........... Skrip Buat Najib Menjawab Kempen Mansuh Akta Hasutan Yang MenggunaKan Janjinya Sebagai Modal | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Skrip Buat Najib Menjawab Kempen Mansuh Akta Hasutan Yang MenggunaKan Janjinya Sebagai Modal

Thursday, September 4, 201419comments

Malam ni saya susah payah mengarang satu skrip buat PM Najib bagi menjawab soalan yang pastinya tiba bertalu2 dari wartawan, ekoran kempen Pkr mahu Mansuhkan Akta Hasutan. Saya harap orang Najib dapat pass kan skrip di bawah kepada Najib ya....

                                   ****************

Hari ini .... katanya Pkr akan melancarkan kempen Mansuh Akta Hasutan. Saya juga difahamkan yang mereka akan gunakan kenyataan ..... atau janji yang saya buat 2 tahun lepas untuk mansuhkan Akta Hasutan ini sebagai .... modal kempen mereka.


Sebelum itu saya janji nak mansuhkan ISA .... sudah saya tunaikan. Sekarang saya janji nak mansuhkan Akta Hasutan, kenapa tak tunaikan ? ... mereka akan kata.


Di sini ingin saya jelaskan ... JANJI saya untuk hapuskan Akta Hasutan itu sebenarnya BERSYARAT ! Dan apa syaratnya ?

Mula-mula saya hapuskan ISA, pembangkang bertepuk sorak meraikannya. Mereka puji-puji saya. Kemudian saya janji nak hapuskan Akta Hasutan pula ..... mereka puji-puji saya lagi.

Siapa yang tak suka dipuji kan ? Hahahaha ( ketawa kecil )

Mereka tunjuk jari telunjuk mereka ( buat contoh ) sambil menjerit - Satuuuu Malaysiaaaaa ....

Tapi tak semua yang puji. Ramai juga terutamanya Ngo2 yang menentang. Mereka menentang masa saya hapuskan ISA, dan mereka juga menentang waktu saya janji nak hapuskan Akta Hasutan. Kata mereka ..... tanpa undang2 bagi mengawal hasutan, negara akan kacau bilau.

Tapi saya kata pada orang-orang saya ...... haaa, timbalan saya ada masa tu ( sambil berpaling dan tunjuk jari pada Muhyiddin ), saya kata ... Takper, kalau melalui penghapusan akta2 ini kita dapat satukan rakyat negara ini, mungkin kita sememangnya sudah tidak perlu kan undang2 seperti itu lagi.


TAPI ...... semasa PRU13, mereka yang memuji-muji saya itu, adakah mereka sokong parti yang saya wakili ?  Adakah mereka pilih parti yang saya wakili.... Barisan Nasional, supaya dapat saya terus tunaikan janji saya itu ?

Tidaaaaaaaak ....... Mereka yang memuji-muji saya itu tidak mahu melihat saya terus jadi Perdana Menteri, maknanya mereka tidak mahu beri saya peluang untuk tunaikan janji menghapuskan Akta Hasutan !

Siapa pula yang menyokong saya .... yang menyokong BN ? Mereka yang marah bila saya hapuskan ISA lah yang menyokong saya. Mereka yang marah bila saya janji nak hapuskan Akta Hasutanlah yang menyokong BN !

Jadi tuan-tuan fikirlah .... pihak mana yang harus saya ambil hati ? Pihak yang hanya bersandiwara menyokong tapi dibelakang mereka menikam saya ...... ataaaaaau ... pihak yang setia menyokong saya baik dalam duka maupun gembira ?

( berhenti sekejap sambil tersenyum sinis )

Kalau saya tunaikan juga apa yang mereka minta ..... saya mansuhkan Akta Hasutan..... apakah mereka akan sokong saya, sokong BN bila tiba PRU14 nanti ? Mungkin saja tidaaaaak .....

Yang marah ke saya pula ..... yang ini saya pasti mereka jadi bertambah marah ! Kemungkinan besar mereka akan protes dan tidak lagi sokong BN .

Jadi .... bodohlah saya kalau saya ikut cakap mereka yang mahu saya mansuhkan Akta Hasutan.

( senyum sikit .... kalau hadirin tepuk tangan, geleng2kan kepala )

Apa dia ? Saifuddin sokong Akta itu dihapuskan ? 

Oooooh .... itu kena tanya dia. Saya tak tahu kenapa dia sokong ... mungkin dia nak masuk Pkr kot ( ketawa kecil ) hehehehe ....

Lain kali kalau nak saya buat apa yang awak minta, kenalah sokong saya ..... boleh ?


Share this article :

+ comments + 19 comments

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2014 at 1:21 AM

Saya takut Tun Razak tidak maafkan najib - Tun Abdul Hamid

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 1:41 AM

adoii pening ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 1:44 AM

KELAKARnya DT; tapi TAJAM dan PEDAS sekali! Harapnya YAB PM kita sudi mendengar nasihat yg. amat BERGUNA ini - demi ISLAM/umatnya dan NEGARA ISLAM kita ini, pusaka nenek moyang kita yg. berzaman ini!

