........... Orang Umno Sudah Berani Angkat Muka Dengan Najib ? Tak Takut Kena Sergah Ke ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Orang Umno Sudah Berani Angkat Muka Dengan Najib ? Tak Takut Kena Sergah Ke ?

Sunday, October 5, 201453comments

Hahahaha .... Gelak besar saya di pagi raya tadi bila baca artikel di bawah. KONONnya Umno mahu bawa usul mansuhkan Sekolah Cina masa Perhimpunan Agung Umno 2014 tidak lama lagi.

Korang tak takut hati Najib terguris ke ?

"Tindakan ini amat penting kerana tidak ada negara lain di dunia ini yang mengamalkan sistem pendidikan dua aliran. Sistem pendidikan di peringkat rendah dan menengah mesti di bawah satu payung sahaja,"

Macamlah Najib tak tahu padahal Najiblah yang sering ulang sebut perkara itu dikhalayak ramai dan ia menjadi kebanggaan yang tidak ternilai buat beliau !

Bukan itu saja, Najib juga sering mengingatkan rakyat bahawa beliau mengambil "risiko politik" dalam memansuhkan Seksyen 21 (2) Akta Pendidikan, yang memberi kuasa kepada menteri menukar taraf sekolah Cina kepada sekolah kebangsaan.


Beliau siap sindir Anwar lagi ! - Pada masa itu, sebelum saya ada seorang Menteri Pendidikan yang tidak mahu melakukannya (pindaan akta), tiada keberanian untuk melakukannya.
 
Nah .... Najib BANGGA dengan tindakannya dan menyindir Anwar yang tidak seberaninya dan sekarang orang Umno nak bawa usul mahu mansuhkan apa yang Najib perjuangkan selama ini ? ? Biar betik beb ...


Nanti ni ada yang nak kena sergah ngan Najb ! -

"Do not be blind to history and be an ingrate. We need to always be thankful to our forefathers through Perikatan (the Alliance, now Barisan Nasional) who had the foresight to agree to have different types of school system.



Tak takut ker ?

Sebab itu saya cadang orang Umno bawa dua usul yang lebih relevan pada keadaan Umno sekarang iaitu -

1 - Anugerah Bapa Vernakular Malaysia buat Najib
2 - Mansuhkan Sekolah Kebangsaan supaya ditukar menjadi Sekolah Jenis Kebangsaan Melayu.


Tak ramai dah anak cina dalam sekolah kebangsaan, ahLek pernah berkata -

Some 92% of Chinese parents send their children to Chinese primary schools ... KLiK

Terlalu amat sedikit orang cina Malaysia yang menghargai Sekolah Kebangsaan. Dan saya pasti TIDAK ADA mana2 pemimpin Cina termasuk Ahjibgor yang akan menentang usul ini kalau mereka tidak mahu dilihat sebagai Hipokrit.


Namun .... jika benar orang Umno punya keberanian dan tegas mahu bawa isu ini ke Perhimpunan Agung Umno nanti - SAYA TABIK !

Tapi jangan hanya marah2 orang cina kerana mereka hanya menuntut, yang menunaikan tuntutan mereka jangan dilupakan.


Share this article :

+ comments + 53 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 4:39 PM

aku sokong sangat kalau benar benarlah perkara ini diusulkan. kalau najib juga pemimpin lainya selalu membandingkan malaysia dengan negara jiran saperti tppa, gst, harga petrol dsb, kenapa pula tidak dijadikan satu perbandingan pula akan sistem pelajaran. sudah pun terbukti tidak ada negara lain yang mengamalkan sekolah dwi bahasa, kenapa pula malaysia tak ikut contoh yang sama. aku taku cadangan untuk membawa usul ini akan terbantut bila dengar najib kentut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 5:19 PM

tulis lagi sekali..

UMNO TOLONG BAWA USUL UNDI TIDAK PERCAYA TERHADAP NAJIB @ AH JIB GOR..

BAWA USUL TOLAK KEPIMPINAN NAJIB YANG MERUGIKAN MELAYU BUMIPUTRA.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 5:29 PM

korang rasakanlah the power of Najib ..si kudung yang dapat cincin , semua dia mahu hapus, suara melayu disampahkan , suara cina disanjung dipuja , konon nak meraih siompati dan sokongan cina, sanggup buat apa saja demi cina, tak sedar cina dan berkerat rotan dengan BN ..

