........... AhJibGor We STILL Love You ! ........ I Love You Tooooooo ! ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

AhJibGor We STILL Love You ! ........ I Love You Tooooooo ! !

Monday, October 20, 201441comments

Mereka sayangkan saya ! Mereka benar-benar ikhlas sukakan saya ! I LOVE YOU TOO ! !



Tidak mungkin mereka hanya berlakon ! Saya kenal sangat mereka ini ..... Banyak yang telah saya berikan mereka, pasti mereka terhutang budi pada saya. Cinta mereka adalah cinta yang suci !

Tsunami Cina ? Ya ..... lebih 90% menolak BN .... 

TAPI .... mereka sebenarnya sudah tertipu. Khabar angin tentang kehadiran pengundi Bangla telah mengguris hati mereka sebab itu mereka tolak BN. Namun hati dan jiwa mereka masih bersama BN dan saya. 

Itu semua salah Anwar ! 

Cinta mereka didustai oleh Anwar !

Mereka tak bersalah. Kini mereka sudah sedar ........ Mereka masih sayangkan saya ! Mereka masih mahukan BN ! 

AND I LOVE YOU TOO ........ ! ! !
Mkini

Share this article :

+ comments + 41 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 8:05 AM

Najib layak digelar pak pandir.....!!!

Jihad fisabillilah untuk jatuhkan najib....!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 8:12 AM

if he thinks tht, he must be the most dumbest( malas tulis betul2) PM ever.

Dari ayat ni kita boleh foresee layanan najib pada cauvinis lepas ni. Saya malas nk ckp sebenarnya sbb kita x kemana. in the end semua org masih sokong umno. tp saya just kene ckp sbb kenyataan pm kita ni amatlah bodoh. dan alasan bodoh ini akan digunakan utk memberi lebih pada cauvinis dan meliberalkan perlembagaan. kalau bkn bodoh maka dia ni pengkhianat bangsa.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 8:16 AM

Betul, mereka dibohongi yang mereka boleh mengambilalih pemerintahan Malaysia daripada orang Melayu. Tapi yang mereka tak bohong adalah niat untuk memerintah Malaysia sebagaimana mereka mendapat Singapura yang pada asalnya dalah milik Melayu. Niat mereka untuk mendapatkan kuasa bagi membuat apa yang mereka agendakan tu memang ada dan itu bukan bohong!

Setakat ini mereka percaya kepada pembohongan yang mereka boleh menguasai negara ini sepenuhnya. Tapi jangan lupa, perancangan mereka tetap berjalan menjelang PRU14.
Tsunami cina PRU13 tetap menyerlahkan niat sebenar bangsa ini dan itu bukan pembohongan!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 8:17 AM

wei cina....lagi mau tipu mulayu ka....ajib gor bolih la lu olang tipu.
we love pm....bikin kenduli besar. lu olang ingat mau kasi jatuh mulayu. mintak maap banyak2 lo....mulayu sudah tau lu olang punya ati lo....
dung ceng...dung dung ceng...dung dung cennnggg....ajib gor bolih main gendang sama lu olang saja ma....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 8:22 AM

Wahai orang2 Cina....mintaklah apa saja....don wori segala tuntutan akan ditunaikan oleh Ah Jib Gor tersayang....Ah Jib Gor percaya pada kesetiaan orang cina...Ah Jib Gor percaya pada banner "I Love PM"...Ah Jib Gor percaya sayang orang cina adalah ikhlas, suci murni pemeringkatan 2 kali...Ah Jib Gor percaya 100% tanpa berbelah bagi.

P/S : wayang opera cina sudah bermula....hehehe...kalau percaya jugak...tak taulah aku nak kata apa wahai Ah Jib Gor...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 8:25 AM

ha..ha..ha....vely funny...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 8:34 AM

You sudah kena tut...tut...tutttttt pun you masih percaya ka sama itu cina dapigs Dato Seri. Saya banyak kasihan sama lu...kena main pon masih sayang itu cina.....celaka. Gua sudah tak percaya sama you Atok...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 8:42 AM

Sama saperti Melayu Singapura bodoh yang kena tipu dahulu!!!

Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian RASAIN LU!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 9:04 AM

Memang pun nak tipu presiden umno, ah jib gor. Melayu tak makan tipu tu, tapi melayu umno terima. Tu yg angkat cina jadi presiden umno

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 9:12 AM

Salam,
Cina pujaan ah jib gor. Kalu mca dan gerakan kata umno penyebab mca dan gerakan kalah, dah lama ketua bahagian tak dpt projek. Cina kata pasal pengundi hantu bangla, ah jib gor kata betul cite tu. Semua yg ah jib gor buat cina terima dengan terbuka dan berterima kasih. Tapi cite pengundi hantu import dari bangla cina tak leh terima krn cina sangat pentingkan demokrasi dan telus. Pengundi mesti berdaftar dan jika menang mesti dr undi cina. Tanpa undi cina kira kalah dan kerajaan yg dibentuk tak hebat kerana pengundi cina kenal kerajaan yg baik seperti kerajaan pulau pinang dan selangor. Melayu tarak apa, cukup dengan bunyi tong taik kosong yg dipalu pemimpin umno. Kira hebat tu.

....................
Reply To This Comment ...................
October 20, 2014 at 9:19 AM

Nampaknya kita mendapat PM yang suka di ampu. Patut la dalam kabinetnya ramai pembodek yang kaki songlap dan rasuah. Ketua Pemuda yang di boo dan di tempik; Rasuah, Rasuah, Rasuah dalam PWTC 2009 pun mereka masih pilih semula pada 2013. Kira undi pun makan masa 7 jam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 9:25 AM

Sudah2 la tu...simpan sama bodoh dan bebal tu utk ank cucu

....................
Reply To This Comment ...................
October 20, 2014 at 9:47 AM

Najib masih tido lagi rupanya.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 10:02 AM

Bukan pak pandir tuan, ds Najib aka ah jib ngok aka mat jenin lagi sesuai tuan... ; )y

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 11:31 AM

Nampaknya jadual Ah Jib Gor makin penuhlah lepas ni. Antara cadangan program yang boleh disusun sepanjang tahun 2015 ialah :

1. Peruntukan jutaan ringgit untuk SJKC
2. Persembahan live gendang cina + bonus tarian singa oleh Ah Jib Gor
3. Majlis makan besar
4. Konsert PSY Gangnam Style
5. Keahlian percuma untuk Kelab Peminat Ah Jib Gor
6. Pemberian tanglung percuma
7. Peruntukan untuk NGO cina seperti Dong Zong
8. Perhimpunan besar-besaran bersama masyarat cina bertemakan "I Love PM"
9. Menerbitkan filem bertemakan 1Malaysia arahan pengarah kreatif Namewee
10. Menterbalikkan bendera Malaysia secara beramai-ramai oleh generasi muda cina
11. Mewajibkan ucapan disampaikan menggunakan Bahasa Inggeris dalam setiap perhimpunan melibatkan masyarakat cina

....................
Reply To This Comment ...................
October 20, 2014 at 11:57 AM

Banyak komen yang saya padamkan sebab menggunakan bahasa yang kasar. Ada yang hampir sama jer dengan komen yg sudah tersiar. Cubalah komen yang kreatif sikit pulak ya ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 12:49 PM

Najib tak pernah baca pasal Lebai Malang kut?

....................
Reply To This Comment ...................
October 20, 2014 at 1:06 PM

Alah... pagi berdegar-degar Najib beri ucapan. Tidak sampai beberapa jam, cina Gerakan bertepuk riang kencingkan Najib dan Melayu sebagai Pendatang ! Pengemis Gerakan tidak sedar dek untung !

Bila Najib hendak panggil apek ini mengadap ? Sepatut nya tiada kompromi dan 'sekolahkan' balik...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 1:31 PM

Salam,

Tidak ada istilah, fahaman mahupon anutan bahawa Islam itu Islam moderate atau Islam Liberal. Hanya yang ada Islam. Kerana Islam itu adalah Islam.