Makcik Sambal Belacan.

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2014 at 3:24 AM

@AnonymousPeeergh... kali pertama makcik sambal antar komen 3 baris panjang jer !!

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2014 at 6:22 AM

bijak ko din. apply la jd sua najib.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 6:46 AM

Aku br je solat suboh,bila baca artikel mu ni Din buat aku panas je dgn Najib mangkuk tu. Aku cadangkan semua akta2 di hapuskan dan Najib serahkan kuasa kepada si mata sepet. Makin benci aku tengok Najib ni.

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2014 at 7:22 AM

Alaaahaaai - kata Najib,

"Kalau Pembangkang boleh kelentong, kong kali kong, sondol babi, sondol buntut.... "

MASAKAN AKU TAK BOLEH !!! - jerit Najib... Aku PM ape !

Nota :- Kepada semua NGO Aliran Perdana - Bangun dan sanggah 'road tour pihak pembangkang hendak menghapus akta hasutan dan akta-akta berkaitan'

# Malaysia milik kita dan bukan milik pembangkang. Mereka rakyat yang berpura-pura, tidak berpijak di bumi nyata. Maka negara yang layak untuk mereka ialah China, Amerika, Singapura, India / Sri Lanka atau Monggolia(?) Boleh juga Korea Utara dan Pakistan dan Israel...

Malaysia Negara Wassatiyah. Negara Sunnah Wal Jamaah. Tiada siapa di zalimi. Hanya perbuatan pengkhianat yang teruja menzalimi diri sendiri.

# Semoga Tun Hamid, Isma dan seangkatan, berserta Jabatan Kerajaan terlibat mempunyai acara 'counterback' berkesan.

Demi Negara Ku Malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2014 at 7:42 AM

@maaeerrr ... saudara tak sebut pun Umno ?

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2014 at 8:50 AM

Saya agak keliru adakah akta hasutan juga ada unsur tahanan tanpa bicara seperti ISA sehingga ia perlu ditentang dan dimansuhkan?Apa yg tak kena dengan akta hasutan?Mohon pencerahan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 8:59 AM

Pendekar bujang lapok cakap alif dah tendang wau...UMNO dah jadi sarkas dah...hahaha...memang betoi cakap depa no...yg ada dalam UMNO sekarang semua pemain sarkas termasuk Ajibghor...hahaha...mampuih habih la rakyat semua..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 9:11 AM

Bro din... Patut tang pudin bro tulis mcm ni ... Apa? Pudin sokong mansuh kata hasutan?... Takpa...saya mcm kj jugak...biarla pudin sokong pkr/dap sekalipun walau dia isi tembolok dia guna nama umno takpe...dia berkebolehan he he..saya takde masalah kerjasama dengan dia...apatah sangat lantik dia jadi pengerusi gmm...hahaha(ah jib gor ketawa busat punya)

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2014 at 9:46 AM

Salam,

Bila Tun Mahathir tegur Najib dengan keras, pengampu2 Najib mula hentam Tun.
Termasuklah Musa Hitam useless tu. Hakikatnya negara sedang mundur ke belakang dlm banyak segmen. Paling ketara ialah hubungan kaum dan ketinggian Agama Islam serti Institusi2 penting seperti Raja dan PDRM.


Dasar Pemerintahan Najib laki Rosmah >>

AhJib Gor adalah pejuang Cina yang tulen. Beliau tak ucap di mulut tapi tindak tanduknya sangat jelas.
Cina ludah muka dia pun dia tetap senyum dan menjilat lagi dan lagi. Peluang kehilangan undi majoriti Cina sebagai merit khas untuk hapuskan SRJKC Cina tidak langsung dipedulikan Najib.

Manakala bangsa Melayu yg lakukan statement politik membela bangsa seperti ISMA, AG patail pantas tangkap dgn restu Najib. sebagai signal dan perang psikologi.. MELAYU korang duduk diam.. jika ckp pandai akan ditangkap!

Tetapi bagi Alvian/ Namee Wee dan spesis2 khinzir Cina DAP pula bagaimana tindakan Najib dan AG patail?

Memalukan sehingga sebuah negara yg dikatakan negara Islam Malaysia, dilaung2kan Najib di depan OIC, tetapi Junjungan Mulia Rasulullah SAW, Masjid, bulan Ramadhan, Azan dihina terang2.. lebih teruk berbanding di Amerika yang negara kafir itu..

Logiknya, jika Najib betul2 ada jiwa Islam dia takkan boleh tidur lena.. krn hal itu sgt berat.. sbg pemimpin negara dia wajib tangkap musuh2 ini jika tidak ia berdosa kerana biarkan Agama di hina teruk.

Tapi tidak Naib lebih pantas tweet dgn KJ tentang keputusan World Cup... kamu semua sedar tak wahai rakyat Melayu??

