........... Bila Yang Menolak BN Terus DiLayan Oleh Najib, Maknanya Jika Kita Mahu Najib Layan ........ | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bila Yang Menolak BN Terus DiLayan Oleh Najib, Maknanya Jika Kita Mahu Najib Layan ........

Monday, September 29, 201428comments

Bukti menunjukkan pengundi Cina sememangnya menolak BN setiap kali PRU dan ini menolak alasan Dap yang cuba berselindung kononnya penolakan BN adalah disebabkan faktor geografi, atau bandar vs kampung. Kononnya orang bandar ( yang secara kebetulan ramai cina ) menolak BN.

Blogger Helenang sekali lagi bersusah payah mencari info bagi membuktikan perkara ini.

Saya sendiri tersilap bila menyangka kemenangan besar BN tahun 2004 adalah kerana sokongan seluruh rakyat tanpa mengira kaum, rupa2nya dari PRU10 lagi pengundi Cina sudah mula menolak BN dan disebalik kemenangan besar BN pada PRU11, majoriti cina masih kekal menolak BN.

Perhatikan fakta di bawah -


PRU10 BN menang 4 dari 10 kerusi yang terdapat majoriti 70% pengundi Cina. PRU11 bilangan kerusi majoriti cina itu bertambah jadi 12 dan ketika BN menang besar, kita sangka pastinya angka kemenangan BN di kerusi majoriti cina juga bertambah. Kononnya alasan pengundi cina waktu itu menyokong Paklah adalah kerana percaya kerajaan makin bersih. Mereka menolak korupsi .... kononnya.

Rupa2nya pengundi Cina tetap juga menolak BN ! Dari 4 menjadi 2 bagi kawasan yang majoritinya 70% pengundi cina.

PRU13 @ Tsunami Cina .... tak payah cerita la ... asal kawasan itu pengundi cina nya lebih 50%, semuanya dimenangi Dap kecuali satu oleh Pkr di Miri.



Trendnya konsisten. Walaupun Najib cuba menyeru undi cina melalui gendang cina, memakai nama Ahjibgor untuk bermanja dengan cina dan melayan pelbagai tuntutan semata2 nak menagih undi, ternyata cina tetap tolak BN.


Apakah Najib begitu mudah tertipu dengan sandiwara di bawah ?



Ya lah kot ..... sebab tampak Najib tak berubah pun. Masih sama caranya baik sebelum dan selepas PRU13.

Contohnya .... agak2 mereka yang duk sibuk mahu hapuskan Akta Hasutan itu merupakan pengundi kawasan mana ? Kemungkinan besar dari kawasan yang pengundi cinanya lebih 50% .... kan ? Mereka ini juga yang mahu dilayan oleh Najib.


Jadi apa yang boleh kita pelajari dari perkara di atas ? 

PS - Pembodek Najib kalau tak puashati dengan tajuk artikel, cuba berikan hujah anda berdasarkan bukti tertera. 

Share this article :

+ comments + 28 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 8:57 PM

Mr Din, what does najib want from the chinese? Why keep on giving in to the chinese when the chinese clearly rejected him? There is no assurance from the chinese they will support him. For the malays gave everything to umno and najib but were conveniently ignored. Tak tahulah........melayu ni selalu ditindas oleh pemimpin mereka sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 8:58 PM

dlm satu rancangan temubual tv1 2/3minggu lepas ada melayu cina dan india...melayu dan india mahu akta hasutan kekal..cina tetap mahu akta hasutan dimansuhkan walaupon cina tu dr mca.....tak perlu cina jadik pm..najib dah jadik pm tuk bangsa cina sahaja bknnya pm m'sia...fikir fikirkanlah dan selamat meroyan kita...errr beramal...he he he.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 9:13 PM

