........... Sultan Selangor Jangan Masuk Campur Krisis MB ! - Kebiadaban Dap Terserlah | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Sultan Selangor Jangan Masuk Campur Krisis MB ! - Kebiadaban Dap Terserlah

Wednesday, August 20, 201416comments


Sultan Selangor mesti berhenti dari campurtangan dalam krisis Menteri Besar. Jom Ubah! Lawan Tetap Lawan!

Biadab dan celupar sekali kata2 dari Dalbinder Singh Gill yang juga merupakan anak saudara kepada Karpal Singh.

Apakah ini mentaliti yang diajar oleh Dap kepada anak muda ? Tidak perlu belajar tinggi untuk bayangkan bagaimanakah nasibnya institusi Raja2 Melayu sekiranya Dap dibiarkan punya pengaruh besar dalam politik negara kita.

Baca pendedahan yang dibuat oleh rakan blogger - Flyingkick.

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2014 at 9:23 PM

tak tau dah macamana nak cakap. kalau dibuat muhasabah, sudah tentunya kesalahan dari permansuhan akta berkait. semasa akta terbabit digunapakai, tak pulak dengar citer macam nih. kita asyik menuding jari kepada orang lain sedangkan yang empat lagi jari tuh menuding kepada diri kita sendiri. disebabkan itu, biarkanlah dan peghatikan jer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2014 at 9:42 PM

aku salahkan najib dan ahli2 karbinetnya...bila org kata bodoh marah.
koreklah dan cari lg apa2 akta yg ada dan hapuskan semua akta2 yg ada..puashatikan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2014 at 9:48 PM

Aku sekadar nak perhatikan jer sejauh mana PDRM dan Peguam Negara benar-benar serius dalam mengambil tindakan tanpa memilih bulu. Apakah layanan yang sama juga akan diberikan sepertimana tindakan pantas yang pernah dikenakan kepada Ustaz Shahul Hameed dan Kiki Kamarudin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2014 at 9:49 PM

Jangan kata bodoh, kata tak pandai aje perkataan pandai ada so mesti OK punya...Kah.. kah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2014 at 9:51 PM

Ape dia orang ingat Sultan Selangor ni tunggul kayu ke. Wan Jijah boleh lah depa buat. Jadi Presiden Boneka PKR je. Ni Sultan lah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2014 at 9:55 PM

Ni bukan boleh kena bawah Akta Hasutan ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2014 at 9:56 PM

Ok.....MCMC, PDRM, AG....bila nak charge anak Singh ni bawah akta hasutan??? Dia dah cakap nak lawan tu.....sooo....bila lagi ko orang nak take action??? Jangan jadi NATO udahlah....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2014 at 10:02 PM

Akta hasutan perlu diperkemaskan lagi bukan dimansuhkkan masukkan bab derhaka kepada kesultanan melayu seperti menghina, mencabar kuasa raja, tidak menghormati raya dan lln.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2014 at 10:21 PM

Pelupusan isa buat kita lebih kenal siapa kawan dn lawan. Fair to anyone but malay.

....................
Reply To This Comment ...................
August 20, 2014 at 10:27 PM

Ini semua ikut tokguru dsai

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2014 at 11:16 PM

DAP MAKIN BAHAYA..

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
August 21, 2014 at 12:39 AM

1) Salah satu hujah pembodek Ah Jib Gor ialah zaman Ah Jib berbeza daripada zaman Dr M yang mana pada zaman Ah Jib adalah zaman internet media sosial.

2) Pelik apabila mereka tahu zaman ni dah macam ini pun masih tak tahu bersiap sedia untuk mengawal keadaan. Salah satunya ialah menggunakan akta pencegahan. Tapi itu sudah tiada.

3) Jadi biarkanlah negara ni kucar-kacir. Mungkin akan berlaku sekali lagi peristiwa 13 Mei dan sudah terlambat untuk mendengar nasihat.

4) Kes ni sangat mudah. Tapi jika pihak yang berwajib tak tahu nak menggunakan kuasa dan masih LEMBIK serta LAMBAT bertindak. Tak tahulah apa akan jadi pada negara ni nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
NajibMustChangeorStepDonw
August 21, 2014 at 1:56 AM

Sebab itu Tun tegur keras kali ini.
Tun dah banyak perhati dan sabar kepelikan Najib yang buat pekak bodoh. Ini soal hasutan dan merosakkan Perlembagaan. Tapi lihat lah cara Najib?

Zaman Tun.. pernah ke kita lihat keadaan begini? Sebelum merebak Tun dah urusakan supaya rakyat tak pening kepala dan terhasut.

Itu lah sifat tegas cerdik Tun. Dlu org PAS sibuk nak melelong Putrajaya. Tp skrn Putrajaya di rebut sakan.. sehingga NuarKetum jadi tak ketahuan hala dek kerana kehebatan Putrajaya.

Jadi bila Tun tegur Najib.. apakah Tun tegur kosong? tiada kaitan dengan masa depan?

Sampai bila Najib nak biarkan ulangan penghinaan demi penghinaan pada Agama Islam, institusi Raja, bangsa Melayu.. ??? Jika Surendren PKR ditangkap cepat kerana menghina mahkamah.. tp kenapa hina Islam dan Raja tidak ditangkap cepat?

Inilah dilema dan kegelisahan rakyat yang Najib cetuskan. ISA dan AKta Hasutan Najib gatal tangan nak hapus dan dihapuskan.. apa natijah dan apa matlamat Najib?
Kenapa penjilat2 Najib tak tanya Najib sebelum nak salahkan teguran Tun?

Tun yang umur hampir 90 tahun masih diperlukan untuk betulkan keadaan. Punasehat2 yang dibayar berjuta2 oleh Najib hanya mahu merosakkan negara ke tahap maksimum!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 21, 2014 at 6:42 AM

Aku sokong comment Najib must step down,sangat berasas sekali. Najib lemah maka jahanamlah Malaysia nnt.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 21, 2014 at 7:23 AM

Depa kata Singh is King... Tapi depa la jenis kaki pusing...tipu org kuat..

....................
Reply To This Comment ...................
August 22, 2014 at 6:06 PM

Ni dah boleh buat kes dah ni........ akta hasutan.

Post a Comment