........... Tugas PM Untuk Semua Memang Berat, Tapi Setakat Hapus Itu Ini ..... Saya Pun Boleh Buat ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tugas PM Untuk Semua Memang Berat, Tapi Setakat Hapus Itu Ini ..... Saya Pun Boleh Buat !

Sunday, September 7, 201411comments

Saya ingin berkongsi dengan anda dua komen yang saya terima.... menarik untuk ditatap dan dikomen -


Komen Pertama

Saya ingat sewaktu hadir sebagai pemerhati di PAU 1997, ketika diumumkan jumlah biasiswa JPA untuk pelajar kita belajar ke luar negara banyak dikurangkan dan Najib sebagai Menteri Pendidikan, Tun Mahathir pula baru diserang Ketua Pemuda, Zahid Hamidi angkara hasutan Anwar Ibrahim yang pada masa itu masih TPM dan belum dilucutukan jawatan Menteri Kewangan.

Berlakulah desakan bertalu2 dari perwakilan, baik yang berucap mahupun dari perbincangan di luar untuk mengembalikan jumlah biasiswa ke luarnegara tersebut.

Perwakilan Umno lebih memperdulikan kemajuan pendidikan anak2 Melayu, berbanding cabaran kepada kepimpinan Tun Mahathir pada masa itu.

Akhirnya Najib terpaksa menyahut desakan tersebut dengan janji kepada perwakilan untuk menambahkan kembali sebanyak mungkin jumlah biasiswa untuk ke luarnegara kepada orang2 Melayu, pastinya dengan persetujuan MKT.

Makanya orang2 Melayu tak patut patah hati sekiranya YAB Presiden Umno kita kini memegang tekad pendapat sedemikian. DSN berpegang kepada janji di PRU13 untuk memansuhkan Akta Hasutan, namun janji tersebut pasti dapat dialihkan sekiranya perwakilan Umno melaksanakan tanggungjawab mendesak untuk mengekalkan Akta Hasutan pada PAU ini.

Ingatlah, YAB Presiden bukan sekadar pemimpin kita, beliau juga berkhidmat kepada Bossnya, yakni kesemua ahli Umno yang memilihnya sebulat suara tempohari untuk penggal kedua, kita semua .....

ikhlas, AMUS

Kita boleh lihat betapa kuatnya semangat jatidiri anak bangsa Melayu bernama Najib ini .... beliau KONSISTEN dalam perjuangannya. Bukan sejak jadi PM saja malah dari dulu lagi memang itulah sikap dan pendirian Najib.

Pantang ada kuasa ditangan ..... habis semua nak diubahnya demi memastikan survival bangsa Melayu terjamin !

Satu saya nak tambah kepada komen AMUS, Najib bukan saja bertanggungjawab kepada ahli2 Umno tapi kepada seluruh anak bangsa Melayu ! 

Ya, memang satu tugas yang payah untuk mengimbangi tanggungjawab kepada bangsa waktu sama menjadi PM kepada seluruh rakyat Malaysia. 

Sebab itu sesiapa yang dipilih menjadi KETUA haruslah bijak dalam memainkan kedua peranan itu. Kalau setakat nak buang itu, hapus ini hanya demi menjaga hati kaum lain tanpa mengambilkira kehendak dan harapan kaum sendiri ..... saya pun boleh buat !

Betul tak Tuan PM ?



  Komen Kedua

Pada tahun 1985/6 semasa saya sedang berbual dengan beberapa kawan di Universiti Malaya, ada seorang datang dan menunjukkan ( kad kuasa ) dan minta saya isi borang kaji selidik berkaitan lagu Negaraku. Dia kata PM minta buat satu soal selidik pendapat awam mengenai lagu Negaraku dalam upacara rasmi.

Tahun 2003 baru lagu Negaraku diubah tempo jadi rancak. Lapan tahun selepas kajian baru dilaksanakan.

Juga dulu saya ada kawan yang ikut aktiviti bersungguh2 di Masjid India KL lebih sebulan. Adik dia cakap dia ditugaskan memantau kegiatan Tabligh samada mengancam keselamatan negara.

Saya tak tahu samada pentadbiran najib buat perkara yang sama macam cara Tun Mahathir. Bila Tun kata keputusan dibuat ikut kehendak rakyat ( sekarang lebih suka digunakan sebagai suara akar umbi ), saya percaya la kerana saya sendiri pernah terlibat dalam satu soalselidik.

Yang ini tak perlula saya komen.... 