Setiap Pemimpin di Malaysia hari ini bermula dengan Pak Lah memperkenalkan istilah2 islam spt "Islam Hadhari" dan Najib membawa konsep Islam Moderate/Islam Liberal.

Fahaman ini sewajarnya ditentang habis-habisan. Tiada faedahnya Pemimpin Islam cuba menukarkan pemahaman mengenai Islam dengan pelbagai Istilah hanya kerana mahu mendapatkan sokongan golongan Kafir, menyesuaikan dan memenuhi pelbagai permintaan mereka yang ternyata sesat lagi menyesatkan.

Janganlah ada diantara KITA yang menyokong mahupon memberikan sokongan kepada mana2 pemimpin yang mahu melonggarkan dan memperlekehkan syariat Islam demi kerana memerlukan UNDI dan Sokongan puak Kafir.

Islam berdiri teguh,Kuat Gah sehingga ketika ini, kerana prinsip-prinsip ajaran Islam Agama sebagai Agama yang Diredhai oleh Allah untuk dianuti oleh Hambanya.

Jangan lah cuba mengubah hanya kerana kepentingan dunia yang sedikit ini.

Puak Kafir tidak akan sesekali bersama-sama di dalam saf kamu, mereka hanya menunggu saat dan ketika untuk menikam kamu dari belakang.

Mohd Najib yang kurang pendidikan agama, bahkan lebih cenderong kepada keduniaan, tidak harus menggunakan Istilah2 yang beliau sendiri tidak memahaminya, bahkan hanya mengelirukan dirinya sendiri.

Najib sudah tidak layak memimpin Malaysia, harus digantikan secepat mungkin, sebelom kemusnahan berterusan dilakukan olehnya dan juga pengikut2nya, spt Punahsihat2.

Ingatlah, dan cubalah sebut suatu perkara, semasa Ayahanda Tun Mahathir memerintah negara, akan mana2 istilah Islam yang coba diketengahkan oleh Tun Mahathir.

Tun Mahathir digelar, Mahazalim, MahaFiraun, MahaKejam dan banyak lagi Maha.. tetapi tiada pon orang yang meletakkan selipar di ganmabrnya. Tidak ada orang pon yang memijak gambarnya..Banyak orang mendoakan kemusnahan hidopnya, tapi keluarga Tun M masih kekal, anak2 Tun masih berjaya.

Kerana Tun Mahathir, bukannya pemimpin yang mempermainkan Agama Islam demi sedikit kebaikan di dunia ini. Tun Mahathir meletakkan Islam pada kepimpinan sebenar, ualamak dan sebagainya, Raja2 Melayu dan YDPA, malah bila mereka yang diamanahkan menjaga Islam mempermainkan Hukum Allah, Tun Mahathir dengan beraninya mengurangkan kuasa Golongan Raja2 Melayu.

Walaupon tiada seorang Raja pon yang disabitkan kesalahan, tapi undang2 dan Mahkamah untuk mereka memang ada, jadi mereka bukanlah diletakkan sebagai Maksum, terlepas dari hukuman.

Tun Mahathir berjaya meletakkan dan melakukan kesempurnaan Islam supaya tiada sesiapapon di Malaysia yang bleh terlepas drp hukuman. Ini adalah sebuah kejayaan yang PALING BESAR, JASA yang paling Murni dilakukan oleh Tun M.

Justeru, susah nak dapat pemimpin macam Tun M, tapi Tan Sri Muhyiddin elok pegangan Agamanya, Elok pentadbirannya, kenapa kita masih menunggu lama untuk melakukan perubahan Tampuk Pimpinan Presiden dan Perdana Menteri?

Apakah kita menunggu setelah musnah dan hancur baru kita mahu bertindak???

