........... Misi Mencari Usul PAU, Umno Tubuh JK...... Usul Meja Bulat Tahun Lepas Dah Selesai Kot ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Misi Mencari Usul PAU, Umno Tubuh JK...... Usul Meja Bulat Tahun Lepas Dah Selesai Kot ...

Sunday, October 26, 201425comments

Dekat dah Perhimpunan Agung Umno ... sebabnya telinga ni dah mula mendengar kata-kata seperti  'akar umbi', 'Perjuangan Melayu', ' Mempertahankan AlifBaTa' dan lain2 yang sewaktu dengannya... 

Sekali lagi akan berkumandanglah pekikan Hidup Melayu! bergema di seluruh pelusuk Tanah Melayu .... 

Dan bagi menunjukkan yang Umno ini membawa suara akar umbi maka -

"Majlis Tertinggi Umno sudah putuskan saya memimpin Jawatankuasa Usul dan Jurucakap sempena Perhimpunan Agung Umno. Saya juga pengerusi Biro Perlembagaan dan Perundangan Umno.

"Sehubungan itu, Umno menerusi jawatankuasa dan biro ini sedang mendapatkan pandangan daripada akar umbi mengenai perkara-perkara 'tiang seri' untuk dibawa dan dibahaskan ke Perhimpunan Agung parti," kata Hishammuddin. - Mkini.


Baguslah kalau benar mahu dapatkan input dari akar umbi ...... tapi tertanya pula, apakah selama ini pemimpin2 Umno tidak ada connection dengan akar umbi ? Sepatutnya isu2 sepenting tiang seri, pemimpin Umno yang lebih tahu selaku Juara Melayu !



Teringat saya tahun lepas ..... Hishammuddin juga yang jadi ketua bab usul2 ini. Waktu itu dicadangkan satu Persidangan Meja Bulat dengan Ngo bagi mendapatkan input usul yang mahu dibawa dalam PAU.

Ada saya komen tahun lepas di SINI, menariknya artikel rujukan dari Utusan itu sudah ditarik balik dimana klik akan menghasilkan 404- Resource not found.

Kemungkinan besar segala masalah yang dikemukakan oleh Ngo2 Melayu melalui Persidangan Meja Bulat tahun lepas sudah diselesaikan, makanya tahun ini Umno perlu bertemu dengan akar umbi untuk cari masalah2 baru untuk didebatkan.


Takper .... kita tunggu dan lihat apakah jenis masalah yang pemimpin Umno anggap sebagai tiang seri kali ini. 

Adakah isu Perpaduan Kaum dianggap sebagai tiang seri ? Jika ya, berbincanglah isu Sekolah Vernakular...

Adakah isu pemansuhan Akta Hasutan dianggap menggugat tiang seri ? Jika iya, TAK PERLU dibincangkan pun, cukup dengan Presiden Umno bertindak segera dengan mengumumkan yang Akta Hasutan kekal sebab beliau yang gatal mulakan polemik ! ( sebarang penambahbaikan boleh dibuat dari masa ke semasa )

Adakah isu Tanah Rezab Melayu dianggap sebagai tiang seri ? Jika iya, boleh rujuk kepada Perkasa yang baru selesai dengan wacana dan forum mengenai isu berkenaan ( TMI )


Atau mungkin Umno boleh berZumba beramai2 di atas pentas tahun ini ...

Share this article :

+ comments + 25 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 7:21 PM

Punya berlambak usul yang di bawa oleh cawangan UMNO dan di peringkat bahagian termasuk negeri2 .. Pilih jalah dari situ kan ke tu semua suara akar umbi ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 7:22 PM

Isu tiang seli pertama aaa ... itu plesiden umno dari bangsa cina kasi buang dulu ... nama dia ah jib gong blur ...
Isu tiang seli kedua ialah nyahkan dulu sikitol jahanam ... ada ka dilantiknya puteri DAP jadi setiausaha sulitnya ... bodoh punya olang ...
Isu tiang seli ketiga ialah buang sahaja nah zhe li ... adakah patut dipeluk cium apek DAP dan sanggup pula dia datang tanpa tangguh apabila dipanggil oleh apek itu
Isu tiang seli yang keempat ialah buang saja pondan2 yang dok ada dalam umno ... adakah patut asyik dok beri amaran jer dan lepas cium keris minta maap ...
Selagi dok ada depa ni ... aku tak akan sokong umno lagi ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 7:25 PM