Najib , ialah melayu terakhir jadi PM , penghapus segala akta , pemusnah segala tegahan, pembaharuan yang membohongi,

bangsa melayu kena bersedia menerima segala kemungkinan, samada melayu akan kekal atau sebaliknya , nampaknya sejarah melaka akan berulang, melayu tewas ditangan melayu !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 5:30 PM

Aku sokong sangat2! Makin lama makin teruk aku tengok macam mana lah diorang nak hidup dengan kaum2 lain. Yang jenis berlagak cakap omputih tu satu hal. Dah la semua program2 depa semua bahasa cina bahasa melayu sikit pun tak dak. Ah Jib Gor mesti turun!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 5:30 PM

Ah Jib Gor,nama pun dah meluat aku dengar. Bak kata TPM selagi ada bulan dan bintang sekolah cina akan kami kekalkan. Org UMNO ni cakap je berani,buat tak berani....pengecut a.k.a bacul

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 5:46 PM

Paper utusan muka depan tu.....pancaindera saya dah tak berfungsi apabila membaca tajuk demikian Dan hanya boleh dipulihkan melalui tarian zumba zumba je.... Harap k.j dpt membantu saya!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 6:49 PM

Berani ke orang UMNO ni. Yang aku tahu selama ni semua pemimpin UMNO bawahan, pertengahan dan atasan tak berani tegur pemimpin.
Mereka selalu kata segan lah nak hentam depan-depan nanti jatuh maruah pemimpin. Baik hentam belakang-belakang supaya pemimpin boleh terima teguran. Tapi bila jumpa pemimpin belakang-belakang telur kecut.
Din, pemimpin UMNO sekarang ni mana ada "egg".

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 6:52 PM

Dihari Raya Korban ni baik presiden UMNO dikorbankan sebab terlalu dengar nasihat conSULTAN yg menjadi musuh dl selimut.

AhJibGor boleh berpuisi diiringi gendang cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 7:30 PM

Tuan, nak percaya ke pemimpin UMNO berani bincang dan usulkan penhapusan sekolah jenis kebangsaan? Semua pemimpin UMNo dah kena beli dengan towkey-towkey besar cina.... Business sekali besar dilaksanakan oleh mereka... Isteri-isteri mereka petlukan latest watches, berlian dan fashion tercanggih... Aisey Tuan, UMNO sekarang dah gila-gila korup dan mabuk buat duit... Mana ada perjuangan lagi Tuan ? Tanah-tanah habis sudah dijual untuk cina buat projek mahal-mahal yang kita Melayu tak mampu... Inikan isu persekolahan... Emm tak de lah tu... Don't bluff ourself... Kita orang Melayu sudah diQurbankan oleh pemimpin-pemimpin kulit luar rupa macam Melayu, tapi dalam hati depa semua macam cina/India....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 8:04 PM

Hangat2 tahik ayam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 8:23 PM

Setuju 200%

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 8:41 PM

alaaaaah...nak alih perhatian org supaya tak ingat apa yg ayahanda tm tegoq...kunun nak tunjuk depa makan roti teloq tapi roti koson jaaa....kalu bran lah kan...tanya lah najib apa yg ayahanda tm kata dan minta najib jawab la la tu gak...ada bran kaaaaa....maaf lah...ckp pembesaq umno nih saya dah tak percaya lagik dah sejak zaman dollah seleping beis...he he he......la ni najib teflon...laaaaaggggggi aq tak percaya...mintak maap la yew....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 8:49 PM

@Anonymous

takperlah tuh asalkan dah berani sebut. cuma kita harapkan takder u turn.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 8:51 PM

@Anonymous

dah tak boleh dah! umur dah lebih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 8:53 PM

@Anonymous

agaknya dah terasa kedudukan mereka tak lagi terjamin. alang alang hilang kedudukan, mereka kasi gempak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 8:55 PM