Anak Warisan Dari Ampang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 1:35 PM

jika sendiri tidak berupaya memikir secara dalam, maka ahjibor senang dimanipulasi

kaum pendatang sepet ni memang opportunists

hanya dengan kain rentang lafas cinta ahjibgorzebra mereka dapat segala yg diminta

kaum bumiputera hanya sempat ternganga

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 2:23 PM

Bro turtle, biarkan lah jika ada komen yg berulang-ulang bukan kah melayu sudah lupa?

Inilah taktik yg dimenangi DAP pada PRU yg lalu inilah juga yg membakar hati dan perasaan kaum cina-tidak puas hati bukan dengan umno tetapi dengan orang melayu SEBENAR nya !

Bersatulah melayu demi agama mu!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 3:32 PM

Jika sebelum ini pesta arak secara terbuka diadakan. Kini dah ada pulak acara "Jom Sentuh Anjing". Agaknya apakah acara yang mungkin boleh dijalankan seandainya akta hasutan benar2 dimansuhkan ? Apakah Ah Jib Gor sanggup perkara sebegini berleluasa kerana dasar2 liberal dan transformasi ala barat yang beliau telah perkenalkan.

....................
Reply To This Comment ...................
AhmadAlbab
October 20, 2014 at 3:37 PM

Salam Tuan Din,
saya semalam baru pulang dari Pulau Pinang. Saya pergi ke Tanjong Tokong dan melalui kawasan Kampung Warisan Melayu Tanjong Tokong. Sedih dan mengejutkan nasib kampung warisan ini di kerjakan UDA Holding. Saya tidak hairan jika Kiasu Lim DAP yang halau Melayu sebab itu memang kekejaman dan sifat azali mereka sejak pengganas PKM lagi membunuh ramai perajurit kita.

Tapi hal yang meyesakkan hati saya ialah dilakukan oleh agensi Najib sendiri. Pengerusi Pengerui Kira2 Wang.. Nur Jazlan ini.. ada benih2 pemikiran liberal Anwar.
Saya ada jumpa seorang imam masjid. Beliau meluahkan menyatakan bahawa Najib ini hanya 'mulut manis' tapi sebenarnya banyak menghancurkan Melayu.Melayu Penang terutama berktrunan Arab dan Malabari mereka terpaksa berusaha sendiri untuk mengekalkan tanah dan ekonomi mereka.

Melayu mixed Arab (ketrunan Syed) dan India ini berkata mereka tidak sama sekali percaya pada Agensi Wakaf Majlis Agama Islam Pulau Pinang kerana agensi ini dipenuhi oleh orang2 yang akan ambil kesempatan atas tanah wakaf.

Maka mereka ini menubuhkan persatuan mereka sendiri untuk bersatu meningkatkan ekonomi, hak tanah wakaf dan pembiayaan masjid serta kelas pendidikan.

Kalau kita duduk di rumah dengan bukan main manis Menteri2 UMNO beri ucapan dan aku janji pada nasib Melayu.. tapi hakikatnya inilah sebenarnya. Kita wajib turun ke tanah dan lihat sendiri. Menteri cukup kuat menipu sama sahaja dengan PM Najib.
Cuma mereka akui semasa Tun Abdullah Badawi banyak dana dicurahkan kepada penduduk Melayu Pulau Pinang termasuk pembinaan masjid2 di lakosi2 kritikal. Tapi sayang karektor Pak Lah dibunuh 100% kerana politik kotor dalam UMNO sendiri.

Isu Kampung Warisan Melayu Tanjong Tokong suatu isu yang menyedihkan dan menggambarkan khianatnya bangsa Melayu sendiri terutama UDA melalui Nur Jazlan si liberal tu. Kenapa blogger Melayu tak mau perjuangkan isu ini demi maruah dan memberi ingatan pada pihak yang rakus ini kita akan lawan kita mahu musnahkan hak Melayu.

