah x pyh byr sb free ikut sukatan free tu..ade. Baik jgk bn x pyh ambik sgor lg
Mgkn aku rs kekal mcm tu pkn xpe..isu kecik kan?
Bil air jer tp nikmat tu terase besar..sb aku bkn org besar..
Umno dah lama gemok,pemalas befikir utk rakyat.
Bye bn.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 27, 2014 at 11:32 PM

Masa orang melayu sudah byk terbuang dengan karenah pm 1malaysia..maklum lah selagi apa yg ada di negara ini semua dijenamakan 1malaysia..seolah olah negara ini dia yg punya..
Dari terus membuang masa melayan karenah yg tak tentu hala ..ada baiknya kita gantikan saja dengan peresiden umno yg baru..mungkin itu pengajarannya..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 28, 2014 at 12:23 AM

Mohon Maaf Lah...

Sebenarnya ramai yang tertipu dengan lakonan Drama Bangsawan Najib Ah Jib Gor.... Ucapan dengan nada suara yang TAK PERNAH KENA pada tempatnya.

Bukankah Najib Ah Jib Gor yang BERIA-RIA benor nak menghapuskan Akta Hasutan, setelah berjaya menghapuskan Akta ISA dan Ordianan Darurat. Kejayaan ini dengan mengunakan Kuasa VETO sebagai Pengerusi UMNO, Perdana Menteri, kononya mendengar Nadi Rakyat yang terdiri drp Pakatan Rakyat..maka ianya dihapuskan walaupon terdapat bangkangan drp kalangan jemaah kabinet.

Selepas Teguran Panas Berapi drp Tun Mahathir, Gerak Gempur Para Blogger, spt Din Turtle, The Sense Credibility & Accountability,The Flying Kick, Putera Merdeka, MIM, Bicara Perjuangan, Gelombang Kick, Celah Gelegar dan banyak lagi Blogger yang membantah disusuli dengan kemuncak Forum oleh Tuan Abdul Hamid bersama Isma dan Perkasa, Pak Syed Outsidethebox, SA Kadir Jasin, Zamkata...dan terakhir Ucapan Panas Berapi Tan Sri Muhyiddin, yang dimainkan oleh kesamua Blogger, barulah Najib Ah Jib Gor Al Bodoh nie, merasa kepanasan macan cacing kerawit, melontarkan kata2 bahawa Akta Hasutan dikekalkan.

Lihat2 berapa kali pon, ucapan Tan Sri Muhyiddin yang menyentuh mengenai Akta Hasutan secara Khusus tanpa berselindung, disusuli ucapan Ketua Waniat dan Ucapan Haramjadah Ketua Pemuda yang hanya mengangguk diair yang keruh (Mamat Liberal nie TIADA PENDIRIAN),... habis berucap, MUKA2 PENGAMPU Khairy Jamaluddin, KAKI BODEK Hishamuddin Keris Kontot, PAK TURUT Ahmad Maslan, LEBIH MASAM DRP CUKA, MERAH PADAM MUKA Kemaluan telah terkeluar ketika itu???

Najib hanya takut kerana desakan untuk menuntu Najib Ah Jib Gor meletak jawatan Presiden, mahupon Perdana Menteri sepertimana Pak Lah akan berulang ke atas dirinya, JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA pon U-TURN!!!!

Sebelum nie kita salahkan PAS dalam Flip Flop, U-TURN, rupa-rupanya kerana takutkan kehilangan Pangkat, Harta dan Kuasa, maka Najib Ah Jib Gor pon mengambil langkah yang sama.

SOALNYA... Ini kah ciri2 Pejuang Melayu Yang Sebenar? Inikah orang yang kita nak UMNO BN sandarkan untuk menerajui Parti UMNO pada PRU14? Inikah bentuk Pemimpin Islam?

Najib dan Hishamuddin terlalu takut kepada desakan Amerika Syarikat... Amerika Syarikat MENGARAHKAN Najib untuk melakukan itu dan ini... Waimma dalam soal Memansuhkan Akta ISA, Ordinan Darurat dan Akta Hasutan.. Perjanjian TPP, soal MH370 dan MH17? Semua pandangan Amerika diterima bulat-bulat, seolah ada unsur UGUTAN ke atas mereka berdua ini.

INI AMAT MEMBAHAYAKAN NEGARA.

Menyandarkan Harapan dan Impian kpd Najib dan Hishamuddin yang terlalu TAKUT kepada Amerika Syarikat akan menjahanamkan Melayu, Mencemar dan Menjatuhkan Islam.

Najib Hanya mementingkan dirinya sendiri untuk dikenali diperingkat antarabangsa, dan Najib sanggup mengadaikan apa saja untuk mencapai impian gila tersebut.

