........... Kepada Saifuddin Yang Anti Akta Hasutan - Negara Dah Aman, Apakah Kita Tidak Perlu Lagi Angkatan Tentera ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kepada Saifuddin Yang Anti Akta Hasutan - Negara Dah Aman, Apakah Kita Tidak Perlu Lagi Angkatan Tentera ?

Wednesday, September 10, 201421comments

Saya tertarik untuk ulas kenyataan Saifuddin dalam isu Akta Hasutan ini kerana saya percaya dan telah terbukti beberapa kali bahawa apa yang dikatakan oleh Saifuddin biasanya adalah juga merupakan pendirian Najib. Ingat sebelum Najib mengesahkan akan memansuh Akta Hasutan baru2 ini, Saifuddin telah terlebih dahulu menyatakan sokongan kepada usaha pihak Majlis Peguam dan Ambiga ke arah yang sama.

Selepas Najib mengulangi niatnya mahu memansuhkan Akta Hasutan, banyak pihak yang membantah. Ini menyebabkan Najib terpaksa keluarkan satu lagi kenyataan yang bersifat mahu memujuk  mereka ini ....  Justeru itu, Najib berkata apa jua keputusan bakal diambil berkaitan Akta Hasutan dan Akta Keharmonian Nasional tidak akan menyebabkan orang Melayu atau bukan Melayu rasa lebih bimbang, kurang yakin serta tergugat bla bla bla...

Tapi waktu sama Saifuddin masih juga berkempen mahu menghapuskan Akta Hasutan .... yang terbaru menjadikan contoh sebuah video MMOTV : Are Malaysians Racist sebagai bukti bahawa akta itu sudah tidak lagi relevan .... kerana rakyat Malaysia didapati tidak rasis.


Di bawah adalah video yang dimaksudkan -




KLiK untuk ke Youtube.

Secara ringkasnya apa yang dipaparkan adalah beberapa pelakon yang kononnya dirakam tanpa pengetahuan mereka, telah disoaljawab dan diminta mengulangi beberapa ayat ... mulanya mereka tidak punya masalah menyebut ayat2 'selamat' tapi bila diminta ulang ayat2 bersifat perkauman, mereka menunjukkan protes. 

Dan mereka tetap tidak mahu sebut ayat2 rasis itu walaupun ditawarkan bayaran.

Mesej yang cuba disampaikan - Rakyat Malaysia tidak punya sifat rasis.

Sementara Saifuddin pula menjadikan mesej itu sebagai bukti bahawa kita tidak perlukan Akta Hasutan.


Komen saya -

Menggunakan logik yang sama dipakai oleh Saifuddin, saya juga boleh berkata yang video itu membuktikan rakyat Malaysia tidak perlu berasa takut dengan wujudnya Akta Hasutan !

Akta Hasutan ditakuti oleh mereka yang mempunyai niat mahu menghasut, jadi kepada majoriti rakyat Malaysia yang tidak bersifat rasis, yang hormat kepada institusi Raja2 Melayu, tidak ada apa yang perlu dirisaukan.

Akta Hasutan akan memastikan sesiapa saja yang cuba menganggu-gugat perpaduan dan toleransi antara rakyat, akan dikenakan tindakan. Akta itu menjaga dan memastikan keharmonian yang sedia terjalin akan berterusan !

Saya percaya pengarah video itu mengambil sampel pelakon secara rambang ....... cuba bayangkan kalau pengarah itu menjadikan cina2 kiasu sebagai pelakon dan diminta ulangi ayat2 rasis yang sememangnya menjadi makanan rutin mereka ....

Cuba ambil Lim Kit Siang jadi pelakon dan minta dia ulangi ayat - Melayu Babi, Melayu Balik Kampung, Melayu Pukimak ..... atau cikgu Poh Kim Thye, atau Chow Jack ..... entah2 bukan saja diulang apa yang diminta ulang, mereka siap tambah lagi berkoyan2 kata2 makian !

Bagaimana pula dengan mereka yang semakin biadap terhadap institusi Raja2 ?

Point saya - 99% rakyat Malaysia tidak perlu risau dengan kehadiran Akta Hasutan. Rakyat Malaysia yang menentang sikap perkauman tidak perlu risau dengan Akta Hasutan.

Hanya mereka yang punya niat mahu menghasut saja yang perlu risau dengan Akta Hasutan.

Bandingkan dengan analogi ini - Tatkala negara berdepan dengan ancaman komunis, kita memerlukan khidmat Angkatan Tentera Malaysia  ... apakah setelah komunis berjaya diusir, negara dah aman maka kita kata negara tidak perlu lagi pasukan tentera?