Saya lihat sendiri macam mana luahan penduduk di banner2 dan dinding pagar pemaju yng di cat dengan tulisan2. tapi saya tak sempat ambil gambar. DI blog ini menceritakan hal sebenar. Saya tak peduli blog ini pro mana.. yang penting isi yang di beritakan itu tepat dan wajib diketengahkan.

http://www.daulahrakyat.com/blog/?p=7484

dan sila tuan Din fikirkan kenapa zaman Najib ini banyak parasit Melayu.. seperti Nur Jazlan ini. Pengerusi UDA yang begitu angkuh dan tidak ada rasa untuk menjaga warisan Melayu sebagai tonggak Agama dan Sejarah, Cina dan India masing2 menjaga hak warisan mereka melalui pemimpin mereka tapi kenapa Melayu ini songsang?

Najib atau Nur Jazlan atau Pengerusi Perhubungan UMNO Penang sendiri hanya menipu Melayu.

Lihat artikel ini: http://www.malaysiakini.com/news/201085

Saya petik ayat2 Nur Jazlan ini.. bagaimana menggambarkan isi perut pemimpin UMNO Melayu ini sama shj dgn DAP. Wang dan kekayaan serta untung jd teras.. bukan fikir untuk masa depan bangsa. Apa salahnya gazetkan lebih tanah dan peruntukkan yang tak samapi 7 billion pn berbanding membayar punahsehat oleh Najib.

Bina semula Kampung Warisan Tanjong Tokong dengan ciri2 Melayu.. memang cantik sangat di tepi laut. wujudkan hub untuk pelancong singgah kenal Kg Warisan ini.. didik penduduk kampung sama2 ambil peluang ekonomi pelancongan yang pesat di Penang ini dgn ekdatangan pelancong Arab-China-Korea-Australia-Britain-Eropah yang tak putus2 ini dengan mewujudkan restoran Kg Melayu, produk makanan tradisi Melayu, hasil kraftangan Melayu.. buat dgn cara yang presentable dgn gandingan agensi2 Persekutuan lain. Bina masjid yg indah di tepi laut tanjong tokong itu.. supaya lambang syiar Islam di Penang tinggi di mata pelancong barat.. Bayangkan win-win situation.. gahnya ekonomi Melayu berkembang.

Kenapalah semua ini tidak ada dlm otak pemimpin Melayu..

bersambung..

....................
Reply To This Comment ...................
AhmadAlbab
October 20, 2014 at 3:37 PM

sambungan..

"UDA berjanji dengan penduduk Tanjung Tokong bahawa rancangan pembangunan semula melibatkan kawasan seluas 10 hektar ini tidak akan merugikan penduduknya," katanya kepada pemberita di Georgetown hari ini.

Katanya setiap penduduk akan menerima rumah bernilai RM300,000 yang bakal siap dalam tempoh empat tahun melibatkan peruntukan sebanyak RM165 juta.

Pada majlis yang sama, UDA menyerahkan Surau Desiran Tanjung yang dibina di penempatan transit Tanjung Tokong bernilai RM2 juta kepada Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang untuk kegunaan penduduk di sana.

Nur Jazlan berkata pihaknya tidak dapat memenuhi hasrat segelintir penduduk yang mahu kekal mendiami kawasan berkenaan dengan rumah bercirikan perkampungan Melayu kerana keluasan tanah yang terhad.

Bagaimanpun UDA berjanji akan mendirikan perkampungan contoh dan sebuah galeri bagi mengekalkan warisan kampung berusia lebih 100 tahun itu.



Tapi amat sedih bila lihat gaya pemimpin UMNO di atas2.. menyalak bukan main kuat semasa perhimpunan UMNO. Tpi hakikatnya merekalah pengkhianat bersama bangsa asing. Nur Jazlan ini salah satu Melayu elitus yang tiada hati perut untuk fikir lebih jauh.

UDA sudah lari matlamat.. sayang sekali.. Melayu tiada pilihan.. politik Melayu diperangkap di mana2 parti..

