........... Edisi Mengamuk - Jika Umno Terus Jadi Lembu Najib, Mungkin Umno Juga Patut Kita Tolak ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Edisi Mengamuk - Jika Umno Terus Jadi Lembu Najib, Mungkin Umno Juga Patut Kita Tolak !

Thursday, September 18, 201414comments

Ingatkan nak tulis macam biasa .... tulisan berbentuk 'swiping statement' kata sorang rakan tu, yalah jenis hentam Najib berdasarkan persepsi yang tidak dapat diukur atau diberikan bukti. Maknanya, kalau kita kata BN akan kalah jika Najib terus jadi PM .... baginya itu satu swiping statement. Apa buktinya ?, tanya mamat tadi.

Walaupun orang sekeliling kita bersetuju dengan kenyataan itu, mamat tu tetap tidak akan dipercaya.... mana statistiknya ? Kalau kita buat poll dan keputusannya menunjukkan perkara yang sama juga, itu pun akan dibantahnya ..... poll tidak cukup lengkap untuk mewakili seluruh rakyat bla bla bla. 

Orang macam ni ..... bila BN dah betul2 kalah baru dia akan terima.  Punyalah kuat bodek  menyokong Najib .....  Sebelum anda kata, semua orang berhak untuk punya pandangan masing2 ..... cuba kaji latarbelakang orang2 sebegitu .... apakah ada sebarang personal interest baik dari segi jawatan atau bisnes atau sedang mengharapkan bisnes dari kerajaan Najib atau Umno.... Jika ada, TAK PAYAH LAYAN ! Tak boleh pakai sebab tak ikhlas ... Padan jadi BALACI jer lah...

Malangnya orang sebegitulah yang ramai dalam Umno sekarang ini .... ramai yang 'terikat' dek kerana kepentingan selain dari perjuangan demi agama, bangsa dan negara.

Kita harus Bersatu ! Melayu dalam bahaya, ancaman datang dari semua sudut bla bla bla .... Rapatkan saf  bla bla .... Sokong pemimpin kita ! Bantulah Najib bla bla bla ..

Padahal yang bertanggungjawab menjadikan bangsa Melayu lemah longlai, terkencit bila digertak, apologetik nak mampus pada puak2 chauvinis ini adalah pemimpin2 seperti Najib ! Dia yang jadi penyebab, kita pulak disuruh terus sokong .... supaya terus rebah.

Bila dah tak boleh nak jawab lagi, last sekali dia akan tanya - Siapa yang layak ganti Najib ? 

Alahai .... pemimpin umno yang beratus2 dan ahli2 Umno yang berpuluh juta tu takkan takde sorang pun yang layak ? Teruk ngat Umno sekarang ni ....Bayangkan orang ini merupakan yang TERBAIK yang ada dalam Umno sekarang ni -


Maknanya pemimpin Umno mahu orang Melayu terima bahawa ketika ini TIDAK ADA siapa pun yang lebih layak untuk jadi Juara Melayu selain orang di atas. Adeeh ....

Itulah alasan dari dulu, kini hingga selamanya ..... Tidak ada siapa yang layak untuk ganti Najib.

Bagi saya - Jalan yang kabur adalah lebih baik dari jalan yang pasti menuju kehancuran.

Orang Melayu ni macam biasalah, selagi tak mengamuk selagi itulah akan berlembut  ... Takperlah , kita bagi peluang sekali lagi ....

Orang Melayu atas pagar yang sebelum ini menjadi penyelamat kepada Umno untuk terus berkuasa kini dah makin rimas dengan Najib. Serius cakap ni ... kita dah mula FED-UP !

Kalau sebelum ini Najib di kasi can sebab atas nama Umno, tapi jika Umno tetap sama jadi lembu kepada Najib, saya tidak tolak kemungkinan orang Melayu atas pagar akan tolak Umno pula.

Orang Melayu akan protes ! 

Habis, takkan nak pilih PR @ Dap pulak ? 

Jawapan saya - Apa bezanya sekarang antara Dap ngan Umno ? Apa yang Dap nak, itulah yang dibuat oleh Najib @ Umno.... jadi sama jer keduanya.... samada mati cepat atau mati lambat jer.

Daripada ikut bodoh jer macam lembu, baik kita protes. Sekurang2nya kita masih ada maruah. 

Menang tapi maruah tergadai, tidak ada maknanya .....

KLiK dan LiKE - FB Melayu Protes Najib !

PS - Melalut la pulak .... ingat nak komen artikel Tuan Syed mengenai pelaburan Tabung Haji dengan Dusable Amerika.... lepas ni la.

Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2014 at 5:27 PM

Kita dah tak boleh buat apa2. Rakyat dah dijanjikan bahawa BR1M akan dinaikkan lagi. Fakta yang harus diakui bahawa kos taraf hidup semakin meningkat tahun demi tahun. Oleh itu secara logiknya, bilangan penerima BR1M bukannya semakin berkurangan, malah akan semakin bertambah berikutan kuasa membeli rakyat akan semakin menurun.

