........... KJ - ISA Dah Lapuk, Tak Relevan Lagi .. | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

KJ - ISA Dah Lapuk, Tak Relevan Lagi ..

Friday, August 22, 201442comments

Tahun lepas waktu heboh cerita samseng2 dengan kes2 tembak menembak saban hari dilaporkan, timbullah gesaan orangramai supaya dikembalikan ISA. Lepas tu senyap sekejap. ( Hmmm ... kes tembak2 pun senyap juga  ..... Tahniah la kepada pihak Polis ! )

Masa kes Lahad Datu tahun lepas pun, ISA diperkatakan .... senyap balik ...

Begitulah keadaannya di negara kita ... 

Kalau anda perasan, waktu2 hangat dan heboh diperkatakan, selalunya orang yang terlibat bertanggungjawab dan dalam kes ini mengenai penghapusan ISA, akan diam membisu .... buat muka blur dia macam takder apa yang berlaku. 

Begitulah keadaannya pemimpin di negara kita .....

Baru ni masa heboh rakyat nak hentam Peguam Negara, adalah juga pihak yang mendakwa Peguam Negara jugalah yang bertanggungjawab menghapuskan ISA .... besarnya kuasa Peguam Negara hingga boleh menghapuskan sebuah Akta !

Yang sebenarnya, rakyat termasuk yang menuduh AG bertanggungjawab itu, sokong atau tidak ISA di hapuskan ?

Kalau sokong, kenapa tidak cakap jer terus terang yang Najiblah orang yang bertanggungjawab.... dan pertahankan tindakan Najib itu ! ? 

Kenapa diberikan kredit itu kepada orang lain ? Kesian ke Najib ...

Dan kalau anda perasan juga lah, selalunya bila timbul isu2 yang melibatkan kemarahan rakyat terhadap sebarang tindakan liberal dipihak kerajaan, pihak yang DULUnya sering ke hadapan menjadi Juara kepada masalah rakyat dan Melayu terutamanya, kini akan diam.... sunyi sepi sambil menggentel batu .......seremban.

Siapa lagi kalau bukan Pemuda Umno. Berbeza sekali kelibat Pemuda Umno dahulu dan sekarang, kan. 


Balik kepada isu ISA .... patutlah Pemuda Umno diam membisu tatkala kita semua bising mempertikaikan kewajaran Najib menghapuskan ISA. Rupanya Ketua Pemuda Umno menganggap ISA itu sebagai satu undang2 lapuk yang tidak lagi relevan dan wajar dihapuskan.

KLiK

Zaman sekarang ISA sudah tidak sesuai lagi. 

Habis tu, kenapa waktu kita semua bising mempertikaikan tindakan Najib menghapuskan ISA, si KJ boleh diam membisu ?  Kenapa tidak KJ bangkit mempertahankan tindakan Najib itu dan turut sama mengarahkan Pemuda Umno supaya sama2 menyanggah pandangan orangramai yang mahu ISA dikembalikan ? 

Pertahankan tindakan bos anda !

Selaku pemimpin, KJ seharusnya berani tampil dengan pendiriannya ... tak kiralah samada pendiriannya itu mengikut arus atau melawan arus rakyat. Begitu juga dengan kepimpinan Umno yang lain.

Biar jelas pada mata rakyat anda itu jenis pemimpin yang macam mana supaya senang rakyat nak buat keputusan samada nak sokong atau tolak anda ! 

Ramai yang pandai berlakon jer ...


Hmmmm .... jadi mereka yang hentam Peguam Negara dengan isu ISA ni, apakah anda akan ubah pendirian dan menyokong penghapusan ISA pulak selepas kenyataan KJ ini ?


Support this!: Opposition Leader Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail pinning an anti-ISA badge onto the coat of Rembau MP Khairy Jamaluddin at Parliament House in Kuala Lumpur yesterday. ( The Star May 1, 2008 )

Share this article :

+ comments + 42 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 9:20 PM

aku sungguh2 benci budak hitam aka KJ . musang berbulu ayam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 9:22 PM

KJ..ISA Dah Lapuk, Tak Relevan taik kucingmu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 9:33 PM

Lapuk kepala hotak kau. Kalau lapuk kenapa Singapore masih mengekalkan ISA mereka. So, negara mereka pun lapuk jugak lah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 9:38 PM

Manusia yang ada agenda tertentu saja yang takut dengan isa ni! Tambah2 tali barut singapork memang cukup benci dengan isa ni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 9:42 PM

Kalau ISA dah lapuk apa pasal American wujud kan Patriot Act macam ISA?

