........... Najib TETAP Mansuhkan Akta Hasutan | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Najib TETAP Mansuhkan Akta Hasutan

Friday, September 5, 201454comments


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengulangi pendirian pentadbirannya mahu memansuhkan Akta Hasutan dan menggantikannya dengan Akta Keharmonian Nasional, lapor Bernama.

Bagaimanapun kata Perdana Menteri perkara berkaitan agama dan bangsa tidak akan diabaikan dalam akta baru itu nanti.

Ini kerana kerajaan tidak akan membenarkan kebebasan tanpa tanggungjawab terutama dalam soal agama yang dianuti oleh semua rakyat, hak istimewa orang Melayu serta kedudukan raja-raja Melayu.

"Kita mesti pertahankan... bukan kata ada (undang-undang) yang baharu ini, semua kita ketepikan... tetapi kita akan masukkan peruntukan-peruntukan yang lebih sesuai," katanya seperti dipetik oleh Bernama.

Najib berkata demikian semasa berucap merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Jerlun di Sekolah Menengah Sains Kubang Pasu di Jerlun, Kedah.

Menurut Najib, setiap kebebasan dan keterbukaan ada batasnya dan terikat kepada prinsip kebertanggungjawaban sebagai asas pertimbangan yang matang termasuk di media sosial.

Katanya, kerajaan memberi ruang kepada rakyat untuk bersuara termasuk menegur pemimpin tetapi harus ada batas, jangan sampai merosakkan keamanan dan keharmonian negara.

"Saya nak beri amaran, sesiapa cuba menggugat keamanan, undang-undang sedia ada akan digunakan. Perkara ini memang dikuatkuasakan," katanya.
- astroawani.



Masalahnya ..... Akta Harmoni apakebendanya itu, derafnya pun takder lagi ! Kan lebih baik TAK PAYAH SEBUT lagi ? Tak payah juga nak berputar lidah berbelit-belit cuba beri justifikasi... 

Cuba siapkan dulu deraf Harmoni itu supaya rakyat boleh kaji dan bandingkan, BARU sebut nak mansuh Akta Hasutan... ini tidak.

Tun Mahathir tegur ....... habis dikerahnya para balaci serang orang tua itu ....

Pembangkang tegur ....... OK Bos !

Letih dah nak komen buat masa ni ..... anda ada apa nak cakap ? Nak datangkan mood, saya letak gambar ni -



PS - Bahasa kasar tidak akan disiarkan, ok. 

Share this article :

+ comments + 54 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2014 at 10:13 PM

kalau pun untuk membuat penambahbaikan, kenapa pula akta sediada digantikan atau dijenamakan semula? bukan kah baik dikekalkan nama asalnya dengan membuat ubahsuaian?

"Saya nak beri amaran, sesiapa cuba menggugat keamanan, undang-undang sedia ada akan digunakan. Perkara ini memang dikuatkuasakan," katanya.

bunyi lain macam pulak. begini lama dah punah ranah dah agama dan bangsa tak pulak keluar amaran. nampak macam sungguh sungguh nak dihapusgantikan akta hasutan. kalau macam tu pehak pehak yang sedang berusaha untuk menghapuskanya tak payah lagi nak bersusah payah kerana telah diberikan jaminan oleh pemimpin untuk menghapuskanya.

jadi pembangkang nampaknya lebih cerah kerana apa yang dituntut semuanya dapat.

tak der ker respon dari para ahli dan perwakilan UMNO atau mereka bersorak dan bertepuk menyokong?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2014 at 10:20 PM

Jangan marah si BODOH ini,dia mahu mansuh kan kerana tidak mahu HILANG undi dan sokongan orang Cina,cuma dia tak sedar undi orang Cina sudah lama hilang . Orang Cina hanya menunggu masa saja bila semua undang2 yang boleh menghalang dan mempenjara mereka jika mereka merampas di hapuskan agar bila mereka rampas kuasa mereka tidak bersalah.

Saya ingin cadang kepada Ah Jib Gor untuk pilihanraya yang akan datang dia tukar nama Cina nya yang lebih sedap di dengar oleh orang Cina seperti Poo Kee Ma,agar ia dapat meraih banyak lagi undi dari mereka.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
September 5, 2014 at 10:33 PM

Saya kurang pasti sama ada Najib ini PM dari BN atau PR kerana semua yang PR minta Najib penuhi tanpa berfikir panjang. Termasuklah menghapuskan segala akta yang baik untuk menjaga keamanan negara ini.