Hancurlah ekonomi Malaysia ni tak lama lagi. Apakah Najib ingat bila BR1M dinaikkan akan mampu mengekang kenaikan harga barang akibat GST ? Biarlah aku nak peringatkan bahawa GST akan mula dilaksanakan tahun depan. Harus diingat bahawa peralatan komputer, aksesori henpon, aksesori kereta, bahan binaan rumah, internet tiada GST. Oleh itu, bersiap sedialah dengan anda semua dengan kenaikan mendadak harga rumah, harga kereta, insuran dan apa jua barangan keperluan harian yang tidak dikenakan GST. Saya tak faham macamana Najib menguruskan ekonomi negara dalam keadaan hutang negara mencecah RM692 Bilion (62% KDNK). Hancur beb....hancur....

Lagi satu, Najib dah memberi bayangan bahawa Akta Hasutan confirm akan dimansuhkan cuma kena slow2 dulu takot orang melayu marah. Pudin adalah orang penting Najib dalam MKPN. Selalunya apa jua yang Pudin cakap adalah senada dengan Najib dan Najib tak pernah pun membantah kenyataan Pudin. Punah....punah....betul2 punahsihat punye....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2014 at 5:46 PM

Wow ramai gila ahli umno perpuluh juta...hehehe betul aku sokong 100% masa sudah suntuk! Umno akan kalah pru14 kalau mengikut trend carta...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2014 at 5:52 PM

Tolak je lah Din,tak perlu ugut-ugut,Walau pun aku sokong Umno tapi aku tak kesah kalau Umno di tolak,kerana aku tak cari makan dgn Umno dan tak juga mengharapkan dapat makan hanya kalau ada Umno.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2014 at 7:02 PM

bro din,
belum game over lagi. kita masih boleh buat platform baru utk org melayu.

masa belum tamat.

kita cuma perlu mengorak langkah kecil.

itupn kalau bangsa kita masih ade initiative, ataupn masih mahu terus jahanam mengikut arus keadaan dan hanya mengeluh.

sebelum masa terlambat. masa amat terhad sebelum pru 14. saya utarakan idea ni dh lama. barangkali dh setahun. tp org kita masih lemah longlai. tahun depan adakah kita masih berckp bende yg sama? ketika itu kita sudah 1 tahun terlambat.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2014 at 7:56 PM

@Anonymous

nasib baik aku dah tanam pokok besar dalan kebun. ingat aku bila sumer naik, aku pun nak naik jugak. nak bikin rumah atas pokok, cukai pintu tak kena bayar. pokok pokok tuh cukup rasanya untuk aku dan sekeluarga. gasaklah ko orang sumer. melalak dan melolong tak siapa pun yang peduli. PBB dah beri tuguran tentang akta hasutan, apa lagi?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2014 at 7:59 PM

@Anonymous

rasanya elok jugak kalau ditubuhkan parti Melayu atas pagar. aku dah lama duduk kat situ dan dah buat keputusan jika najib tak udur, aku tak akan beri undi pada UMNO. aku tak nak dia berubah tapi berundur. lagi lama dia diatas, lagi teruk jadinya agama, bangsa dan negara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2014 at 8:45 PM

Bukan AKAN KALAH..tapi MEMANG AKAN KALAH..

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
September 18, 2014 at 8:53 PM

Sabar bro Din. Bukankah Najib ni PM untuk SEMUA RAKYAT cina MALAYSIA. Sudah pasti semua kehendak RAKYAT cina dia akan laksanakan. Untuk memastikan supaya PM berjaya dalam misinya untuk menjadi PM yang diagung-agungkan oleh seluruh RAKYAT cina MALAYSIA, orang Melayu kenalah pastikan Najib kekal sebagai Presiden UMNO.

Orang Melayu UMNO kena ingat pantang larang serta budaya Melayu. Melawan pemimpin adalah perbuatan khianat. Jadi teruslah korbankan diri dengan membiarkan kepala Melayu dipijak, muka Melayu diludah oleh Najib dan bangsa-bangsa lain. Misi serta perjuangan UMNO adalah sangat mulia iaitu demi AGAMA yang bukan Islam, BANGSA cina dan TANAHAIR yang banyak lagi belum digadaikan.

HIDUP UMNO!!!
HIDUP BANGSA cina!!!


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2014 at 9:41 PM

tetibe teringat kat teori R.A.H.M.A.N. Betullah..mmg da xtakde pengganti Najib dh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anak Melayu
September 18, 2014 at 10:11 PM

Atok adalah di antara 'pioner' dlm UMNO (no pendaftaran atok angka belasan saja) bermakna di antara org yg awal daftar dlm UMNO. Kemudian dlm perikatan sekarang BN. pun sama... tapi kenapa dok kritik dia org sampai lunyai. Sebabnya mudah saja. Kan pepatah melayu ada berkata "Sayang kan anak tangan-tangankan". Ini lah yg atok dok buat... atok kritik sebab tak betul... sebab hukum... sebab tanggungjawab. Kalau perkara tu haram... takkan nak tengok saja... kenalah tegur.... kenalah marah... kenalah herdek ! bukan pakai ikut membabi buta... jadi pak turut... jadi kerbau dicucuk hidung. Sorry sikit bro.... atok bukan mcm tu punya ahli umno... bukan macam tu punya ahli BN... atok ada otak punya ahli... tau ??? kan atok dah cakap...kalau kita nak berjuang, kita berjuang dalam UMNO... kita berjuang dalam BN. Sebab depa boleh dengar suara kita.... tapi kalau kita dok bercakap dari luar... siapa nak peduli ??? kita sebaliknya dianggap musuh !!!