KJ ingat kita BODOH dan uneducated kah!!!!

Liamah punya budak!!!

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Nusantara Jones
August 22, 2014 at 9:46 PM

Kepala otak pak hang, lepas ISA mansuh lah ramai yg naik tocang huru-harakan keamanan negara. Aku harap ISA dikembalikan dgn lebih kejam utk mengajar manusia2 pengacau ni dgn lebih tegas. Baru diorg ada akai. Sekali lagi, pala otak pak hang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 9:47 PM

KJ yg lapuk..bapuk..pundek..Laknatullah..itu aja...anuar in making

....................
Reply To This Comment ...................
Joe Rizal Praha2
August 22, 2014 at 9:54 PM

Salam. Apo yg kao cakap ni jang? US pun ado ISA. London pun ado. Jiran kito diselatan pun ado. Apo kao cakap ni? Ingat sikit kalo tak de ISA dah lamo dah KMM ambil alih pemerentahan. Kao baru setahun jangung dah pandai nak ubah pulo. Ini lah orang Melayu bilo dah dapet pangkat lupo daratan lah. Kacang lupo kan kulit budak ni. Eden mintak jangan dio jadi MB NS sudah lah. Eden tak kan pulang kekampong do.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 10:00 PM

I wish something happen to kj. When he gets it, only then he would believe and pray that ISA is still around. Hope God will show him the way. KJ, yr FIL had opened the flood gate n najib has to repair the damage..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 10:06 PM

Orang gila glamour, Ice Bucket Challenge itu trend terbaru kena tunjuk kat orang semua dia tak ketinggalan zaman, gagak rasa jadi merak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 10:09 PM

US ada ISA?.Ha,ha,ha.....undang-undang mereka yg kau kata sama dgn ISA tu mereka hanya gunakan untuk orang Islam yg mereka anggap 'Pengganas'.Tak sama dgn ISA yg kau orang mahu tu,nak guna dalam semua hal seperti mana yg di gunakan di zaman Mahahtir dulu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 10:11 PM

KJ ni bodoh BERLAGAK pandai.....ptuiiiiiiiii

....................
Reply To This Comment ...................
August 22, 2014 at 10:13 PM

Mohon kawal bahasa ya .... dan komen yang pakai uppercase / huruf besar semuanya, saya tidak luluskan juga.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 10:15 PM

Ramai yg naik tocang bukan kerana ISA di mansuhkan tapi kerana ramai Melayu yg khianat dan bersingkokol dgn yg naik tocang tu.Kalau ada ISA pun tapi Melayu macam sekarang,tocang tak akan turun juga,terus naik.

Mereka tak akan naik tocang kalau Melayu ni,boleh bersaing dgn mereka,sama tinggi sama rendah,atau Melayu lebih tinggi dari mereka.Ekonomi Melayu lebih teguh,pendidikan lebih cemerlang,akhlak lebih baik.

Orang yg naik tocang tu tak pernah maki hamun pemimpin mereka,tapi Melayu yg marah orang naik tocang tu,apa saja yg mereka tak kata pada pemimpin mereka.Diri merek sendiri mereka lupa,nak perbaiki.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 10:18 PM

Orang lemah je yg nak ISA ni.Kalau orang kuat,tak ada Isa pun orang lain akan tetap takut pada dia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 10:19 PM

Kesian bangsa dan agamaku. Dah diserang kiri kanan, dari dalam dan luar oleh mat salleh yang anti-Islam, diserang oleh ejen2 Israel secara "covert", diserang oleh kaum cina dari DAP dan PKR...kemudian oleh bangsa Melayu sendiri dari PAS dan PKR.....dan Akhir sekali...disemadikan oleh Bangsaku dan kerajaan ku sendiri, Melayu UMNO!!!!

Terimakasih KJ pukimak! Orang puteh cakap" who needs enemies when you have friends like this!"...Nampaknya, semakin mudah agenda DAP dan PKR untuk menjahanamkan Bangsa Melayu, Raja2 Melayu dan Agama Islam.

Saya dah berumur...45thn..Saya bersyukur kerana dapat melihat Malaysia tercinta membangun dan dipuji seluruh dunia. Rezeki pun okay untuk bersara tak lama lagi. Alhamdulillah.

Yang kesiannya, anak2 MELAYU yang masih muda, dan kanak2 MELAYU kecil. Mereka akan membesar sebagai warganegara kelas 2 di Tanah air sendiri!!

