........... Siapakah Orang Pengantara Najib-Rakyat DiDedahkan ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Siapakah Orang Pengantara Najib-Rakyat DiDedahkan !

Thursday, September 11, 201427comments


Kebetulan dalam pertemuan saya dengan Tan Sri Sanusi baru ni, beliau ada juga komen mengenai isu Tun Mahathir Menegur Najib ( KLiK ). Dan artikel semalam pula saya siarkan jawapan spontan Tun Mahathir dalam satu sesi soal jawab yang mana ketika ditanya apakah yang beliau akan lakukan sekiranya menjadi PM ketika ini, Tun Mahathir menjawab - I would resign ! ( Saya akan letak jawatan ) - KLiK.

Sesuai la pula rasanya jika saya paparkan komen Sanusi itu ...



Oya, amat menghairankan bila tidak ada orang lain mahu siarkan komen Tun Mahathir semalam itu ....  kenapa ek ? 

PS - Balik kepada tajuk artikel - siapakah yang menjadi pengantara antara Najib dengan rakyat, yang sering dipersalahkan kerana tidak menyampaikan khabar akar umbi yang sebenarnya ke telinga Najib .... Sanusi hanya jawab - Mereka yang kalah masa PRU13 la !

Alahai ... otai2 politik ni suka sangat cakap berkias ! Macam Tun Mahathir juga ... pemimpin sekarang ni bukannya reti kias-kias ni. Kalau faham pun mereka akan buat2 tak faham.  Kalau diri sendiri yang dibogelkan pun, mereka tetap kata mereka masih berpakaian lengkap.

Share this article :

+ comments + 27 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 9:58 AM

"Siapakah yang menjadi pengantara antara Najib dengan rakyat, yang sering dipersalahkan kerana tidak menyampaikan khabar akar umbi yang sebenarnya ke telinga Najib .... Sanusi hanya jawab - Mereka yang kalah masa PRU13 la !"

Point kat sini ialah mereka yang kalah masa PRU13....sudah tentulah puak kiasu sama ada MCA atau Gerakan atau DAP....

Najib membaca tuntutan puak kiasu adalah sama seperti tuntutan rakyat. Najib anggap apa yang puak kiasu mahukan adalah cerminan sebenar yang rakyat mahukan.

Puak Kiasu mahu ISA dihapuskan........Najib dah tunaikan
Puak Kiasu mahu SJKC dimanjakan........Najib dah tunaikan
Puak Kiasu mahu Akta Hasutan dihapuskan........dalam proses
Puak Kiasu mahu institusi raja dihapuskan........dalam proses
Puak Kiasu mahu hak istimewa melayu dihapuskan........dalam proses
Puak Kiasu mahu Agama Islam dilayan samarata dengan agama-agama yang lain........dalam proses

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 10:01 AM

Alaahhh Najib pun satu, takkan tak baca suratkhabar kot...atau ambik tau sikit pasal blog2 dan fb yang bercakap hari2 pasal akta hasutan , majlispeguam kot. semua nak harap kat orang perantara....senang hidup najib, semua salah orang perantara. sendiri takda kudrat ka nak baca dan selidik sendiri. Pemalas...manja sangat..semua nak harap ke orang!

....................
Reply To This Comment ...................
September 11, 2014 at 10:18 AM

Aku kias juga DT :-

Umpama kita hendak melembing ikan dalam air jernih. Kita nampak ikan betul lurus di depan mata, hakikat nya pelembing yang bijak akan menyasar ke tempat lain kerana bias air ( tak faham tanya pakar nya ahli sains.. he..he..)

Begini lah politik. Macam PasMa tuu.. semua di nafikan. Hakikat nya kumpulan ini puak liberal yang ingin mensekularkan PAS dalam bentuk pluralisma. Politik baru.. konon nya MSU itu jumud. Mereka akan guna Al Quran dan Hadith juga, tetapi praktikal nya menghalalkan cara.

Begitu lah Umno. Mungkin ada bahagian pelapis bawah PM Najib sebagai penggerak meliberalisasikan melayu. Liberalisasi itu di terjemah wassatiyyah dalam Islam. Hakikat nya juga, jauh berbeza kerana wassatiyyah dalam Islam TETAP berpaksikan Allah Yang Satu dan di tuntut Halal dan Haram nya. Di tuntut fardhu kifayah nya. Di tuntut kebajikan nya.

Maka Tauhid dan Fekah tetap beriringan memenuhi Syariah Subhanawataala. Jadi sahsiah itu di murnikan.

