........... Akta Hasutan Akan DiBincang PAU..... Najib Dah Gelabah | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Akta Hasutan Akan DiBincang PAU..... Najib Dah Gelabah

Saturday, November 1, 201418comments

Hishammuddin hari ini berkata Akta Hasutan akan dibincangkan oleh perwakilan masa Perhimpunan Agung Umno hujung bulan ini. Katanya lagi kerajaan perlu dengar suara akarumbi sebelum buat sebarang keputusan memansuhkan Akta Hasutan.

The Star

Baru ni TPM Muhyiddin menegaskan Akta Hasutan wajar dikekalkan.

Utusan 28/10
Dua bulan lalu Presiden Umno @ PM Najib mengulangi buat kali ketiga Akta Hasutan akan dimansuhkan .... dan ini menjadi pencetus polemik Akta Hasutan yang berpanjangan hingga kini -


Kaitkan ketiga artikel di atas dan anda akan tertanya soalan ini -

Apakah Najib benar2 mewakili suara akarumbi Umno ? Siapakah 'kerajaan' yang mahu memansuhkan Akta Hasutan kalau orang nombor dua dalam kerajaan pun boleh tidak setuju ?

Apakata bawa berbincang sekali isu Sekolah Vernakular .... sama juga persoalannya .... apakah Najib membawa suara Umno ?

Dan dalam konteks yang lebih luas - Apakah Najib seorang pemimpin Melayu yang membawa suara orang Melayu ?

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 1, 2014 at 5:42 PM

salam,
kalu tak silap ingatan dan bacaan, ada blogger dah kasi tau, ah jib gor dah cakap nak hapus akta hasutan masa pau yang lepas, tapi pewakilan semua tido kot masa presiden ah jib gor cakap. mereka ingat presiden mca yang bagi cadangan tu. atau tengah syiok, presiden menang tanpa bertanding, ketua pondan menang undi 100% walaupun ada yang bertanding. semua pewakilan dan mt yg bertanding tengah dilambung kemenangan. jadi presiden mca aka umno beri ucapan mereka tak ambil port sangat. bila dah ada yang bising baru la terjaga. ni pun tak tahu lagi, kalu konsultan dan war room kata tak perlu bincang, senyap dan buat blur jer, mau minta maaf bang hisham ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 1, 2014 at 6:28 PM

Amat malang sekali UMNO mendapat pemimpin seperti Najib yang membawa aspirasi kaum cina. Mana ada PM yang masuk iklan? dan iklan yang dipilih adalah raya kaum cina. Tak pernah sekali keputusan PM mendengar rungutan akarumbi UMNO. Yang didengar rungutan akarumbi DAP, PKR, MCA ... Pada masa dan ketika ini, saya merasakan amat malang bagi orang melayu seperti saya hidup di bumi Malaysia...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 1, 2014 at 7:00 PM

KJ pun dah ikut jejak langkahnya siap berlakon drama lagi wakakaka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 1, 2014 at 7:26 PM

dream on..

Najib nk jugak jilat cina...aku x rase pape pon nanti..aku nk tgk betol ke pau 2014 ni betol2 umno nk hidup atau mati...tgkla nanti, habis2 tiba2 perwakilan undi perlu hapus isa..ganti akta baru..ala mcm la x biase stail umno..sblm mesyuarat pau lg dah ade 'mesyuarat' lain...sedangkn undi ketua pemuda pon blh 4 jam....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 1, 2014 at 7:27 PM

alaaa...muddin tu pun haprak jgk mcm pemimpin2 melayu yg lain yg ada dlm UMNO skrg... bila nk PAU mcm2 la cakap... nk bela melayu... nk tolong melayu... nk pertahankan islam dan mcm2 lg lah... semua nya untuk melayu... dah habis PAU nanti sunyi sepi semua yg diperkatakan masa PAU... bahkan undang2 yg mempertahankan melayu dipersada negara akan dihanyutkan bila cinabeng bersuara... ini la perangai keparat pemimpin dalam UMNO masa kini... jd di mana lg orang2 melayu dapat bergantung... seribu kali ciss untuk pemimpin2 keparat dalam UMNO ...mentekedarah duit jer taw...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 1, 2014 at 8:36 PM

Bagi aku hanya orang buta sahaja yang akan memilih orang blur memimpinnya ... tak faham analogi?
Kasi direct ...
Ahli UMNO buta ... presidennya blur ...

