........... Kempen Mansuh Akta Hasutan - Saifuddin Sokong. Apa Pendirian Umno Sebenarnya ? ? ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kempen Mansuh Akta Hasutan - Saifuddin Sokong. Apa Pendirian Umno Sebenarnya ? ? ?

Wednesday, September 3, 201421comments


Saifuddin Abdullah, wakil Najib dan Umno dalam MKPN dan dilantik sebagai CEO GMM Global Movement of Moderates, telah menyatakan pendirian menyokong pemansuhan Akta Hasutan.

Kita duk pung pang pung pang mempertahankan Akta Hasutan, tapi wakil Najib bersekongkol dengan Majlis Peguam dan Ambiga pula berkempen untuk hapuskan Akta Hasutan.

Adakah itu juga pendirian Najib dan Umno ?

Tolonglah jangan cakap pusing2 ..... mohon Najib tampil jelaskan pendirian Umno !

KLiK
.Baca juga - Celahgelegar.

KEMASKINI 5.30PM - Ni yang terbaru ...... Pkr akan jelajah seluruh negara tuntut Akta Hasutan dihapuskan ..... Najib dan UMNO kata apa ?

TMI
 

Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2014 at 12:27 PM

mansuhkan semua sekali ...
akta hasutan, akta dadah berbahaya, akta senjataapi, akta cukai, akta pendidikan, apa lagi ... tolong tambah

....................
Reply To This Comment ...................
September 3, 2014 at 12:50 PM

najib dan umno nak mampuslah tu tandanya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2014 at 12:54 PM

Kesian Melayu,ada di kalangan Melayu yg berkempen sakan utk sesetengah akta yg di anggap mengongokong di hapuskan,ada pula Melayu lain yg bermati-matian mengekalkan akatan berkaitan.Begitulah juga cacarmarba pendirian dikalangan pemimpin politik mereka,kerja 'menghasut' sekarang pun banyak juga di lakukan oleh Melayu sendri.

Disudut yg lain pula,kedudukan negara Malaysia meningkat 4 mata utk menduduki senarai 20 negara yg paling kompetitif utk menjalankan perniagaan.Apa pula sambutan Melayu berkaitan dgn perkara ini?.Tentu sepi,kerana mereka tidak berminat dan mereka tidak banyak terlibat dalam bidang ini.Mereka cukup kompetitif dalam bidang poltik alam siber bagi menggantikan kedai kopi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2014 at 1:18 PM

Nak jawapan? tunggu bulan depan... tunggu sejuk, tunggu semua orang lupa baru dia jawab... itulah caranya nak elakan backfire. Masa ni dia tengah sembunyi dibelakang penasihat dan menteri baghalnya (pudin) idea dia tapi pudin yang kena tulis... wokehh!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2014 at 1:20 PM

najib adalah pemula kpd kehancuran tamadun islam.tamadun melayu dan sistem beraja di msia...40 tahun jd ahli dan penyokong umno dan di saat usia tua ni...dpt hadiah begini dari presiden umno...apala nasib anak cucu aku nanti...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2014 at 2:18 PM

lepas ni kita guna undang undang rimba, yg kuat MENGAUM itu la yg terbaek..
takat x de lesen moto/kereta.. x yah tangkapla, yg membahayakan keselamatan negara pun kita cuma pakat tengok.
semua penguatkuasa undang undang kena dapat consent dari Pendakwaraya utk dakwa kes, kalau asyik kena buang kes, baik x payah kuatkuasakan apa apa.
sekeras mana pun AKTA, kalo x d kuatkuasakan,.. macam patung harimau je, wat pameran

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2014 at 3:29 PM

Tak kira macamana orang nak cakap atau pun nak ampu, aku tetap mengatakan dan berpendapat Najib bukanya dari spesis yang memperjuangkan agama dan bagsa. Najib adalah dari spesis yang berjuang untuk kepentingan diri, ingin menarik perhatian dan inginkan populariti. AKTA yang begitu teguh yang di ibaratkan sapeti benteng mempertahankan agama, bangsa dan negara telah dimusnahkan dan digantikan dengan penjenamaan baru yang lebih banyak memberikan keburukan dari kebaikan. Terlalu bersikap "mengambil hati" telah mendorongkan Najib bertindak beransur. Kesanya, lebih banyak lagi yang mereka desak untuk dihapuskan.