Dengar bergema dengan pidato yang nyaring dan gagah disetiap pemhimpunan...lepas tue senyap. Sudahlah, Umno masih penakut....yang dulu menang2..kalah..kalau tak ada vote orang melayu dari parti yang lain2 tue...mungkin dah jadi pembangkang oii!!!!!..sudah lah...tak payah melalak sana sini...tapi jubur penoh taik...bertembik biarlah mcm pahlawan..hunus keris...tapi jgn lah ...lepas tue minta maaf.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 7:49 PM

Suara akar umbi letak mana sebelum ini. Dalam longkang? Dekat2 PAU angkat akar umbi dari longkang, mandi dan sabunkan sampai wangi supaya undi solid dapat kepada dia. Aku percaya PAU akan datang tetap serupa....

....................
Reply To This Comment ...................
madah berhelah
October 26, 2014 at 8:34 PM

Eleh balik2 benda sama. Boring. Umno selagi pemimpin dia jenis ali baba, tak payah harap la nak buat apa2. Ni suma jenis silent partner je padahal dah naik tinggi2 nak beniaga pun tak reti masih nk kena ali baba. Isu tiang seri? Apa keburuk sngt namanye tu. Sudah2 la nk jual identiti melayu kononnye..meluat. Umno is irrelevant. Melayu yg tulen ikhlas nak.memperjuangkan akan kami potong di akar umbi supaya melayu celup liberal (tpi muka mcm orangutan) kita naikkan jadi ketua pemuda. Inilah umno

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 8:43 PM

Aku dah tak caya sesiapa sekarang...apa beza pkr,pas dan umno....dalam bab agama dihina....semua buat2 tak tahu...kenyataan di keluar sentiasa jaga hati kaum pendatang...aku tak kisah apa nak jadi sekarang...nak telungkup ...biarlah telungkup.....aku tetap macam ni...ada kerja ada rezeki...senang2 kauorang suruh aku pangkah ko.....sorry...pegi mampus...kau mintalah kaum pendatang tolong kau.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 9:01 PM

Senario biasanya....... Gelak sakan mcm tngok maharaja lawak mega.... Menangis kojap mcm tengok crita IBU mertua... Makan kenyang2.... Balik rumah lupa semua... APA punya crita... Prabis Boras...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 9:01 PM

Dekat Perhimpunan agung UMNO, baru nak dengaq balik luahan si akar umbi dan bersongkok sini sana?! Dasar si Islam/Melayu-ELIT-LIBERAL HIPOKRIT yg. asyik nak kaya nak-beranak depa!

Dahlah tu, asyik nak jaga "perpaduan kaum" - sedgkan si bangsa PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM asyik MENGHINA/MENGGERTAK Islam/umatnya, serta juga HAK dan TANAH PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita asyik TERGADAI kat kaum PENDATANG tempatan dan asing!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Islam-Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, serta bangsa dan hak Bumiputera [BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU “bangsa Malayan bersatu”, pelansungan dari Malayan Union-JAHANAM].

....................
Reply To This Comment ...................
October 26, 2014 at 9:06 PM

Bila timbul usul ini, kita tahu Umno bermasaalah ! Tahun demi tahun setiap tahun (aku tegaskan sikit) segala usul di bahas tidak di nilai pelaksanaan, tindakan dan keberkesanan nya. KPI saranan Presiden Umno.

Tiang seri semesti nya TIDAK boleh di ubah. Ia mesti di jaga. Apa yang di tandakan itu lah permekasaan. Maka Umno mesti sedar suara akar umbi, juga suara Umno di PAU ! Sepatutnya untuk tempuh setahun, AJK ini sudah tersenarai perkara-perkara penting yang di kumpulkan hasil dari keluh kesah masyarakat merujuk Umno. Apa yang perlu segala tercatat memerlukan pengesahan akar umbi untuk di bahaskan dalam PAU kelak.