@Anonymous

itu baru tajuk berita, kamu dah terpukau. kalau betul betul berlaku macamana agaknya keadaan kamu. elok terjun perigi buta jer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 8:57 PM

@Anonymous

tak baik kamu cakap macam tuh. mungkin mereka dah sedar pengundi yang menyokong dah lari dan ada yang sedang berkemas kemas nak lari tinggalkan dia agaknya. bagaimana pun kita tunggu jer apa yang akan berlaku.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 9:03 PM

@Anonymous

pulak dahhhhh! biarkanlah mereka bercakap bahasa ibunda. orang Melayu jer yang bangga dengan bahasa orang lain. bukan ker baik najib duduk kat atas tuh lama lama, dapan juga kita menghentam dia berterusan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 9:09 PM

@Anonymous

usul macam nih, aku tak pikir ada sesiapa yang berani. sampai hari kiamat pun tak akan berlaku.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 9:12 PM

@Anonymous

yang hangat tuh taik dia tapi ayamnya masih boleh berkokok. ayam jantan lah katakan. mereka tuh dah sedia untuk bersabung. aku rasa mereka akan lakukan, membawa usul tersebut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 9:14 PM

@Anonymous

dah terlebih tuh bang, sampai meleleh pulak dah!!! jangan nanti sokong tuh bawah rebah pulak sebab dah terlebih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 9:15 PM

Usul sedemikian tidak di sokong kerana memberi kredit politik kepada Ketum untuk mendapat sokongan undi cina yang kosisten hingga PRU 14,walaupun beliau berada.di mana sahaja.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
October 5, 2014 at 9:31 PM

Maaf saya tak setuju kerana dalam hal ni kita kena bersatu. Tak payah nak pelekeh usul yang dibawa ni. Siapa lagi nak tolong orang kita kalau bukan kita sendiri ?

MCA menyalak lagi. Nak kata kat PAS bersahabat dengan DAP, UMNO apa kurangnya bersahabat dengan musuh dalam selimut!

Harap ada ahli UMNO yang "bangkit" dari tidur yang panjang!

http://www.mca.org.my/en/mohamed-azli-should-be-probed-for-sedition-over-his-call-to-abolish-sjkc/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 9:35 PM

contoh terbaik product sekolah sjkc adalah alvin.

di mana ibu bapa alvin yg x pernah minta maaf lansung. adakah mereka bangga? langsung tidak menyesal perbuatan anak. kalau dh xde bagaimana dgn ahli keluarga lain? adakah mengecam?

hakikatnya kita x dgr org cina marah alvin pn kecuali suara bermuka2 mca yg mahu menipu org2 melayu.

betulkah?

tuan2 boleh nilai sendiri hasil product sjkc:
http://helenang.wordpress.com/2014/10/05/tanggungjawab-kerajaan-najib-sub-kontrak-kepada-pihak-luar/

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
October 5, 2014 at 9:40 PM

Sokong penuh. Tidak perlu gusar kerana cina dan india tidak hormatkan Melayu lagi sebagai tulang belakang Malaysia yang sudah berkorban apa saja.

Jika Umno di canang untuk semua, maka berani lah ke depan seperti Dap mengutamakan agenda nya.

Jika kena dan tepat sasaran nya, tidak mustahil Melayu Pas dan Pkr akan turut serta. Pedulikan melayu liberal dan sekular yang tidak lain memamah bangsa sendiri dan menarik melayu ke belakang !

Jalan Allah itu lurus. Balik semula ke landasan NYA. Kita tolak parasit bangsa yang tidak lain mencari keuntungan sendiri semata-mata di bawah dasar-dasar yang salah. Istilah Korban dalam definasi kesatuan ummah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 9:55 PM

Bro din,

insyallah kita org melayu masih punya platform, umno sudah x boleh diharap, seperti layanan mereka pada perkasa, lihat saja layanan mereka pada isma. hakikatnya umno bukan lagi pelindung bangsa, tp sudah bersekongkol dgn cauvinis utk menjahanamkan bangsa,

adakah umno masih layak mendpt kepercayaan kita? mreka hanya hangat bangkit bila nk pau.

keikhlasan perjuangan xkan dpt dilihat dr parti yg hanya mahu bertanya whts in it for me?

