........... Kembalikan Roh Kontrek Sosial ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kembalikan Roh Kontrek Sosial !

Sunday, September 14, 201422comments

TMI

Kembalikan Tanah Melayu !

well .... actually .... she said - Please give us our Malaysia back. Samalah tu dengan Kembalikan Tanah Melayu ... kan ?

Hmmm .... bagus juga kan kalau kita boleh tukarkan balik nama Malaysia kepada Tanah Melayu ,...atau lagi cantik - MALAY . Rasis ? Tak kot ... sebab kita ada negara India, kita juga ada negara China ... apakah negara2 itu digelar rasis ?

Boring sebenarnya nak tulis balik benda2 ni ... tak habis2 isu HAK dipertikaikan. Bagi saya, rakyat negara ini sudah lupa apa itu Kontrek Sosial.

Jadi ada baiknya jika ngo2 Melayu dapat mengadakan forum2 mengenai Kontrek Sosial. Biar topik itu kembali hangat, secara tak langsung rakyat akan buka kembali buku sejarah untuk memperingati apa yang terkandung dalam perjanjian sosial itu.... dan kenapa ianya dipersetujui.

BUKAN untuk dikaji semula seperti saranan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin tapi untuk difahami dan dihayati kembali roh Kontrek Sosial. 

Baru negara akan aman kembali ....

Share this article :

+ comments + 22 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 14, 2014 at 6:56 PM

Saya setuju. Tp bila keluar dr zahid saya pn sinis dn kenyataan dia. Mcm biasalah bila nk dekat pau mula lah ucapan berapi dia

Saya harap kita semua x tertipu lagi gimik org.umno. kalau ikhlas bende ni dh lama dia timbulkan.

Dh tiada umno dlm hati org.melayu.

Melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 14, 2014 at 9:17 PM

zahid...sori nak percaya....cakap bermusim....puiii....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 14, 2014 at 9:38 PM

Itu la jugak yg sy fikirkan..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 14, 2014 at 10:13 PM

Boleh percaya ke?

Dengan ajib gila populariti sbg presiden amno?

Dengan kari gila populariti sbg ketua pemuda amno?

Mimpi je la..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 12:07 AM

Setuju bebenor dgn sume komen diatas.cukupla sekali kami di 'tipu' zahid ala2 ni.we have learnt our lessonla zahid oi.bosan dgn korang sume.

....................
Reply To This Comment ...................
tukang telek
September 15, 2014 at 1:29 AM

Kerana pemimpin, bukanlah UMNO untuk dihukum. UMNO itu ada segala kebaikan utk orang melayu. Jagalah ia, kerana ia adalah maruah bangsa melayu yg tak ternilai yg mempunyai Perlembagaan 153.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 7:29 AM

Maaf..

Saya tak setuju. Umno bukan segala kebaikan untuk org melayu. Ia hanya segala kebaikan untuk pemimpin dan segelintir melayu. Melayu marhaen yang hidup ala kadar kini semakin susah. Adakah segala kebaikan sampai kepada kami?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 7:54 AM

@Anonymous

kita dah lama terasa tertekan, sekurang kuragnya dengan nada itu terasa rengan sedikit. dah lama tak didengar ngauman sebegini. dapat juga ianya berikan isyarat kepada mereka yang disebelah sana dan dapat mengejutkan bangsa Melayu. hanya kita mengharapkan laungan itu akan berterusan dan dilakukan juga oleh pemimpin yang lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 7:56 AM

@Anonymous

sekurang kurangnya dia berani menyuarakan perasaan kita. hanya pemimpin macam dia sahaja yang akan didengan oleh pm.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 7:57 AM

@Anonymous

bila dah seorang pemimpin yang bersuara, mungkin ada lagi yang mengikut. orang Melayu sudah pun mendengar dan tempikan itu telah memecahkan kesunyian.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 8:00 AM