....................
Reply To This Comment ...................
NajibKj
August 22, 2014 at 10:20 PM

Munafik KJ ni esok lusa dia kata Sultan dan Raja pun dah lapuk tak relevan.
Lepas tu lama2 Agama pun dia akan kata lapuk.. kan dia budak oxpord.. lagak pandai tapi sukan komanwealth bawak balik apa??

But the truth Najib mmg sekepala dgn budak KJ ni.. so watch apa yg budak KJ ni ckp akan sama dengan apa yg ada dalam pemikiran Najib..

Najib is killing UMNO.. Najib is making disaster to the nation.. slowly..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 10:20 PM

Jangan ikut S'pore,US atau mana-mana negara ,kita Negara Islam.ISA bertentangan dgn prinsip keadilan Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 10:29 PM

Never trusted this guy. Maybe never will.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 10:43 PM

salam,

itu kata-kata kj yang ditulis dan diberi idea oleh su akhbar dia tu. sebagai ketua pondan umno. inilah peluang untuk berlifestyle bila isa dihapuskan. semua pondan umno sila berselfie di depan balai polis bila buat laporan nanti yer. tak perlu tangkap orang yang tak bersalah kerana mereka belum lagi didapati bersalah oleh mahkamah. hanya suspek sahaja. kalu suspek belum penjenayah. polis tak perlu tangkap, tunggu ajer pondan umno datang buat laporan dan berselfie depan balai dan salinan report, semua akan jadi baik dan tak perlu bimbang. semua rakyat mempunyai hak masing2 kecuali mengusik adik beradik su akhbar menteri sukan, member kamceng nazri, dan ah jib gor. itu akan dicepatkan tindakan undang2. nak buat apa pun tak apa, asalkan bukan melayu yang buat. nanti dikatakan rasis la pulak pasal melayu yang buat.

nak tunggu juga blogger penyokong kj ulas cite dan gambar kj dan kak jah tu, mesti terangkat punggung kita bila baca ulasan mereka sebagai tanda sokongan tak berbelah bagi untuk kj. nyampah i

....................
Reply To This Comment ...................
August 22, 2014 at 11:05 PM

@Anonymousorang yang naik tocang itu tak pernah marah pemimpin mereka sebab pemimpin mereka sentiasa meletakkan perjuangan bangsa sendiri di atas.

....................
Reply To This Comment ...................
August 22, 2014 at 11:06 PM

@AnonymousNajib kuat lah ? Orang semua takut la ke Najib ?

Cuba tengok kalau Najib dah tak jadi PM ...

....................
Reply To This Comment ...................
August 22, 2014 at 11:14 PM

@AnonymousYep... mcm cara MB Khalid dihukum oleh puak PR juga kan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 11:32 PM

Nak ikut perangi PR juga ke?.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 11:33 PM

Kalo bn sama mcm pakatan..utk apa sokong bn?
Sudahla korup,imej sendiri lapuk, elitis, harga ayam,kangkong pon x tau..apa cer?
Mentang2 belajar oxford mana tau susah org bwh yg kenaa tempias jenayah terancang,terorisma dll..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 11:34 PM

Kalau ikutlogik din, TunMahahtir pun penakut,sebab tu Anwar berani lawan dia.kan?.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 11:43 PM

LKS boss DAP ,parti utk kepentingan mereka,perjuangan beliau hanya utk gulungan mereka.Pemimpin Melayu jadi menteri atau PM Malaysia,rakyatnya bukan hanya orang Melayu,semua rakyat nak kena jaga.Melayu pula kenalah tahu jaga diri sendiri juga,tak kan nak bergayut bawah ketiak pemimpin je.Itu sebabnya aku katan ,kalau Melayu berjaya dan maju dlm banyak bidang ,berakhlak tinggi tak ada siapa pun yg barani naik tocang,sekarang ni Melayu di belakang?.Mengapa Melayu di belakang,tanya diri sendir,nak salahkan Umno/mengapa pula orang lain boleh maju walau pun berada di bawah kerajaan Umno juga,malahan tak ada subsidi dan kuota pun utk mereka, macam yg Melayu dapat.Apsal mereka boleh majau dan berjaya?.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2014 at 11:57 PM

Yay.. Bestnya ketua pemuda bijak sgt!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2014 at 12:25 AM

anon 11.34, anwar berani celah kakang mak hang, tak tahu bila sejarah kes postpone mahkamah terbanyak abad ini dpt ditandingi oleh penduduk terpilih lain di malaysia ini.