PS - 5:40pm Nak tambah satu lagi  

Anjing memang kerja dia menyalak. Kalau kita nampak takut, makin kuat salakannya. Dan ramailah kaum kerabat anjing yang berdekatan akan join sama. Kalau kita lari, anjing2 akan kejar sambil menyalak .... malah yang gila sikit akan cuba gigit kita.

Tapi kalau kita diam dan tunjukkan yang kita tak takut dan gertak nak lawan .... anjing2 itu akan diam. Lagi baik dibaling je batu atau kayu .... yang semangat lebih sikit boleh kejar anjing2 tu.

Demi keselamatan semua, adalah lebih baik anjing2 yang terlepas ditangkap dan dikurung. Sebab ramai juga orang kita ni cepat menggelabah bila disalak anjing.

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
September 7, 2014 at 5:16 PM

ah jib gor lebih suka mengikut kehendak puak bukan penyokong, manakala take for granted kehendak penyokongnya.

....................
Reply To This Comment ...................
September 7, 2014 at 5:57 PM

1. Dalam soal tindakan, PM kita yang ini suka secara lone ranger. Suapan sumber maklumat di perolehi di mana beliau berani mengubah akta-akta terbabit, tidak pula di ketahui. Ada kah dari akar umbi ?

2. Setakat hari ini, TPM sudah mula bersuara lantang bersama bahagian2 Umno, bersama rakyat Melayu, mengekalkan akta-akta di mansuh. Apa yang perlu, menambah terma-terma perundangan mengisi lompang dan mengenakan tindakan lebih setimpal jika di dapati bersalah di mahkamah.

3. Tiada kedengaran arahan PM, mengekang 'roadshow' pembangkang menghasut rakyat agar semua akta-akta terbabit di HAPUSKAN. Bukan kah ini kelemahan dan kelembapan (kata DT) yang amat ketara kepada Najib ?

Jika PM Melayu itu lemah dan menongkah arus, kekuatan pembangkang terutama PAS akan bertambah. Jika ini terjadi, PR dan tahaluf siasi yang mereka pegang akan memberi markah tertinggi dalam gabungan mereka.

Malu lah, Najib yang begitu berpengalaman dalam politik, tidak menjadi gergaji dua mata sepertimana PR mengenakan beliau.

Benchmark nya : Melayu Islam di mana ? Saudara se Islam kita jua di mana? Jika mengharap kepada Ketua Pemuda, Ketua Wanita dan Puteri UMNO maka malulah kepada keghairahan PPS yang haram dan Unit Amal PAS yang konsisten menjaga Ketua Pemuda / Muslimah PAS dan akhir nya memudahkan pihak tertinggi mereka melaksanakan visi.

Umno masih angkuh dan sombong dengan 'sokongan' majoriti Melayu Islam ? Nanti kesan nya amat parah. Segera lah membaca keluhan di bawah dan bertindak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2014 at 6:47 PM

Hapuskan akta senjata api...
Hapuskan akta dadah merbahaya..
Hapuskan akta tanah negara...
Hapuskan semua akta...
Semua?... senang la keje ahli dewan negara lepas ni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2014 at 6:53 PM

Tuan penyu....saya pernah bersembang dgn xsb....hasil drpd sembang barulah saya mengetahui yang najib langsung x mau dengar nasihat unit INI....berbeza dengan tun mahathir yang APA diberitahu setiap pagi akan Ada pegawai sb mengunjungi tun....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2014 at 7:10 PM

maaf cakap..

inilah masalahnya apabila seorang pemimpin perasan dia bagus sangat. apatah lagi yang gila populariti. jika dalam hati dia betul2 ada sifat tanggungjawab, dari awal lagi dia dah resign sebab dia tahu dia bukan seorang pemimpin yang terbaik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2014 at 8:09 PM

Saya fikir si Ah Jib Gor aka Poo Kee Ma kita kena guna 'reverse psychology' ,saya fikir kalau UMNO sokong pemansuhan Akta Hasutan dan pemansuhan ISA sayang fikir immediately Ah Jib Gor akan buat U-turn dan cancel pemansahun ini kerana dia tahu ia akan membuat orang Melayu . Objective Ah Jib Gor adalah untuk membuat melayu marah dan membuat orang Cina suka dia.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2014 at 10:16 PM

Bangga dapat PM yang hebat.
Pemimpin besar dunia tak dapat berunding dengan puak-puak yang bersengkita di Ukraine tetapi PM kita dapat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2014 at 10:24 PM

apa yang najib buat sejak mula jadi PM tak pernah menarik perhatian aku ... walau aku penyokong kerajaan ... letak jawatanlah najib ..

