........... Kalau Kelajaan Kasi Buka Itu PLKN JKCina, Wa Kasi Undi Sama AhJibGor ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kalau Kelajaan Kasi Buka Itu PLKN JKCina, Wa Kasi Undi Sama AhJibGor !

Sunday, October 26, 201417comments


Salam 1Malaysia !

Semalam wa ada pelasan lamai olang ada celita pasal itu ahTeo punya lepot.... lia ciakap ada 604 peselta PLKN dali olang Cina sama India talak pandai ciakap Melayu ... bo liau, yilek ... langsung talak tahu ciakap Melayu. ( Utusan )

Tapi itu kajian tahun 2010 .... ampat tahun lalu. Sikalang kalau ahTeo mahu kila lagi ah, wa gelenti sulah lebih dua libu oooo .... lagi lua tahun kila ah, wa gelenti ada  ampat libu ! 

Apa pasat itu angka ada naik tiap tahun ? Sebab aaa .....  mula tahun 2010, Lajib mula ciakap sekolah cina manyak bagus. Mula tahun 2010 aaa, makin lamai olang antar anak sekolah cina. Jadi kalau ahTeo mau kila lagi aaa, itu angka pasti makin naik.

U talak helan ka kenapa ahTeo ciakap hasil kajian tahun 2010 punya, bukan tahun 2013 ? Hahahaha .... sebab kalau ciakap angka 2013 aaaa, olang baca pun boleh jatuh kelusi ma !


Itu ahTeo ada banding sama olang cina di Thailand sama Indonesia, kenapa meleka manyak pandai ciakap Melayu ..... haiya, boloh punya ahTeo. Sebab Thailand sama Indonesia talak sekolah cina la ! Itu pun mau tanya lagi ?

Lagi satu ah, Thailand sama Indonesia talak AhJibGor ! Itu wa punya helo - AHJIBGOR number One !

Lain tempat punya Pellembagaan talak ada itu Sekolah Cina tapi ahjibgor ciakap, Malaysia punya Pellembagaan ada itu Sekolah Cina .... lagi mau bising ka ?

Nanti wa ciakap sama ahjibgor, kasi tangkap lu olang semua bawah itu Akta Hasutan .... mau ka ? Sulah ada dalam Pellembagaan lagi mau bising .....


Tapi ah, sikalang wa ada lisau la...... kalau sikalang sulah ada libu-libu peselta PLKN talak tahu ciakap Melayu ah, apa maciam meleka mau belajar itu PLKN ah ?

Manyak lugi ooooo ... kelajaan keluar wang juta-juta kasi itu PLKN tapi libu-libu olang talak boleh belajar .... manyak MEMBAZIR oooo ... macamana itu libu-libu olang cina sama india mahu telima itu aspilasi kelajaan ? Macamana itu libu-ibu olang mahu belajar hidup sama olang lain kalau meleka tidak dapat belajar ?

Jadi ah, wa mau kasi satu cadangan sama ahjibgor, bagaimana kalau kelajaan kasi buka itu PLKN Jenis Kebangsaan ? Kasi nama PLKN JKCina sama PLKN JKTamil ....  

Ini bagi memastikan kesinalambungan wawasan ahjibgor telcapai. Sekolah Lendah, Sekolah Menengah, PLKN, telus masuk Universiti ... semua cina. Talak guna kalau pandai ciakap Melayu pun ..... talak untung. 

Lagi aaaa, itu peselta semua sulah manyak tahun talak campur olang Melayu, tiba2 u mahu meleka jadi pandai ciakap Melayu, mahu campur olang Melayu dalam masa tiga bulan .... mana boleh ! Gila punya kelija. 

Jadi adalah lebih afdal kalau kelajaan kasi buka itu PLKN JKC secepat mungkin supaya itu wang talak lugi.

Wa JANJI kasi undi sama ahjibgor !

Wassalam 1Malaysia ! 

