........... PANAZZZ - KJ Dakwa Sistem Satu Sekolah Boleh Musnahkan Negara ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PANAZZZ - KJ Dakwa Sistem Satu Sekolah Boleh Musnahkan Negara !

Saturday, October 11, 201426comments

KEMASKINI 12/10 - KJ menafikan laporan FMT di bawah... KLiK artikel seterusnya - KLiK.

                                           ********************************


Dalam artikel sebelum ini ( KLiK ) saya konon nak puji lah si KJ ni kerana mengikut laporan Malaymailonline, komen KJ masa berucap di Perhimpunan Pemuda MCA tadi macam sokong satu sekolah .... MACAM jer ... rupa2nya KJ hentam habis konsep Satu Sekolah bila bercakap depan orang cina !

FreeMalaysiaToday siang tadi ada menyiarkan lebih sedikit ucapan KJ tapi bila saya cari artikel itu, ternyata ia sudah ditarik balik.... hmmmm lagilah bersemangat nak cari. Akhirnya jumpa juga, nah saya prinskrinkan -


KUALA LUMPUR: The MCA Youth Annual General Meeting today saw an impassioned defence of vernacular schools not only by leaders of the Chinese-based party, but also Umno Youth chief Khairy Jamaluddin.

Addressing the assembly in his capacity as BN Youth chief, Khairy described the Chinese language as an “international language, especially for trade”.

He said Prime Minister Najib Razak had given the last word on the vernacular school issue through a , RM50 million allocation he announced yesterday in his budget speech, adding that it showed Najib approved of multiplicity in Malaysia’s school system.

He also said this should spell the end of the debate regarding vernacular schools and asserted that a one-school system would bring destruction to the country.

Khairy also made a call for a return to the middle ground represented by Najib’s 1Malaysia initiative, saying, “The easiest thing to do is play to the gallery, but I choose to take the middle path. The extremists make the most noise, but the middle path represents the silent majority of all Malaysians.”.


Selain dari bodek giler orang cina ketika mempertahankan Sekolah Cina, KJ juga mendakwa sistem Satu Sekolah jika diamalkan akan MEMUSNAHKAN NEGARA !


KLiK cepat link yang ada itu sebelum yang ini pun dipadamkan.



Cuba KJ ceritakan tang mana yang dia katakan Satu Sekolah itu akan hancurkan negara ?

Dan mohon KJ ulangi kata2 yang diucapkannya depan orang cina sekali lagi, kali ni depan orang Melayu !

Share this article :

+ comments + 26 comments

....................
Reply To This Comment ...................
October 11, 2014 at 10:51 PM

Buang saja lah pemimpin yang tidak istiqomah ini.

Di harap tahun-tahun akan datang kita dapat memilih dan menyaksikan kesatuan dalam berparti yang mewakili suara-suara majoriti yang berkehendakan. Bukan mengisi kehendak minoriti sepenuh nya.

Melayu itu acuan nya Islam. Agama kita tidak melarang maju dan berjaya. Cuma yang di larang menjadi MUNAFIK !

Musuh Islam yang mengganggu gugat Islam dan penganut nya mesti di tentang. Termasuk jenis-jenis melayu bertopeng. Jika sebalik nya, mereka menghormati kita, wajib pula kita berbaik dengan mereka semua.

Iktizam 2015. Semoga Ngo2 Melayu Islam dan tokoh2 berpengaruh seahaluan bersama-sama gabungan peguam2 muslim, bangun dan menggerakkan tuju hala Umno dengan lebih bersistematik dan terancang.

Tokoh2 kita tidak menonjol dan aktif. Amat bermasaalah !

* aku tak komen awal kerana sudah lali perangai KJ yang meniru gelagat KetUm dalam berpolitiKing ! Depan Melayu lain, belakang Melayu mereka berkata lain. Biasa sangat daaaah....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2014 at 10:56 PM

KJ is just another asshole...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2014 at 11:02 PM

OXFORD GRADUATE THINKING. !!!
Suggest KJ go round tun aminah area in Johor Bahru and find out how many Chinese schoolchildren speak the National Language.

Nepalese guards and Bangla workers speak better BAHASA.

Is it not the result of theses vernacular schools.

....................
Reply To This Comment ...................
October 11, 2014 at 11:35 PM

Macam manalah! Org2 UMNO boleh pileh si Kj ni. Ini adalah duri2 dlm melayu yg banyak bermuka muka, lebeh tepat lagi adalah munafik Mata layu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2014 at 11:40 PM

Siapa pulak setiausaha akhbar dia?

azhar

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2014 at 11:49 PM

Bermuka2 macam idola dia jugak....

Ingat wahai k.j(semua pemimpin melayu) apa yang diberitahu dalam al-quran mengenai orang munafiq.....

