........... Isu MB Selangor - Anwar Buat Pas Macam Tunggul jer ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu MB Selangor - Anwar Buat Pas Macam Tunggul jer ...

Sunday, August 10, 201415comments

Kena pecat juga Khalid dari Pkr .... hai, tak sabar2 nampaknya Anwar nakkan jawatan MB itu diberikan kepada bininya.

Anwar tak peduli dah pandangan orang lain walaupun rakan kongsi dari Pas. Apa yang penting, bininya kena jadi MB boneka secepat mungkin ! Bininya sendiri mengaku dia tak kisah kalau jadi boneka sekalipun, demi lakinya.

Pelbagai analisis telah dibuat mengenai tindakan pecat Khalid ini. Saya malas nak ulas kemelut jawatan MB itu dengan segala putar memutar dan belit membelit  yang terbabit. Keseluruhan masalah berkisar mengenai kuasa politik, wang dan Anwar .... soal rakyat Selangor belakang kira.

Saya hairan dengan rakyat Selangor yang boleh duduk diam memerhati jer apa yang berlaku kepada negeri mereka. Dahla yang buat kecoh semuanya orang dari luar Selangor, mereka pula bukannya dari satu gabungan parti politik yang sah !

Dalam keadaan kerajaan PR yang berkecamuk sekalipun, Umno hanya mampu jadi tunggul je. Langsung hilang pengaruh dan tak relevan di Selangor. 

Saya lebih suka menumpukan perhatian kepada cara Pas mengendalikan diri dalam situasi ini. Jelas nampak yang Anwar langsung tidak menghiraukan pandangan Pas yang menyokong Khalid sebagai MB. 

Konon Pas nak bermesyuarat pada 17 hb nanti bagi menentukan pendirian parti mengenai kedudukan MB ..... ada Anwar kisah ? Itupun satu lagi parti yang tak relevan dan sering diperlekehkan peranan dalam menentukan halatuju PR.

Seperti yang saya katakan sebelum ini, kalau mengikut jalan cerita yang semua rakyat dah boleh agak, Pas akan membontoti jer apasaja yang diputuskan oleh Pkr dan Dap. 

Langsung tidak ada kekuatan dalam mempertahankan maruah dan jatidiri .....setakat jadi Pak Turut jer lah. Bacalah apa kata Nik Aziz di sini. Percayalah, orang Melayu akan semakin meluat dengan Pas selepas ini.

MELAINKAN Pas melakukan kejutan di Selangor ....

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 9:51 AM

Apa punya posting nih? Sejak bila PAS mcm tunggul? Memang sejak azali lagi PAS nh ibarat tunggul jak! Isu murtad, kalimah Allah, perpaduan umat Islam, hukum-hakam agama.... semuanĊ·a lebih kepada kepentingan politik sahaja! Lebih sadis lagi bilamana pemimpin-pemimpin yang mereka pilih adalah terdiri daripada golongan bermasalah moral yang berat! Nak hukum hudud, tapi tak faham sistem perundangan Islam secara keseluruhannya. Dan yang paling teruk, menjadi hamba kepada puak kafir DAP!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 10:33 AM

Kona baring beb, cecah kepala lutut

Meeting 17 hb setakat minum kopi ala open house ajelah.. semua dah selesai.

Pas=parti tak boleh harap kini dan selamanya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 10:41 AM

Rakyat Selangor, jagalah negeri anda dari penyangak dari luar ni. Sama macam Melayu kena jaga Mlaysia. Sebab ii tanah tumpah darah kita. Orang lain sekadar menumpang jer. Apa dia orang kisah apa nak jadi? Last2, kita yang pungut segalanya, kalau berlaku mala petaka. Orang lain, mesti bungkus kemana2 nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 10:50 AM

Anwar yg terang2 disabitkan bersalah kerana meliwat oleh mahkamah tak nk lak dipecat.

Khalid yg takde ape2 masalah pulak beriya2 nk dipecat.