Ah jib gong bermimpi ...
Muhyiddin tidur ...
hisham mengigau ...
KJ berzumba ...

Masa pau cakna hasrat akar umbi ...
Lepas pau bontot cina dihidu dicari ...

....................
Reply To This Comment ...................
November 1, 2014 at 9:30 PM

PAU - biar sekali ini berinti enak. Jika tidak 'goodbye' Melayu...

Moga semua mereka bincang tentang isu-isu sensitif. Terlalu lama sudah memendam rasa. Melayu dan Islam mesti di bangunkan segera. Paling sedih Melayu munafik dan ramai sudah murtad, biarkan saja? Kelak memang buruk padah nya....

Hunus keris bukan sebarang hunus! Hunus Husnul hotimah !

Amacam DT, setuju ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 1, 2014 at 9:33 PM

KJ...x payah la...tak de tokoh langsung...harap bapak mertua aje !!!!

....................
Reply To This Comment ...................
November 1, 2014 at 11:10 PM

Ajib gor hanya layak jadi president MCA

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
November 1, 2014 at 11:39 PM

1) Akta Hasutan saja ? Bagaimana dengan akta2 lain yang dimansuhkan seperti Akta Keselamatan Dalam Negeri , Ordinan Darurat dll yang kononnya telah diganti tetapi mengakibatkan penjenayah makin berani ? Apakata diganti dengan 1Akta pula ?

2) Bagaimana dengan 1Sekolah ? Ini jenama yang bagus dan baik sekali.

3) Bagaimana dengan Kementerian Pembangunan Usahawan ? Bila dah masuh perlu dijenamakan semula. Ia mungkin akan diganti dengan 1PembangunanUsahawan.

4) Jangan lupa bahaskan usul pemimpin2 UMNO yang sudah jadi liberal yang sudah lupa matlamat asal perjuangan. Meraka ini sesuai digambarkan sebagai 1MelayuLiberal atau 1MelayuBaruaPendatang.

5) Jika berani cuba pula tanya lebih lanjut mengenai 1MDB, menatang apa tu?

6) Subsidi minyak yang diberi mengikut pendapatan akan menguntungkan bangsa penipu terutama tokey & tokey soh yang akan menipu pendapatan mereka. BR1M pun mereka menipu jadi apalah sangat dengan subsidi minyak ni. Sepatutnya Ah Jib bagi 1SubsidiMinyak.

7) Kalau terlampau berani silalah bahas mengenai pemimpin2 yang membiarkan bini2 mereka menonjol lebih daripada mereka. Cadangkanlah satu kelab supaya bini2 semua pemimpin ini dapat buat aktiviti yang tak menggangu aktiviti suami2 mereka. Oh ya, kelab ni bolehlah dinamakan 1Bini.

Sekian ;)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 1, 2014 at 11:40 PM

Dengar cerita majoriti bandar bandar besar dan penting telah dikuasai sepenuhnya oleh pihak pendatang...
tunggu masa je..

....................
Reply To This Comment ...................
November 2, 2014 at 12:00 AM

@PakKadukKelab 1Blur ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 12:39 AM

US started grooming KJ especially when he said I celebrated Christmas yet I am a Muslim ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 6:29 AM

Aku dah MUAK dgn. SEMUA pemimpin-pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL-PENGKHIANAT/PENAKUT! Mereka sibuk dgn. mengkayakan anak-beranak depa, serta hidup cara Barat. Mereka juga suka diPUJI termasuk dgn.pelbagai gelaran atau takut apabila diGERTAK sini sana - terutamanya oleh dunia Barat-ZIONIS termasuk melalui senjatanya spt. UN/Pertubuhan Negara Komanwel/ICC-ICJ/WB/WHO dsbnya, supaya dpt. dipergunakan dgn. sewenangnya sebagai ejen MUSUH ISLAM/Melayu!

