........... 1MDB - No Komen KJ Lebih Banyak Menimbulkan Tanda Tanya | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

1MDB - No Komen KJ Lebih Banyak Menimbulkan Tanda Tanya

Thursday, November 20, 20148comments

"Kita tidak pernah tutup ruang perbahasan, malah saya tak pernah dengar ucapan yang tidak ada teguran kepada pemimpin dalam Perhimpunan Agung Umno. Kritikan tetap menjadi amalan namun secara sopan, dan bersopan tidak semestinya bermaksud kritikan itu tidak dirasai langsung,"

astroawani

Ditanya dalam sidang media sama ada perhimpunan agung Umno minggu depan patut membincangkan isu itu, Mahathir dan Khairy hanya membalasnya dengan senyuman, tanpa sepatah kata dilontarkan.

Ekoran itu, penganjur campur tangan dan menyebut: “Soalan lain”
.


Mkini

Apakah ada gag order atas isu 1MDB ? Atau KJ playsafe ?

KENAPA  DENGAN  1MDB  NI  ?

Kata takde masalah, konon kata 1MDB satu usaha kerajaan yang seharusnya menjadi kebanggaan seluruh rakyat Malaysia ...... tapi kenapa sampai Menteri yang biasanya tidak segan silu untuk enter frame dalam apajua isu, tiba2 boleh jadi kelu lidah bila ditanya hal 1MDB ?

Tak konsisten ! ( saya pernah tulis mengenai konsistensi sebagai bukti keikhlasan )

KJ juga tak konsisten bab back-up  ni .... 4 tahun lalu KJ antara yang mula2 tampil mempertahankan NFC termasuk dalam isu pembelian kondo menggunakan dana lembu. 

Tapi kenapa dalam isu yang memihak ( mengikut dakwaan pro Najib dan pro 1MDB ) di pihak 1MDB, KJ jadi kelu ? Di mana keyakinan KJ ke atas 1MDB ? Mustahil seorang ahli politik seperti KJ mahu menolak kesempatan dalam isu yang boleh melonjakkan namanya apatah lagi dalam isu yang clear cut seperti 1MDB .... kan... 


Sebenarnya keengganan KJ untuk komen isu 1MDB lebih banyak menimbulkan tanda tanya mengenai 1MDB !

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2014 at 12:44 AM

Dah. Think +ve je bro din. Munkin KJ pun tak jelas apa yg sebenarnya berlaku. Baik diam je dulu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2014 at 8:48 AM

bagus la cmtu tak komen sebarangan biar menteri yang pegang portfolio je yang jawab.. baru la ade control.. xde blunders, merapu, main hentam suka hati mak bapak je nk bg statement... ahmad maslan dan pm dah jawab pun smua pasal isu ni dalam parlimen.. wartwan tu mmg saje nak perangkap perwakilan mana akan kantoi dengan jawapan bodoh.. semangat setiakawan dan bersangka baik la xpayah nak adu domba..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 21, 2014 at 12:18 PM


http://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&list=UUiqdR78bc6Tu7jRpZH7xB5A&v=Pa85wGwFD1A

habislah kita

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 22, 2014 at 1:08 PM

IMDB sedang sedaya upaya untuk memperlihatkan IMDB mengambil langkah yang betul dan bijaksana bila membuat simpanan dan pinjaman berbelion ringgit.Bagi aku secara jujurnya lebih baik IMDB menceburkan diri didalam perniagaan kesino dan memproses dadah secara besaran .ini kerana sedah tentu mendapat untung dan pulangan yang lebih baik dan terjamin .Di Malaysia ni apa pun boleh cuma kena tahu cara untuk menjawabnya atau diam aja ...buat buat tak dengar......

....................
Reply To This Comment ...................
November 22, 2014 at 5:26 PM

Dear Uncle Din,
KJ and the Pemuda UMNO must work harder to fight oppositions and pro oppositions' medias like TMI, MalaysiaKini and others that always hina Islam. TMI and MalaysiaKini love to lie and spin the truth.
Have Uncle Din read, "On Religious Authorities” on TMI? I wrote a post to answer TMI Hafidz Baharom's fitnah because I guess Muslims must do our part to protect Islam... https://ahmadalikarim.wordpress.com/2014/11/21/tmis-on-religious-authorities-a-malicious-distortion-of-the-truth/
If KJ and Pemuda UMNO cannot see this problem, Uncle must get Uncle's blogger friends to push UMNO to realise that this is what Malay voters wanted. UMNO members must vote their leaders wisely. We have to keep trying because this is our duty.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 22, 2014 at 10:05 PM

Nanti salah jawab kata menteri bodoh plak.
Lebih baik diam dari berkata-kata.
Kan... kan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 23, 2014 at 8:52 PM

Hairan Bin Ajaib...

MAK CIK SAMBAL BELACAN juga tak banyak komen pasai 1MDB?

Alfie sudah lama menghilangkan diri?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 25, 2014 at 4:05 AM

Khairy Jamaluddin... Perasuah Tegar...

Hancurlah UMNO, Hancurlah Belia Malaysia.

Post a Comment