Aku berharap dalam masa terdekat, ada pula pehak yang yang mendesak Najib BERUNDUR sebelum agama, bangsa dan negara menjadi hancur.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2014 at 3:57 PM

@Anonymous

janganlah pulak marahkan nyamuk, kelambu dibakar beb. kena desak agar dikembalikan segala yang telah dimansuhkan itu untuk memberikan semula keharmonian hidup di Malaysia. kamu mintak dimansuhkan semua sekali lagilah dia suka. apa hal pulak dengan generasi akan datang anak anak bangsa kita?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2014 at 3:59 PM

@Aku Melayu Rasis

sama samalah kita cari jalan untuk selamatkan UMNO. pemimpin akan datang dan pergi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2014 at 4:29 PM

Baca artikel sebegini semakin aku ke arah menjadi lebih bodoh...

....................
Reply To This Comment ...................
September 3, 2014 at 5:10 PM

@Anonymoustidak ada maknanya Malaysia negara paling kaya dan paling maju di DUNIA sekalipun jika orang Melayu melopong je tengok .... milik siapa kekayaan itu ?

Hmmm .... saudara pun aktif berpolitik di alam siber ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2014 at 6:16 PM

Apa2 dasar yang dibuat oleh najib x pernah menguntungkan melayu Dan Islam....

APA yang dilakukan oleh beliau semata-mata demi menaikkan imej beliau di barat Dan dikalangan pihak pembangkang Dan beliau tidak mengetahui imej beliau telah hancur berderai disebabkan oleh rosmah

Semua yang menjadi benteng melayu Nak dihapuskan Dan Nak dikekalkan sampai kiamat ialah sekolah vernakular....hebat x sepupu hishammudin?

....................
Reply To This Comment ...................
September 3, 2014 at 6:41 PM

Salam tuan blog.
camna ni nk buat utk selamakat Malaysia dan UMNO ni.
Risau sgt sy dgn perkembangan2 terkini.
Rakyat yg lain mcm tak kisah je?

Kenapa Najib buat kita macam ni?
Plsss do something saya takut, saya risau dgn movement2 jahat ini. bagaimana dgn masa depan anak2 kita, Agama dan ketuanan mereka?

Ini lah satu2 tanah utk kita org Melayu Islam. mana ada lg tempat lain untuk kita berlindung.

Tolonglah lakukan sesuatu wahai tuan blog. Takkanlah setiap hari blogger Melayu hanya tulis blog dan ulang hal yang sama tapi tidak ada tindakan lain. Kami rakyat biasa tak tahu apa nk buat skrg ni!!

Takkan lah blogger2 pro Melayu tidak sepakat dan tidak ada power langsung utk bergerak secara berjemaah.. kesatuan pemikiran.. takkan lah tuan blog dan kawan2 tuan tidak ada hubungan langsung dgn org2 kuat dlm UMNO atau pihak2 atasan MT UMNO?

kenapa dibiarkan semua ini? Tak risau kah lihat Penang DAP recruite 9000 ahli samseng kongsi gelap berselindung nama PPS utk perangi kerajaan Melayu?