Dalam PRU 13, kalau Melayu tak undi BN, ah jib ngok dah lama makan kankong tepi jalan dengan isteri dia. Pemimpin tahap ego tinggi dan tak sedar diri... Sibok nak jadi celebriti dan masyhor seluruh dunia, pemimpin paling liberal dan menghapuskan segala bentuk akta yang menindas kebebasan bersuara... Konon-konon nya la.... Ini termasuk lah pemimpin-pemimpin umno yang tiada suara (sikit tekak kot) pendirian yang lemah... You know who lah dalam kabinet ah jib ngok...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 9:15 PM

Cina mau Najib bagi semua,lepas tu barulah Ah Jib Gor jadi asam gelugor. Najib mangkuk ni masih tak reti bahasa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 9:18 PM

cina xkan menyokong kerajaan period.

sepatutnya kita balas penolakan cina, kalau mereka x mahu bersatu maka kita org melayu akan bersatu.

dan kita masih majority dan org cina akan suffer sekiranya kita bersatu.

ini saja satu2nya option kita org melayu ada. insyallah org2 india masih ikhlas bersama kita.

seharusnya masa singkat yg kita ada kita usahakan kearah itu. najib dan co faham x? tanpa org cina kita masih boleh menang. sepatutnya instead of melobi org cina najib seharusnya melobi org2 pas utk bersatu.

seruan dh ada, org2 pas seperti hadi pn memahami keadaan org melayu yg nazak sekarang. apa yg kita tunggu lagi. kenapa masih menagih undi cina yg x mungkin dtg.

di mana konsultant. adakah mereka mendpt maklumat yg sama seperti halen ang. bayar 7 billion ape yg mereka suap pm?

semua ini pn assuming najib seorang yg ikhlas tentang bangsa dan hanya seorang yg bodoh dan x sedar tentang hal ni. tp kalau dia bodoh dan tidak kisah tentang bangsa, maka kita hanya berckp kosong tanpa ade apa2 kesan.

sebab itu kita perlu parti baru utk org melayu bersatu. masa semakin suntuk apa yg kita tunggu lagi?

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 9:34 PM

@Anonymous

bagi insan yang mengejar populariti, sorakan saja yang diinginkan. memikirkan sorakan boleh diterjemahkan kepada undi. orang Melayu sokong dalam diam, maka najib beranggapan orang Melayu tetap memberikan undi. pada pendapat najib dia dah menang dan mendapat kedua duanya sekali, sokongan dan sorakan. ibarat Pak Kadok jadinya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 9:35 PM

Kalau tengok dari carta trend pengundi melayu dan cina di atas,PRU 14 boleh di ibaratkan "yang di kejar tak dapat,yang di kendung keciciran".

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 9:35 PM

@Anonymous

aku rasa kalau cina memerintah, ISA akan dikembalikan juga akta hasutan. mereka akan gunakan akta tersebut semaksima mungkin.

....................
Reply To This Comment ...................
September 29, 2014 at 9:49 PM

pembodek dia bukan kesah !! janji projek masuk,fulus masuk kira ok la tu nak gendang cina gendanglah.melayu nak telingkup telingkuplah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 10:00 PM

Nasib baik najib tak pi PRK pengkalan kubur. Kalau tidak BN dah kalah sebab najib nak ambil hati org cina kat sana.. dgn beri peruntukan yg banyak utk org cina DAP yg tak layak diberi. fikir2 kan..

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
September 29, 2014 at 10:00 PM

entah bilalah najib ni ni nak jadi "jantan" ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 10:09 PM

I Love PM....hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 10:10 PM

Najib dr kecik pn xvrp becampur dgn org melayu. Kalau bercampur pon, sah2 dr jenis melayu yg high class je.