Ahli UMNO Fikirlah Masa Depan, Hala Tuju Negara, Diri Kita, Anak-anak dan Cucu-cicit kita. Kesilapan yang dilakukan oleh Najib sukar untuk kita perbetulakn dan jawapannya mudah, TEGAH SEBELUM TERLEWAT.

Lupakah Kita sebagaimana Musdahnya Najib menyerahkan Tanggungjawab Menerajui Negara pada IDRIS PEMANDU, Pemandu Yang Menjahanamkan Rezab negara Melalui 1MDB, Kenaikan Harga Minyak di saat Pembangkang Kucar Kacir, Gagal Menerajui Kepimpinan UMNO Negeri untuk mengambil kesempatan di atas kelemahan dan kepelbagaian masalah Pakatan Rakyat? Najib hanya fikir Rosmah 30% dan anak2 nya saja. Orang Melayu..LU PIKIR LAHA SENDIRI ok!!!!

Ikhlas drp Saya Pemerhati Pejuang Bangsa.

....................
Reply To This Comment ...................
HakikatMelayu
November 28, 2014 at 1:05 AM

Bro Din,

Saya amat tak faham kenapa nada Bro berbeza? Cerdikkah kita? Wayang kulit ciptaan Najib?

kenapa pulak kita mesti terima kasih pada AhGorr ni? Apa jasa Najib yang kita nk nak bangga sangat berbanding pay-off damage yang beliau sendiri cetuskan? Isu Akta Hasutan, kenapa kita nak terima kasih pada dia?
Dia yang janji nak hapuskan, setelah Akta ISA dihapuskan, jadi sekarang ni dia yang dapat credit hasil dari liberal dan sikap tidak peka nya pada keadaan negara?

Najib bukan diucap terima kasih tapi sepatutnya dihukum oleh UMNO kerana sengaja timbulkan polemik serta kegelisahan akar umbi kerana pandai-pandai berjanji untuk hapuskan Akta ISA, Hasutan. Mungkin semasa dia nk tido dengan Rosmah, waktu tu dia discuss dengan Rosmah then bangun pagi esok dia decide untuk hapus?

Lepas kena gertak, ugut, kutuk tegur oleh pelbagai pihak yang berpengalaman dan senior, ambil masa dekat 1 tahun baru hari ini dia umumkan lakonan bodoh ini ditarik balik? Bodohnya kita ada pemimpin Melayu macam Najib ni? dia yang cipta polemik dan membuang masa untuk bahas perkara yang sudah selesai, kemudian dia yang umumkan tarik balik.. semua pakat tepuk tangan puji meleleh2 Najib?

Bodohnya style politik Melayu. Ada seorang pentaksub Najib yang sering masuk dalam blog ini macam 'hantu raya' Najib, menyindir-nyindir orang yang tidak setuju dengan Najib.. orang begini jika banyak, negara akan rosak. Mengampu pemimpin yang buat salah.

Dalam Islam nak taat pada pemimpin tapi masa yang sama kena tegur mana yang salah.

Najib tidak layak di hormati kerana beliau yang menyebabkan Islam, Melayu dan UMNO di hina... serta mencetuskan kesusahan kepada negara. Negara diancam pelbagai macam unsur, senang-senang dia nak hapuskan undang-undang itu dan ini. Sudahlah sikap lembiknya sendiri membuatkan undang2 jadi tak berguna.

Yang berguna pun dia nak hapuskan. Saya lihat ramai yag memuji wayang Najib. Menandakan aras pemikiran politik Melayu AMAT LEMAH.

Tan Sri Muhyiddin Yassin menyampaikan ucapan yang bernas tegas dan jelas tiada pulak Melayu UMNO nak puji, tepuk gemuruh atau bangun dalam dewan beramai2? Nampaknya wang dan kedudukan merajai UMNO sehingga kini. Bukan kerana perjuangan. Sebab itu orang yg ikhlas berjuang akan ditolak jua oleh orang UMNO.


Nampak jelaslah UMNO ni parti berpenyakit. Akal pemimpin kebanyakan dan perwakilan UMNO ini level yang boleh dibeli murah oleh Cina dan bangsa bukan Islam. Benda mudah macam ini pun boleh DIWAYANGKAN.. so benda lain yang komplex macam mana??

