........... Soli aaa ahPei, Wa Sudah Silap ... Wa Ingat Nama Lu Pukimak ! Soli aaa ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Soli aaa ahPei, Wa Sudah Silap ... Wa Ingat Nama Lu Pukimak ! Soli aaa ...

Friday, August 15, 201411comments

Terbaca artikel di bawah yang disebarkan rakan blogger .... teringat awal bulan lepas di mana saya memuji apek yang sain namanya di surat saman trafik sebagai PUKIMAK ... waktu itu saya fikirkan apek ni berani kerana tanpa segan silu menghebahkan nama nya sebagai PUKIMAK. - KLiK.


Rupa2nya nama dia ahPei !

Laaa .... Soli aaaa ....   

Tapi saya heran la ....kenapa ahPei sain nama sebagai PUKIMAK ?  Awak punya nickname ker ? 

Atau kawan2 semua pun panggil awak PUKIMAK ?

Lagi satu saya heran, kenapa awak kena hukum penjara satu minggu sama denda RM5 ribu atas keberanian itu ? 

Kesalahan kerana menandatangani dengan perkataan kesat ?

Huh ? Sendiri panggil nama PUKIMAK pun boleh masuk penjara, meh ?


OK la, OK la .... lain kali sain nama sebenar ya. Ayah dan Mak dah bagi nama cantik - ahPei, sain la pakai nama ahPei ! Kenapa nak tukar2 jadi PUKIMAK ?

Soli aaa ....


PS - TAHNIAH Pihak Polis kerana mempertahankan maruah diri !

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2014 at 7:56 AM

Kan rugi. Kalau bayar saman koman-koman pun maksimum RM300. Ni dah naik taraf jadi penjara seminggu + denda RM5000. Golongan ni tak takut duit hilang ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2014 at 9:00 AM

Mana nsk letak muka sekarang ahPei oooi. Kamu aibkan diri sendiri. Orang mcm kamu ni pentingkan diri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2014 at 10:04 AM

Ini dia rupa Cina kominis kanninabu chow chee bai yg bernama pukimak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2014 at 10:22 AM

Bagi aku orang macam ni...tak kira la Melayu haram ker Cinababi ker maupu. keling paria...hukum dia sumbat jer kat kandang harimau di Zoo Negara...save sikit belanja makanan Zoo Negara...masih ramai lg yg macam tu...mmg rimau Zoo Negara tk sempat lapar la...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2014 at 10:37 AM

Merendahkan martabat diri sendiripun kena penjara, kesian....

....................
Reply To This Comment ...................
KA
August 15, 2014 at 10:41 AM

like

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2014 at 10:47 AM

Mereka kata, polong ini ada krisis rumahtangga. Agaka nya di 'pukimakkan' oleh bekas isteri nya, melepas perasaan, langgar lampu merah, kena saman lalu terlupa nama asal ! Jeritan suara isteri sebut 'pukimak' jelas di telinga, maka polong ini pun t/tangan perkataan sama !

Tapi realiti nya DT, spesis ini terlalu ramai. Langgar lampu isyarat, keluar simpang membabi buta, memotong ikut suka, letak kereta ikut suka, tak bayar saman dan sewaktu dengan nya.

Paling buruk spesis ini suka cakap bahasa kasar/kotor menghenyak orang. Jenis tongkang yang suka berkahak apabila sedang makan...

Sekarang terlalu banyak penghinaan di terjah kepada Melayu dan Islam. Tiada noktah. Apa boleh buat, yang di atas sana masih 'bersenggayut' keriangan. Mereka suka kerana mungkin dari spesis yang sama, tidak peduli peraturan dan undang- undang ! Kebebasan bersuara, transformasi, reformasi, memberkasi kata mereka.

Well, "Geli lah..." kata Annie... he..he..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2014 at 1:12 PM

Lain kali kasi UBAH itu nama Mark Poo Kee lorrr, INI KALI LAH!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2014 at 3:24 PM

Ok lah tu, nanti jumpa dia kena pangil nama baru lupak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2014 at 6:41 PM

Klau kot ye pon sign dgn bahasa sendiri 'c€*%im#K. Entah kot kepala atas dia klr dari mana?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 18, 2014 at 12:38 PM

suka memperlekehkan polis...jgn ingat orang lain bodoh. Masuk berita utama bagus. Kasi maklum sama golongan yang senada dengannya di luar sana.

Post a Comment