Khairy kata mahasiswa bebas berpolitik almaklumlah seksyen 15 AUKU dah dimansuhkan dan disokong oleh pentadbiran Najib. Pelajar2 boleh juga berdemo bawa "mayat" untuk sokong Akta Hasutan dimansuhkan oleh Najib. Semua pelajar termasuklah yang bertudung labuh, berpurdah, berjanggut ala islamik (konon). Semua melayu semua Islam. Semua boleh! 1Malaysia!

Rujuk: http://justread-whatever.blogspot.com/2014/09/bad-rotten-apples.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2014 at 10:48 PM

Xpa...biaq p la kat dia...dia mmg nak negara ni jadi huru hara pun...13 mei mmg tgh tunggu masa ja...

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
September 5, 2014 at 10:49 PM

sudah ada GHAH pulak nak bantu Ah Jib Gor untuk mansuhkan akta hasutan....

soalan blogger ini sesuai untuk dijawab Ah Jib Gor "have you consulted Majlis Raja Raja?"

http://satdthinks.blogspot.com/2014/09/sedition-r-us-word-of-caution-to-ghah.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2014 at 11:06 PM

BN akan end pada PRU ke 14 nanti. Inilah PM yg perasan bagus tp bodoh piang. Ikut kata pembangkang menjadi agenda utama Najib. Biar org melayu terus layu. Najiblah punca org melayu tidak di hormati lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2014 at 11:12 PM

Tahniah najib, 100000000000000000000000000000000000000000000000% sokong.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2014 at 11:29 PM

najib yang blur ...
dulu ... kini ... dan selamanya ... blur ...

najib bapa pemansuhan.undang2 ...
bapa vernakular ...
bapa libralisme melayu ...
yang dikagumi oleh umno ...
disayangi oleh umno ...
disanjungi oleh umno ...
pilihan terbaik dalam.umno ...

kehebatannya lebih dari.mana2 pemimpin umno yang pernah ada dan dilahirkan ...

tun mahadir pernah ditentang oleh musa hitam dilawan oleh tengku ghazali diganyang oleh anwar ibrahim ...
tetapi najib ... tiada siapa berani melawannya kerana dia peminpin terhebat ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2014 at 11:34 PM

Najib, kau menang sebab undi pembangkang ke? Cer jawab sikit. Orang yg menangkan kau nak akta hasutan dikekalkan sebab kau dah mansuhkan isa. Pembangkang pulak nak akta yg satu ini dimansuhkan dan kau nak tunaikan desakan mereka. Aku tak tahu samada kau ni pm bn ke balaci anwar?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2014 at 11:34 PM

Cuma Yang tinggal kepada melayu Sekarang ni cuma ky jelly je le.....tu pun Nak hbs dah dipakai oleh anwar.....!!!!choi

....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2014 at 11:38 PM

Pemimpin2 umno semua pekak dan bisu.Sekor pun tak ada yg berani menyambut teguran tun terhadap ahjib.Yang ramai kaki2 kipas yang gila pangkat.

Cuma terubat sikit rasa hati bila anakanda tun m sendiri sound najib depan2 dalam majlis yang sama dalam ucapannya di jerlun itu.Sama ada najib malu atau panas hati,itu dia punya pasal,yg penting teguran ikhlas dan membina sudah disampaikan.Jangan jadi macam pemimpin2 mandom umno yg lain.Tahniah mukhriz.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 12:16 AM

Najib PM paling bodoh kalau mansuh ..Akta Hasutan

....................
Reply To This Comment ...................
bluk
September 6, 2014 at 12:55 AM

Najib xblur,najib xbodoh.najib amat jelas dgn tindak tanduknya sndr.najib brada pd landasan yg tpt spt yg dy mahukn.kita yg xsedar matlamat kita xsama dgn matlamat dy.kita mgharap pimpinan yg mmpu mmbela Islam,melayu dn negara.tp najib tidak.najib skrg sudah dbwh pngaruh kuasa yg "satu" 2.dn dy sgt jelas akn hal 2.dy teguh,utuh mlaksanakn ap yg dmahukn kuasa yg "satu".sbb 2 smkin lama dy smkin lunak mngikut tlunjuk kuasa yg "satu" 2.tppa,mh370,mh17 antara bukti yg sgt jelas bg yg mahu mmerhati.tpulang pd kita samada masih mahu setia pd mreka2 yg sudah jd hamba pd kuasa yg "satu" 2,atau bangkit mlawan dgn bpandukn syariat yg dtetapkan ALLAH YG MAHA ESA.