"Just fall in deaf ears " - kata omputih. Sikap tidak ambil peduli terhadap pergolakan wacana pembangkang mencerminkan ahli-ahli Umno itu tidak berkualiti. Tiada strategi juga untuk menguasai kelemahan politik pembangkang. Juga kelemahan ketara menambah ahli-ahli baru yang boleh menyuntik semangat baru politik anak-anak muda yang ingin aktif dan kreatif bersama Umno.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 9:20 PM

Wah....hang tuah dah mula asah Taming sari?....he he....setakat hadir pau untuk tunjuk Kain songket beribu rentikan le.....buang masa....elok le pau ditambah belakang dia yik Mun....pau yik Mun!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 9:33 PM

kikikikikiiii...melayu la nin cakap tak serupa bikin ngan penakot gila..sesama melayu garang gila...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 11:48 PM

Tiang seri kali ini hanya satu. UMNO untuk Melau sahaja. Yg bernama ahjibgor harus tukar kpd parti DAP.

Selesai semua masaalah!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 27, 2014 at 12:10 AM

Perhimpunan gelak2..

....................
Reply To This Comment ...................
October 27, 2014 at 1:10 AM

Ada blogger cai upahan telah mengwar-warkan 6 nama yang mereka panggil enam jahanam iaitu ketua-ketua bahagian yang akan membawa usul sekolah jenis kebangsaan ke PAU nanti....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 27, 2014 at 7:41 AM

bro din,

hanya mereka yg tidak celik saja yg x nampak lakonan umno tahun demi tahun. sudah muak sudah jelik. kalau memerhati pn hanyalah memerhatikan penipuan mereka.

suara akar umbi melayu hanya mahu 6 perkara:
najib berundur
akta hasutan dikekalkan
consultant dipecat.
dasar liberal dijauhkan
melayu liberal disingkirkan
tindakan tegas terhadap cauvinis

saya ada baca di halen ang tun m bakal bersuara 23 november. dan dlm forum yg sama perkasa memberi amaran pada najib ( yg ni saya sceptic).

x akan ade perubahan pada umno pau nnt. saya berani jamin. maka saya harap 23 november ini sesuatu yg benar2 menyelamatkan agama dan bangsa akan berlaku.

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 27, 2014 at 8:42 AM

PAU ... maka jerit lah Pemimpin Umno dan Ahli Ahlinya..HIDUP MELAYU..HIDUP MELAYU.. HIDUP MELAYU,,hidup melayu..hidup melayu.. hidup merayu ... hidup merayu.. hidup merayu...zzzzzzzzzzzzz......''ahh MERAYU"" ...hmmm...zzzzzzzzz

....................
Reply To This Comment ...................
October 27, 2014 at 8:57 AM

engkau ni din...berzumba zumba..wakakakaka

....................
Reply To This Comment ...................
ka
October 27, 2014 at 9:57 AM

Atau mungkin Umno boleh berZumba beramai2 di atas pentas tahun ini ... mungkin ini acara yang ditunggu2 thn ni,haha

so funny lah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 27, 2014 at 10:13 AM

Wahai Ah Jib Gor. Tatkala engkau melaungkan "Hidup Melayu" ketika di PAU. Bulu romaku naik sehinggakan aku merasakan engkaulah pendekar melayu terulung selepas Hang Tuah. Semangat berkobar-kobar untuk membela melayu amat menkagumkan sekali. Sungguh, tika itu aku amat-amat yakin dan percaya bahawa engkau takkan mensia-siakan melayu selari dengan sloganmu "mendengar denyut nadi rakyat".

TAPI.....

Maaflah Ah Jib Gor. Aku sudah muak dengan lakonanmu. Buktinya sejak PRU13 yang lepas, nasib melayu tetap sama seperti sebelum PRU. Takde perubahan langsung. Sampai bila engkau nak sogokkan melayu dengan BR1M ? Sampai bila engkau nak biarkan melayu merintih, mengemis dan meminta-minta dari kerajaan. Tak pernahkah engkau terfikir apa akan terjadi kepada generasi anak-anak melayu pada masa akan datang ? Ke mana halatuju melayu yang engkau nak bawa andai melayu terus merempat di bumi sendiri ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 27, 2014 at 3:02 PM