sebaliknya saya lebih rela menyerahkan kepercayaan saya pada isma:
http://www.youtube.com/watch?v=KIcNoYKw-Uc#t=269

kalau parti seperti isma pn kita tidak mampu bangkit mempertahankan, maka tamatlah riwayat melayu kelak.

cuba bayangkan reaksi org2 cauvinis sekiranya dong zhong yg akan dibicarakan? bila saya ckp cauvinis sudah pasti saya refer pada 97% org2 yg mmg terang2an mahu menjatuhkan org melayu pada pru 13 dulu. merekalah yg cauvinis merekalah yg racist.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 10:38 PM

Salam,
Saya baca tajuk jer bro. Isi tak baca pun pasal berita tu mesti bunyi tong najis yg kosong. Mana ada ahli umno yg nak langgar presiden dan kasi mati. Sekolah vernakular tu ibarat nyawa ah jib gor dengan mca dan gerakan. Tanpa undi ahli mca dan gerakan yg ramai dah cabut lari ke dap dan pkr, umno akan kalah.

....................
Reply To This Comment ...................
October 5, 2014 at 11:10 PM


MCA (musuh dalam selimut/saudara kembar DAP) dah mula bersuara dah :-

Questioning Chinese schools with aim to abolish ‘seditious’, says Ti

http://peraktoday.com.my/2014/10/questioning-chinese-schools-with-aim-to-abolish-seditious-says-ti/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 11:17 PM

Melayu tak pandai menjaga negara pusaka bertuah ini. Ketika negara hampir merdeka penjajah inggeris menawarkan kpd kaum pendatang utk berpindah ke Britain atau kemana2 negara jajahannya tapi pemimpin melayu terima sebagai rakyat, mengharapkan mereka & generasi mereka akan akur kpd perlembagaan yg memberi keistimewaan kpd melayu/bumiputra & ugama Islam. Setelah 57 th merdeka segala telah menjadi tidak adil kpd mereka & mempertikaikan perlembagaan. Kuasa melayu atas tanahairnya sendiri semakin longlai. Setiap tindakan yg dibuat pemimpin hanya memperkukuhkan mereka, melemahkan kuasa melayu. Bukan sahaja SRJK perlu dihapuskan tapi kerakyatan juga perlu dikaji jika masih mempertikaikan asas pembentukan negara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 5, 2014 at 11:59 PM

Setuju
Sekarang mereka bergasak membuat duit Menteri-menteri,MB-Mb Km kerana kalau BN & UMNO tumbang lepas ni mereka boleh pindah ke luar negara sebab tu banyak yang dah buka akaun diluar negara.

Kita rakyat bawahan sahajalah yang akan disini bermula dan berakhir sebuah cinta.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2014 at 12:17 AM

Anon730...pandangan anda tepat skali...perwakilan skrg adalah yg paling korup dlm sejarah UMNO... semuanya gara2 BABI dlu dn skrg sdh jd darah daging dlm UMNO... korup sdh tk bleh dipisahkn dr UMNO. Walaupun semasa mesy...cakap perwakilan bagai nk runtuh langit tspi bila tiba pemilihan siapa yg beri terbanyak jg akan menang... kalau tidak masakan calun2 yg bangsat jg yg terpilih... what a bastard party UMNO is n corrupted to the core now... masa PAU dr sekerdil perwakilan hinggalah seagung presiden cakap berjuang utk Melayu... sesudah pemilihan Melayu dibiarkan dihina dan dipijak oleh mereka yg memilih dan terpilih... aku sayang UMNO but hated those corrupted leaders n delegates like pigs/BABI...

Maaf jika bahasa aku kasar tapi itu lah kenyataan nya...kerana tk dpt berbuat apa2 utk menyelamatkn UMNO dan Tanah Melayu...