PS - Satu lagi yang saya risau adalah komen Saifuddin dalam twitter yang mempertahankan deraf Akta Keharmonian yang diserahkan oleh MKPN .... apakah beliau menyatakan pendirian Najib juga ?

Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 10, 2014 at 11:29 AM

SOALAN KPD SAIFUDDIN ADAKAH NEGARA SUDAH MERDEKA 57 TAHUN TETAPI NEGARA TIDAK DIJAJAH.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 10, 2014 at 11:53 AM

ds najib + pudin + kris mudin = ghani patail. ds najib sekarang dalam keadaan bertahan bila diasak bertubi tubi dari orang melayu dan ahli umno sendiri..bila orang melayu kembali diam, dia akan kembali ke asalnya.
sampai bila orang melayu dan ahli umno perlu melayan sikap playsafe pemimpin seperti ini?? sokong najib bawa rebah pada melayu di negara ini..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 10, 2014 at 12:47 PM

Oh ya...dunia ni seperti skrip drama...

Saifuddin, based on your logic I would recommend maybe u might want to kiss your own ass (if you can)....

.. PM Najib, tahniah 1Malaysia...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 10, 2014 at 1:01 PM

Orang yang terpelajar,macam sipudin semestinya mempunyai pemikiran,di tahap yang tinggi.Setiap tindakan dan keputusan beliau semestinya berpandu drpd pelbagai sumber ilmu yg tepat.Setiap aturcara beliau selama nie,mendapat tentangan hebat hampir 90%(baki geng2 PR ler) dan menguntungkan parti pembangkang.Andaikata misi beliau utk memansuhkan akta hasutan atas matlamat yg lain.Ia adalah satu perkara yang lemah dan memalukan.

....................
Reply To This Comment ...................
AkuTahu
September 10, 2014 at 1:10 PM

Benci aku lihat Pudin Sesumpah ini. Sama macam boss dia Najib.
Mereka semua fikir songsang. Bukan semakin kuat membela hak peribumi tapi untuk jahanamkan masa depan. Kenapa bersungguh Pudin Sesumpah ini bercakap soal ini?

Apakah beliau tidak rasa begitu banyak masalah sejak wujud kebebasan siber ini, SKMM dan AG hanya lebih menjadi talibarut penjenayah siber dan penghasut. Kemudian Akta yang ada mahu dilonggarkan lagi supaya lebih senang berlaku hasutan?

Pudin dan Najib sesumpah kembar ini secara perlahan mahu ubah minda rakyat supaya menjadi liberal.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 10, 2014 at 1:18 PM

Menghasut untuk memansuhkan akta hasutan telah melanggar dan menyalahi akta tersebut.

....................
Reply To This Comment ...................
Ahmad
September 10, 2014 at 1:31 PM

Najib, Pudin dan AG Pataik sama shj gerakan mereka.
Gerakan mereka ialah membiarkan hasutan demi hasutan supaya mengubah org Melayu dan Islam supaya menerima ideologi liberalism.
Hasutan terhadap menangkap org yg pro-Melayu dan pro-Islam.
manakala melindungi pro-liberal, pro-pluralisme dan pro angkatan Ketum.

Najib tidak menggambarkan beliau seperti pemimpin UMNO. Untuk apa jd PM tp perlaksanaan oleh Menteri dan Agensi dibawahkan penuh dengan muslihat dan lembik pada satu2 isu besar!

Beliau seperti sesumpah yang melaksanakan Agenda Pakatan Haram dan perosak melalui org2nya sepeti AG Pataik dan kumpulan2 liberal punasehat di Putrajaya.

Kita amat hairan sekali kenapa hasutan berat oleh bangsa Cina kafir dan kumpulan pro pembangkang amat lembab dan sukar didakwa. Bila dihapuskan Akta Hasutan maka akan jd seperti ISA, diganti dengan SOSMA hanya retorik Najib dan proksi2 mereka shj untuk menipu rakyat. Jenayah semakin tak terkawal sehingga PDRM sendiri mahukan ISA diwujud kembali.

Najib amat meragukan. Pudin sebagai pelaksana agenda ragu Najib. Sampai bila semua ini akan dibiarkn?

Rasanya Najib yang perlu disiasat oleh pihak SB, dan juga kalangan pemimpin UMNO yang tahu latar belakang beliau, krn semakin pelik dan ganjil tindak tanduk Najib ini dizahirkan melalui orang2nya dalam kerajaan.

Peguan Negara merupakan tonggak penting dlm melaksanakan dan menguatkuasakan pendakwaan jenayah tapi kenapa Najib seolah2 tidak tahu apa dan khayal dengan hal2 remeh lain?

Najib wajib disiasat bersama dengan AG Ghani Pataik ini yg seperti SESUMPAH!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 10, 2014 at 2:49 PM

pemimpin negara sedang di tarik telur, jadi mereka mengikut arahan pengarah...

