........... Satu Lagi Bukti Sultan Tak Berkenan Dengan Anwar ! ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Satu Lagi Bukti Sultan Tak Berkenan Dengan Anwar ! ?

Tuesday, August 12, 201410comments


Satu lagi bukti yang mungkin menunjukkan pihak istana Selangor sebenarnya tidak berapa berkenan dengan Anwar !

Dilaporkan pihak istana Selangor telah menolak/reject cubaan Anwar untuk mengadap Sultan bagi menjelaskan isu jawatan MB. Anwar dikatakan telah menulis surat itu memohon untuk diadakan pertemuan antara sultan dengan bininya.

Difahamkan Anwar sendiri menulis surat itu bagi memohon diadakan pertemuan antara Sultan dengan bininya ..... dan wakil dari Pkr sendiri mempertikaikan kenapa bukan bininya sendiri yang tulis sedangkan yang nak ganti Khalid sebagai MB adalah bininya !

Macamana yang diorang tahu Anwar yang tulis ? Takkanlah Anwar yang sain surat itu sendiri ? ?
 
Bayangkan contoh seorang bernama Anwar menulis surat permohonan kerja bagi pihak bininya -

Adalah saya yang bernama dan alamat di atas, ingin memohon pekerjaan BAGI PIHAK BINI SAYA  bla bla bla ..... gerenti siapapun yang baca akan tertanya2 - BINI dia tak reti nak tulis sendiri ke ? ?

Samalah kes ini -  Calon MB baru tak reti nak tulis sendiri ke ? 

Ini dah lebih teruk dari boneka ni !

Turut ditulis komen seorang yang rapat dengan Khalid yang Anwar sepatutnya berbincang terlebih dahulu dengan pihak istana sebelum memecat Khalid dari Pkr..... betul juga tuh. 

Nampak sangat biadabnya kelaku Anwar .... masuk rumah orang dan memandai2 cuba mengaturcara hal ehwal rumah orang tanpa berbincang sepatah pun dengan tuanrumah.

Hormatilah sedikit pihak istana dan airmuka Sultan !

Mungkin ada alasan lain kenapa pihak Sultan reject permohonan Anwar itu tapi bagi saya, cara Anwar itu sendiri sudah cukup untuk dijadikan alasan yang kuat.

Adeeeh ... tension giler Anwar dibuatnya. Khabarnya semalam berkejar ke Kuala Terengganu dan berbincang dengan Haji Hadi, entah apa yang dibincangkan tidak pula diberitahu.

Hahahaha .... PERTAMA KALI seorang pemimpin PR bukan Pas menunjukkan hormat pada pemimpin Pas ! 

Hadi pula sepatutnya pergi bercuti ke oversea jer semalam ... tak pun pergi ke laut candat sotong, tengok Anwar nak pergi kejar ke tak.

Sungguh memualkan ( pathetic ) kelaku Anwar dan kroninya dalam isu MB Selangor ini !

KLiK

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 10:34 AM

Si nuar tuh ingt selangor nie negeri mak pak dia kaa..suka2 nk lantik bini dia..dh la nmpk bodoh2 je si jijah tuh...lingkup kalau dpt MB mcm tuh..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 10:49 AM

kes dia akan dibicarakan lagi masa anwar semakin suntuk. semuanya seperti x menjadi.

Seolah2 kini semua kekejian anwar akan mula mendpt balasan. nampaknya doa saiful dan mereka yg menjadi mangsa anwar dh termakbul. wallahualam.

kita cuma berharap najib dan mereka yg berpengaruh dlm negara tidak lagi tertipu dgn taktik desperado anwar. terutamanya najib yg selalu bermain playsafe. lagipn ketika ini kuasa barat pn seperti dh mula hilang keyakinan pada anwar utk dijadikan boneka.

anjing sekiranya tersepit masih boleh menjadi ancaman.


melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 11:05 AM

Dia rasa dia sama taraf ngan Sultan kot, tu yg dia pulak yg nulisnya. Klu dia yg tulis pun, suruh la kak wan tu yg sain, bukan susah pun.
Tp pd aku, puak puak biadap ni, apatah lg ketua pembiadap ni lbh elok jgn dilayan, mmg biadap, ikut suka dia je. Dia ingat Sultan berkenan ke bini dia jadi MB.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 11:13 AM

Mana boleh pinggirkan PAS macam tu jer. Nanti siapa lagi yang nak diharapkan untuk panjat pokok letak bendera, jaga parking, jaga sekuriti, tukang pungut tabung, guling-guling kat jalanraya, berdemonstrasi dengan membawa keluarga, menjadi benteng hadapan dalam setiap perhimpunan haram dan macam-macam lagilah kerja-kerja bertaraf kuli yang ahli PKR dan DAP pon belum tentu sanggup nak buat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 11:17 AM

Hehehe...Khalid Ibrahim memang bijak menaikkan elaun semua ADUN. Sekarang nih ADUN-ADUN dah berbelah-bagi, kalau nak letakkan jawatan nanti tak dapatlah gaji yang besor tu. Mana penting ? Duit atau kesetiaan kepada Anwar Ibrahim ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 11:21 AM

Mohon supaya Anwar Ibrahim beristirehat dan bersantai kat Resort Sungai Buloh. Rehatlah puas-puas kat situ.

Semoga Aman Negara Tanpa Anwar Ibrahim (SANTAI)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 1:25 PM

bagi aku dalam kes inu confak kuea pas yabf untung. pas tahu pasti exco kerajaan negeri selabgie.akan dbubar dan pas akan mendapat jawatab exco yang teramai kerana khalud kini telah menjasi calun bebas

cumabya umno tidak mdapat apa-apa. kerana kepimpinn umno kini terdiri dari mat liberal dan pobdan tua yang tak tahu mgambil kesempatan atas kekalutan musuhnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 2:04 PM

Orang selangor sangat gembira bila bn jatuh dan pr dapat memerintah di selangor..dulu kata umno bn kemaruk kuasa dan macam macam lagi..
sekarang ni..apa jadi dgan pr..gila kuasa..gila kroni..gila nepotisme..gila duit dan gila menjatuhkan sesama sendiri..tapi semua ok..sebab orang selangor yg mahukan begini..selangor kucar kacir disebabkan dengan masalah politik.dari lepas pru 13 hingga kini..berpolitik tak habis lagi..nak buat macamana..!!orang selangor suka situasi ini..kalau bn pergi mampuslah.akan di tentang habisan..itulah orang selangor...
mentang mentang lah negeri paling kaya dan penuh dengan pembangunan sana sini..jasa umno membangunkan selangor terus dilupakan..yg nampak..pr lah yg paling sempuna dlm segalanya..tapi hakikatnya..penuh dengan tipudaya disebalik muka dan parti yang dikatakan sempurna untuk membela rakyat..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 4:50 PM

Laaa tuan din itu le dulu dan skrg asyik le mengata PM kita dengar dan ikut suruhan dari mak datin mdm rosmah. Skrg lak (mmg dari dulu) nenek jijah cuma jadi patong ikut je ckp atok nuar. Whats new. Kemarok betul atok nuar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 8:52 PM

PKR nak sampaikan masaalah dalaman PKR mengapa Khalid di pecat,..masalah dalam parti, siapa mau peduli...lu punya rumah tangga you fix it,,..soal pentadbiran negeri berkaitan dengan pihak tuanku, tuanku mahu lihat rakyat selesa hidup di Selangor, bukan nak dengar cerita dalam kain PKR..Satu kematangan yang di tunjukkan oleh duli tuanku..rakyat first, politik last..

Post a Comment