....................
Reply To This Comment ...................
Madah berhelah
September 6, 2014 at 12:59 AM

Ada dua kemungkinan din. Satu najib ni memang tak berapa nak pandai atau nombor 2, telor dia dah kena genggam. Kena genggam sampai dia nak letak jawatan pun si penggengam tu tak bagi atau dia ni tak berapa nak pandai sampai tak sedar diri orang semua dah menyampah dengan dia. Lepas satu, satu jadi. Apa cita kes kat sabah najib? Kau tak buat apa pun bila isu nak kuarkan sabah orang jadikan permainan? Ada benda mcm tak kena la dengan si najib ni. Mcm zaman paklah dulu kita nampak puppet master dia. Soal dia masa najib ni ada puppet master ke dia ni memang semula jadi bengap?bagi komen skit din

....................
Reply To This Comment ...................
September 6, 2014 at 1:02 AM

Hancur lah UMNO! Rupanya Najib ni planted PR member dalam UMNO!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 1:40 AM

Ertikata lain, perdana menteri negara ni rasa keamanan negara belum tergugat lagi. Rupanya seseorang perdana menteri yang lahir dalam mangkuk emas ni, akan jadi kelakar baghal orangnya.

....................
Reply To This Comment ...................
September 6, 2014 at 3:02 AM

@Madah berhelahbaik telor genggam ke telor kecut ke .... dua2 out. Saya suka telur dadar hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
NajibSesumpah
September 6, 2014 at 3:29 AM

Salam,
NAJIB SESUMPAH DLM UMNO!!

Bila Tun Mahathir tegur Najib dengan keras, pengampu2 Najib mula hentam Tun.
Termasuklah Musa Hitam useless tu. Zaman Tun ramai yang menentang beliau walaupun cukup banyak kebaikan dan kecerdikan Tun mentadbir negara

Tapi amat MALANG zaman Najib.walaupun bodoh dan lembik mentadbir.. penuh dengan muslihat dan proksi punasehat, huru hara macam2 MH370-, Lahad Datu, MH-17, Sabah hasut kelua Malaysia, Islam dihina bertalu2, Sultan di caci.. ekonomi tak tentu hala.. tapi tiada SEKOR pun dr UMNO MENENTANG?? Bacul pemimpin2 UMNO yg lain hanya tahu menjaga TEMOLOK masing2 dan takut melawan kerosakan Najib buat!!

Najib bukan main bangga lagi bila Obama melawat Malaysia.. apakah Najib ini suatu 'grand design' sebagai proksi besar musuh Islam yang menyelinap dalam UMNO?

Gaya retorik Najib dalam majlis yang berbeza2 amat meragukan dengan tindak tanduk sebenarnya. Bukan main hebat dalam majlis Selawat Nabi dengan jubah, tapi pada masa yang sama Namee Wee dan Alvian dua ekor anjing perosak ini masih bebas segar walaupun telah melakukan kesalahan hasutan menghina Islam, lagu Negara, bendera negara.. hasutan melalui media sosial..

Ini lah sifat Munafik yang dipakai Najib! Sama matlamat dengan KETUM walaupun gaya berbeza.

Hakikatnya negara sedang mundur ke belakang dlm banyak segmen. Paling ketara ialah soal keselamatan, kedudukan Agama Islam yang rendah, hubungan antar akaum yang tegang, Institusi2 penting seperti Raja dan PDRM dihina dan dipermainkan2..

APA INI?

BUTAKAH KITA SEMUA?

LEKA melihat drama Pakatan Haram-KETUM-Hadi untuk membolehkan Najib terus move sebagai perosak secara halus dan clean??

Hello.. Melayu2? kamu semua dah mabuk dan khayal dengan BRIMM? Sehingga kemusnahan besar yang sedang menunggu bangsa dan tanah air sudah tidak nampak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 3:44 AM

Aku sentiasa berdoa setiap pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL-PENAKUT/PENGKHIANAT dihukum ALLAH SWT! Kalau nak jadi PENGKHIANAT/PENAKUT kat PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL si MUSUH ISLAM/umatnya, tak payahlah jadi pemimpin kat NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang kami ni - mcm mana mereka tidoq lena dan makan kenyang pun, aku tak tahu!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Islam-Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BANGSA BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera [BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU].