Share this article :

+ comments + 17 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 8:46 AM

ahjibgor ....itu olang ha, tatak ada itu telur...manyak pondan punya olang,lagi mau jadi itu pm.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 9:38 AM

Itu ah jib gong blur ah ... dia akan ciakap kita akan tubuhkan itu aaa makmal aaa ... buat kajian aaa pasal apa itu cina sama india talak pandai ciakap melayu ... itu makmal kita kasi konsetan kila budget ... cali tenaga pengajar ... cali tempat ... itu budget kita bagi sama konsetan aaa ... selepas kajian dibuat itu konsetan kata peluntukan untuk sekolah jenis kebangsaan talak cukup aaa ... kelajaan kena tambah peluntukan puluh juta untuk sekolah jenis kebangsaan ... supaya aaa itu sekolah jenis kebangsaan boleh buat kelas tambahan untuk belaja aaa bahasa kebangsaan ... itu peluntukan aaa boleh kasi itu gaji kepada gulu bahasa melayu ... tapi itu sekolah jenis kebangsaan talak mau gulu melayu mengajar bahasa melayu ... talak 1malaysia maa ...
Ingat itu ah jib gong blur ada cakap sekolah jenis kebangsaan ada jamin dalam pelembagaan maa ...
Satu lagi mahu kasi ingat itu akta hasutan talak dalam perlembagaan maa ...
Satu lagi mahu kasi ingat itu aaa perkara 153 dalam perlembagaan sudah talak buleh pakai maaa ... itu perkara 153 aaa talak adil untuk lakyat malaysia ... itu aaa sama seperti lu 3 olang naik pokok lambutan aaa ... lu pakat kutip buah lambutan aaa lepas dapat buah lambutan lu kasi lebih sikit pada tuan punya pokok lambutan aaa ... itu talak adil aaa ... apa pasal mahu kasi lebih pada tuan punya pokok lambutan ... apa dia punya special aaa ... sedangkan semua 3 olang sama penat panjat pokok lambutan aaa ...

....................
Reply To This Comment ...................
October 26, 2014 at 10:45 AM

LT(DT) aaah. Langi satu hat oo..

Sikalang wang halam bilion-bilion ale mannyak lalam Malaysia. Manyak masuk ! Manyak musuk !

Apa njadi itu Polit aah ? Takle kuase, takle taling ? Atau aah Polit pun sulah libelel ! Tilak payah uundang-uundang selupe itu LAP (Dap) mikin. Ikut suke hati...

Aaaiyaaa !!! Mampuih la..mampuih laa..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 10:50 AM

Apabila kerajaan mewujudkan sekolah satu aliran, perpaduan kaum boleh dipupuk sejak sekolah rendah lagi. Tapi masalahnya kerajaan masih lagi nak mengekalkan sekolah vernakular. Akibatnya, kerajaan terpaksa membelanjakan jutaan ringgit setiap tahun untuk melaksanakan modul perpaduan dalam PLKN. Logikkah perpaduan kaum dipupuk hanya dalam masa 3 bulan sahaja. Selepas 3 bulan tido bersama, makan bersama dan melaksanakan aktiviti berkumpulan bersama. Akhirnya mereka akan kembali ke tabiat asal sebaik sahaja PLKN berakhir. Berjuta duit habis, tapi hasil tak ke mana pun. Tak memberi kesan yang maksimum pun. Lebih baik hapuskan sekolah vernakular dan semua budak belajar dan bermain di bawah bumbung yang sama. Insya Allah, kerajaan boleh menjimatkan duit dan tak perlu lagi membazirkan berjuta-juta ringgit setahun semata-mata untuk menyerapkan modul perpaduan kaum dalam PLKN.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 11:24 AM

Ibubapak melayu yg bangang pun gatal pegi antar anak2 mereka ke sekolah cina konon lg maju pelajaran kalau dihantar ke sana. Bila besar budak tu konfem akan bermentaliti pendatang wpun kulit sawo matang. Dah ada contoh kat ofis lama aku dulu. Aku rasa din sblm kita serang cina2 ni elok kita kupas isu ni sbb dah makin berleluasa. Mereka lah yg jd alasan pd dong zhou menunjukkan melayu pun sokong sjkc. Mcm mana ni?

jentayu

....................
Reply To This Comment ...................
Cheah Seng Huat
October 26, 2014 at 11:47 AM

Ahjib gorr talak peluli punye olangg maaa... lu kasi hantam lagi manyakk aar.. liaa mana alaa lingarr arr.. hali2 liaaa addd mimpiii sajaa... syiok sama itu 1malaisiyaa.. byk billion maaa kasi itu wangg.. BRIM.. untong maaa kita olang talak undi sama diaa arr.. tapi arrr lia kasi pump lagi manyak wang kita punya sikolaah JKC maaa.... lu olang Malayu manyakkk bolooo.. kita olaangg cinaa manyak pandaiii.. hali2 kita kasi hantam UMeNo.. kita punye ank bini mau kasi tau.. jgn kasi muka sama UmeNo..