....................
Reply To This Comment ...................
August 23, 2014 at 12:31 AM

@Anonymousni dah masuk topik lain. bila bab keistimewaan dah hak Melayu dibincangkan, saya akan masukkan komen saudara di sana... sebagai contoh pemikiran Mat Liberal

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2014 at 2:55 AM

Selepas apa yang berlaku dengan PAS, UMNO harus belajar dari kesilapan PAS.

Trojan horse, pengkhianat dan barua lawan harus dikesan dan disingkirkan sebelum terlambat.

....................
Reply To This Comment ...................
August 23, 2014 at 7:12 AM

Yang lapoknya "KJ 10 Q". Kita buanglah anak omak ni balik negori. Habis bores jo!

KJ patut adakan uniform untuk Pemuda Umno seperti yang di pakai oleh Azwan Ali barulah segak dengan gaya kepondannya.

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
August 23, 2014 at 8:13 AM

Kalau masih ada yang pelik bila KJ cakap begitu, memanglah UMNO diambang maut. Kalau PAS dilanda wabak Anwarinas, UMNO pula dengan virus liberal progresifnya. Aku tak akan hairan kalau lambang keris pada UMNO bertukar kepada pisang layu yang semakin mengecut. Cukup sesuai dengan kebaculan UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2014 at 9:18 AM

Ye, setuju. Tp bukan jd kuman kudispun pd golongan liberalisme dlm umno. Bg mereka duit dan kuasa adalah segala2nya. Umno, pas dan pkr, semua dh jahanam. Nak legakan hati resah gelisah dan kekadang panas, baik ke masjid jer...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2014 at 9:41 AM

Suker baca blog nih....beradab komen tp mampu buat haku senggeh sowang sowang...tqqqqz...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2014 at 10:57 AM

Saya pon. Betul betul betul anwar in the making. Sly eyes airhead.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2014 at 10:58 AM

Ni kenyataan dari diri yang dibesarkan kat oversea... dah besar panjang pegi ngurat anak Pak Lah... tup tup entah sesat mana tiba2 jadi Ketua Pemuda UMNO... yang duduk kat Malaysia sejak lahir smpi la ni jadi tunggul kayu ke.. kita semua yang kena hadap religious, racial tension.. walaupun den pernah duk kat Timur Tengah, orang Malaysia yang duk sana kebanyakan jati diri Melayu kuat lagi.. xmcm kj ni.. agaknya ni la pemikiran moden org skrg...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2014 at 10:58 AM

Sokong

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2014 at 11:05 AM

Dia penakut berselindong d sblk pengikut mcm kamu. Betselindong berselendang sbb dia tahu byk barua2 yg akan membela dia. Munafiq. D dunia boleh lepas d akhirat belum tentu lagi. Ada dajal dlm hati.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2014 at 10:47 PM

KJ berani dan ikhlas dgn perjuangan pemuda umno ?? tak kan la ketua pemuda umno bhg Rembau pengganti nya begitu sekali. Lihat shj kelayakan akademik dan pekerjaan. Itu kah yg terbaik dan boleh di jadikan role model? Boleh berjumpa pelajar2 universiti awam atau swasta? Boleh di beri peluang dlm PRU akan datang seperti pemintaan nya utk meramaikan calon2 muda. Ini bahagian ketua pemuda malaysia yg juga se orang menteri serta lulusan Oxford.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 24, 2014 at 9:48 PM

Kj kan nak bawak pemuda umno jadi centric movement.. bukan pejuang melayu la

Umno ni tukar nama aje to united liberal malay ke apa ke kalau dah ke arah tu apa mau macam ular kena palu kat melayu kampung cakap lain kat bukan melayu cakap lain. Ada beza dgn parti pus ka

Ooo lagi satu kj boleh bagi report card apa status pencapaian centri ko tu. Kita berminat nak tau ni

....................
Reply To This Comment ...................
August 5, 2015 at 5:28 PM

Syuhkur alhamdulillah memang tepat apa yang diluahkan. Bila negara dah tak aman dan diwakili olih maknusia yang tak menhargai segala pengorbanan pembela bangsa menbebaskan tanah melayu dari cengkaman penjajajah tak mustahil negara akan hancur dan muflis sehingga generasi akan datang terpaksa merempat dan mengemis di negara sendir. Gejala rasuah dan gansterism akan bermaharaja disetiap maknusia yang mementingkan pangkat dan harta agar disanjung tanpa mempunyai rasa bersalah dan takut akan hukum karma. Subahanallah. Benarlah apa yang telah diterangkan dalam kalammulloh. Akan datang satu zaman maknusia akan kembali kezaman jahiliah bila membelakangkan agama. Maka bersedialah menerima balak yang telah allah janjikan insyallah.

Post a Comment