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 4:17 AM

din aku ni tak pernah mengundi....lepas pru 13 aku berazam akan mengundi umno lepas ni. tapi sekarang aku dah mula meluat kat pm najib. apa aku nak buat sekarang? tolong bg nasihat sikit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 5:09 AM

Betul la dia ni layak digelar Bapa Pemansuhan..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 6:06 AM

3tahun tak lama je lagi..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 6:28 AM

Saya orang melayu sarawak beragama islam. Umno tak ada di sarawak. Orang melayu beragama islam di semenanjng umumnya dan dalam parti umno khasnya, saya ingin bertanya, kalau BN komponen sarawak dan sabah tak sokong BN UMNO, boleh menang ke BN pada pru14? Kalau BN kalah, adakah melayu islam di sabah dan sarawak dan semenanjung salah? Kadang2 saya fikir orang melayu islam semenanjung penyebabnya......berpecah belah....dalam umno, pkr, pas, dap. Tapi uyang meyakinkan saya sekarang adalah jika BN kalah, najib bertanggungjawab sebab taj mendengar nasihat dan luahan akar umbi umno dan melayu keseluruhanya. Tak nak dengar nasihat mahathir. ISA DI BUANG, AKTA HASUTAN DIBUANG......KELAK BN DIBUANG....ADAKAH ITU YANG NAJIB MAHU????????? Bagi saya, menteri2 dan penasihat2 najib juga banyak membuat kesilapan daln menasihat dan melakukan dosa kepada orang2 melayu islam di malaysia.....wallahualam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 6:52 AM

Pm ini yg salah satu pm @#!? Selain tk abdul rahman...personal opinion.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 6:54 AM

Betul. Skali ni bkn d kgbr sj akan berlaku seluruh msia.

....................
Reply To This Comment ...................
September 6, 2014 at 7:56 AM

Majoriti UMNO Bahagian seluruh negara mahukan AKTA HASUTAN dikekalkan dan ISA dikembalikan... PM nak dengar ke?

http://miazarraannur.blogspot.com/2014/09/majoriti-umno-bahagian-seluruh-negara.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 8:02 AM

@Anonymous

tapi macam macam boleh berlaku dalam masa itu. agama, bangsa dan negara boleh jadi musnah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 8:04 AM

@Anonymous

ader ker dia berbangga dengan gelaran tuh? orang orang yang dah sokong dia tuh nak digelarkan aper?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 8:06 AM

@Anonymous

undilah Melayu yang benar benar memperjuangkan bangsa Melayu. pada aku UMNO tak kena mengena, tapi pemimpin UMNOlah yang merosakkan nama baik UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 8:09 AM

@Anonymous

masaalahnya pemimpin tuh sendiri perasan yang dia tuh ISLAM. kononya perjuangan mereka berlandaskan ISLAM. sedangkan perilaku mereka tidak langsung menggambarkan keperibadian MELAYU ISLAM.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 8:17 AM

@NajibSesumpah

dia tak ubah saperti anuar dalam pkr. kalau dia dalam pkr atau anuar dalam umno, itulah juga yang akan dilakukan. perjuangan semata mata untuk kepentingan diri dan mencari populariti. saperti anuar, katakanlah apa saja dan berilah gelaran macamana pun, dia tetap dengan sikapnya yang angkuh. belum lagi kedengaran sesiapa menteri yang berani menegur dengan keras pada najib, sebabnya mereka juga sedang mendapatkan apa yang mereka tidak ada dan menambah apa yang mereka ada memikirkan PRU akan datang mereka akan kecundang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 8:19 AM

Persoalan......patutkah umno korbankan najib demi menyelamat umno keseluruhan, melayu dan islam....dan malaysia. Wake up timbalan presiden MY. Apa guna sokong najib yang menjatuhkan umno dan bn? Jatuhkan najib dalam umno untuk selamatkan umno dan bn. The message by mahathir is crystal clear.......got it?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 8:21 AM

@Anonymous

mungkin juga tergugat yang dimaksudkan atau dimengertikan ialah berlakunya rusuhan besar, pembunuhan dan insiden yang tidak terkawal. kalau benarlah dia tuh pemimpin yang sensitif, dah tentu dia faham perasaan orang orang Melayu sudah pun tergugat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 8:22 AM

