........... Pas Keluar PR .... Bagaimana Nasib Umno Nanti ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pas Keluar PR .... Bagaimana Nasib Umno Nanti ?

Sunday, August 3, 201415comments

Saya nak tanya pandangan anda akan senarionya KALAU ditakdirkan Pas keluar dari PR susulan isu jawatan MB Selangor.

Sebelum ini sering kita baca komen2 yang mengatakan mereka akan undi Pas sekiranya Pas keluar dari PR atau Pas tidak lagi duduk dibawah telunjuk Dap. Mereka ini kata, atas sebab Pas jadi balaci Dap, maka mereka lihat Pas lebih teruk dari Umno .... hasilnya mereka undi Umno. Bukan kerana Umno itu bagus tapi kerana Umno itu kurang teruk berbanding Pas !

Nah .... bagaimana kalau dibuatnya Pas keluar PR ekoran isu jawatan MB Selangor yang tengah panas sekarang  ?

Kita semua nampak betapa teruknya prestasi Pas masa PRU13 tahun lepas. Pas hanya menumpang kejayaan Dap @ Tsunami Cina. 

Apakah undi Melayu atas pagar akan memihak kepada Pas sekiranya Pas keluar PR ?

Dan sekiranya Pas bertindak membuat persefahaman tidak resmi dengan Dap dan Pkr masa PRU14 dan hanya bertanding di kawasan majoriti Melayu, apakah nasib Umno kelak ?

Dan paling gempak, bagaimana dalam senario itu, Pas turut menendang keluar puak erdogan atau mereka yang dilihat pro Anwar dari parti ! ?

Bagi saya - Sakit Umno !

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 3, 2014 at 12:56 AM

Pas tak keluar Pr pun umno tetap akan sakit..mungkin lumpuh juga..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 3, 2014 at 12:56 AM

jgn percaya dan jgn harap pas akan kluar PR...
lepas ni buat U turn tu...
tunggu dan lihat je klu x percaya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 3, 2014 at 5:19 AM

Tu le parti se isle msia ni tuan din bila nak penyokong mula le nanti dok keluar negeri (kelanistan) cari penyokong luar. Mula la dok meyocok org luar keburukan umno. Dorang keluar pr , umno tetap busuk dan tak layak bergaul dgn meka. Species gini pon wujud juga rasis dgn bangsa sendiri. Mana2 pon pas dan umno akan tolongkop sbb d terajui oleh melayu. Udahkan d gaza d belasah oleh zionist laknatullah di negara kita sendiri pon kita d ganyang dgn cara senyap oleh zionist yg berhatikan yahudi. Sic. just shove hadi n najib dick into each other mouth.
Maaf dzahir batin.

....................
Reply To This Comment ...................
August 3, 2014 at 5:44 AM

U turn akan berlaku. PAS drama saja lebih. Tak percaya? Tunggu dan lihat. Mat Sabu belaan LGE akan buat pengumuman.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 3, 2014 at 5:54 AM

Sudah lebih dari 50 tahun UMNO sakit memerintah negara dengan Amanah yg Allah berikan MELALUI rakyat. PAS sudah lebih 50 tahun masih mengejar amanah Allah tapi tak dapat. Fikirlah PAS kenapa doa tak di makbul sampai sekarang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 3, 2014 at 6:28 AM

malah sejak duduk dalam PR, dapatlah Pas rasa jadi menteri besar sekejab.

....................
Reply To This Comment ...................
August 3, 2014 at 7:27 AM

Mereka yang ikut perkembangan politik hampir 99% tidak percaya Pas akan berani keluar dari PR hehehehe... jadi nampaknya payah nak berKALAU2 begini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 3, 2014 at 8:27 AM

Sejarah telah membuktikan bahawa PAS adalah parti yang sukar untuk dipercayai. Apa jua yang memberi keuntungan di mata mereka, pasti mereka takkan melepaskan peluang. Jika pun mereka berminat nak bekerjasama dengan UMNO, pasti ada matlamat tertentu yang mereka ingin capai. Saya bukan berpandangan negatif tetapi saya melihat PAS tetap PAS dan mereka takkan berubah selama-lamanya. Lebih-lebih lagi apabila PAS kini tidak lagi dikuasai oleh ulama tapi melayu liberal sebijik macam UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 3, 2014 at 1:08 PM

siapa cakap pas ni melayu liberal macam umno? sejak berada dalam pas melayu melayu ni tak rasa diri melayu. sebutan mereka "Islam" mengutuk orang umno sebagai tak islam, sebagai jahil dan bakal penghuni neraka. sebagai bukan ahli masjid maupun surau. jadi setiap ahli pas tidak seperti ahli umno kerana mereka putih bersih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 3, 2014 at 1:29 PM

definitely bro din, kalau pas keluar undi saya akan pada pas.

tahap meluat saya pada umno dh xde ubat. selain parti baru maka pas akan jadi parti yg saya undi. pas hanya perlu keluar dr pakatan.

sekiranya umno sgt berkeyakinan maka mereka akan melihat tsunami melayu pula lepas ni.

mudah2an cina yg mereka belai dgn segala keistimewaan akan mengundi bn.


melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
August 3, 2014 at 9:34 PM

tobat x keluaq aih... hmpa toksah dok mimpi la.... depa mana ada teloq.... guan eng jeghe sikit ja .... melanuih habih......

....................
Reply To This Comment ...................
ex ketua pemuda cwgn
August 4, 2014 at 12:57 AM

Ambo akan undi pas kalau pas keluar pr sebab terlalu meluat dgn pihak atasan umno terutama pemuda pondan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 4, 2014 at 9:15 AM

Errr... ini cuma pendapat peribadi - komen ahli pas tak kira level mana....

Yuyu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 4, 2014 at 10:52 AM

Gua tak kan undi pas lagi sebab bila2 dorang bole buat u-turn

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
August 4, 2014 at 8:57 PM

PAS keluar atau tak keluar PR bukan isu penting sebab kita tahu PAS tak berani. Mereka berani hentam sesama bangsa dan agama sahaja janji dapat undi. Jadi balaci atau barua PR pun tak apa walaupun mereka tahu mereka sepatutnya jadi ketua dalam PR.

Tapi apa yang akan jadi penting dan berita gempar terhebat ialah PAS dan UMNO bersatu. Itu saja.

Post a Comment