........... Pkr vs Pas Isu Jawatan MB Selangor - Cadangan Berdamai Adalah Bersetuju Untuk Tidak Bersetuju ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pkr vs Pas Isu Jawatan MB Selangor - Cadangan Berdamai Adalah Bersetuju Untuk Tidak Bersetuju !

Friday, August 1, 20145comments

Seminggu saya tak update blog .... nak kata beRaya sakan, idok ler.. cuma mood nak menulis tu hilang. Perkembangan politik pun lebihkurang jer ikut. 

Hari ni tangan terasa gatal pula nak menulis, jadi sepintas lalu saya scan berita2 terkini politik tanahair. Ternyata isu paling hangat masih lagi kemelut jawatan MB Selangor dengan tumpuan ke arah penolakan Pas terhadap pencalonan bini Anwar untuk ganti tempat MB Khalid.



Semua masih membincangkan keputusan kepimpinan tertinggi Pas yang terus menyokong MB Khalid dan ramai yang melihat situasi itu sebagai tanda2 keretakan PR apatahlagi bila pemimpin2 Dap begitu teruja memberi katadua kepada Pas  supaya akur / ikut kata Anwar atau keluar dari PR.


Dan semakin terserlah wajah2 pro Anwar dalam Pas atau dulu lebih dikenali sebagai puak erdogan yang semakin berani menempelak kepimpinan tertinggi Pas kerana tidak mahu akur kepada kehendak idola mereka, Anwar.

Kumpulan pro Anwar ini diketuai oleh Timbalan Presiden Pas, Mat Sabu ..... hmmmmm, apakah akan berlaku pertembungan kem Mat Sabu lawan kem Haji Hadi ?



Sama-sama kita ikuti perkembangannya ....

Sebelum ini kita selalu baca tentang Pas yang bertelagah dengan Dap, tapi kali ini Pas lawan Pkr pula. Dan kali ini perbalahan dilihat begitu hebat dan ...... kasar.

Kenapa ek ? 

Kalau berbalah dengan Dap soal Prinsip Perjuangan menegakkan negara Islam, soal Hudud .... boleh pula Pas berdamai dengan Dap tapi kenapa dalam soal duniawi yakni soal jawatan MB, nampak begitu hebat sekali perbalahan hingga parti Pas sendiri hampir terbelah dua ?

Jadi apakata Pas gunakan formula damai yang sama ketika berbalah dengan Dap dalam perbalahan mereka dengan Pkr ? Maksud saya ....... errr.... apakata Pas dengan Pkr gunakan formula Bersetuju Untuk Tidak Bersetuju atau dalam omputehnya - Agree To Disagree ?

Maknanya, Pas tidak bersetuju dengan cadangan Pkr nak menggantikan MB Khalid dengan bini Anwar dan kedua2nya saling menghormati keputusan bercanggah mereka.

Boleh kan ? Entah apa maksudnya atau bagaimana nak terjemahkan dalam bentuk tindakan bersama .... wallahualam. Tapi kalau dalam soal Hudud atau Negara Islam Pas boleh Bersetuju Untuk Tidak Bersetuju dengan Dap, apalah sangat soal jawatan MB Selangor ....... kan ?

Kalau dengan Dap, orang Pas boleh faham apakebendanya yang dipersetujui melalui Bersetuju Untuk Tidak Bersetuju, saya percaya orang Pas pun boleh terima jika persetujuan yang sama dibuat dengan Pkr.

Kita orang luar / bukan PR tidak akan faham ....

Share this article :

+ comments + 5 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 1, 2014 at 6:09 PM

Persoalan asasnya memang pasal jawatan MB,tapi akibata rentetannya lebih dari itu,malah jauh lebih besar berbanding soal hudud.Walau pun Pas dan DAP bertelagah mengenai Hudu,tapi ketetapan umum sudah di buat oleh Hj Hadi sendiri,bahawa Pas tidak akan meneruskan agenda Hudud Pas.Ianya hanya berbangkit bil aPok Nik pencen dari jawatan MB Kelantan dan penjawat baru mahu meneruskan agenda nHudud di Kelantan,itu pun selepas di jolok oleh Umno.

TS Khalid jadi MB ok,tegas dan tidk terlalu liberal menjadikan beliau boleh di terima oleh semua pihak.Masalah besar kalau penyimpan mohor Jam Omega menjadi MB, dah lah perempuan,lembik, dan tukang cuci taik al Jubori pulak tu,siap yg mahu.Dap memang lah mahu sebab mudah lah mereka memperkotak katekan nya.TS Khalid pun kena main oleh Ronnie Liu dalam isu julan tanah kepada Tropicana,inikan pula si lembik macam WA.Tak cukup dgn itu,nanti kepentingan ugama dan bangsa kian tergadia dek si lembik ini.Itulah yg menjadikan Pas lebih tegas sekali ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 1, 2014 at 6:35 PM

apa nak bising bising,.. tolak je wan azizah...buat penilaian dari segi track record dia...tak da yang baik...semua bidan terjun dan di remote control oleh laki yang kaki penipu tu..tak kan tak Nampak...PKR DAP PAS bergaduh pasal MB kita rakyat hidup dengan denggi, sampah sarap, air tak da,,,,mereka semua GILA kuasa..tolak tetap tolak anwar dan kaum kerbatnya...menyusahkan rakyat...allah di jual, main bontot di sokong, suka sama suka main tak pa...cukup cukup lah...nanti di laknak allah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 1, 2014 at 9:36 PM

kesian dak zizah tuh yer? dah macam kuih apam pulak dijaja si nuar tuh. ada tempat boleh laku tapi bila dah beli menyesal pulak sebab kuih tuh dah basi dan tokleh dimakan. kali ini dijaja pulak kat dewan. buat permulaan nih, nampaknya orang macam takut jer nak beli. mungkin juga takut kalau kalau kuih apam tuh dah tak panas lagi kot.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
August 1, 2014 at 10:31 PM

PAS ni pun bukan boleh percaya pendiriannya. Tak lama lagi poooosingh la depa tu semua sokong tukaq MB Selangor, bg kat DSWA. Bukti banyak dah.

Kita yg dok luaq ni, syok la tgk depa berbalah betul2 ke main2 ke. Depa nak masuk terjun lombong kat Selangor lantak depa sbb majoriti org Selangor mmg suka pemimpin lagu ni. Hancuq Selangorpun takpa ASAL BUKAN UMNO....ABUUUUU!!!!.

Depa nak bercakar, tarik rambut, ludah meludahpun itu bukan masalah kita org luaq. Kalau pemimpin UMNO, mmg tgh keluaq ayaq liuq berjejer-jejer dah ni....tunggu masa nak ngap!.....tp dr segi track record, mmg lebih baik UMNO/BN drpd PR.....mudarat sikit VS mudarat besaq....jd terpulang nak pilih yg mana....hancuq cepat atau lambat.....hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
August 2, 2014 at 4:04 AM

Rasa ralat la pulak bila karpal singh kojol awal..kelakuan luar tabie anwar lantik bini dia ni mesti singh protes.. Yg dok terkinja2 masih menaruh harapan pada anwar ni tinggal singh dalam pas jer..

Post a Comment