Tuan Din.. mohon kongsi luahan ini. Saya harap tuan Din tidak meniru seperti mereka.. seperti Najib dan Nur Jazlan ini. Apatah lagi jika rangking blog Tuan Din naik, maka SB2 punahsehat Najib akan mengesan dan tawarkan HABUAN untuk jadi pengampu Najib.. sama seperti yang berlaku pada blog Gerakan Anti PKR - GAP ( dulu amat lantang sekarang bila sudah disuap habuan sudah lembik dan menyiar secara terpilih, begitu juga Parpukari.) Blog tuan tin jelas mempromosikan perkataan Melayu.. maka berjuanglah IKHLAS krn Allah SWT.. jangan jadi seperi blog pengampu yang dibayar ejen2 Najib.

Bila sudah makan wang.. tuan takkan berlaku adil lagi dalam menyiarkan artikel..percayalah cakap saya.


Wallahualam.

(catatan sekembali dr Pulau Pinang..)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 4:31 PM

cakap macam orang belum makan ubat atau tersalah makan ubat. yang ini aku betul betul gerenti pasal ubat. takut takut jadi macam cinta romeo ngan juliet jer atau pun cinta kilat jer. tapi takper, yang pentingnya dapat kurangkan stress sebab dah tak tau bahasa apa nak dicakapkan lagi dan cara mana yang nak dilakukan untuk betul betul masuk kat telinga dan otak si najib nih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 4:32 PM

@Anonymous

kalau takat bangsa nih, mulut dorang keluar api pun aku takkan percaya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 4:35 PM

@Anonymous

beb, cakap baik sikit. bukan ker najib tuh pemimpin Melayu. kalau dah najib dapat dikelentong, apa peduli mereka pada Melayu lainya. apa Melayu lain boleh buat, melainkan melalak dan melolong tapi tak berani nak tunjuk muka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 4:37 PM

@Anonymous

tapi kalau dah selalu tengok opera cina nih, lama lama percaya jugak tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 4:38 PM

@Anonymous

admin dah dapat rasakan atau agakkan apa yang ada dalam hati sanubari najib tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 4:40 PM

@Anonymous

lu satu olang tak caya sama najib. tapi lagi manyak olang sulah pecaya sama lia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 4:42 PM

@Anonymous

dia tuh memang suka kena main agaknya. kalau tak, takkan pulak dia tak nyesal. orang dah gianlah kata kan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 4:44 PM

@Anonymous

eh! pulak cina jadi presiden umno? kan ke baik najib jadi presiden bn? tapi kalau dipikirkan betul betul, apa yang najib buat tak salah kan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 4:52 PM

@RD.

agak agak kalau kita buat macam cina tuh buat, ada hasil tak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 4:53 PM

@Anonymous

tokleh macam tuh bang. kalau dia tak gunakannya sekarang, tak pulak dapat digantikan dengan bodoh yang baru.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 4:55 PM

@Anonymous

atau pun pak kadok?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 20, 2014 at 4:58 PM

@Anonymous

mungkin kamu belum kenal najib lagi. bukan ke penjenamaan semula itu kegemaran dia. kalau boleh Islam itu pun nak dijenamakan semula. baik juga dia berikan tambahan, tapi kalau dijenamakan semuala amacam?

....................
Reply To This Comment ...................
AhmadAlbab
October 20, 2014 at 8:40 PM

Maaf Tuan Din, posting saya di atas banyak typing error kerana masa saya karang tadi secara spontan dan terlalu kecewa dengan keadaan politik Melayu.

Sekarang saya mula jadi benci dengan pemimpin UMNO. Saya memang menolak terus pemimpin Melayu Pakatan Haram kerana prinsip asas mereka memang sudah awal-awal lagi terkeluar dari landasan perjuangan.

Saya beri undi kepada Barisan Nasional atas niat kepada UMNO dengan harapan tinggi Najib mendapat mandat tulen (bukan mandat turunan Pak Lah) dari majoriti maka Najib akan berubah dan mengukuhkan keadaan lemah politik Melayu.

Malang sekali setiap hari saya lihat Najib dan majoriti pemimpin UMNO entah apa hala tuju dan matlamat mereka. Saya jadi tidak percaya lagi pada mereka setelah buat penelitian pelbagai isu dan terakhir selepas pulang dari Pulau Pinang saya lihat depan mata keadaan Kampung Melayu Tanjong Tokong.