....................
Reply To This Comment ...................
September 10, 2014 at 3:30 PM

Bila kita baca pemikiran nya, memang songsang sekali. Maaf kata, mungkin kaum kerabat beliau pun tidak boleh menerima arus sebegini.

Jika dalam Akta Hasutan ini umpama kerja mentor-mentee, sesungguh nya kita MESTI MENCARI mentor yang baru. Melupus Akta in umpama melupuskan kita semua dalam lubang taik. Di waktu ini juga kita sudah melihat jelas kedudukan AG dan KPN dalam menguatkuasakan Akta Hasutan ini dalam tindakan yang sudah di ambil. Pilih memilih apabila terlibat secara langsung dengan pembangkang.

Sebelum ini beratus lapuran polis, masih tidak di terjemahkan dalam tindakan seperti beberapa tindakan kes terbaru. Semoga KPN tegas melakukan keadilan, termasuk di kalangan kakitangan kerajaan yang suka menyonsang !

Jika Saifudin memegang salah satu jawatan, contoh, KPN atau AG, apa kemungkinan tindakan beliau terhadap penghina Islam, Bangsa Melayu, Institusi Raja Berperlembagaan, PPS LGE dan seumpama nya ? Pihak berunifom kerajaan juga tempat berlindung beliau... DT tanya persoalan ini, mungkin Saifudin tidak perlu lagi penguatkuasaan...

Skrip bodoh yang mereka cipta dalam rekacipta video tersebut, umpama skrip video adun yang itu, dengan niat memperbodohkan semua orang, bukan berpijak di bumi nyata !

Rasisme dalam amalan Cauvinisme tidak pernah padam ! Ada kah Melayu sahaja yang di belasah rasis oleh orang kuat Najib ini ? Tafsir yang terpesong jauh kerana Melayu dan Ajaran Islam, menjadikan bangsa lain boleh menumpang hidup dengan selesa....

Melayu mesti di korbankan lagi ? Buat lah Raya Haji nanti...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 10, 2014 at 4:09 PM

bro din ape kata kita betul2 buat vid rambang buat bende yg sama dan tawar bayaran.
especially cauvinis tgk ape reaksi mereka. in fact kita gunakan kaedah ni utk tgk siapa yg sebenarnya racist.

vid yg gunakan kaedah yg sama tanpa lakonan. kita semua tau ape result yg kita akan dpt.

tayangkan vid version kita pula.

itulah cara paling mudah nk hancurkan vid sampah mcm ni.

respons saya begini kerana kita tau siapa yg racist, siapa yg mendemand mcm2, siapa yg x menghormati siapa, siapa yg mempersoalkan perlembagaan. alih2 kita yg mempertahankan hak kita racist pulak?

selama ni kita semua hidup aman damai, tp kenapa semua berubah, sejak bila dan kenapa?

lebih tepat bukanlah malaysian itu rasict. hanya satu puak saja yg racist. tp pada pandangan mereka yg liberal, kita yg mempertahankan hak kita juga dicop racist.

tidak ada isu malaysian racist. hanya satu kaum saja yg racist.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 10, 2014 at 4:41 PM

Jangan ingat dlm PAS je ada AnwarInAss.
Dlm UMNO, AnwarInAss dah lama berakar. Lagi teruk dari PAS.

....................
Reply To This Comment ...................
Madah berhelah
September 10, 2014 at 4:46 PM

Macamnila snang ckp. Vidio tu aku tak pcaya pun. Nampak sngt tipu. Kalau betul pun, yg ckp melayu bodoh india bebau tu dia tak releasekan vidionye. Silap2 nisbah yg ckp banding tak ckp 27:1. Tapi itu bukan isunye. Aku cuma nak ckp mcmni, aku sebagai orang melayu sedar yg tanah melayu ni selama lamanye takkan ada melayu saje dah. Zaman ni dah habis. Untuk maju kedepan, semua kena sama rata. Nak taknak ini hakikat. TAPI, apa aku nak ckp, mcmana nak sama rata kalau sekolah jenis kebangsaan tak hapus, ekonomi kena pegang mcm cartel (hardware, mesin berat, tractor), ckp bahasa malaysia pun tak reti, sampai bila2 pun orang melayu takan nak bg sama rata, temasuk lah aku. Jadi mcmana? Apakata dah masuk 3 generasi duduk kat tanah melayu ni, belajar la cakap bahasa malaysia. Ini ckp bahasa pun sangkot pastu nak hak sama rata? Aabendanye, sori la din tesasul skit

....................
Reply To This Comment ...................
ZamanBaru
September 10, 2014 at 5:10 PM

@Madah berhelah

Salam,

Aku suka ayat tuan Madah ni :

