........... Isu MB Selangor - Pas Kena Diamkan Mamat Ni Jika Ingin Terus DiLihat Mesra Istana | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu MB Selangor - Pas Kena Diamkan Mamat Ni Jika Ingin Terus DiLihat Mesra Istana

Wednesday, August 13, 201412comments

Hari ini keadaan semakin tenang, debu2 pun dah jatuh ke tanah dan penglihatan semakin jelas ... sebab apa ? Sebab hari ini tidak ada sebarang tindakan drastik atau sebarang ledakan serangan dari pihak Pkr atau Dap terhadap MB Khalid.

Sebab tu saya harap Pas buat dunno je ! - KLiK.

Biar tenang dulu sebelum ambil sebarang tindakan. Sebarang keputusan tergesa2 berpunca dari sifat amarah/tidakpuashati akan hanya mengundang reaksi yang sama keras. MB Khalid bukan boneka macam bini Anwar !

Apatah lagi bila sudah jelas yang Sultan Selangor dilihat memihak kepada beliau.Jaga airmuka Sultan. 

Itu satu2nya perkara yang membezakan antara cara bertahan MB Khalid dengan cara serangan Anwar yang disokong Dap - Faktor Sultan. 

Langsung tidak nampak faktor istana dalam segala perancangan Kajang Move dari awal. Hormatlah sikit pada orang yang mempunyai kata pemutus itu. Ternyata MB Khalid bijak menyusun strategi walaupun dilihat keseorangan dalam melawan bala tentera PR.

Tidak menghairankan kenapa faktor Sultan tidak dihiraukan oleh PR yang jeneral2nya lebih ramai apek2 kiasu.

Saya suka melihat episod ini sebagai BUKTI betapa pentingnya elemen Raja2 Melayu sebagai benteng pertahanan terakhir survival bangsa Melayu.


                               *************************************

Selepas  5 exco Pkr dan Dap dipecat semalam, kecuali ADUN Batu Tiga, Rodziah yang masih diberi peluang kerana berada di luar negara, puak PR meroyan sakan !

What did you expect ? ? Kenapa buat2 terkejut ? Yang gatal buat kenyataan media memperlekehkan kuasa MB dan Sultan, ingat tidak akan ada tindakbalas ?

Berani bertindak maka seharusnya beranilah tanggung akibatnya. 


Kebetulan saya ada komen perkara yang sama semalam sebagai reaksi awal tindakan biadap para exco Pkr/Dap berkaitan sumpah setia dan akujanji - KLiK.

Sultan Selangor pula berikan perkenan pemecatan mereka dalam tempoh 2 jam ! ( KLiK ) Masih tak pasti lagi Sultan lebih suka pada MB Khalid atau Anwar ?

Satu lagi tamparan sulong hinggap ke muka para exco biadab itu bila pihak istana telah menghantar notis pemecatan secara resmi hari ini. ( KLiK ) Dan pihak SUK pula telah arahkan mereka kosongkan pejabat. ( KLiK )

Berani Buat, Berani Tanggung !

                         **********************

Yang ini saya nak beri satu lagi pesan penting pada Pas. 

Nampak dah kan betapa besarnya pengaruh dan peranan Sultan Selangor dalam isu ini ? 

Pas dikira masih dalam keadaan selamat kerana dilihat tidak berpihak walaupun kedengaran suara2 sumbang puak pro Anwar yang cuba jadi batuapi. 

Tapi keadaan akan berubah jika mamat kat bawah ni tak reti nak diam !

Mamat ni buat-buat lupa pulak yang dia baru je lagi di MURKAI Sultan Selangor secara direct dan terbuka. Ada hati pulak nak komen ..... 

Nanti tak pasal2 timbul isu lain pulak .... contohnya, kenapa Pas tidak bertindak ke atas mamat ni walaupun telah dihentam teruk oleh Sultan Selangor ? 

Lebih baik Pas diamkan mamat ni kalau masih ingin berada dalam senarai 'buku baik' pihak istana !