....................
Reply To This Comment ...................
PemerhatiMuda
September 7, 2014 at 11:09 PM

SALAM,

Sudah tamat masa utk Najib layak jd PM. Sikapnya yang sudah melampau dan tidak tentu arah lagi, dan gagal membawa aspirasi majoriti pengundi BN yang mengundi PRU13.

Akta HAsutan dijadikan 'mangsa' oleh Najib dan punasehatnya sebagai alat untuk meneruskan cita2 puak musuh2 anti Islam-Melayu-Raja yg digerakkan oleh Pakatan Haram. Ini suatu yang pelik dan bersifat pengkhianatan pada perjuangan.

TS Muhyiddihn sudah mula menyatakan prisipnya dan peranan TS Muhyiddin amat penting ketika ini di kala Najib telah hanyut dan mungkin telah diugut 'BLACK MAILED' oleh pihak musuh. Worst case TS Muhyiddin kena bersedia utk mengambil alih negara dalam masa terdekat ini jika tindakan Najib berubah lebih pelik.
Penghapusan Akta Hasutan ibarat membuka pintu gate kota untuk musuh masuk beramai2 tanpa sekatan lagi.
Mungkin sudah lama Najib diugut, mungkin kisah silam beliau yang akan berkongsi jalan dengan ketua KETUM. wallahualam.



Langkah menurunkan Najib si degil dan lembik ini sudah semakin mendesat tapi perlu halus dan seiring dengan sokongan akar umbi.

Negara lemah disbbkan Najib..dan ini amat jelas. Sehingga pelbagai macam tragedi dan ancaman luar dalam dan luar negara berlaku cukup banyak di zaman Najib memerintah.

Tapi ramai yang tidak boleh lihat secara signifikan, masalah demi masalah melanda negara ini ada kaitan dengan Najib Laki Rosmah.
Lihat bagaimana cara Najib menyelesaikan isu2 besar ini.

Perkara yang paling jelas seperti penghinaan pada Agama Islam, isu ini amat serius dan memalukan kita sebagai negara Islam.Sebagai pemimpin Islam Najib tidak sepatutnya cool dan tersenyum seperti sekarang. Jadi ini ganjil.

Sultan dan Raja dipermainkan dan dicaci maki, pasukan keselamatan diperlekeh dan dihina..

lihat sikap Najib? kita biarkan dengan sabar untuk Najib bertindak. Ada perkara dia boleh tunggu org bawahan bertindak. tp ada perkara yg dia sendiri mesti bertindak. mana dia?

Najib juga pandai main skrip walaupun kelihatan bodoh dan lembik.
Di depan org Agama dia main skrip Agama-suruh Jamil Khir dan org2 berkaitan pamerkan imej Agama- ini Najib belajar dr PASngok. Gunapakai Agama sbg alatan politik ni mudah nk tunduk org Melayu..

Depan Cina Najib pakai skrip DAP. Najib takperlu cakap banyak untuk ampu Cina.. cukup dengan beri signal pukul gendang.. dan panggil Ahjib Gor.. dana besar SRJKC dipump masuk, kepentingan Cinababi diperkukuh. Jangan tangkap Cina yg buat masalah. Penjenayah Namee Wee dihampar karpet merah, walhal org mcm itu telah patut dicabut kerakyatannya sbg amaran buat Cina lain supaya hormati perlembagaan Negara.

Najib.. itulah sikapnya.. terpulang pada kita.. sebab dia dibayar gaji lumayan, keistimewaan besar sebagai PM, dan dia akan dpt pencen lumayan jika tidak jd PM.

Tp negara? kita? sekali dirosakkan amat sukar lagi untuk dipulihkan.. anak cucu terima padah.

....................
Reply To This Comment ...................
September 8, 2014 at 1:16 AM

Entah apa yg dia takutkan... atau mungkin faham dia faham yang terbalik dengan kita semua..

http://1.bp.blogspot.com/-GwNh_eIppgI/VAwmEXvU62I/AAAAAAAABE0/TiyeDF5Ic70/s1600/kapal%2Btikus.png

....................
Reply To This Comment ...................
September 8, 2014 at 10:51 AM

Aper???. Najib sedia berundur sekiranya rakyat menentang pemansuhan Akta Hasutan?

Post a Comment