>>> Untuk maju kedepan, semua kena sama rata. Nak taknak ini hakikat. TAPI, apa aku nak ckp, mcmana nak sama rata kalau sekolah jenis kebangsaan tak hapus, ekonomi kena pegang mcm cartel (hardware, mesin berat, tractor), ckp bahasa malaysia pun tak reti, sampai bila2 pun orang melayu takan nak bg sama rata, >>>

Xde sekor pun pemimpin Kerajaan mahu cakap simple dan basic mcm ni

Ini sgt BASIC.. Cinapiggy mereka melaung2 nk sama rata, hak Melayu mau dirata2kan.
Tapi apa yg mereka ada lebih mereka takmau ratakan.

Sekarang mereka jelas tak mahu bercakap Melayu. Bangsa sombong ni, pijak di bumi Melayu tp nk ubah negara ni jd Singapore dan China. mereka bangsa yg tak malu dan mahu rampas apa yg kita ada.

Kartel2 perniagaan mereka jgn disentuh, tp apa yg Melayu ada sikit spt Tan Sri Syed Mokhtar, mereka sabotaj dah mahu rampas.

Apa ini?

Pudin Biawak atas tu paham tak senario sekarang?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 10, 2014 at 7:16 PM

Ini soalan kpd saifudin atau kpd dt?... ha ha ha... macai pakatan nk main aci lut (a.k.a aci kaum nabi lut)...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 10, 2014 at 8:33 PM

Ada ah jib gong al-blur kisah ...
Yang dia kisahkan cum ... hapuskan akta hasutan ... itulah usahanya kini ... mungkin dia akan tangguhkan buat sementara ... kerana ada suara desakan agar akta hasutan dikekalkan ... Tapi aku yakin selepas pru 14 nanti dia akan hapuskan akta hasutan ..
Tengoklah bagaimana dia hapuskan akta isa, ordinan darurat, akta buang daerah kepada penganjur judi dan pelacuran ... iaitu tidak berapa lama selepas menang pru 13 ... bukan main seronok dan gembira dia apabila dapat hapuskan akta itu sehinggalah jenayah kekerasan meningkat ... atau dikatakan tangannya penuh berlumuran dengan darah akibat peningkatan jenayah kekerasan dan kes bunuh kerana penjenayah berbahaya berjaya dia bebaskan ... dia merasa tangannya belum betul2 bermandi darah rakyat .. dia berhasrat untuk menghapuskan akta hasutan ... walaupun dia kelihatannya lembik tetapi dia amat komited dengan cita2nya ...dia pasti akan hapuskan akta hasutan.

Pada pendapat aku samada bn atau pakatan rakyat yang menang dalam pru 14 nanti ... akta hasutan pasti dihapuskan ...

Kita hanya ada satu pilihan jika mahu akta hasutan kekal ... iaitu singkirkan ah jib gong al,-blur dan menangkan bn ...

Bagi aku sekiranya ah jib gong al-blur masih lagi presiden umno .. tiada bezanya aku undi pakatan rakyat atau barisan nasional ... baik aku undi pakatan rakyat ..n kerana aku dapati semua tuntutan pakatan rakyat dipenuhi oleh ah jib gong al-blur sepenuhnya ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 10, 2014 at 8:34 PM

Hello, this weekend is nice designed for me, because this point in time i am
reading this impressive informative paragraph here at my house.


my weblog: rapid weight loss on low carb diet ()

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 7:31 AM

Ini semua yg ckp begini termasuk PM kita sbb tak kena dlm keluarga sendiri. pergi mana2 pon ada bodyguard dlm office pon ada pekerja d byr gaji utk jadi ""loyar"". Mmg tidak fikir utk rakyat setakat dok ulang lidah bergulung berjanji yg tidak dapat d penohi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 12:21 PM

Scenario PRU14,
Tindakan melayu: meluat giler dengan BN dan PKR and PAS kerana xmemperjuangkan melayu, so xp keluar mengundi.

Tindakan bukan melayu: p undi kaum depa ramai2.

Keputusan: bukan melayu menang walaupun peratusan keluar mengundi jatuh mendadak.
Malaysia leh jadi singapura dah n melayu? lagi tersepit.silap2 merempat.

so as for this time being what can we do?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2014 at 2:56 PM

@Anonymous

Selagi kau berfikir macam tu, selagi tu lah Najib tau dia boleh buat apa dia suka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2014 at 11:07 AM

Inilah realiti melayu yang ber pm kan najib.... kalaulah pas jadi keluar pr... pas bakal ganti umno?
Aku sama sekali tak ada selera dgn umno dibawah najib nih...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2014 at 8:49 PM

aii rasa macam nak mencarut je ... :3

Post a Comment