........... Lagi TAHNIAH KJ dan Pemuda Umno ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Lagi TAHNIAH KJ dan Pemuda Umno !

Thursday, September 4, 201414comments

Oooops, silap gambar

Ingat tadi nak tulis mengenai perkembangan sesi penerangan GST dikalangan rakyat. Dah bulan September ni.... 7 bulan lagi GST nak dilaksanakan. 

Anda dah tahu tentang GST ?

Dalam mencari2 info terkini mengenai GST, terjumpalah dua artikel ni -

Umno youth to assist in GST explanation - ( RakyatPost 17/5/2014 )

“We have come up with a proposal to the Cabinet for the GST to be simplified and explained effectively,”

“You really have to engage the public,”

Itu bulan Mei...... sekali lagi KJ peringatkan rakyat Malaysia pada bulan Jun -

Pemuda UMNO Sedia Bantu Kerajaan Jelaskan GST Kepada Golongan Muda – Khairy ( Umno online  24/6/2014 )

“Jadi kita telah menawarkan kepada kementerian untuk Pemuda UMNO turut serta membantu dalam sesi-sesi penerangan.

“Kita akan buat sesi penerangan khas di setiap kawasan Parlimen khusus untuk generasi muda supaya tahap penerimaan terhadap GST itu dapat ditingkatkan lagi. Insy-Allah sesi berkenaan akan bermula selepas Ramadan,” katanya.


Hmmmm ... rasa bersalah pula membiarkan komen2 menyindir KJ masa upacara mandi airbatu baru ni ( saya puji ! pengomen yang menyindir .... )

Mungkin KJ nak release tension kot .... serabut dengan maklumat GST yang sarat dalam kepala. Tu yang kena siram ngan airbatu, sejuk sikit ...

Apapun, tahniah KJ dan Pemuda Umno yang saya percaya , KETIKA INI sedang sibuk menjelajah setiap kawasan Parlimen dalam misi memberi penerangan kepada generasi muda mengenai GST !


Jadi kalau sesiapa yang tak tahu mengenai GST, cari Pemuda Umno yang terdekat.


PS - Errr .... yang dikatakan Ramadan tu, Ramadan tahun ni kan ?

Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 9:04 PM

"tahniah KJ dan Pemuda Umno yang saya percaya , KETIKA INI sedang sibuk menjelajah setiap kawasan Parlimen dalam misi memberi penerangan kepada generasi muda mengenai GST !" - ayat ni mmg makan dalam dn menusuk-nusuk jiwa dan raga...kalo pemuda umno ni mmg jenis xde perasaan..tak tahu lah nk cakap apa dh... Tp rsnyer sebagai manusia, aku yg bukan ahli pemuda umno pn rs sgt2 tersentuh dgn sindiran tajam sebegini..apa lg kalo aku mmg ahli tegar pemuda umno! Wei..bos mu kene tibai der..apa ahli2 pemuda buat?? Ke korang pn ikut suka bila ada bola tanggung cmni??

Kalo KJ terlupa pasal tugas ni,takkan timbalan pn ikut sama lupa jgk? Abes tu exco2 pemuda yg lain buat apa? Bz berselfie dn pegi melancong ker?? Dh tu sapa yg buat keja dlm pemuda ni sbnrnya??
Najib tak nk turun padang ker jenguk dn tengok mcmana ank buah buat kerja dn bertanya kaba mereka??

....................
Reply To This Comment ...................
September 4, 2014 at 9:10 PM

@AnonymousSindiran ? Mana ada ! Pujian tuh ....

Lainlah kalau cakap tak serupa bikin .... baru terasa sebagai sindiran :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 9:27 PM

Ahakz... sakit perut aku ketawa sensorang bc artikel mu ni din..dalam gelak mu kenakan kj naaa..
Bijok ah mu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 9:56 PM

Bila pandang KJ dan Nazri , terpandang pandang ANWARINAS dalam PAS.
Sungguh mengerikan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 9:59 PM

Entahlah, cakap berkobar2...retorik Sana sini, apa kao orang nak cakap.....bisiness...saham...masyok...sudah lah ....meluat dan menyampah....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 10:55 PM

Xbaik la tuduh kj n pemuda mcm tu..mungkin dorg sndiri xfhm gst tu ape or maybe dorg sibuk meting hal pencalonan bakal mb pd sultan selangor..so please la bsangka baik sesama saudaramu ;)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 11:34 PM

Kita dah ada media elektronik...dah ada wakil rakyat di setiap tempat...aktiviti penerangan GST ni saya rasa sumbangan kecil sahaja jika Pemuda UMNO mahu buat...tak perlu la nak dijadikan sesuatu yg gempak dan sebagainya. Yg paling asas ialah PEMUDA UMNO nie semakin tak kemana di bawah KJ berbanding ketua2 yg lepas. Agaknya ini lah idea yg paling bernas setelah sekian lama menjawat jawatan Ketua Pemuda...hehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2014 at 12:50 AM

Dah banyak rasanya sessi penerangan yg telah dilakukan.mungkin kita yg x tahu. X perlu sibuk berkenaan gst. Tumpu kepada perjuangan asal demi agama dan bangsa.tq

....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2014 at 1:11 AM

@teratai jinggakalau saudara fahamlah, artikel ini bukan mengenai gst !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2014 at 1:21 AM

Betul tu,bersangka baik sesama saudaramu.. Ramadhan 1435 rsnya,.takkan la 1439 tak mungkin

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2014 at 8:21 AM

KJ is the best and he the BEST to REPLACE NAJIB and move MALAYSIA forward. YES NO DOUBT KJ IS THE BEST > THE MAN with the MAGIC touch and the MAN with VISION and THE MAN that watch TELEVISION to GET to HIS VISION. YA .. Pher that KJ.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2014 at 2:53 PM

Salam,
Nak cari pondan umno kat mana yer? Kat cafe hotel, stabak, dome, kat mana yer? Sebab mereka sibuk berlifestyle gaya gst. Mungkin kena tunggu kat balai polis, tunggu mereka buat laporan polis orang hina raja, agama, dan bangsa. Tp tak mungkin mereka buat aduan tu. Tlg cari pondan umno, nak tau hal gst

....................
Reply To This Comment ...................
September 5, 2014 at 4:03 PM

@AnonymousKat Old Town tak cari ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2014 at 4:58 PM

@Anonymous

DT, kalau tak kena tempat apa yg saya copy & paste dari blog AoHL ni maaf yer.

Saya suka makna yg mendalam kat hujung tu:

Tidak terlambat untuk Husin ucapan ucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan. Hari Malaysia adalah pada 16 September.

Slogan dan lagu untuk sambutan Hari Ulangtahun Kemerdekaan tahun ini memang best.

Bukan lagi, lagu patriotik berentak march tapi lagu cinta balada.

Satu pendekatan berlainan yang mahu menaikkan semangat cinta pada negara di kalangan generasi muda Gen Y.

Apa pula slogan untuk tahun-tahun hadapan? Mungkinkah ....

2014: Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta

2015: Yang Murni, Abadi, Sejati

2016: Di Sini Tersemai Cita-Cita

2017: Bercambah Menjadi Warisan

2018 (PRU14): Andai Ku Terbuang Tak Diterima

Untuk tahun-tahun seterusnya.

Wow! Takut kalau2, akan ikut macam R.A.H.M.A.N.

Post a Comment