UmeNo puny eolang aarr talak bole idop maaa.. misti mau angkat kita ilang cina.. kasi licking kita punye kaki maa....

hahaha.. bolooo itu Ahjibb Gorr.. wa cakap sama lu arrr itu PM Ahjibb manyak bolooo punye Malayuu..

....................
Reply To This Comment ...................
October 26, 2014 at 11:53 AM

@Cheah Seng HuatU tauke kedai barang letrik ka ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 12:09 PM

PM najib WAJIB ditendang keluar masa PAU nti...klu org melayu sayangkan bngsa & agama, hnya tindakan sebegitu yg paling afdal...masa makin suntuk...bala besar bakal menimpa melayu andai PM masih kekal ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 12:44 PM

Itu PM , batu ka kayu ka? ini maciam punya ciakap pun talak mau paham lagi ka? mau apa maciam ciakap lagi maaa? kasi belak lia punya kepala balu mau sedar ka?? haiyaaaa!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 1:06 PM

Lu adat kenai ka kawan gua nama ah jib gor lin totoi????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 1:58 PM

wa lasa ar ... itu ah jib sama anwar sama sama bolo... lua lau sama saja .. kasi puji sikit siki.. itu punggung sulah naik kembang. lanti bila wa lapat itu kuasa wa kasi sumbat itu anwar lalam pinjala juga ma.. hahahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 3:36 PM

Akibat dikekalkan sekolah vernakular, PLKN terpaksa diadakan. Seperti cadangan dinturtle, kerajaan perlu juga mengadakan PLKN vernakular. Jadi, kita perlu mengadakan PKLNK untuk aliran kebangsaan, PLKNJKC untuk aliran cina dan PLKNJKT untuk aliran india.

Untuk aliran cina, komander perlu diimport dari negara china. Begitu juga untuk tamil dari negara india (tamil elam punya pun boleh pakai).

Begitulah kalau nak dilayan keturunan pendatang yang tidak mahu bersama dalam aliran perdana, tak tahu bercakap bahasa negara sendiri, mengaku rakyat negara ini tapi masih mengagungkan negara asal keturunan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 4:42 PM

wa sokong lin tutut. lu maniak magus arr lin. wa ingat mau angkat lu ganti itu ah jib gor. roti canai kosong la itu olang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 5:11 PM

MUSTAHIL sama sekali mereka boleh lulus SPM - kalau tak boleh cakap sepatah B. Melayu! Aku syak pelajar lain yg. ambil periksa utk. depa!

Aku syak si puak PENDATANG ni mungkin ada IC palsu - sebab kalau belajar BM dari kecil tentu dapat bercakap B. Melayu. KDN mesti masuk campur dan MENYIASAT ni - sebab ini amat MEMBAHAYAkanKESELAMATAN/KEDAULATAN negara serta rakyatnya, sampai PLKN mereka boleh TEMBUS, dgn. jumlah yg. besaq setiap tahun!

Makcik Sambal Belacan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 6:58 PM

Memang orang lain masuk exm....muka cina sama aja .....lagi pun yg jaga pun cina...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 8:05 PM

patut pun tiba2 je dap boleh dapat banyak undi..yang tak pandai bahasa kebangsaan pun boleh mengundi..dok sibuk pung pang pung pang pasal bangla la..indon la..tapi mata sepet terlepas..hehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2014 at 11:34 PM

"Nanti wa ciakap sama ahjibgor, kasi tangkap lu olang semua bawah itu Akta Hasutan .... mau ka ?"

-------------------

Aiya apek, ciakap sama losmah lagi babut. Dia hah manyak kuat lor. Ada itu tangan hah kasi tolak sama ahjibgor. Manyak seniang mahh ...

Post a Comment