Lps balik blaja dr oversea terus dpt jawatan tinggi dlm politik. Sepanjang pengalaman najib dlm politik, tentunya najib banyak bercampur dgn golongan cina atas pelbagai urusan. Pengalaman bersama kaum cina ini yg telah banyak membantu (kerana nkkan sesuatu) perjalanan dn karier politik najib telah mencorakkan pemikiran najib yg bangsa cina adalah baik jika kita dapat buktikan yg kita bersungguh berniat baik kpd mereka.
Tp bangsa cina skrg sudah jauh bebeza dgn zaman najib ms muda2 dulu. Kalau dulu mereka berlakon dpn kita cakap lain,blakang kita cakap lain. Skrg mereka dh makin vokal dn tak takut lg beselindung.

Pemikiran lama najib terhadap cina masih lg belom berubah, sbb tu la dia masih beri perhatian pd cina wp mereka dh lama menolak UMNO..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 10:13 PM

Ala apa nak heran...hari tu masa menang pengkalan kubor Najib kata apa...3 sebab Bn menang besar...yang pertama menunjukkan yang rakyat menyokong dasar yang kerajaan bn buat skrg...tak ke menunjukan yang najib tu masih tak berubah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 11:00 PM

@Anonymous

part nak lobi orang PAS tuh kena tunggu Nik Aziz dah takder. selagi Nik Aziz masih bernyawa, tak yahlah nak susah susah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 11:02 PM

@Anonymous

yang di tunggu tak tiba dan bila sampai dah bersepai.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 11:04 PM

@PakKaduk

dah kena kembiri manalah boleh jadi. lainlah kalau ada orang kesian nak derma telor. PakKadok kalau ada telor dermakanlah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 11:07 PM

1 malaysia!!! Brim!!!Krim!!!Klim!!!UTC!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 11:10 PM

@Anonymous

dia tuh perasan jer. ada dia cakap BN menang atas fator calon? balik balik dia cakap dasar. kebanyakan Melayu manalah tau kalau cakap pasal dasar. mereka undi kerana calon yang mereka senangi. cuba suruh najib letakkan calon yang tak disenangi, boleh menang? kalau orang Melayu semuanya gheti dasa, aku rasa BN tak boleh menang pun.

....................
Reply To This Comment ...................
Madah berhelah
September 29, 2014 at 11:16 PM

Ada benda tak kena la din sbb kalau najib nak menang jadi pm, yg dia kena bodek melayu dan bumiputra bukan cina. Cina takde peranan pun dalam politik sbb derang ni minoriti. Tapi masalahnye plak, melayu ni bepecah jadi alih2 melayu plak yg jadi minoriti. Jadi sbenanye salah melayu sendiri yg suka sngt begaduh sesama dan pecah undi majoriti diri sendiri menyebabkan si ah jib gor kena berhempas pulas nak kejar balik undi cina. Kalaulah melayu begabung, takperlu si najib ni nak kejar undi fofuler. Musuh melayu adalah melayu sendiri dimana sbb politik, keluarga bole bepecah, orang nak bekahwin pun tak jadi. Patutla hidup kat bumi sindri pun bole merempat. Berubah la melayu bersatulah melayu takan nak hidup di tempat sendiri macam hamba

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 11:34 PM

setiap pru aku pangkah bn...tapi apa aku dapat...agama aku di hina pun bn buat bodo...aku dah bertekad pru 14..boleh jalan dahhh. aku dok rumah saja..malas nak keluar mengundi...tido lagi sedap...

....................
Reply To This Comment ...................
September 29, 2014 at 11:38 PM

Semua bandar-bandar penyokong tradisi Dap. Kini ia melingkari taman-taman perumahsn majoriti cina berhampiran bandar.

Pemaju swasta kebanyakan cina, di bawah kerajaan tempatan(dulu di teraju cina) dalam senyap mengolah pembangunan mengikut perancangan tersirat. Hasil nya ?

Agak malang juga, bandar baru melayu menyokong Pas kini. Mana silap nya Umno, awal nya menguasai, kemudian di ketepikn setelah semua kemudahan lengkap di berikan. Percuma kepada pembangkang.

