........... Polemik Akta Hasutan - Siapa Yang GATAL Mulakan ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Polemik Akta Hasutan - Siapa Yang GATAL Mulakan ?

Saturday, September 20, 201423comments

Letih dah bercakap tentang Akta Hasutan ni .... hentam Ambiga, hentam GHAH, hentam Saifuddin hentam bla bla bla .... yang sebenar-benarnya lah, SIAPA YANG MULAKAN isu ni ?



Baru ni dia pi sebut lagi -


Kemudian kata masih dalam kajian la....... deraf pun takder lagi !

Habis tu yang gatal pi sebut tu apahal ? ? ?

Sekarang Najib pula dah senyap .... dah tak mahu komen dah hal Akta Hasutan yang dia sendiri cetuskan isu sampai jadi polemik.

Amende la ...... sampai kecoh jadinya .... semuanya sebab apa ? GATAL  NAK  JADI  POPULIS ?


Oya, Setahun sebelum Najib sebut mahu hapuskan Akta Hasutan -


Share this article :

+ comments + 23 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 6:24 AM

ah jib ni nak kena ni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 6:25 AM

PM ni letak jawatan bila ye

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 6:26 AM

x payah layan la pasal akta ni wahai Najib.. baiki ekonomi orang melayu islam lagi baik

....................
Reply To This Comment ...................
September 20, 2014 at 7:02 AM

Banyak komen terpaksa saya padamkan sebab menggunakan bahasa yang kasar ! Mohon jaga adab dalam melepaskan geram.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 7:12 AM

Patut la Tun M marah sangat dengan Ah Jib Gor,buat keputusan yg menghuru harakan Malaysia. Aku takkan undi BN pada next election. BN is dead.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 8:09 AM

Undur..Undur...Undur Najib!
Sokong..sokong...sokong Muhyidin!!
Hancur..hancur..hancur PR!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 8:17 AM

Tu la dia..kita punya la marah nuar bekawan dgn israel, bertepuk bahu dgn U.S dn sekutu2nya yg nk menghancurkan negara.. rupa2nya Najib pon satu kapal ngan nuar jgk..lg teruk sbb dia hancurkan negara dr dalam.
Amik konsultan byr smpi 7 bilion rupenyer utk hancurkan negara.. Najib..mu utang dgn seluruh rakyat malaysia tau..baik baya cepat.. Kalo org x halalkan masak mu najib..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 8:21 AM

Dalam kita semua berusaha gigih utk gantikan Najib dgn calon PM yg lebih sesuai, jgn lupe terus berdoa dan berdoa kpd Allah agar dipermudahkan usaha kita.

Kita merancang,Allah juga merancang..tetapi perancangan Allah itulah yg terbaik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 8:37 AM

Saya gunakan bahasa yang amat bersopan!

UNDURLAH Najib sebelum anda merosak dan menghancur leburkan Negara tercinta ini, Sebelum anda diingati dalam sejarah sebagai pengkhinat agama, bangsa dan Negara

UNDURLAH Najib sebelum anda diUNDURKAN.

BerUNDURLAH Najib dengan cara SUKARELA kerana itu lebih BERMARUAH daripada kamu DIUNDURKAN secara paksa!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 8:37 AM

Mansuhkan najib boleh?

....................
Reply To This Comment ...................
September 20, 2014 at 8:45 AM

@Anonymoushaaaaa.... boleh pun :) ada can menang kempen bulan bahasa bulandepan kategori Blog Paling Sopan !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 8:51 AM

Ahahaha...lupe lak kempen bahasa kebangsaan bulan depan ek.. Satu2nya negara didunia yg menganjurkan kempen bahasa kebangsaan dimana majoriti rakyatnyanya adalah penutur bahasa tersebut.. Aneh betol bunyinya kan?? Hahahaha..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 9:11 AM

Najib tak da jiwa melayu. Dia tak pernah tau apa erti susah. Dia tak pernah kerja di syarikat yg dikuasai org asing..dari muda dah jadi pemimpin dan seperti biasa pemimpin akan dihormati walaupun pada luaran oleh semua bangsa. Penasihat dia semua org educated dari oxford daj Cambridge. ..tak pernah masuk kampung. Org.kampung dok pertahankan umno tapi najib tak kisah pun..dia cuma nak jaga org bandar dan org cina saja. Dah ramai org dan pemimpin lama bercakap tapi dia tak pernah peduli..kalu bn kalah pru14 (na'u zubillah) pemimpin boleh berhijrah kenegara lain sebab semua mereka kaya..yg jadi mangsa rakyat bawahan..dah 5 tahun apa jasa najib pada melayu?...semua plan rhetoric je..implementation tak da...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 9:36 AM

Tuan punya Blog ni pun kurang cerdik dan tak buat kerja rumah...

Akta hasutan nak diganti dengan yang baru....bukan bermakna nak hapus semua.
Ini semua dah dijelaskan oleh Najib...ak faham ke???

4 perkara akan dipertahankan dan diperkukuhkan supaya tidak boleh dicabar di mahkahmah... hak istimewa org melayu, agama islam, bahasa melayu dan institusi raja...

Faham tak????....sebenarnya yg melompat lompat kat luar tu tak faham...lebih lebih lagi pembangkang yg sememangnya bodoh....dan memperbodohkan rakyat...