@Anonymous

harap harap dengan pemberitahuan yang dilakukan itu dapat mengembalikan roh Melayu dikalangan orang Melayu dan dapat menyedarkan mereka dari buaian mimpi yang indah. anggaplah kata kata zahid tuh sebagai peringatan kepada orang Melayu yang kebanyakanya tidak pun tahu dan faham akan inipati suaranya itu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 8:03 AM

@tukang telek

aku bersetuju dengan komen kamu yang punyai pertimbangan. kalau marahkan nyamuk, janganlah pulak kelambu dibakar. sekurang kurangnya kita kita mengerti yang mengganggu tidur kita itu adalah nyamuk dan sepatutnya dibunuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 8:08 AM

@Anonymous

pemimpin adalah saperti ketua keluarga. dan parti adalah saperti rumah. kiranya rumah rosak adalah menjadi tanggungjawab pemimpin untuk memperbaikinya dan bukanya terus merosakkanya. sekurang kurangnya ada seorang ahli keluarga yang telah berani memberitahu pemimpin, maka kita sokonglah. takkan pulak nak dibiarkan rumah yang telah begini lama kita diami itu runtuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 8:18 AM

aku sangat bersetuju dengan saranan kamu Din supaya NGO2 Melayu mengadakan forum. aku masih ingat lagi PERKASA pernah mengadakanya dulu semasa buka cawangan dinegeri negeri. PERKASA telah menyampaikan tajuk Kontrak Sosial melalui penceramah penceramah yang benar benar faham akan maksud dan tujuanya hingga kepada sejarahnya sekali. aku sangat sangat bersemangat dan terasa saperti kerasukan mendengarnya. benar benar PERKASA telah berjaya meniupkan roh bangsa kedalam tubuh aku.

hari ini aku sangat kecewa kerana perjuangan PERKASA lebih kepada kepentingan diri. aku faham seolah olah PERKASA melakukanya untuk mendapatkan sokongan orang Melayu yang mungkin disuatu hari pabila ianya menjadi parti politik akan mendapat sokongan orang Melayu. aku benar benar dan sangat berharap dimasa masa terdekat nih ada NGO2 Melayu yang lain tampil meneruskan lakuan PERKASA itu untuk memberikan kefahaman yang mendalam kepada bangsa Melayu akan betapa pentingnya Kontrak Sosial nih. kalau boleh biarlah ianya didendangkan berterusan dan menjadikan ianya satu agenda yang wajib.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 8:25 AM

kalau dari dulu lagi di "kemut" betul betul tidaklah jadi begini. begitu jugalah pehak kerajaan, kalau segala peruntukan undang undang yang ada di "kemut" betul betul, maka tidaklah timbul masaalah. hanya mereka yang bacul saja tak suka mengemut atau dikemut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 8:31 AM

nak harap party mana agak2nya.pkronggeng?dapig?pass?dapig?memang haram nak bangkitkan.nak musnahkan lagi ada..pkr dah nak hancor dah.lebih terok 18x dari umno..pass boleh tapi kena cari pemimpin2 yg berwibawa ckit utk peringkat antara bangsa..lambat bertindak.kena cergas cikit.pengalaman afa kurang cikit laa.umno mmg dah nak hancor.tapi kerana umno tu semua melayu dan sbg pemerintah skrg.u kira boleh lah lagi..cuma mcm kita tak percaya yg diatas2 semua tu..so kita bagi cadangan saja..suruh dia org berundur.dan kita yg usulkan siapa yg patut gantikan pak2 menteri yg kita rasa tak berkualiti langsung selain hanya buat guruh dan kipad angin yg tak ber
msnafaat langsung.rakya boleh bersuara utk jatuh kan menteri tapi jgn lah tak suka 4,5 menteri tu kita kena tunggu p.raya..last2 kita g sokong pkr.dap.yg sememang nya tak boleh diharap langsung dlm keadaan sekarang..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 9:06 AM

@Anonymous

apa yang kamu fikirkan tuh. jangan difikirkan banyak banyak taku nanti mabuk ketum.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 10:28 AM

Setuju sangat dengan pendapat pembaca mengenai Zahid Hamidi. Berdegar degar bercakap ada musim ada hari!