Kini kronik di P.Pinang. Apa tindakan ? Seperti nya kisah terbaru pemaju cina menipu dan agenda melayu balik kampung ! Sungguh biadab bukan
seperti jawapan menteri terlibat kepada LKS yang sengaja melompat konon
nya pura2 tidak tahu dan berterusan mengecop melayu rasis ! Menyerang dan terus menyerang seperti alvin penjenayah dan musuhi melayu, bermula dari perangai rasis bodoh sendiri dalam sedar menghina Islam dan Melayu (jika di buat di Spura, sah kena jel) juga mempromosi pelacuran dan sex bebas, melanggari norma-norma Islam di sini. Apa cerita pihak Polis?

Harap Najib tidak ulangi kesilapan. Menjaga Perlembagaan Persekutuan itu terutama. Bukan menghapus yang sudah terbaik. Bukan teruja menjaga pembangkang tegar. Kita harap panas hingga ke petang.....kaum cina memang tidak akan berubah, malah bertambah-tambah biadab kecuali di beri pengajaran berperingkat. Natijah bukan semua negara menerima mereka kerana moral yang terserlah terlampau rendah. Sejarah dan keadaan sekarang menyatakan...Sedar lah semua Melayu !.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 11:48 PM

Dulu org cina pentingkn kehidupan selesa,aman, pembangunan dan bisnes bkembang
Dulu pembangunan x byk lg, jd x hairanla cina mahukn pembangunan moden
Bisnes seiring bkembang
Skrang dah kira moden..kalopon x setaraf tp sudah x brapa jauh dr kemodenan dunia,fesbuk,cable tv,lrt,dll sudah ada ...
Apa lg cina mahu??
Power...
Umno plak masih leka dgn game pembangunan yg dilaungkan setiap kali pru..
Xke bodoh..sb siapa lg yg perasan mereka yg bangunkan negara kalo bkn org cina sndiri?
Apa lg pembangunan nk buat tanpa bantuan org cina?
Mksdnya mereka blh berdiri sndiri skrang...knp nk pkai umno lg yg semakin kuno...ekonomi berasaskn kaum,subsidi,cukai yg semakin membebankan spt kereta,brg2 makanan dll
Umno tidoooo...sampai skrang...cukai yg tgi spt kereta,dijangkakan juga isu gst hanya akan memiskinkan melayu dulu
Kadang2 benda remeh pon rakyat rimas...cth astro naik harga tp servis mcm pundek...apa menteri buat??
Rege brg naik najib ckp ekonomi kita terbaik no. 6 dunia!
Seriyesli??
Umno sudah tersalah arah politik..soalannya...sampai bila???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 29, 2014 at 11:57 PM

pening aku dengan Ah jib ni..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 1:04 AM

Buat apelah pening utk Ah jib gor.Baik kita steaby jer,mcm rakyat ngra greece,alami sekarang utk meraih peluang drpd kesempitan krisis kebengkrapan ngra tersebut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 1:07 AM

Patutnya masa najib angkat sumpah jawatan PM hari tu, dia patut pegang lembing daripada 9 Raja-Raja Melayu. Silap langkah atau khianat pada sumpah, biar lembing-lembing tu suntut dia!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2014 at 5:37 PM

tunku abdul rahman baik dgn cina di pijak cina, tun abdul razak jenuh betulkan keadaan, tun hussein on x sempat buat apa2, tun mahathir keras dgn cina undi cina berpihak kpd mca, paklah terlalu lembut (kembalikan era tunku abdul rahman), kini najib terkial2 betulkan keadaan. sejarah berulang.. jgn bg muka kpd cina2 ini..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2014 at 8:16 AM

Mr Din, what does najib want from the chinese???
Chinese is the economic growth key in Malaysia. Orang Melayu kahwin pun beli bunga telor kat Cina di GM Kelang, so dont you see it. What I can say is Najib BN still dont get it why they reject BN , here is BN compromise of MCA again MCA again MCA , UMNO and MIC and others.

Post a Comment