........... Khalid Move 1 - Kajang Move 0 | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Khalid Move 1 - Kajang Move 0

Monday, August 11, 201411comments

Adooooi .... apa pulak nombor 4 orang Exco Pas tu .....

Sepatutnya gambar prinskrin Sinar di bawah yang saya letak di atas dan gambar Anwar pula di bawah sebagai penutup tapi entah kenapa susunan begini terasa lebih sesuai.

Perang masih belum tamat namun saya rasa MB Khalid layak untuk diberikan sekalung TAHNIAH! kerana sehingga kini masih berjaya mengekang serangan bertali arus dari Anwar dan kuncu2nya secara berseorangan !

Ya, kemungkinan besar Khalid mendapat sokongan belakang tabir yang kuat dari penyokong2 beliau termasuk dari 4 orang exco Pas yang dijadikan sandaran kelayakan beliau untuk terus menerajui kerajaan Selangor.

Paling utama adalah sokongan dari Sultan Selangor sendiri ! 

Come on la ... kalau Sultan Selangor tak suka pada Khalid, baginda dah punya cukup alasan nak buang beliau dari kerusi MB. Perkenan baginda memberi nafas kepada Khalid untuk meneruskan pertempuran dengan seluruh jentera perang Pkr dan Dap.


Saya lihat perenggan akhir artikel Sinar itu yang paling penting untuk diberi perhatian -

Sehingga kini, Abdul Khalid berkata hanya empat Exco Selangor dari Pas telah menyatakan sokongan terhadap beliau untuk menerajui kerajaan negeri Selangor.


"Menurut artikel 53 (2) b Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor, Exco selain menteri besar mesti mendapat sokongan sekurang-kurang empat ahli atau maksimum 10 orang.



Sudah pasti Anwar akan pertikaikan dakwaan Khalid yang beliau mempunyai sokongan majoriti dewan dan akan mendesak diadakan sidang tergempar supaya dapat dikemukakan usul tidak percaya terhadap kepimpinan Khalid.

Apakah langkah Khalid dalam menangani perkara itu .... sama2 kita tunggu perkembangannya.

Saya juga menanti respon kepimpinan Pas keatas sokongan 4 exco mereka kepada Khalid. Tindakan 4 exco Pas itu boleh ditafsir oleh Anwar sebagai menentang beliau. 

Well .... Pas boleh saja berikan alasan yang mereka berempat bertindak atas kapasiti peribadi  dan tidak mewakili pendirian parti Pas ! Hahahahaha ....


Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
August 11, 2014 at 7:16 PM

Kedudukan khalid belum terjamin lagi.Khalid kena masuk pas dan berikrar taat setia dengan niki dan hadi.Bila khalid dah jadi ahli pas dan mendapat restu dari mursyidul am dan presiden secara automatik adun2 pas terpaksa tunduk pada kehendak parti atau dianggap penderhaka.Maka khalid akan dapat sokongan 100% dari pas dan umno.Khalid cuma perlu sokongan seorang dua adun pkr untuk mendapat kemenangan majoriti sbg mb.Tindakan ini secara tak langsung juga akan memecahbelahkan pakatan.Aljubs akan sangat marah,silap2 pas boleh kena tendang keluar.

....................
Reply To This Comment ...................
August 11, 2014 at 8:07 PM

dulu kholid rampas guthrie dari orang putih, sekarang ini kholid rampas negeri selangor dari orang munafik

terima kasih kholid .. anda telah membuatkan orang munafik menjadi semakin gila dan orang kafir terus bisu dan hilang akal

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 11, 2014 at 8:52 PM

DAP & PKR kena checkmate oleh TSKI dan UMNO. Umno (12 Adun) + PAS (15 Adun) + 2 (TSKI & PA) = 29 ADUN berbanding PKR & DAP = 27. TSKI dpt sokongan majoriti. DAP & PKR bakal hilang kerusi exco. Pandai2 tupai melompat, mereka terupa katak2pun boleh melompat juga.

....................
Reply To This Comment ...................
pemerhati
August 11, 2014 at 9:28 PM

@Kabus Ibra

kolid jadi alatan je..sapa punya idea utk rampas guthrie? mahathir la sapa lg..lain kali buat rujukan byk2 before kluarkan fakta.

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
August 11, 2014 at 11:40 PM

Nuar, Rafizi, Tokong dan bapaknya kompom tak tidur malam ni sebab nak cari jalan nak screw Khalid. Sapa sangka Khalid boleh bagi kaw-kaw pada Nuar and the geng. Hanya PAS saja yang berkuasa sepenuhnya sekarang ni. Kalau mereka guna akal, PAS boleh dapat macam-macam. Duit kerajaan Selangor ada berbilion-bilion. PAS dah tak perlu hulur tin milo nak cari dana. Nak beli jubah Koleksi DT pon tak perlu pecahkan tabung.

Buat masa sekarang memang Khalid menang. Tapi PAS pon parti politik jugak. Kalau dengan setan pon mereka sanggup bekerjasama, apalah sangat kalau terus kerjasama dengan Nuar and the geng. Macam aku kata tadi, kalau akal mereka gunakan, tepuk dada tanya selera. Paling tidak pon, mereka boleh buat agreement bila PR menang PRU 14, jawatan PM milik PAS.

Masih ada 5 hari lagi sebelum tarikh 17 Ogos menjelma. Macam-macam boleh berlaku. Silap-silap TS Muhyiddin dan UMNO dapat malu kena main dengan PAS. Apa sebab cepat sangat nak declare sokong Khalid. Dok diam-diam kat tepi sudahlah. Tak boleh ke sound senyap-senyap pendirian BN pada PAS. Kenapa sampai keluar official statement. Nampak sangat sikap menangguk di air yang keruh tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 11, 2014 at 11:52 PM

Harap2 tu kisah lama yg tk akan di ulang. Moga2sekelian raja, menteri dan rkyt tanah melayu sentiasa dilindungi Allah dr segala kejahatan. Apa apa pun, berhati2!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 4:54 AM

Alaaa..ini semua sandiwara je..saja je puak PR nak naikkan rating masing2 di saat kepondanan umno makin menjadi2..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 8:36 AM

Khalid berjiwa UMNO bukan PKR dan Anwar dah kena kencing. Khalid intergrity is higher than Anwar neither or Kit Siang. Jalan berlubang , sampah tak angkat punt ak pe, tapi pasal 3Bill sorry ah,,, tu rakyat Selangor yang PUNYA bukan PARTI ye..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2014 at 12:16 PM

Hikmah angkat sumpah jawatan MB pegang tombak. Sekarang gunakan tombak tu buat sula golongan simpatisan LGBT dari kalangan PAS dan PKR.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2014 at 1:57 AM

Hi there, this weekend is pleasant designed for me, as
this moment i am reading this impressive educational piece of writing here at my house.


my web-site; airplane valuation

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2014 at 7:33 AM

If you would like to grow your knowledge simply keep visiting this site and be updated with the most up-to-date
news update posted here.

Also visit my web site ... web copywriting made

Post a Comment