Aku Penyokong Tak Ketara

....................
Reply To This Comment ...................
October 6, 2014 at 12:45 AM

Semua yang berkomentar di atas bijak-bijak belaka dan terlebih layak untuk mengantikan pm yang ada sekarang,,,

....................
Reply To This Comment ...................
Madah berhelah
October 6, 2014 at 2:04 AM

Melayu kalau dah marah, dia amok. Jadi aku rasa usul ni takan dibawa ke mana pun sbb orang melayu juga orang yg mudah dibeli dengan wang jadi sblm sempat usul ni nak pindah dari akal ke mata pen ke atas kertas, dah ada yg dtg pelan2 ayat jadi kertas tak sempat kuar, penutup pen dah tutup mata pen. Sekali lagi tahniah atas artikel ni din. Nampak sngt si najib tu bodoh. Kalau kita penah sekolah rendah dulu, mesti ada sorang kawan yg suka buat lawak gelak sendiri (orang lain tak faham tapi pura2 gelak), suka masuk bakul angkat sendiri (cth; ayah aku baru beli kereta smalam dia bawak 300km, tapi beli saga aeroback) dan lain2, ini lah ah jib gor masa kecik dulu. Dah la bodoh, sampai ke tua bawak perangai sama. Aku takleh ingat la ayat bulan bintang dan menganjing anwar dia tu. Dpt brim pegi sogo. Ye kepala hotak kau najib

....................
Reply To This Comment ...................
October 6, 2014 at 6:01 AM

Kudung dapat cincin ke beruk dapat bunga?

....................
Reply To This Comment ...................
October 6, 2014 at 6:06 AM

Saya usulkan semua rakyat Malaysia ditukar kepada nama Melayu.. Kalau nama tuhan diorg boleh nak tukar2 nak ganti Allah kenapa nama sendiri kena tukar tak boleh? Ada berani ahli-ahli UMNO?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2014 at 6:29 AM

Umno? Sembang je lebih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2014 at 7:44 AM

Setahu aku sekolah venekular termasuk skali sekolah agama kan selain sekolah cina, tamil dan mubalik (kristian) . Kalau betul fakta ni adakah kita sanggup mansuhkan sekolah agama kita atau kita kecualikan nya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2014 at 10:09 AM

Chinese tsunami is the MOST VALID reason to abolish the vernacular schools. AhJibGor must go if he refuse to LISTEN to the majority.

....................
Reply To This Comment ...................
October 6, 2014 at 10:29 AM

Ada satu kebetulan yang menarik dgn keyataan ahLek di atas. Ia dibuat beberapa tahun lalu jadi boleh dianggar peratus ibubapa yg antar anak kesekolah cina juga pasti dah naik lagi 1-2% pada tahun 2013....... secara kebetulan angka itu hampir sama dengan peratusan cina yg tolak BN , kan ?

apakah ada kaitan ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2014 at 11:01 AM

Jangan lupa, tak kurang ramai juga orang Melayu yang menghantar anak mereka kesekolah Cina. Malah khabarnya makin meningkat setiap tahun.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2014 at 11:29 AM

Sdra Abdullah Muda...aku x taw ape sbb kobbleh komen mcm haram di atas tp rakyat skrg bkn la bodoh bleh disumbatkn kata2 manis... orang Melayu memerhati dan bimbang dgn sikap dan perangai pemimpin2 skrg... kami tiada pilihan... nk harapkn pembangkang lg la haramjadah... nk harapkn UMNO dh rosak teruk sgt so terpaksa merintih dan merayu di sini... itu jer yg kami mampu... klu ko rase ko slmt dgn pemimpin skrg ko jilat la sbyk mgkn...mgkn lg kaya ko..
dn bila Cinababi memerintah mgkn ko lg kaya dan lg slmt...

Melayu Bimbang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2014 at 11:48 AM

Hak sekolah agama islam mmg telah dijamin didlm perlembagan disamping ia mmg menggunakan bahasa melayu. Hak Islam sbg agama prsekutuan mmg jelas dinyatakan dn sah utk menjalankan segala urusan agama islam kerana kuasa telah diperuntukkan di bawah Yg DiPertuan Agong.

Hak utk sekolah agsma mubaligh kristian dn lain2 pula hanyalah ihsan dr kerajaan semata2 atas dasar menghormati semanfat perpaduan selagi mana mematuhi undang dn tidak menggugat keharmonian negara serta tidak bertindak utk menyebarkan agama mereka kepada umat islam.