Pleass do something. Sabah dh mula di ungkit usik oleh musuh2 Islam. Cina DAP mengetui semua subversif ini. Kenapa Najib biarkan semua ini utk rakyat tanggung??

utk apa dia dipilih semasa PRU dan dibayar gaji besar dgn keistimewaan2 banyak bersama isterinya tp dia tidak membela keadaan majoriti rakyat yang GELISAH dan tidak terjamin ini??

semakin pelik tindak tanduk PM kita. Dia cukup pantas tweet dan respon pasal piala Dunia atau sukan, tapi buat tidak kisah soal2 berat dalam negara. Teguran Tun M mantan PM.

Pelik sgt bila dasar2 yg dibuatnya seperti 1Malaysia dgsbnya tak menguntungkan kita pun sebenarnya. Apa yg Najib mahu sebenarnya? Kenapa dia tidak tegas dan tidak kuatkuasakan undang2 utk memelihara keamaan dan institusi2 negara?

Kenapa dia biarkan penghinaan pada Islam, Melayu dan Raja jika benar dia ikhlas pd sumpah setianya dlm UMNO? kenapa dia biarkan Cina kafir bermaharajalela tanpa tindakan keras, dan biarkan sekolah perosak SRJKC beroperasi. Itulah punca kerosakan kaum.

YA ALLAH Selamatkan lah kami.
Turunkanlah Dato Seri Najib sebagai Perdana Menteri dan naikkanlah Perdana Menteri Melayu Islam yang tulen perjuangannya untuk kami membela Agama, Bangsa dan Tanah Airi tercinta ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2014 at 6:49 PM

Macamana tak melenting, fahaman parti keadilan ni, selepas pilihanraya sampai piihanraya akan datang, ada jerr agenda yang di canang,, parti pas ikut jer ,,,,,,, dok korner korner, masyarakat kena fikir sokmo, ahli politik yang buat masykat jadi mcm ni...... ,,,,, susahlah keadilan, lebih kurang sama dgn isil ,,,,, pas kata isil salah,,, keadilan ,,,,, duk suruh masykat naik darah jer,,,,, pas kata betul,,, pas kata islam kena sabar,, keadilan gaduh sokmor ,,,,, pas kata molek

....................
Reply To This Comment ...................
September 3, 2014 at 6:55 PM

@izham mohdRayuan saudara itu sesuai disampaikan pada blog top pro Umno ... mereka yang sepakat dalam kumpulan dan ramai yang dibiayai ... maknanya mereka yang ada akses kepada pemimpin2 tinggi Umno :))

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2014 at 7:06 PM

salam,
ah jib gor pun akan turut bersama ahli umno liberal menuntut akta ini dihapuskan. hanya ahli umno yang kemelayuan yang tinggi ajer nak akta ni. sebab tu, forum bincang raja , islam, melayu perlu diadakan selalu. sebab kita nak tunjuk tarak apa pun yang terjadi. ah jib gor dan umno dah tak larat dah nak memerintah. tu pasal sedang hancurkan umno. pkr, ahli tak ramai, tu yang kosong jer dewan masa ceramah dan konvesyen. tapi pengundi ramai woooooo. lebih ramai daripada ahli umno. kita lihat nanti keputusan prk terkini nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
September 3, 2014 at 7:16 PM

Apa yang mereka mahu ?

MANSUHKAN BANGSA MELAYU ! GANTI DENGAN BANGSA ASLI !

1. Bila mansuh Melayu, tiada lagi apa-apa berkenaan Melayu. Pemimpin- Pemimpin Melayu tidak WAJIB di hormati. Tun M itu mamak, bukan melayu! Apa yang beliau adakan, bukan untuk Malaysia. Najib itu kangkung ! Berbanding pemimpin2 pembangkang, tulus dan moden. Agama perkara bodoh untuk orang bodoh.

2. Agama Islam menyusahkan mereka. Biar agama lain mana berminat, di anuti kerana lebih membawa 'modernisation'. Tidak perlu lagi badan atau pertubuhan Islam kerana sentiasa bertindak 'barbarian'. Tiada apa halangan dan kekangan. Semua boleh demi hak asasi manusia. Hebat bukan ?