@SolitaireHunter

dalam politi segalanya berkemungkinan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 8:28 AM

@bluk

berikan komen yang jelas dan terang maksudnya supaya sama sama kita dapat berkongsi pendapat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 8:30 AM

@Anonymous

itu kata kita. ada kah najib berfikiran begitu? dia dah tau ganjaran yang akan diperolehi dari pemansuhan itu. sekurang kurangnya dia pikir dia akan jadi popular dan akan diingati sebagai bahan sejarah kelak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 8:32 AM

@tobeng

najib patutnya bawak bini anuar dalam UMNO. bukan saja kaki kipas, dia betul betul bawak kipas, lagi baik dan tak payah berselindung lagi pulak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 8:37 AM

UNDI PROTES.

atau toksah pegi undi. jimat masa, tenaga dan minyak kereta.hihi

....................
Reply To This Comment ...................
September 6, 2014 at 8:43 AM

Jadi lusuh Melayu. Eurocindiamalasi. Bangsa Malaysia politik baru.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 9:04 AM

Shahidan, a minister in the Prime Minister’s Department, claimed 161 out of a total 191 divisions nationwide had voiced a desire to keep the pre-independence law in a recent survey undertaken by central Umno. - See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/shahidan-umno-majority-wants-sedition-act-to-stay-isa-back#sthash.awGmdJBg.dpuf

DAN APA KATA DIADAKAN SURVEY UTK UNDI TIDAK PERCAYA TERHADAP PRESIDEN SEMASA PAU OKTOBER NANTI...

....................
Reply To This Comment ...................
September 6, 2014 at 10:54 AM

aku setuju apa yang kau kata! menyesal betul pangkah dia hari tu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 11:15 AM

Untuk mengajar si lembik Mat Durian ni melalui PRK Pengkalan Kubor kita kuburkan UMNO dan jangan bagi satu undi pun kat UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
September 6, 2014 at 12:09 PM

@AnonymousAkta hasutan akan memansoh kan dia (Najib) sama-sama kita lihat.

....................
Reply To This Comment ...................
Malaysian Cybertrooper
September 6, 2014 at 12:28 PM

Tapi dalam 3 tahun tu berapa banyak kerosakan yang boleh dia lakukan?
Kalau ikut hati saya, sehari pun saya tak kan bagi pada pembelot melayu ni memerintah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 1:52 PM

Pilih muhyiddin sbg pm ganti najib. Tak payah tunggu konvensyen

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 2:39 PM

Jom gelarkan najib bapa vernakular dan bapa pemansuhan akta yeaaa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 2:52 PM

percayalah. dia dan penasihat2nya akan dicop sbg perosak bangsa melayu di negara ini oleh cucu cicit di kemudian hari.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 4:22 PM

@Zizan Tin (Teen Zizan)

Ada kah kamu orang Pekan? Jikalau kamu orang Pekan, mulakanlah kempen di Pekan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 4:24 PM

@Anonymous

yang kita marah nih ada najib. jangan pulak nak dihukum UMNO. kalau najib berundur atau diundurkan, Insya Allah aku rasa UMNO akan kembali gah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 4:25 PM

@Anonymous

tak kiralah siapa pun naik asalkan najib GO!!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 5:13 PM

TPM lagi tegas dari PM.

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
September 6, 2014 at 7:16 PM

Salam Bro Din,

Agak-agak Najib boleh bersikap terbuka kepada ahli-ahli UMNO tak sepertimana yang berlaku dalam PAS (merujuk kepada video siri penjelasan TGHH yang tersebar kini). Kalau ikutkan, Najib dia dengar keluh kesah serta rintihan rakyat. Komen dari bro Din sangat-sangat saya nantikan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2014 at 11:34 PM

PAS tolong keluar dari PR, so that kami ada pilihan lain. Untuk pengundi Pengkalan Kubor, kuburkan UMNO kat situ untuk bagi isyarat kat Najib bodoh ni.

....................
Reply To This Comment ...................
September 14, 2014 at 9:17 PM

Benar kata kitak. Mah sa nyawa nangga keadaan UMNO kinek tok. Macam retak nunggu belah jak. Kita di SWK "dalam dilemma" di gasak sidak semenanjung tok. Kadang-kadang rasa nak 'sut jak dayi sdknya, sak beralih serakaknya'.

Post a Comment