Kampung Melayu Tanjong Tokong musnah bukan disebabkan DAP secara asasnya, tetapi sejak zaman BN UMNO berkuasa lagi. Kenapa semasa UMNO berkuasa dulu pemimpin2 UMNO yang kaya raya ini tidak buat dasar secepat mungkin untuk menyelamatkan kampung Melayu yang sangat penting sebagai warisan ketuanan Melayu dan Islam di sebelah utara pulau tersebut.

Pemimpin UMNO majoriti hidup dengan kemewahan dan jauh dari kehidupan beragama, terutama Najib Razak. Lihatlah style pemikirannya. Beliau hanya beretorik tentang Agama, sedangkan zaman beliaulah paling banyak penghinaan terhadap Agama Islam.. dan TIADA SATU pun TINDAKAN berkesan dan keras oleh pentadbirannya.

Maruah apakah yang Najib mahu tegakkan jika beliau sebagai pemimpin paling berkuasa tidak bertindak tegas? Agama apa yang Najib mahu amalkan sedangkan dlm Islam wajib bagi pemimpin itu tegas bila Islam dan Bangsa dihina dan dipermainkan.

Itulah senario sekarang. akhbar Utusan pula hanya sebagai retorik tipu helah pemimpin UMNO, sedangkan setiap hari paper Utusan sendiri menyiarkan ruangan-ruangan yang memperlihatkan tubuh badan wanita.. apakah itu ciri2 Melayu Islam?

Jadi saya tidak hairan sekarang kenapa nasib Melayu Islam tidak terbela seperti yang sepatutnya, kerana kita rakyat dikelilingi oleh pemimpin2 Melayu yanag MAHA PENIPU.. sama ada dari UMNO sendiri mahu pun PAS. Apatah lagi PKR yang terang2 penjahanam.

Jadi apakah tindakan kita sekarang Tuan Din? Apakah sekadar berriuh rendah dalam blog sedangkan satu persatu musuh kita sudah berjaya.

Semalan kempen 'touch dog', sejurus selepas Oktoberfest,
apakah esok lusa akan ada kempen 'touch pig' how to samak accordingly?

lepas tu take your beer program?
Sex freely, then how to bertaubat after your sin?

Saya rasa Najib sangat tak relevan lagi. Bila saya imbau kembali, Seteruk2 zaman Pak Lah yang telah dibunuh teruk karektornya, beliau tidak pula menghapuskan ISA, atau mengubah apa2 Akta Pencegahan.. malah zaman Pak Lah lah terbuka luas media dan dari situlah kita kenal siapa MCA, Gerakan, DAP, melayu2 liberal, penipu termasuk PAS laknatullah yg bermain isu Agama.. Zaman Pak Lah media2 seperti TV dan radio dipenuhi rancangan Agama Islam.. rupanya pemimpin UMNO sendiri yang rimas dengan semua ini maka join sekali untuk jatuhkan Pak Lah.

Nah skrg Najib.. apa benda yang kita dapat darinya lebih baik dari Pak Lah? harga petrol tak naik? gaji kakitangan awam naik? program Islam semakin hebat di serata negara? TV radio? Jenayah kurang? MAS untung besar? Hutang negara turun?

Maaf saya Tuan Din, jika kita tidak melakukan sesuatu untuk berhadapan dengan krisis buruk sejarah Melayu ini.. PRU14 akan menjadikan kita hamba di tanah air sendiri.. Melayu asal sudah semakin lupus.. bukan mati jasad tetapi mati hati dan jiwa mereka pd Agama dan Bangsa..

Lakukanlah sesuatu sebelum kemusnahan besar melandar Tanah Melayu seperti berlakunya di Wilayah Arab. Wilayah Arab bergolak kerana pemimpin mereka sama korupsi seperi pemimpin Melayu, tak boleh harap dan khianat..