Susah nak menegakkan yang haq ni... terpaksa lawan org yg berkuasa dan bersyaitan yg bersarang dalam hati... dalam kepala... dalam jiwa. Depan kata... "anakanda faham tok !... anakanda faham tok !... tapi tak buat apa pun... sampai bila kita nak tipu rakyat... sampai bila kita nak tipu diri sendiri.... sampai bila kita nak tipu Tuhan ??? Inilah susahnya jadi pemimpin... diluah mati emak... ditelan mati bapak ??? dah tersepit baru tahu ??? tanggunglah nanti di akhirat, atok dah cakap... atok dah ingatkan... atok dah berlepas diri di dunia ini lagi... maka kamu pemimpin semua yg akan menanggungnya kelak. Jangan cakap tak ada org tegur... tak ada orang beri peringatan ini... semuanya dah dijelaskan... siap dgn dokumen... siap dgn bukti... siap dgn cadangan, bagaimana nak buat.... kami dah ambil masa selama 7 tahun utk siapkan tu semua... semua yg terlibat... boleh dikatakan "bapak segala pakar"... "bapak segala genius".. "bapak segala PhD"... tak ada siapa dlm M'sia tak kenal kami semua... jgn nak mengada-ada, nak kata yg bukan-bukan lagi... buat saja...

Itulah yg kami perjuangkan skg... kepada semua doakan kami agar semua perbincangan... demi perbincangan dipermudahkan... kami buat apa yg terdaya dan ilham yg Allah beri mudah2an dapat di terima. Bukanlah nak cakap besar... bukanlah nak medabik dada... tapi sekadar menjalankan tanggungjawab... menegur... menasihat, supaya yg tak betul diperbetul...itu saja.

sekian

atok zamany

....................
Reply To This Comment ...................
September 18, 2014 at 10:56 PM

Ada yang mencadangkan akta ala Chinese Exclusion Act 1882 Amerika Syarikat diadakan di Malaysia. Kalau dulu akta ni di Amerika menghadkan kedatangan imigran China ke Amerika tapi di Malaysia, akta ini mengecualikan cina daripada segala-galanya. Akta ini akan dikenali sebagai Akta Pengecualian (atau Kekecualian) cina.

Dengan adanya akta ini, cina di sini dikecualikan daripada dan tidak perlu hormat perlembagaan Malaysia terutama pada Islam, Melayu, Raja Melayu dan hak keistimewaan Melayu. Cina dikecualikan daripada membayar cukai, dikecualikan daripada mempertahankan keselamatan negara. Pendek kata segala perundangan yang mengikat kita sebagai rakyat Malaysia dikecualikan kepada cina. Dan ini sesuai dengan citarasa melayu liberal yang sanggup bersekongkol untuk menghancurkan bangsa sendiri asalkan dapat sedikit hasil imbalan menjadi pencacai cina.

....................
Reply To This Comment ...................
September 18, 2014 at 11:53 PM

@wayau

Setuju.. kalau cHina berani untuk cadang menghapuskan taraf bumiputera maka tidak salah kita mencadang akta seumpama Chinese Exclusion Act 1882 yang dilaksanakan di Amerika!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 22, 2014 at 9:21 AM

Pak Din sebenarnya Najib tidak percaya dengan orang melayu akan sokong dia. Sebab itu awal awal lahgi Najib sudah buat keputusan memasukkan semula KJ dalam senarai menteri penuh sebab KJ sudah yakinkan Najib bahawa dia boleh dapatkan undi cina dan india dan penyokong PAKATAN. hehehe...tapi hampeh! mana ada cina berganjak. Di Teluk Intan tidak boleh dijadikan ukuran sebab cina protest calon luar dan bukan cina menjadi calon DAP. KJ adalah liberal dan mahu buktikan kesetiaannya kpd Najib demi mendapatkan balik tempatnya sebagai bakal PM termuda. Dia sanggup menggadai aqidah dan bangsa kalau perlu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 23, 2014 at 6:04 PM

memang betul cina kat malaysia ni lebih beruntung dari orang melayu..ahad lepas aku sekeluarga gi R&F tanjung putri kami tak dibenarkan masuk tapi bila cina datang satu family diberi masuk tak banyak tanya ..apa diorang ingat kita orang melayu singkek sangat tak boleh beli harta tanah kat situ?..geram sampai sekarang masih sakit lagi hati ni nampak benor double standednya!

Post a Comment