Tuntutan Agama tidak boleh terpesong, mencampur aduk yang bathil dan yang benar.

Kini Umno dan Pas menghadapi masaalah yang sama. Kehilangan Tokoh dan Pelapis yang benar-benar atas platfom perjuangan asal, termaktub dalam perlembagaan pertubuhan masing-masing.

Adoiiiiii...oghang2 melayu ! Apa nak jadi ? Kita tidak perlu Hak Asasi manusia kerana Islam telah di lengkapkan, lengkap melengkapi amalan harian sepenuh nya. Melayu itu masih ragu dengan keIslaman nya...kerana masing-masing sudah bersekolah tinggi dan tidak mahu dan perlu kepada teguran dan nasihat, kata orang tua-tua.

Bahagian kita DT: berjuang demi fisabilillah, seciput sumbangan dalam peluang dan ruang media sosial, sebaik mungkin. Mahfum nya kita tidak sehebat mereka-mereka yang berada di atas.

Gerak nya dari Allah SWT...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 11:02 AM

Najib dan penasihat2nye yg tak pernah sihat sebenarnye bodoh dan sombong. Itu je masalahnye sekarang. Najib ni ingat dia dah cukup hebat. Dia tak sedar yg org melayu dok peratikan polisi2nye yg mengakibatkan kuasa politik org melayu semakin hilang. Kalu dia masih di buai mimpi basah lagi,alamatnye PRU 14 nnt berperdana menteri mata sepet lah kita nnt dan siap2 sedialah jadi ketua pembangkang nnt. Malang sungguhlah nasib org melayu macam ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 11:44 AM

Betul apa yang dicakap oleh Tan Sri Sanusi tu....Tapi ada NAJIB kesah? Najib kena belajar balik cara cara nak ambil hati rakyat... bukan dengan penambahan BRIM...itu lagi menjahnamkan...sebab cuba fikir berapa lama duit RM1000 tu boleh tahan..setahun? 4 bulan? 1 bulan? satu minggu? satu hari? atau satu jam?. Perbelanjaan untuk BRIM sampai 2-3 billion...apa salah kah dengan peruntukan tu dilaburkan untuk mengekang kenaikan harga barang...Rasanya cara ini lagi menyakinkan rakyar malah kuasa membeli rakyat akan menjadi lebih besar dalam jangka panjang, bukannya dengan ONE OFF yang BODOH.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 12:32 PM

@AnonymousSaya setuju BRIM patut dihentikan kerana menyebabkan negara berbelanja besar setiap tahun. Bilangan penerima BRIM semakin bertambah tahun demi tahun dan bukannya semakin berkurangan kerana taraf hidup semakin meningkat setiap tahun.

Kerajaan tak sepatutnya ajar rakyat supaya dapat ikan free semata-mata. Kerajaan sepatutnya beri bantuan joran atau jala supaya rakyat boleh berdikari dan mampu memberi nilai tambah kepada taraf ekonomi rakyat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 12:37 PM

mereka yg kalah dlm Pilihanraya ke 13 lalu sudah tentu pemimpin MCA dn Gerakan. mereka kemukakan mangapa MCA dn Gerakan ditolak dan MCA/Gerakan ini menuntut apa yg DAP tuntut, yg DS Najib nk tunaikan utk dpt kembali sokongan kaum mereka. walhal tuntutan mereka semua akan merosakkan bangsa dan negara. harap DS Najib patut fikir byk2 tentang tuntutan mereka. dengar akar umbi Melayu/UMNO sblum buat keputusan. jgn terlalu melayan tuntutan smata2 nak dpt kembali sokongan. fikir ttg kestabilan dn keselamatan negara. kita tak nak berlaku lg 13 Mei 1969 dn kekecohan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 12:43 PM

salam,

mereka yang kalah dan menang banyaknya menjadi benteng kritikan. hanya yang cantik ditonjolkan dan dibesarkan. sapa yang melawan arus, itu macam dah lawan toke. semua berusaha untuk timbulkan sokongan kepada ah jib gor. adakah mereka sedar, sokongan kepada ah jib gor tak bertambah pun. yang sokong pakatan juga berusaha menunjukkan kelemahan mereka, agar umno dan bn terus dibuai mimpi perasan bagus. cam bagus jer. jadi tak perlu untuk tambah ahli baru. kritikan tu perlu dihapuskan. semuanya ok belaka. pm ok, penasihat ok, konsultan ok, menteri ok, yb ok, keliling yb ok, maka negara ok. yang dok jauh daripada umno jer yang ko. melihat negara bakal musnah dan tidak yakin dengan pemimpin pakatan yang mungkin berkuasa. biasa la bila baru berkuasa, nak tunjuk kuasa la kerjanya. maka lingkup la negara kita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 1:59 PM