Kepada Tuan punya blog, tak usah cari kesalahan org, kalau tak faham.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 9:57 AM

Eh..er..hi hi hi...mohon tak terasa...nak terai teflon fes...he he he..bro brada masta...maaf ye..nak negur berbudi bahasa mmg tak jln dah kat kitol kitol ni...depa xheran derrr..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 10:31 AM

Salam, dah jadi tabiat ah jib gor, cakap dia ikut ajer. Jgn bantah atau tanya. Kalu tanya ah jib gor tak tau nak jawab. Ah jib gor punya lifestyle, hanya sebelah pihak jer. Sejak dulu lagi pm kita memang clueless. Bersuara ikut orang besar dulu cakap, sehaluan. Mana ada yang songsang pasal tak boleh jawab kalau ada yang bertanya. Ini kenyataan daripada bekas su politik dia, zahid bunyi tong kosong. Kenyataan bertulis, bukan dengar cakap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 10:43 AM

En. Din asyik hentam najib sama kroni dia ja.... commentor pulak asyik ckp "lps ni jgn sokong bn"..hakikatnya xda sapa dr golongan pemerintah ni yg dgr ckp kita... mmg betul kita ckp mereka syok sendiri, gila glamour, cari nama tapi kita sendiri pun x mampu nk undi pembangkang ...
Pembangkang pandai buat desakan dgn buat gerakan anti kerajaan.. kita hanya ada isma, perkasa, tiga dan yg lain2 tp x cukup proaktif... mcmmn klu encik din dekati pemimpin ni suruh buat satu gabungan utk pru14 ... en. Din pernah ckp klu kalahkan najib di pekan adalah mustahil, nak harapkan bn tolak najib pon x mungkin sebab xda yg seberani Tun M dulu... commentor en. Din kebanyakan rakyat biasa, mcm saya.... blh kritik sm maki sbb medium kita sempit... saya follow en.din masa en.din perjuang sabasun smpi berjaya... jd tonjolkan diri dekatkan diri dgn blogger dgn pemimpin yg sygkan melayu tp bencikan doktrin najib buat seberapa bnyk aktiviti . Sbb pembangkg berjaya disbbkan oleh aktiviti berterusan yg dktkan mereka pd rakyat wlu hakikatnya xbaik utk rakyat sndiri

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 12:35 PM

Tak akan sokong BN atau umno jika ahjibgor masih lagi pm yg syok sendiri..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 3:37 PM

Macam sosma yang ganti isa ...
Kuasa menteri dalam negeri dilupuskan ...
Kuasa polis dikekang ...
Akhirnya polis sukar menguatkuasakan sosma ...
Ah Jib Gong tak salah ... yang salah polis ... cuba tanya polis kenapa tindakan di bawah sosma tidak dibuat ... jawapannya ... kuasa mereka di kekang ...

Macam APA yang menghapuskan seksyen 27 akta polis ... hakim mentafsirkan ketidakpatuhan di bawah APA bukanlah suatu kesalahan ... so sesiapa yang langgar kesalahan di bawah APA adalah tidak melakukan kesalahan dan tidak perlu dihukum oleh undang2 tersebut ...

2 contoh penambahbaikan undang2 yang telah diluluskan oleh ah jib gong ...

....................
Reply To This Comment ...................
September 20, 2014 at 3:38 PM

Aku dah komen dalam blog Just Read.

Siapa yang gatai sangat pi ungkit pekagha niii ? PM Najib jawab belum deraf, belum 'finalised' dan belum dan belum... Aku citer pasai Umno kena buat meeting khad hal ini, mika buat dan terbukti hampir kesemua bahagian TIDAK menyokong Najib.

Sekarang apa cerita. Aku selalu tanya niiih, "Apa khabar PM Najib?"
Isu-isu paneh bila titik noktah nya ? Kini Tabung Haji pula di bawa labur bandar hantu ? (OTSB)

Kekalkan Akta Hasutan - cuma beri nafas baru menjurus kesalahan kesalahan dan denda lebih berat. Umpama DYM Agong di hina, ada kah sekadar denda sedikit wang sahaja ? Sepatut nya di penjara dan di hukum rotan ! Menghina agama dan penganut nya - semesti nya juga menerima hukum yang beri pengajaran, tidak di ulang.

Islam tidak mengajar ummah nya lemah, bodoh dan angguk ! Ini semua angkara ketaksuban yang di semai bukan di jalan lurus. Mereka hanya nampak jalan-jalan ke rumah pendakwah yang melekakan dan memesong akidah ! Islam tidak ajar ummah nya menghina saudara se Islam. Ini juga kategorj hasut !

Moga kita dan anak cucu dapat lelapkan mata di waktu malam. Siang bertegur bersapa bersalaman. Bukan kah sudah baik amalan nya ? Sekali lagi, siapa yang GATAI NIIIH ! ! !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 4:48 PM

Din ...
Kita sebenarnya tiada pilihan ...
Undi ah jib gong ... akta hasutan dihapuskan ...
Undi nwar berahi ... akta hasutan dimansuhkan ...
Tak undi sapa2 pun ... akta hasutan dikuburkan ...
Apa pilihan yang kita ada ...

....................
Reply To This Comment ...................
September 20, 2014 at 5:01 PM

@Anonymousinsyaallah, akan ditunjukkanNya jalan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 6:37 PM

ameeeen ameeeen ya Allah...

Post a Comment