........... Isu AG Tak Dakwa Namewee Tu Satu Hal, Yang Ini Sapa Nak Jawap ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu AG Tak Dakwa Namewee Tu Satu Hal, Yang Ini Sapa Nak Jawap ?

Tuesday, September 30, 201421comments



Artikel sebelum ini saya siarkan jawapan dari DS Zahid, Menteri Dalam Negeri yang menjawap soalan yang saya tujukan kepada beliau - Kenapa Namewee tidak ada tangkapan sedangkan apek itu terlebih awal berkelakuan biadab, berulang kali selama beberapa tahun melalui beberapa video sedangkan kes2 lain pihak berkuasa amat cepat bertindak ? - KLiK.


Zahid perjelaskan yang pihak Polis sudah pun lakukan siasatan dan telah serahkan hasil siasatan kepada Peguam Negara untuk tindakan susulan.

Fine ! Saya terima seadanya ... dan tidak akan lagi menuding jari kepada pihak berkuasa dalam kes Namewee. Cuma kini sebarang pertanyaan akan ditujukan kepada Peguam Negara.



TAPI itu dari sudut undang2. Bagaimana pula dari sudut moral dan LOGIK ? Yang ini saya tidak tujukan pada pihak berkuasa tapi saya tujukan pada Najib dan kabinetnya.

Apakejadahnya yang Najib puji2 apek biadab itu ? Pada September 2011 Najib dilaporkan berkata - 


"Bagi Namewee dan pihak-pihak lain yang menyokong 1Malaysia, yang penting sekali baginya ialah menyokong apa yang sedang kita lakukan untuk negara ini, saya difahamkan beliau merupakan penyokong kuat kepada Gagasan 1Malaysia.

"Saya menggalakkan beliau untuk terus memberi segala pandangan beliau melalui cara sebagai blogger atau mungkin cara-cara lain seperti penerbitan filem dan sebagainya yang mencerminkan sokongan kepada Gagasan 1Malaysia,” katanya.

Mengulas beberapa video yang dihasilkan oleh Namewee yang dikatakan menimbulkan kontroversi, Najib berkata Namewee merupakan seorang individu yang ada kelainan tersendiri.

"Saya tak nak beri komen, tapi sebab masing-masing ada kelainannya. Dia merupakan seorang yang ada kelainan dia,
bukanlah merupakan seorang konvensional dari segi pendekatan pemikirannya,” kata Najib.


Baca ini juga -

KLiK
Sebelum itu pada Disember 2010, Namewee diberi layanan khas oleh Nazri di Parlimen -


Tidakkah semua itu menunjukkan satu bentuk penerimaan ( Acceptance ) akan kebiadaban apek itu ?

Soal pendakwaan oleh Peguam Negara itu satu hal .... yang kat atas tu pun satu hal juga !

Ni siapa nak jawap ?

Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 1:37 PM

Dokrin terbaharu - Tidak ada tindakan dalam kebiadapan. Kebiadapan adalah salah satu HAM.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 1:52 PM

Persoalannya, pemimpin Melayu dah tak de teloq, bangsat macam namewee ni boleh kencing atau berak atas muka Najib atau muka Nazri; biarkan-biarkan, itu kebebasan bersuara dan kesenian... Cuba anak Melayu cakap keras sikit pasal pemimpin kita; sepasukan Polis datang kepung rumah dia dihumban dalam jel... Pooodah; nak tunggu pejabat AG ambil tindakan... Tuan fikir ayat Dato Zahid tu; sampai kiamat pun tiada tindakan di ambil percayalah cakap saya tuan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 1:56 PM

Good article. Najib cepat2lah sedar akan hal ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 3:09 PM

Cina buat apa pun tak apa, bapa-bapa Melayu banyak yang sukarela sokong mereka, jangan Melayu sah akan di dakwa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 3:57 PM

@Anonymous tindakan berpilih kasih akan menambahkan kebencian melayu kepada kerajaan barisan nasional

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 3:58 PM

Bodih punya ah jib gor... dah nama pun cina muka penipu... tak ada sapa pun sokong gagasan 1 malaysia tu...melainkan ada kepentingan peribadi...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 4:52 PM

salam,

moga blogger umno dapat back up ah jib gor pasal ikon umno, neweweeeee . bro. din ni, dah dapat jawapan daripada zahid tong kosong, pun masih lagi nak kaitkan dengan ah jib gor. bila menteri pelancongan memberi sokongan dan sambutan hangat pada apek muda tu di parlimen, tambahan pula dia menteri ang jaga udang waktu itu, tu pasal la ag tak ambil tindakan, fail pun dah hilang, itu tandanya apa yang apek tu buat telah dapat kelulusan umno, bagi menunjukkan keliberalan dan mendapat sokongan kaum apek tu.