Dulu cakap berdegar degar, menang undi tertinggi Naib Presiden UMNO!

Kini apa pula matlamat dia cakap berdegar degar! Hendak jadi PM?

Maklumlah hayat Najib sebagai PM tidak lama lagi!

Tolong jangan percayakan 'kehebatan' Zahid yang bermusim ini!

Ingat Zahid Hamidi ingat Anwar Ibrahim dan ingat juga KJ.!

Mereka terdiri dari species yang sama!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 11:04 AM

@tukang telek

maaf umno kini tidak berfungsi langsung mempertahankan agama bangsa dan negara,

ahlinya mungkin masih berjiwa melayu tp perwakilan sehingga ke kepimpinan semuanya hanya mengikut dasar liberal.

bukanlah nyamuk sahaja masalahnya. kelambu pn dh patut ditukar. mmg patut dibakar saja.

adakah kepimpinan dpt ditukar?

kalau tidak kita hanya menang sorak. sentiment kita tidak diperjuangkan, kita tiada platform langsung hanya ada sebuah parti yg kononnya memperjuangkan org melayu. mcm saya ckp hanyalah sorakan.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 12:30 PM

Macam mana nak kembalikan "roh" kontrak sosial, sedangkan apa yang sudah termaktub dalam perlembagaan dipertikaikan ? Ni lawak apa ni, lakonan saja ka? Tuan admin, saperti kebanyakan komen-komen diatas, jangan lah pemimpin kita, terutama sekali pak-pak menteri umno cakap berapi-api nak mempertahankan hak istimewa orang Melayu. Ini semua gimmick, sandiwara belaka. Dalam bahasa orang putih, "Bullshit''. Dari D S Dato Najib dan barisan menteri kabinet UMNO, semua dah tak ada ke-ikhlasan dan keberanian sebenar memperjuangkan hak-hak orang Melayu. Nak harapkan barisan pemuda Umno? Emmmm, tak de la tu... dari ketua sampai exco pemuda, semua sibuk benda lain----- "Liberalization of this country". Mangkuk hayun, dah dilantik jadi menteri, ada pulak dikutip dari gulongan dapigs partai musuh orang Melayu, berkerja dibawah nya,dengan jawatan penting... Bagidol betul, you ambik musuh berkerja untuk jaga kepentingan Melayu ? Macam tak ada calun Melayu yang berkaliber diberi jawatan sama ? Our Umno leaders dah lost their perspectives on perjuangan untuk masa-depan Melayu... they are busy collecting as much as possible Ringgit Malaysia and split somewhere else...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2014 at 2:54 PM

MASALAHNYA...suara hanya kedengaran bila nak berebut jawatan..bila jawatan dah dalam genggaman..telor dah masuk dalaaaaaaammmmmm..

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
September 15, 2014 at 8:56 PM

Sebenarnya KONTRAK SOSIAL ini boleh diPELIHARA dan dijaga dengan adanya akta2 seperti ISA dan EO yang dimansuhkan oleh Ah Jib Gor sipengikut kata PR terutamanya DAP.

Buat apa cakap dan laungkan saja setiap kali ada isu sedangkan boleh saja diambil tindakan ?

Maaf cakap, semua pemimpin2 yang pernah menjadi penyokong tegar Anwar saya kurang percaya. Kerana semua yang bersamanya gila kuasa. Kecualilah yang dah kembali ke pangkal jalan sepenuhnya.

Semasa Ah Jib Gor mansuhkan segala akta tersebut mana SUARA menteri2 semua ? Ini saya tujukan kepada Muhyiddin juga.

Terima kasihlah kepada PAS kerana bersekongkol dengan DAP dan PKR dalam isu ini.

Post a Comment