Lihatlah sampaikan rejim koloni S'pura-DAJAL boleh MENGHINA BUMIPUTERA Islam/Melayu dgn. imej "lanun" di Muzium mereka, tapi rejim ini asyik dilayan dgn. “dulang emas”, bahkan kita telah hilang Batu Putih dan mungkin hilang Batu Pisang - tanpa sebarang BANTAHAN RASMI lansung terhadap semua JENAYAH ini!

Bahkan ramai kaum PENDATANG RASIS S'pura (dll) boleh membeli TANAH PUSAKA nenek moyang kita di lebihan TANAH MELAYU ini, dgn. sewenangnya, sedangkan BUMIPUTERA Islam/Melayu hanya miliki 20% dari Tanah Melayu kita ini – tapi di mana suara LANTANG pemimpin UMNO?!

Lihat di - http://www.ismaweb.net/2014/10/hanya-20-peratus-tanah-di-semenanjung-dimiliki-oleh-melayu/ , Hanya 20 peratus tanah di semenanjung dimiliki oleh Melayu, October 26, 2014:

KUALA LUMPUR, 26 Okt – Menurut sebuah kajian, tanah-tanah yang dimiliki oleh orang Melayu di Semenanjung secara keseluruhannya hanya 20%, manakala 80% lagi dimiliki oleh orang bukan Melayu.

Mantan Ketua Setiausaha Kementerian Tanah dan Koperasi Prof Datuk Dr Nik Mohd Zain Yusof berkata, kajian lain pula mengatakan daripada 32 juta ekar tanah di semenanjung, hanya 11% sahaja berstatus Tanah Rizab Melayu, iaitu bersamaan 8 juta ekar sahaja.

Selain itu, satu kajian lain mendapati di Pulau Pinang hari ini tidak lagi wujud Tanah Rizab Melayu.

Beliau berkata demikian kepada lebih 300 hadirin di Wacana dan Forum Isu Tanah Rizab Melayu petang ini di Dewan ISTAC, Persiaran Duta Kuala Lumpur.

Tambahnya, dapatan kajian tersebut amat membimbangkan kita selaku orang Melayu di tanah air sendiri......

(Teruskan membaca.....)

Makcik Sambal Belacan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 7:21 AM

Aku cabar Hisham supaya cium keris sekali lagi. Tapi kali ni jangan mintak maaf kat bangsa pendatang. Berani tak Hisham sahut cabaran ni ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2014 at 10:14 AM

Aku rasa mereka ni bodoh pasal bincang akta hasutan. Patutnya bawa usul yang lebih penting...i. Jurang pendapatan yang terlalu luas antara akum. ii. Masalah perumahan orang bumiputera yang tak mampu beli rumah. Ujudkan satu makanisma dan syarikat tanpa untung. iii. Kenaikan harga barangan dan kekurangan pendapatan kerajaan. iv. Mopoli..
Biarlah hasutan ni..diputuskan dalam parlemen...dan bukan usul utama. Tak perlu pinda dan kekalkan saja. tak perlu bahas panjang.

....................
Reply To This Comment ...................
Zahary
November 2, 2014 at 2:22 PM

BAHAYA SUNGGUH UMNO dan Melayu ada presiden dan pemimpin atas macam Najib ni. Dia yg sorong bantal kpd musuh negara lepas tu skrg jadi 'bala' dan masalah kita semula.
Dia yg create masalah untuk alihkan isu lain lepas tu kita semua kena tumpu pada isu Akta Hasutan ini yg sudah established sekian lama..

Siapa yg bermasalah skrg? Akta Hasutan atau Najib?
Org2 UMNO nak kena tunggu jadi rusuhan kaum Agama dan pecah wilayah baru nak MENANGIS dan MENYESAL?

Wahai elitis2 UMNO.. hantuk kepala kalian ke dinding.. buka mata. Ingat Tuhan. Cukup2lah jadikan UMNO sb HUB utk kaut kekayaan, kaut kontrak dan tipu rakyat!!

Bangkit berubah atau kamu semua akan tinggal sejarah!!

....................
Reply To This Comment ...................
el-Barokas
November 2, 2014 at 10:49 PM

@AnonymousAku bangga dengan cara DYMM YDP Agong a.k.a Sultan aku cium keris. Besungguh, tegas, garang, gagah, tidak gentar, tidak apologetic! Kelas gitu.

Post a Comment