Wallahualam.

....................
Reply To This Comment ...................
October 20, 2014 at 9:05 PM

Saudara Ahmad Albab, biasanya komen lari tajuk tidak akan saya siarkan tapi komen saudara saya lepaskan kerana terdapat pancaran keikhlasan dari luahan saudara itu.

Saya akan artikelkan ketiga2 komen saudara ( mungkin dengan sedikit editing ) dan saya harap bos baru UDA ( NurJazlan bukan lagi bos UDA ) dapat berikan pencerahan.

TerimaKasih !

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
October 20, 2014 at 11:04 PM

@Anonymous

Nama aku jangan disebut. Malu aku bila terbogel sebab baju kertas aku terkoyak masa ayam sabung aku menang eh..silap ayam sabung aku yang aku bagi orang menang belum habis lagi....

Ah Jib Gor belum sedar tu baju dah terkoyak rabak terburai terbogel....masih seronok bersorak lagi tu...

....................
Reply To This Comment ...................
October 21, 2014 at 1:25 AM

Din, ni lari jauh dari tajuk tapi masih relevan. Sekarang ni terdapat aplikasi Google StreetView di mana kita boleh melihat hampir 90% jalan-jalan yang ada di Malaysia setakat tahun 2014. Jika kita tahu alamat seseorang dan taip sahaja kita boleh tengok rupa bentuk rumah dia.

Apa yang saya mahu sampaikan adalah jika kita tahu rumah mana-mana pemimpin elit tak kira bn atau pr yang cakap besar membela rakyat, kita boleh tengok melalui StreetView besar mana 'istana' mereka ni. Denagan itu kita boleh viralkan untuk rakyat menilai setakat mana keikhlasan mereka nak berkhidmat untuk rakyat.

Kalau tahu alamat rumah politikus-politikus berprofil tinggi, kita lihat besar mana rumah mereka dan kita viralkan. Rakyat perlu menilai mereka sebelum PRU14 lagi supaya tidak salah memilih pemimpin yang sanggup khianat kepada bangsa sendiri demi memenuhi tembolok sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
AhmadAlbab
October 21, 2014 at 1:36 AM

Tuan Din, terima kasih banyak atas pelepasan tersebut. Saya tidak kisah jika Tuan mahu edit atau gunakan mana-mana tulisan/ posting saya demi matlamat kebaikan.

Saya tidak tahu kat mana nak kongsi kerisauan ini, demi Allah saya amat kecewa dengan politik Melayu sekarang. Bila saya bermusafir/ melancong bukan sekadar melancong tapi saya lihat dan fikir keadaan sekeliling dan cuba menyelami apa keadaan setempat.

saya post di blog Tuan sebab saya sudah perhatikan setahun lalu bolg ini berbeza dari sikap blogger pro-Melayu lain, tiada maki hamun, tiada mencarut tapi tegas berani menegur dan menyanggah pemimpin atasan secara konsisten

Mohon maaf lah jika kesilapan bahasa atau salah fakta tentang maklumat seperti UDA Holdings, tetapi setahu saya keputusan yang dibuat tentang kes Tanjong Tokong ialah semasa beliau jadi Pengerusi. Contoh penting ini saya ambil bertepatan secara kebetulan ketika saya ziarah tempat kes tersebut.

Ia satu contoh sifat dan sikap sebenah pemimpin UMNO elitus, iaitu bila berada di puncak kuasa mereka lupa rasa belas dan visi sebenar terhadap bangsa dan Agama. Mereka buat2 mcm tak boleh tolong, tapi untuk bangsa lain Najib sendiri sanggup tolong. Little India baru wujud sahaja berbanding Warisan Melayu lain tapi Najib boleh over take direct demi bangsa India.?

Sekadar luahan dan pandangan, mohon maaf jika ada kesilapan, marilah kita ikhlaskan hati krn Allah SWT untuk sama2 ke arah kebaikan Melayu dan Islam. Ameen.

Wassalam.

Terima Kasih Tuan Din.

Post a Comment