Najib BEKERJA untuk siapa sebenarnya? itu yang patut anda fikir,cari and dedahkan. Good luck jika anda berani.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 2:37 PM

Orang-orang yang kalah dalam PRU lepas, boleh juga dimaksudkan golongan "liberal" bingai yang tak de seorang pun di undi oleh rakyat. Sampai kena create NGO baru sebagai rumah golongan-golongan yang tak tau malu ni. Kata meritokrasi. Kalau dah bertanding tak menang kemudian masuk ikut jalan belakang, merit tok nenek apa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 5:16 PM

Lawak betul baca komen kat dlm nie.PM melayan kehendak mereka yang kalah PRU 13 supaya meroboh tiang seri sekiranya Bn nak menang besar PRU 14.Pi mai pi mai tang tu,akta tetap akta ttpi kualiti lebih teruk dari yg original.Akta adalah perundangan utk mencegah sebarang kemungkinan yg boleh menjejaskan keamanan negara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 5:34 PM

PM Najib nie,bijak orangnya.Wisel blow act dan akta perhimpunan aman sebagai bukti.Org politikkk......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 5:54 PM

@Anonymous

Puak Kiasu mahu Najib meletakkan jawatan ...... errrrr!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 5:56 PM

@maae

geng, bila nak bukak blog sendiri???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 6:01 PM

@Anonymous

wah!!! kalau kamu jadi calun aku gerenti bagi undi. sangat berwawasan nampaknya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 6:03 PM

@Anonymous

aku pulak tak ler dapat nak tengok jauh. yang aku nampak sangat ialah si saifudin tuh yang beria ia dengan new politiknya. sekarang nih sebaok lak dengan mderatnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Zaharin
September 11, 2014 at 7:20 PM

@Anonymous

Betul tu saudara, ini yg saya nampak dr awal
Najib rasa dia ni jd PM yg gagal pd bangsa Cina. Dia rasa mcm tk power spt PM2 dlu sbb Cinabeng tolak dia.
So dia rasa rendah diri.. dia dpt punasehatan dari kiasu2 yang kalah- MCA GERAKAN DAP.

Sbb tu skrg MCA senyap jer.. GERAKAN pun kacau sikit2 je.. DAP menyalak kuat sbg push button pd MCA.

Najib xkenal siapa Cina Malayais.
Bangsa angkuh sombong dan lupa daratan. Bangsa ini dulunya kongsi gelap dan penjenayah2 dr Tanah Besar China.

Nk ambil hati apa pd bangsa yg nak rampas semua hak bangsa Melayu dan Bumiputra?

Najib ni kena letak jawatan. Itu shj. Pemikiran dan jiwanya tak sesuai lg utk perjuangan UMNO dan Malaysia. Mengambil hati Cina pd bab meruntuhkan dan memansuhkah hak perlindungan bangsa asal akan menyebabkan ketidak seimbangan dan pergolakan berpanjangan antara kaum

Dn Najib akan direkod sbg PM paling GAGAL dlm sejarah Malaysia!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 7:22 PM



Najib PM yang dihantui gendang Cina!Tida tidak akan stop hakis dan kikis apa yang ada sekarang melainkan utk kepuasan Cina2 Kafir DAP dan sekutu2nya!

Najib rasa dia ni jd PM yg gagal pd bangsa Cina. Dia rasa mcm tk power spt PM2 dlu sbb Cinabeng tolak dia.
So dia rasa rendah diri.. dia dpt punasehatan dari kiasu2 yang kalah- MCA GERAKAN DAP.

Sbb tu skrg MCA senyap jer.. GERAKAN pun kacau sikit2 je.. DAP menyalak kuat sbg push button pd MCA.

Najib xkenal siapa Cina Malayais.
Bangsa angkuh sombong dan lupa daratan. Bangsa ini dulunya kongsi gelap dan penjenayah2 dr Tanah Besar China.

Nk ambil hati apa pd bangsa yg nak rampas semua hak bangsa Melayu dan Bumiputra?