Gaya Najib laiki Rosmah ini.. tak ubah seperti Abdullah bin Ubai.. iaitu BAPAK MUNAFIK dalam Islam.
di depan ahli Agama dia pakai skrip Agama, dia akan susuh ayat2 manis tentang Islam..
dia akan suruh Jamil Khir atau org2 kanannya untuk sediakan skrip manis pasal Agama..petik ayat2 Al-Quran sepotong dua.. untuk 'khayalkan' golongan ilmuan Islam.
Ini sama sahaja gaya munafik pemimpin PAS.
Indeks Syariah konon.. hina Agama terang2 Najib dan AG Patail senyum tidur lena.?

depan Liberal dia hantar Saifudin Plural
depan Cina dia kasi duit SRJKC.
depan AMBIGA dia janji mau hapus Akta Hasutan

tidak cerdik sungguh MT2 UMNO biarkan Najib buat movement2 ini.
boleh dikatakan bodoh sungguh MT2 UMNO biarkan Najib rosakkan negara yg telah dibina oleh PM2 terdahulu.
22 tahun Tun Mahathir membina negara, ISA tak pernah di sentuh walaupun Tun M seorang yg berfikiran maju jauh cerdik dr Najib lembik lembab ini!
Tun M takkan buat sesuatu yang merosakkan negara. Mengapa?

sebab Tun perintah negara dengan fikirannya dan kudrat akalnya sendiri.. jadi penat lelahnya akan buahkan kasih sayang dan hergai negara. Tun tidak guna proksi penasihat untuk tadbir negara, Tun tidak perlu menjerit2 dalam ucapan2nya.. tidak banyak retorik bahasa sebaliknya TEGAS-PANTAS-BERKESAN dalan mentadbir negera.

Sebab itu Tun dikenang malah dirujuk lagi walaupun usianya telah lanjut menuju 90-an (Semoga Allah SWT terus panjangkan usia Tun dlm kebajikan dan kecerdikan buat panduan kita)

So kita tunggulah siri pergolakan kaum-agama-sabah ini dgn gaya bersahaja Najib.
Najib akan direkod dlm sejarah sebagai PM paling munafik dan meruntuh institusi undang2 Negara!

Jangan siapa nafikan hal ini. Kerana jelas Najib sebagai manusia diberi mandat kuasa tetapi mengkhianati amanah majoriti rakyat ini. Dia hanya fikir kesenangan Rosmah dan juga berlebihan dalam isu MH17. Paksa Anggota tentera buat istiadat sambutan perwira negara kepada mangsa MH17. Kita semua bersedih dgn insiden ini tapi Najib menyalahgunakan prinsip.

Najib laki Rosmah.. selagi mana dia kekal sebagai PM.. selagi itulah masalah demi masalah akan datang.. musuh2 akan membuli negara kerana perisikan luar tahu Najib ini manusia paling lembik dalam mentadbir negara!

Wallahualam!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 11:18 AM

kalau la dia mempunyai telur utk berckp begitu


melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 11:20 AM

@dinturtle

haha bro din,

perlu ke? umno lebih kurang serupa mcm pkr, liberal. barangkali derang pn nk hapus akta tu sebenarnya.

nk nampak lebih relevant pada cauvinis.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
September 4, 2014 at 12:54 PM

@kluangman

Tun Razak sudah tiada.

Masyarakat Melayu yang ada hari ini ,wajib menentukan masa depan mereka.

Sayangkan saorang PM yang membawa rebah ,atau masa depan yang cerah.

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2014 at 12:55 PM

he..he..saja aku tak sebut UMNO. Sekarang mereka itu PENYOMBONG BESAR !

Kita di bawah keluh kesah, panas berapi niih... mereka kat atas main ice bucket, 'mengkristiankan' diri dan buat muka 'bogho' jer... ( istilah N.S nii. Nak tahu erti tanya geng noghoghi. Sahih nya Kamus Dewan takut dengan perkataan daerah, takde klas, kata mereka)

Kenapa puak-puak ni tak buat - tuang penuh wain dalam 'bath tub' - haah kemudian 'challenge' terjun, berenang dan minum terus sampai kering - bathtubottom up ! Baru 'menteneng' mabuk meroyan giler!

Moral nya : kita cerita pasal perang, mereka asyik cerita pasal 'happy hours' . Nak mampus belaka !

Maaf DT, temper niiih...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 1:33 PM

Bang din, ketawa kecil patutnya hihihi bukan hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
September 4, 2014 at 9:56 PM

Oi Old Guard,

Apalah anda semua menyusahkan diri kritik Najib katanya...

"Mahathirism no longer works"

"Najib critics had better back off and not pressure Najib to return to the era of Mahathirism because that would be a sure recipe for disaster -- for Umno and Barisan Nasional"

Rujuk: http://sskeruak.blogspot.com/2014/09/why-mahathirism-no-longer-works.html

-------------------------------

Makin ANGKUH, sombong dan bongkak dato-dato semua....sudah bogel pun masih dikata berpakaian!

Kesian Najib.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2014 at 8:21 PM

sesiapa yg menghasut atau sepertinya boleh dikenakan akta menghasut, bagaimana pula si bibir merah yg menghasut untuk menghapuskan akta hasutan?

Post a Comment