........... 4% Majlis Peguam Sepakat Tentang Akta Hasutan ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

4% Majlis Peguam Sepakat Tentang Akta Hasutan !

Friday, September 19, 201414comments

Mkini

Gempak beb ! Majlis Peguam Malaysia dalam mesyuarat agung luarbiasa nya tadi telah meluluskan usul untuk memansuhkan Akta Hasutan1948 ..... siap tambah satu lagi usul untuk mengadakan satu perarakan berjalan kaki secara aman bagi membantah akta itu.

TMI
Majlis Peguam tu beb ! Mewakili seluruh loyar2 yang ada di Malaysia .....peeeergh. Kelam kabut lah Najib .... Saifuddin mesti tersenyum puas ...

Bayangkan seramai 15,963 loyar yang ada di Malaysia yang bernaung di bawah Majlis Peguam, kalau semuanya protes bermakna lumpuhlah 'industri undang2' negara kita.

Dan baru sebentar tadi seramai 701 loyar dari 15,963 loyar yang ada telah menyokong supaya Aka Hasutan dimansuhkan.

Peeeeergh.... campur tolak lebih dari 4%  85% tuh ! !

Bagi Majlis Peguam itu dah kira majoriti dah tu...


PS - saya diberitahu angka dari mesyuarat tadi -
Hadir           975
Sokong        701
Tentang         13
Tidak undi    211

Lagi 50 ....eeerrrr.... Bangla kot, takde IC jadi tak boleh mengundi !

Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 19, 2014 at 9:05 PM

agaknya inilah yang orang kampong kata loyar buruk. mungkin ada betulnya sebab kalau dah buruk manakan nampak yang cantik. yang moleh dan baik pun disangkanya buruk.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 19, 2014 at 9:14 PM

Cakap sama depa kalau tak ada akta nanti tak ada orang kena tuduh and mana mau cari makan? ???????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 19, 2014 at 9:18 PM

Tengok dalam gambar tu baik2! Semua lawyar cinabeng, paria. Mana ada Melayu?!! Maka tak heranla apa keputusannya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 19, 2014 at 9:33 PM

Dushhhh... Majlis Peguam da berjaya membuktikan bahawa 4% adalah suara majoriti dn 85% adalah minoriti menggunakan matematik kaedah Bang Non.. Muahahaha..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 19, 2014 at 9:36 PM

I like part yg last tu..sweet sgt.. Awww..bangla you.. Hahahaaa...

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
September 19, 2014 at 9:49 PM

Najib demam atau melonjak gembira dapat tahu berita ni? Ramai tu 701 orang yang sokong nak mansuhkan akta Hasutan. Lebih ramai dari jumlah penduduk Melayu dan bumiputera yang mahukan akta tu dikekalkan. Kalau mereka berarak dijalanraya, habis jem highway PLUS dari Bukit Kayu Hitam sampai ke Skudai, Johor. Gerunnya..........

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 19, 2014 at 10:02 PM

Sekiranya dilihat pada gambar di atas .. sebilangan dari kelompok itu terdiri dari cina msia dan india msia. Memang agak ganjil dan agak unik nya politik di msia. Semuanya bermula dari perjanjian kontrek sosial. Nak salahkan dia org 100% tak boleh gak... memang dunia banyak berubah tapi tidak dengan manusia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 19, 2014 at 11:31 PM

Awat tanya peguam2 saja? Awat tak tanya 30 juta rakyat malaysia?

....................
Reply To This Comment ...................
September 19, 2014 at 11:33 PM

Alaa..DT, tak leh lawan191 bahagian Umno + kita2 semua... he..he.. juta tu!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 19, 2014 at 11:36 PM

Singapura pun ada akta hasutan....awat depa x suruh hapuskan saja di singapore.?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 19, 2014 at 11:46 PM

perlu di ujudkan Akta Kontrak Sosial..siapa langgar gugur warganegara...kaum pendatang ni elok balik tanah pribumi masing masing.

....................
Reply To This Comment ...................
September 19, 2014 at 11:57 PM

@Anonymouskaum pendatang yang tak sedar diri je...:)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 8:08 AM

Saya memang ghairah hendak mendengar respon Najib tentang tuntutan ini! Kalaulah dia ikutkan tuntutan ini memanglah dia PM paling 3L+L (Lembih.lemah,Lembut + Lembu ) di dunia ini!.

Tidak tahulah apa yang takutkan sangat oleh Najib dengan golongan ini! Lebih 85% bahagian UMNO sudah berikrar menyokong Akta Hasutan ini!. Kalau buat suvey di kalangan orang Melayu malah campur golongan non Malay saya yakin lebih 70% menyokong akta ini.

Saya amat merindukan zaman TDM menjadi PM Malaysia. Saya yakin golongan ini akan 'dibasuh' cukup cukup oleh TDM! Lebih hebat dari 'basuhan dan cucian' yang beliau lakukan terhadap Zahid Hamidi!.

Saya yakin 'balunan dan basuhan' TDM terhadap golongan ini akan menjadikan mereka yang berkulit putih menjadi hitam dan yang berkulit hitam akan bertambah tambah legamnya!

So JANGAN LAYAN TUNTUTAN MEREKA wahai Najib 3L+L !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 20, 2014 at 10:21 AM

Masalahnya bila depa ni buat perarakan kita tengok ja...apa kata kita counter balik buat perarakan secara aman jugak paksa kerajaan wujudkan isa kembali dan kekalkan akta hasutan? Bercakap tak guna beb ah jib gor ni kn pengecut dia mau kena sergah baru dia beringat...

Post a Comment