Najib ni kena letak jawatan. Itu shj. Pemikiran dan jiwanya tak sesuai lg utk perjuangan UMNO dan Malaysia. Mengambil hati Cina pd bab meruntuhkan dan memansuhkah hak perlindungan bangsa asal akan menyebabkan ketidak seimbangan dan pergolakan berpanjangan antara kaum

Dn Najib akan direkod sbg PM paling GAGAL dlm sejarah Malaysia!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 9:14 PM

Bro...semalam aku pergi forum perdana mengenai GST di PWTC yg dihadiri oleh PM najib...dia cakap dengan penuh semanagat yang BR1M akan di NAIK kan sebanyak RM300 pada tahun depan selari dengan perlaksanaan GST...hahaha...tahun depan BR1M akan jadi RM800...phew...senang sgt PM najib ni nak menggula-gulakan rakyat yang tak tah apa-apa kan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 10:50 PM

Najib dah tak relevan.....merugikan bangsa Melayu...sila turun. Next....

....................
Reply To This Comment ...................
NajibMustGo
September 12, 2014 at 12:26 AM

AKu xpaham konsep Najib beri BRIMM ini tp pada masa yg sama mengenakan GST.
Konsep ekonomi apa yg Najib pakai? Gula2 macam2 jenis yang cerdik lagi Najib xboleh pikir ke? Najib guna kaedah paling mudah, dan paling menyebabkan rakyat tidak berubah sikap.. pemberian cash money.

Aduhh Najib.. kau ni degil lah. Lain yang rakyat mahu lain yang ko bagi. Kau memang BAPA PEMANSUHAN.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2014 at 1:22 AM

Aku tak faham kenapa korang tak faham2

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2014 at 2:56 AM

Salam, salah seorang penasihat najib yang berada di kawasan utara adalah bekas seorang politikus yang tidak mahu melupakan zaman kegemilangannya di bahagian jelutong ,pulau pinang. Dia cuba menyembunyikan sifat sombong dan hipokritnya dengan menjadi chairman di masjid pakistan. Bolehkah seorang pemimpin agama tidak percaya kepada perkahwinan malah senantiasa melakukan dosa dan berzina memimpin dan memberi nasihat kepada najib? Bagaimana seorang playboy tua yang menyimpan gundik gundik sampai ke indonesia dan china boleh memimpin orang islam di masjid pakistan di pulau pinang? Dan dialah antara penasihat utama najib. Pergi ke majlis parti pembangkang, berminum arak dan bergembira bersama wanita wanita murahan, lalu menyampaikan rahsia majlis kepada najib? Inikah penasihat bertuah najib?

....................
Reply To This Comment ...................
September 12, 2014 at 8:30 PM

Tak kut. Takut...nanti takde askar nak counterback.. he..he kita sama-sama jadi nyamuk blogger ok je...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2014 at 11:24 PM

Atau mungkin najib terpaksa dan tidak dpt meluahkan kebenarannya..ni tafsiran aku..selangor negeri terkaya dari segi state reserve nya..penang negeri yg strategic di sebelah utara yg ada potensi jadi adik bongsu pap singapore..jika nasib penang jadi mcm singapore keselamatan negara dlm bahaya..tiada cara utk najib ambil semula selangor dan penang selepas kalah dlm 2 pru melainkan mengembalikan semula undi sokongan cina..by hook or by crook najib kena ambil semula 2 negeri ni.selangor sgt kaya.fikirkan dana yg selangor ada utk puak pr ni meluaskan kuasanya..option yg ada dpt kan semula undi cina atau buat kerjasama strategic dgn pas.aku rasa option kedua lagi mudah.tapi mcm tak nampak usaha umno dan pas utk berkerjasama..sekadar pendapat..minta pandangan bro din

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 13, 2014 at 11:57 PM

@Anonymous

Dapatkan balik undi Cina dengan cara menyisihkan pengundi Melayu yang sokong UMNO sampai dapat 89 kerusi dalam PRU13?

Kalau betul itu taktik Najib, tak de kategori Bodoh lagi yang boleh diletakkan kebebalan tahap dewa macam tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 16, 2014 at 2:50 PM

Kau tak faham atas orang orang yang kau anggap tak faham atas sebab kau yang kurang faham kerana kebanyakan orang senang faham jadi heran lah bagi diri kau yang ingat lagi faham tapi sebenarnya kau berat otak nak faham tu yang jadi susah nak faham, ada faham?

Kalau tak faham jugak memang kes kronik tak mau faham dan tak boleh faham.

Faham faham aje lah!

Post a Comment