....................
Reply To This Comment ...................
Madah berhelah
October 11, 2014 at 11:50 PM

Lol kj. Itula jadi bila berzumba banyak sngt. Kj ni loser je. Takde kelas. Haprak. Pastu kita marah bila bangsa asing pandang melayu ni dengan mcm2 imej negatif? Tngk la KETUA PEMUDA parti melayu terbesar? Tak ke perangai mcm budak kena sampuk? Aku rasa la kj ni kecik2 dulu kena pro-long jaundice jadi mak dia jemur dia lama sngt bawah matahari sampai ke tengahari. Sbb tu la otak dia bodoh dan jangan tetipu kj ni masuk oxford. Bukan susah sngt pun nak masuk syarat utama kena hitam dan bodoh dimana kj dengan gah lepas dengan jaya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 12:00 AM

harapan menggunung tinggi usul mengenai sekolah vernakular dibawa dalam pau nanti

dan yang penting pra-pau nanti akan muncul badut sarkas dirasuk roh hang tuah bercakap mengenai melayu....wait and see

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 1:25 AM

KJ ??..huh,,..dia ni pemuda MCA la..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 1:35 AM

KJ dah nafikan apa yang dilaporkan oleh berita FMT tu....

https://www.facebook.com/Khairykj/photos/a.330921986924409.100323.146120775404532/969856759697592/?type=1&relevant_count=1

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 7:17 AM

@Anonymous

nafi macamana pun, hakikatnya itulah yang itulah yang yang sebenarnya kj. maknusia yang berotak kontang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 7:19 AM

@Anonymous

macam najib jugak, nakkan glamor dan populariti. konon nak ambek hati kaum cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 7:22 AM

@Anonymous

ramailah nanti nak jadi juara Melayu. suara mereka nak didengari dan wajah nak terpampang didada akhbar. sebenarnya tak ubah macam tin kosong.

entah entah sumer senyap jer dan bertepuk gembira bila najib berucap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 7:26 AM

Anon 1.35
Penafian walau dah dibuat, message dia dah sampai.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 7:26 AM

@Madah berhelah

dia nih tak pernah rasa susah macam orang lain. dia tak kenal bangsa Melayu sebenarnya sebab dia dibesarkan diluar kawasan liputan. aku tak paham macamana wakil pemuda boleh terima orang macam dia nih, atau pun mereka sama macam mamat nih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 7:29 AM

@Anonymous

bukan dia tak tau, tapi mungkin tak pahamlah tuh. lagi pun pada dia dosa dan pahala tuh tak nampak sebab dia dah ada kekayaan dan kedudukan. tengok kj, tengoklah najib, tidak ada beza yang ketara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 7:30 AM

@Anonymous

dia carilah yang boleh kasi dia untung.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 7:33 AM

@gasing

perwakilan yang bodoh dan bengong yang telah pilih dia tuh. lagi pun dah takder pilihan lain lagi. yang lain lainya sumer kecut telur. jadinya kj bukanlah yang terbaik dari pemuda tetapi yang terbaik dari yang teruk.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 7:36 AM

@Anonymous

tak payah nak pergi jauh jauh. kalau dia turun dan bercakap Melayu dengan anak anak cina di kl, pasti dia tau. tapi kalau dia sendiri pun tak suka berbahasa Melayu ngan mereka, apa di nak paham? serupalah ngan najib, laungkan supaya diperkasakan bahasa Melayu, tapi dia sendiri berbahasa Inggeris.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 7:46 AM

@Anonymous

true and very correct. he's good for nothing.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 8:33 AM

UMNO BROKEN INSIDE.
KALAU NAJIB PUN DAH DEFEND VERNAKULAR,
JADI TAK HAIRAN LAH KAKI YES MAN DEFEND NAJIB DGN CARA LEBIH BUSUK..
YG ANEHNYA, YG LAIN TAK KAN SENYAP..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 12:24 PM

20× lebih baik perwakilan dari langkawi walaupun bkn pengeluaran oxford tapi berani mengatakan yg benar walau terketar2.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 2:04 PM

better tutup saja sekolah vernakular,tidak mendtgkan hasil...hanya mementing kaum bangsa mereka aje..terapkan sekolah berbilang kaum..dr situ boleh diajar bermcm2 bahasa...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2014 at 8:00 PM

Dont be surprise he will hop over.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 13, 2014 at 12:30 PM

kj adakah otak kamu bermasalah atau otak kamu sudah tak boleh lagi berfikir? Bila sisepet diberi ruang da peluang yg tak terhingga akibatnya adalah tidak lama lagi kaum melayu dan b. putera akan merempat dan menerima malapetaka kehilangan kuasa dan negara...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 14, 2014 at 8:25 AM

If he hop over, his FIL might follow suit.

Post a Comment