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2014 at 7:32 PM

Kadang kadang aku heran dengan mata aku ini

bila aku lihat sahaja gambar mamat ini tiba tiba itu juga aku teringat kepada paderi kristien

entah mengapa dia begitu sinonim dengan paderi ..tak tahu mcm mana aku nk didik mata aku untuk melihat dia sebagai orang Islam..ada cadangan???

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2014 at 7:40 PM

Letak tape di mulut Khalid Gereja dan humban ke dalam Selat Melaka.

Kalau zaman dahulu dah 24 jam kena halau ke luar Negeri Selangor.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2014 at 8:37 PM

aku pun sama...tapi mata aku nampak muka mangkok ni sebijik macam salman rushdi..

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2014 at 8:40 PM

Apa yang pasti, kita sudah lihat Sultan Selangor menggunakan pen nya ! Selama di bawah PAS dan PKR, Sultan langsung tidak di hormati dan seolah nya tidak wujud.

Semoga Sultan lebih menyerlah mentadbir Negeri nya yang di amanahkan kepada MB yang di calonkan untuk pilihan Baginda. Di samping itu MB Selangor Khalid mesti berjuang demi kesinambungan Kuasa dan Maruah Melayu Islam yang telah di renggut ke tapak kaki...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2014 at 9:37 PM

Inilah kelebihan Khalid yg tiada pada Najib! Berani bertindak balas walau pd cina DAP! Walau suatu ketika sangat sinonim dgn jolokan gagap, tapi sekurang-kurangnya berani memulangkan buah buku!

Najib kena jentik Namawee pun tarak tahan!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2014 at 10:20 PM

Klu pas gila kuasa dah lama ia berkuasa sebab ia majoriti besar dlm dun selangor.pada Pas kuasa perlu tp matlamat mesti diutamakan,apapun aku setuju jika pas tidak bagi muka dekat dap kerana mereka berani ugut Pas bererti mereka rakan yg tak boleh dipercayai

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2014 at 10:48 PM

Khalid for PM bros

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2014 at 10:55 PM

Kalau hari nih TS Khalid tubuh sebuah parti baru, aku dan seluruh keluarga akan keluar UMNO sokong dia!

....................
Reply To This Comment ...................
pemuda surau
August 13, 2014 at 11:09 PM

Salam din..
Kemelut selangor ni membuktikan dalam PR politiking pun kuat..cuma baru teruk terlondeh seminggu dua ni. Saya mau cadangkan Guan Eng letak jawatan kosongkan krusi DUN bagi beri laluan Anwar jadi KM P.Pinang Melayu pertama. Saya berjanji akan dapatkan sokongan smua org Melayu P.Pinang kepaslda Anwar atau kepada aesapa saja Melayu yang diberi peluang mcm ni...

Amacam din...ker guaner?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2014 at 9:15 AM

apa yg jelas difahami dr kes ini oleh puak2 DAP ialah ini negeri adalah raja melayu, melayu dan Islam punya. Cukup mutlak ini difahami oleh penganalisis cina beng. Tinggal lg mereka akan merangka strategi baru utk melemahkan@menghapuskan halangan 3 perkara diatas. Percayalah mereka punya pemikiran mesti kehadapan setelah berlaku kes2 sebegini.

Mungkin harapan mereka pada pendekatan pemimpin melayu spt anwar sudah berkurang. Begitu juga pd melayu ustaz2 ni pun lg mereka benci, sbb bangsa cina cukup praktikal. So harapan mereka akan dialihkan pd kumpulan@parti@pemimpin melayu lain plak demi survival Bangsa mereka.

Jadi agak2 bro pada siapa plak harapan mereka cuba bergantung???

Hehehe...... kita tunggu siapa akan kena

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2014 at 2:07 PM

kita tengok lah sampai bila Khalid boleh bertahan...kjaan exco 4 orang? biar betul...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2014 at 6:45 PM

Org pkr mmg muka tembok seperti atok nuar. Depa backstab ki boleh bila exco kena tendang bantah pulak. Sakit mental. Mamat dlm gambar tu mana reti bahasa. Sickos depa nih. Rupa mcm salman rushdie perangai pon serupa.

Post a Comment