........... Lim Guan Eng Jangan Tamak Gila Kuasa Makan Gaji Buta ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Lim Guan Eng Jangan Tamak Gila Kuasa Makan Gaji Buta !

Friday, October 31, 20145comments


Bukan saya yang cakap tapi top blogger PR, Amenoworld. Cukup bengang dia dengan Lim Guan Eng yang katanya sengaja ponteng tanggungjawab menghadiri sidang Parlimen untuk berpoya2 di satu majlis peringatan.

Mungkin ada yang kata Guan Eng sibuk kerana selain dari menjadi wakil Parlimen, beliau juga adalah Ketua Menteri Pulau Pinang. Dan saya setuju dengan Amenoworld punya hujah -

- Eh pergi mampos la kau kalau ko tak reti susun jadual kerja kau supaya saling tak bercanggah dengan jadual kerja ko kat Penang tue. Ko kan CM. Ada akal guna la. Kalau rasa tak mampu nak maintain dengan dua jawatan maka ko pegang aje satu jawatan. Jangan tamak haloba. Nak jadi MP. Nak jadi adun. Nak jadi CM. Makan gaji banyak2. Tapi kaki ponteng persidangan dan makan gaji buta.

- Bila kau rasa kudrat kau terhad untuk perform dan bantu rakyat, maka pecahkan jawatan kau. Kau amek jadi adun sudah. Supaya boleh perform as CM. Untuk MP. Kau lantik calon lain supaya dia boleh berkhidmat kat  kawasan dia untuk bantu penduduk yang mengundi dia.

- Sebagai CM, bila kau berani pegang jawatan banyak2 maka kau kena la cerdik untuk susun jadual kerja kau agar tidak ponteng persidangan parlimen. Selagi kau bukan MAMPOS. Atau SAKIT. Atau ada hal kecemasan. Kau kena hadir persidangan parlimen. 

  - Ini tidak. Kau sanggup hadir majlis peringatan Rusia apa jadahnya tue berbanding sempurnakan tugas kau sebagai MP.



Kalau tak mampu nak pikul dua jawatan wakil kepada rakyat, bertanggungjawablah dan lepaskan salah satu ! Jangan tamak haloba gila kuasa.

Begitu juga dengan ahli-ahli Parlimen lain tanpa mengira dari parti mana, jangan ponteng sidang Parlimen tanpa sebab yang kukuh seperti sakit, atau ada kes mahkamah atau dah mati. Itu tugas yang anda mahu dan merayu2 kepada pengundi masa Pilihanraya supaya dipilih untuk menjadi wakil ke Parlimen, alih2 bila dah dapat jawatan itu, main ponteng2 pulak.

Kalau macam kes Lim Guan Eng pula - Jangan Tamak Gila Kuasa Makan Gaji Buta !

KLiK untuk baca sepenuhnya .

Share this article :

+ comments + 5 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 31, 2014 at 4:25 PM

Dap pun cakap tak serupa bikin.Bercakap untuk politik sahaja.Setelah berkuasa terus hilang akal sebab mabuk Wang dan kuasa.CAT sebenarnya kucing.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 31, 2014 at 7:34 PM

salam,

itu sepatutnya para blogger buat untuk semua pemimpin tak kira mana-mana parti. tak perform, untungkan perut sendiri, kroni, rasuah, tidor masa bersidang, kita pakat kritik dan komen. kita berpolitik setahun dalam tempoh 5 tahun, cukup la. mungkin negara kita boleh membangun dengan lebih cepat dan pantas serta kurang gejala yang tidak sihat.

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
October 31, 2014 at 9:21 PM

Guan Eng bukanlah sekadar seorang KM, ADUN dan ahli parlimen malah dia juga ialah tokong DAP/PKR merangkap khalifah PAS. Tentulah dia sibuk!

....................
Reply To This Comment ...................
Madah berhelah
November 1, 2014 at 6:33 AM

Macam boleh kena kat jibby skali kn? Menteri kewangan dia nak, pengerusi 1mdb, pm dia nak, pekan dia pegang, jadi takleh la marah sngt kat lim guan eng sebab pm dah jadi cth dan tauladan terbaik untuk semua. Kn jibby PM FOR ALL?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 1, 2014 at 8:44 AM

Dah 2 hari cerita ni disiarkan ..x byk yg komen. Tapi kalau najip & gang bukan main byk yg nak komen...
Peribahasa Orang Sekarang.......
Kadangkala kita menjadi terlalu alpa jika terlalu masyuk menyelak kain orang lain. Intai sana, intai sini. Walhal dalam masa yang sama seluar dalam yang kita pakai turut terlondeh akibat terlalu masyuk menyelak kain orang lain.

Post a Comment