rasanya blogger umno akan fire habis2 bro din pasal cuba burukkan imej ah jib gor dan kaitkan dengan neweweeeee ni. setakat apek ni, kacang jer, pemberontak pun dengar cakap pm kita. tak luv pm ker bro.isu besar dah selesai, mh17 kira setel, brim akan naik hampir 1000, kereta dah turun harga bukan kangkung ajer, penyakit kencing manis dah kurang bilangan pesakit, mas punya masalah pun dah selesai, khazanah ambil alih, petronas pun untung banyak, proton dah keluar keta baru, perodua keta baru, harga rumah naik, tapi gaji naik, akta hasutan baru cakap kat tepi tandas, belum masuk bilik mesyuarat, semuanya baik, kalu idak tak pi la keluar negara banyak kali dalam tempoh 45 hari. ok tu, orang atas dapat banyak maklumat. tdm dah pencen, maklumat tak lengkap, dato akj tu dah tua, bekas ketua pengarang, maklumat dia bukan maklumat terkini macam blogger umno dapat. nanti 1mdb kita kasi cerita, kita kumpul maklumat dulu. kita pun blur lagi. yang kita nampak, plet keta 1mdb ada.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 6:28 PM

Sebelum pru13 tu... nok beli jiwa lagi tu... tapi lps pru13 sampai sekarang dok sedor2 lagiiii

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 7:24 PM

@Anonymous

marah sungguh nampaknya bang. kan zahid dah cakap, segalanya sudah diserahkan pada AG. dah prosedur macam tuh nak bauat macamana lagi. nak balun polis pun tak patut sebab polis dah jalankan tugas. sekarang nih balun pulak AG, napa lambat sangat nak ambek tindakan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 7:25 PM

@Anonymous

najib takder masa nak ambek tau. dia kan sebok memperomosikan dirinya di luar negara. selebritilah katakan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 7:27 PM

@Anonymous

boleh jadi juga tuh, Melayu yang sokong cinabeng adalah Melayu yang kecewa dengan kepimpinan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 7:30 PM

@Anonymous

sian najib ........ sampai nak dakwa cina tuh pun dia kena jawab. takder makna jugalah zahid kasi stetmen. gelak besarlah AG.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 7:38 PM

@Anonymous

waaaahh!!! macam macam adaaaaaa. blogger umno hentam datuk kadir, tapi cuba tengok komen komen dari pelawat, boleh dikatakan 100% mereka hentam balik. namewee dengar kabar siap dijemput ke parlimen lagi. orang macam aku nih berhajat sangat nak ke parlimen, tapi tak dapat. agaknya kena buat macam namewee jugak tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 7:40 PM

...kurang pasti siapa pelopori U-TURN..najib ke, pas ke, ketum ke....atau dari dulu pakai ROUNDABOUT ..sbb konsultan pakai FLYOVER ..costly sikit

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 8:34 PM

Patut la AG relax jer..bos besar pn xkecoh..apehal yg kat bwh nk bising2 kan??

Bos besar kat atas siap puji2 lg si lahabau ni..punya kelainan la, kreativif tp xde medium yg sesuai la.. Lesen besar dia, satuuuuuuuuuu..........(sambil jari tunjuk ke langit) malaysiaaaa... Semua beres..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2014 at 1:12 AM

Macam saya kata dahulu anak anak golongan elitist seperti Najib,KJ ini sekarang sudah kompromi hak hak orang melayu kepada orang2 Cina ini dengan syarat orang2 cina ini memberi mereka memerintah Malaysia tapi orang Cina di beri kuasa untuk membuat apa mereka suka. Sudah ada trade off Najib dengan orang cina at the expense of the malay rights!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
October 1, 2014 at 4:37 AM

Patit malaysia ni kena ade 10 org AG... Lembab nah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2014 at 8:23 AM

Seronak nya and pheww anggun nya namewee. Perhatikan jangut nya dan topinya. Kalau dia pakai kopiah dan jubah ooo auw cam lebai Pas pulak ooo phew witttt.. anggun. Mana tau nanti masuk Pas melePAS pulak Najib.

....................
Reply To This Comment ...................
October 1, 2014 at 10:08 AM

@arab14 AG la... setiap negeri dan wilayah ada satu AG... OK apa !

....................
Reply To This Comment ...................
October 1, 2014 at 10:31 AM

Kalau satu 'namayu' buat, boleh ke di sambut kain kuning karpet merah ? Yang 'namayu' buat perlekehkan cina pula... kelainan ?

Jawab salah, tak jawab bertambah merekah. Otak kelas tiga Melayu memperlekehkan bangsa nya. Otak kelas satu melayu, ibarat tarian zumba - bersaing dan ikut zaman konon nya...( ini tiada kena mengena KJ kerana dulu dondang sayang, kemudian joget, lepas itu twist,waltz, flamenco, lepas itu boogie, kemudian night fever, lambada, 'jadi kuda' taukan? dan sekarang zumba - oghang lama tetap dengan rentak tarian Kasih - Hetty Koes Endang - tak caya masuk kelab dangdut ) - aku bantai jer ni mana yang ingat....

Moral nya : Tradisi Melayu itu ingin di hapuskan kerana malu menjadi Melayu, agak nya !

He..he.. filem namawee - ada shot kencing kepala melayu... Pas kata, arright jer....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2014 at 11:13 AM

Xde ke pendekar or pawang handalan melayu yg nk ' berkenalan' dgn cina sial ni?

Post a Comment