Please la.. give no more respectlah pada orang macam Najib. BUANG masa sahaja dengan game senget Najib., sepatutnya perwakilan perah otak untuk isu ke depan, yang menghadapi cabaran baru seperti isu Aqidah, isu penguasaan bisnes, teknologi, pendidikan Melayu, lihat kesungguhan Cina pertahankan SRKJC

UMNO.. selagi tak disingkirkan golongan liberal seperti Najib, KJ, Ku Nan, sebahagian besar menteri2 yang berlagak elit dan juga 'hantu belaan' PR yang menjelma sebagai UMNO seperti Saifudin pendokong songsang, UMNO takkan selamat dan berubah

Cuci dulu UMNO dari parasit dan perosak ini dulu supaya ia bersih kembali, kemudian barulah boleh jadikan UMNO sebagai platform Melayu Islam yang berjaya dan dapt menarik anak Muda kepada jalan yang baik.

SIMPLE INSTANCE...Ini isteri Najib itu pun tak reti nak tutup aurat, macam mana Najib nak ajar berjuta Pemuda Pemudi Melayu untuk taat pada Agama atau jadi lebih bagus??

Karutlah.. maaf jika kasar bahasa tapi setakat TS Muhyiddin sahaja, beliau akan berhadapan dengan musuh musuh dari dalam UMNO sendiri seperti mana Ulamak PAS ditentang dan dirosakkan oleh PASma.


p/s: Bro Din, say atengok ada bahasa kasar tak kena warning, tapi ada yang sentuh sikit keras bro warning macam Kerismudin beri Amaran.. why? ada pilih bulu? tengok IP address dulu ke??

Hmmm... Melayu...

....................
Reply To This Comment ...................
November 28, 2014 at 2:27 AM

@HakikatMelayukekadang tu komen panjang dan ada point tapi diselit juga bahasa kasar..... atas pertimbangan saya lepaskan juga.

saya konsisten selama ini cuma ada masa kena ada caranya juga supaya blog ini tidak dianggap musuh oleh target market.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 28, 2014 at 8:47 AM

Najib problem maker..
dia yang create isu nak hapus Akta Hasutan tanpa berbincang dengan UMNO, lepas tu dia berlakon jadi HERO konon menyelamatkan Akta HAsutan?? stupid Najib.. better step down lah Najib and go take care your BINI 24/7 hours.. BOSAN!

#KEMBALIKAN ISA.. NAJIB MUST STEP DOWN

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 28, 2014 at 11:00 AM

Aku betoi-betoi sokong dgn apa yg hang kata... Melayu mcm hang lah yg patut banyak dalam UMNO...bukan mcm yg dok ada melambak skrg ni..semua kaki jilat dan ampu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 28, 2014 at 11:12 AM

apa yg hang cakap tu semuanya betoi...tapi masalahnya org pandai dan bersemangat mcm hang awai-awai lagi depa cantas kalau hang masok UMNO. Aku dari umoq 20 sampai ke 50 tak pernah depa lulus permohonan keahlian aku...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 28, 2014 at 5:00 PM

Yang penting tu TS Muhyidin dah beri jaminan yang pemilihan umno 2016 akan diteruskan. Ada orang yang kecut perut tu! Waktu ni le tingkat tekanan kepada najib supaya betulkan masalah pentadbirannya. Kalau tak, tendang aje dia sebagai presiden umno. Kalau dah kena tendang, boleh jadi PM lagi?

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
November 29, 2014 at 9:55 PM

Ah Jib Gor merupakan penyebab tercetusnya konflik berkaitan akta hasutan. Jadi saya tak lihat di mana keperluan berterima kasih kepada beliau pula.

Saya pelik dengan Ah Jib Gor. Kenapa nak adakan akta untuk kawal militan pula ? SOSMA yang kononnya setanding ISA kenapa tak dapat mengekang gejala militan ? Pelikkan ?

Saya rasa jika pemimpin2 dalam UMNO bersatu padu pergi jumpa Najib suruh dia adakan semula apa yang baik yang telah dimansuhkan beliau tanpa persetujuan semua, insyallah pengakhirannya sama macam akta hasutan ni. Najib lebih teruk "flip-flop"nya daripada Pak Lah. Jadi, inilah peluang wahai pemimpin2 yang dipilih oleh rakyat untuk memperbetulkan semua yang salah!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 30, 2014 at 4:11 AM

satu tugas selesai .. tahniah din turtle juga

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2014 at 11:09 PM

beputusan tegas kerajaan kekalkan akta hasutan 48 serta penambahbaikan...legakan rakyat...secara peribadi saya amat menyokong...mesti tambah penguatkuasaan dan setiap pesalah di beri hukuman berat termasuk penjenayah2 alam siber yang pengecut... hanya berani lempar batu sembunyi tangan,,,syabas pm najib!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2014 at 11:16 PM

kalau boleh pesalah di bawah akta hasutan ni dihukum sebat dan penjara sekurang2nya 20 tahun....barulah berbaloi...yg melarikan diri keluar negara ditarik status kewarganegaraannya!

Post a Comment