Salam,
Apa kata kalu bro. Din buka cadangan? Mungkin ramai pembaca blog bro. Akan beri cadangan. Walaupun blogger pro ah jib gor tak lawat dan baca blog bro, tapi yg membaca mungkin akan dpt idea. Kurang2, ada juga yg boleh bagitau ada yg marah kerana sayang, dan bukannya sayang tetapi benci.
Saya beri cadangan agar semua ahli umno tukar nama ikut spt presiden, ah jib gor. Jadi mungkin umno akan kelihatan mesra cina dan ahli mca dan mic tak dapat membezakan ucapan mempertahankan melayu atau malaysia. So kalu ah ju bor cakap hal melayu maka lim kit siang tak perasan bangsa mana yang bercakap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 27, 2014 at 4:45 PM

@Anonymous

Keempat2 menteri ni mmg tepat sgt! lembik semuanya! Org2 UMNO ni dekat2 PAU mula melalak nak jd hero semua tp selepas PAU hampeh senyap diam membisu mcm xde mulut nak ckp!! Rs2nya bila H2O jadi Jawatankuasa USUL tu, percaya tak dia mesti tak kan kemuka kan isu2 & persoalan yg bertentangan dgn pendapat dia, bab menegur Najib & seangkatannya, silap haribulan semua usul di longkang kan..!! Yg kesian org2 bawahan. Percayala nnti bila PAU yg manis2 belaka je kedengaran.. Kita ckp PAS pecah belah, UMNO pun sm je kot..

....................
Reply To This Comment ...................
October 27, 2014 at 5:45 PM

@AnonymousI like ! semua ahli umno kena ada nama timangan manja cina .... ikut langkah ketua !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 27, 2014 at 6:49 PM

UMNO tukar nama kepada UMNO baru "United MCA National Organization". Parti ini jadi semesra-mesranya dengan cina! Baru kena dengan perjuangan yang asyik memartabatkan cina sahaja.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
October 28, 2014 at 4:47 PM

1) Apa yang ada dalam perlembagaan negara ini merupakan "tiang seri" kepada negara ini. Jika tidak diikut maka robohlah semuanya.

2) Akta2 yg memelihara perlembagaan perlu dikekalkan atau dibuat penambah-baikan untuk di sesuaikan dengan keadaan semasa bukannya dimansuhkan terus. Apa bila ini berlaku maka robohlah salah satu tiang seri tersebut.

3) Saya berharap PAU kali ini ada pemimpin2 yang BERANI menyatakan yang benar mengenai isu2 yang melibatkan Agama, Bangsa dan Tanahair.

4) Agama persekutuan negara ini diperkotak-katik oleh syaitan bertopengkan manusia. Jika masih ada akta yang setara ISA sudah tentu perkara2 sebegini tidak berlaku. Tidak akan ada manusia yang berani buat kemudian minta maaf dan semuanya selesai selepas itu.

5) Rezab Tanah Melayu makin berkurang dan tidak diganti. Perlu tindakan bukan hanya cakap. Begitu juga semua yang terlibat dalam proses pemindahan hak milik dari sekecil2 jawatan sehingga ke sebesar2 jawatan perlu disiasat oleh SPRM.

6) Penghinaan demi penghinaan terhadap bangsa Melayu/bumiputera mesti disekat. Akta hasutan perlu dikekalkan.

7) Syaitan2 yang cuba mengeluarkan Sabah/Sarawak daripada Malaysia mesti dihadapkan ke muka pengadilan. Akta yang dapat menjamin keselamatan rakyat daripada syaitan2 tersebut perlu dikembalikan.

8) Apa ulama dalam UMNO buat ? Kenapa begitu ramai bumiputera tidak beragama Islam ? Kalau setakat nak muncul berceramah di tv kepada yang sudah Islam itu kerja mudah.

9) Bahasa Kebangsaan perlu diperkasa. Syarikat2 yang mengutamakan bahsa kebangsaan dan menggunakan papan2 tanda syarikat yang hanya menggunakan bahasa kebangsaan dalam rumi/jawi perlu diberi insentif.

10) UMNO perlu dianggotai oleh golongan professional dan berpelajaran tinggi. Peruntukan setiap bahagian yang tidak mempunyai mereka2 ini memegang salah satu jawatan perlu dikurangkan.

11) Terlalu banyak hendak saya usulkan tapi cukup setakat ini. Saya harap salah satu daripada apa yang saya nyatakan di sini dibahaskan di PAU.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 29, 2014 at 3:59 PM

Sila Jangan Terpedaya Lagi, orang melayu sila buka minda anda dgn luas

Post a Comment