3. Undang-undang Malaysia zaman kolonial. Undang-undang syariah untuk melayu bodoh sahaja. Pasukan Polis langsung tiada guna. Pasukan seperti PPS, Unit Amal PAS paling relevan. Keanggotaan boleh mencapai ratusan ribu. Amat mudah berkebajikan, menjaga rakyat, mengekang jenayah dan apa sahaja berkaitan dengan anggota yang ramai. Mereka terlibat dalam semua bidang. Mudah bertindak ! Mereka juga sebahagian nya dan tidak perlu di risaukan.

4. Liberalisasi undang-undang amat mustahak. Sebab utama demi menjaga kumpulan yang kebal undang-undang yang mereka cipta. Apa sahaja dengan Umno yang di label paling zalim, mesti di hancurkan. Malaysia TIDAK boleh berjaya kerana UMNO. Malaysia mesti berhubung dengan zionis untuk menjadi negara maju ! Melayu mesti duduk di belakang dan tidak perlu di utamakan.

5. Malaysia BUKAN milik Melayu. Melayu itu pendatang. Kaum cina yang memajukan Malaysia. Tanah Melayu itu satu nama yang bangsa Cina ciptakan kerana asal usul melayu pun dari cina ! Sejarah Melayu semua tipu! Pembangkang semua pun tahu.

6. Perkara paling penting - Parti Dap, Pas pejuang tulin Kemerdekaan Malaysia. Umno hanya pertubuhan elit yang di bodohkan British, Jepun, Portugis dan Komunis. Umno hanya menipu dan perbodohkan melayu. Demokrasi Raja Berperlembagaan amalan Umno begitu jumud. Melayu tiada yang berjaya, berpendidikan tinggi dengan fikiran global ! Melayu itu satu bangsa yang keliru, di kelirukan Islam. Malaysia tidak maju sampai sekarang. Begitu malang ! Sebab itu liberalisasi, sekular, pluralisme,sosialis dan komunis amat penting. Arab terkebelakang kerana Islam ! Bodoh semacam.

7. Malaysia mesti di jadikan Republik. Republik terbaik untuk kroni dan nepotism. Hanya Presiden yang berkuasa. Mudah bukan ! Raja dan Sultan Melayu itu dongengan.

Jadi, perjuangkan yang benar. Melayu itu tidak lain yang bodoh belaka. Tiada kemajuan ! Tiada apa pengertian pun...

Camna DT - betul ke perjuangan ini ? Kebelakangan ini ramai melayu malu menjadi melayu kerana sudah mula menghancurkan bangsa nya sendiri..
Mereka ingin di kenali bangsa 'Eurocindia' - berbahasa Inggeris US.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 3, 2014 at 7:54 PM

@dinturtle

Bro DT,

Mungkin anda tidak menyedari bahawa blog anda sudah pun menjadi tumpuan orang orang Melayu saperti kami. Di blog tuanlah tempat yang dapat kami meluahkan rasa. Diblog blog lain juga dikunjungi tetapi saperti kata orang, tiada chemistry.

Kami berharap dan berdoa sangat agar anda diberikan kesehatan dan kewarasan serta semangat untuk meneruskan penulisan yang membawa mesej yang kami tanggung sekian lama.

....................
Reply To This Comment ...................
September 3, 2014 at 8:24 PM

@Anonymouschemistry je... physics dan bio takder hehehe

apapun TerimaKasih... berat dan terlalu tinggi harapan tuh ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 4, 2014 at 9:17 AM

@AnonymousTak dapat nak dibayangkan, siapakah yang berada disebalik nama ini... kenapa tiada seorangpun pak2 menteri yang berfikiran seperti DT ini?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 5, 2014 at 1:56 AM

Nak buat laporan polis pasal najib menganggu kententeraman awam..
Dh tak boleh bersangka baik dh ni.. Terbakor,terbakor!

Post a Comment