Jika mereka ingkar, kerajaan mempunyai kuasa utk menarik balik semua perkara tersebut kerana dr segi undang2, mereka tidak mempunyai hak tersebut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2014 at 1:31 PM

@Ahmad Albab

aku sokong cadagan kamu tuh. buat macam Indonesia yer?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2014 at 1:31 PM

@Anonymous

kan yang lebih tuh baik?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2014 at 1:44 PM

@Madah berhelah

lawak kawan kamu tuh tak buat orang ketawa, tapi cara komen kamu nih benar benar buat aku gelak.

najib tak bodoh beb. kalau dia bodoh, takkanlah pulak semua orang UMNO takut dan dengar cakap dia. tapi ada betulnya cakap kamu nih sebab kalau dia pandai takkanlah pulak dia gunakan pemikiran penasihat yang dibayar dengan har tinggi?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2014 at 1:46 PM

@Abdullah Muda

belum layak lagi agaknya sebab mungkin yang bijak bijak nih duduk atas pagar. kalau nak gantikan najib pun kena ambil proses yang lama. dalam tempoh tuh najib pun dah undur atau pun dipaksa undur.

....................
Reply To This Comment ...................
October 6, 2014 at 2:53 PM

MCA dah bagi warning pada Mohd Azli dan mahu beliau dikenakan tindakan menghasut, MCA juga merujuk kepada kes Mark Koding... nanti saya akan balas kenapa Mark Koding sebenarnya TIDAK BERSALAH bila mengusulkan SJKC dna SJKT dihapuskan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2014 at 4:24 PM

Najib must go...period.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
October 6, 2014 at 4:39 PM

Mereka guna isu Mark Koding...setiap kali... tapi ada penjelasan yang baik seperti di bawah..

http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com/2011/page/31/

Dalam UMNO tentu ada peguam yang pandai mengulas tentang isu ini. Sekolah HARAM jenis2 ni perlu dihapuskan sama sekali!

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
October 6, 2014 at 8:44 PM

Tuan Din, harap dapat buat satu artikel khas untuk budget dan apa yang semua kita mahu dari budget. Lebih baik kita minta sebelum orang lain dapat.

Harap budget kali ni tak ada peruntukan untuk SJK....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2014 at 9:22 PM

peguam umno tak guna sbb akan buat yg terbaek tuk bangsa cina..contoh kes sapa tuh ahli parlimen batu tu...tak hinggat nama...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 7, 2014 at 9:12 AM

Rasionallisasi perbelanjaan vs rasikonallisasi subsidi ... rasionallusasi perbelanjaan tidak menyusahkan rakyat. Perbelanjaan tidak menyusahkan rakyat ...
Apa itu rasionallisasi perbelanjaan ..
1. Buang semua perbelanjaan yang membazir seperti peruntukan kepada PEMANDU ... melalui penamatan perkhidmatan PEMANDU ini kerajaan dapat menjimatkan berbilion ringgit dan dengan ini kerajaan boleh menggunakan duit tersebut untuk memberi subsidi terpilih seperti brim kepada rakyat termiskin.
2. Berhentikan khidmat konsetan ... ini juga adalah salah satu pembaziran yang merugikan perbelanjaan kerajaan ... bayangkan jutaan ringgit dapat diselamatkan dengan penamatan perkhidmatan konsetan ini dan wang itu bolehlah dijanakan untuk pembangunan negara.
3. Kurangkan perbelanjaan untuk kakitangan JASA dan lain2 jabatan yang berkhidmat untuk politik tetapi tidak efektif dalam perlaksanaan tugasnya.
4. Tutup jabatan yang menjalankan kerja bertindih seperti aadk, appm, pemandu dan lain2 jabatan ... serapkan kakitangan tersebut ke jabatan yang telah wujud sebelum ini dan menjalankan tugas yanf sama ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2014 at 8:45 AM

BUang masa saja Mr Din. Sepatutnya UMNO perlu minta kerajaan bina lebih banyajk lagi Masjid 'CIna' seperti melaka ikut ukiran sebab dapat menarik minat kaum tersebut kepada Islam. Bin asatu di Bukit Bintang, Petaling steeet, Penang.

Post a Comment