Lagi mau cakap pasal integriti dn ketelusan ka!! Ptuihhh PKR!!!

....................
Reply To This Comment ...................
August 10, 2014 at 11:30 AM

dah banyak termakan budi kot...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 11:33 AM

Kak Jijah sanggup tikam belakang Khalid Ibrahim (KI). Sedangkan semua orang tau bahawa KI satu team ngan Kak Jijah. Masa wartawan soal Kak Jijah pasal jam omega, KI lah orangnya yang bersungguh-sungguh menjawab bagi pihak Kak Jijah. Kini segala-galanya berubah demi menjaga hati Si Anugerah Tuhan.

Meskipun begitu, aku lebih kesian ngan Kak Jijah kerana terpaksa berkorban segala-galanya demi suami tercinta. Dari kes Shamsidar, Azizan, Sukma, Meor, Munawar, Saiful dan China Doll semuanya Kak Jijah cover baek punye. Itu belum masuk pengorbanan Kak Jijah dalam mengosongkan kerusi Permatang Pauh dan menjadi calon bidan terjun untuk Kajang. Pengorbanan Kak Jijah terlalu hebat untuk ditanggung oleh seorang isteri. Tapi, adalah Bang Nuar menghargainya ? Itu kena tanya Kak Jijah sendiri.

Bang Nuar pun satu. Ingat nak lantik MB ni senang-senang macam tu je ke ? Abistu Sultan Selangor nak letak mana ? Takkan boleh lantik MB macam tu jer tanpa perkenan Sultan Selangor.

Soal pendirian PAS, don't worrylah. Semua bisa diatur. Jika PAS pandang dari sudut Islam, pasti mereka melihat bahawa seorang khalifah itu mesti seorang lelaki. Bukan nak kata pempuan tak boleh jadi pemimpin. Tapi kalo pempuan itu bernama Kak Jijah, setakat ini belum ada track record bahawa Kak Jijah mempunyai pengalaman dalam pentadbiran kerajaan negeri. Nak mentadbir negeri tak sama ngan mentadbir parti politik lebih-lebih bagi seorang wanita.

Saya melihat segala kepincangan dan masalah yang melanda adalah berpunca daripada Bang Nuar yang bakal beristirehat di Resort Sungai Buloh tak lama lagi. Seluruh hidup Bang Nuar adalah untuk politik dan demi politik Bang Nuar sanggup korbankan segala-galanya termasuk isterinya sendiri. Bang Nuar jugaklah yang bertanggungjawab meniupkan api perkauman di kalangan puak kiasu sehingga mereka telah melampaui batas. Ada Bang Nuar kesah ? Biar jahanam negara ini asal aku dapat jadi PM. Lebih-lebih apabila negara ini diperintah oleh melayu liberal seperti Ah Jib Gor yang banyak bagi muka kat bangsa kiasu.

Semoga Aman Negara Tanpa Anwar Ibrahim (SANTAI)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 11:43 AM

Jangan rendahkan Pas dalam soal ini,kerana kita kena faham bila berhadapan dgn Anwar al Jubori kaki putar,bukan sesuatu yg senang utk sesiapa pun menyanggahnya.Pas menunduk sejak tahun 1998 sehingga sekarang,tapi Umno pun apa kurangnya,berapa lama Umno berada di bawah tapak kaki al Jubori yg hampir saja berjaya menjejak tangga PM melalui Umno.Mujur juga ada Tun Mahahtir yg di gelar Mahafiraun oleh Pas ,Ummi yg di gelar 'sundal',Azizan dan arwah Khalid Jeffri yg di katakan sebagai pemfitnah yg membantu Umno dalam menggagalkan Anwar al Jubori bertakhta sebagai PM.Dan mujur juga pukul maut utk Anwar dapat di sudahkan oleh Saiful dgn dibantu oleh Rahimi yg mampu menolak bermacam-macam tawaran dari al Jubori,sebaliknya sanggup mendedahkan kebejatan sebenar si al Jubori dgn lebih jelas.Nasib Pas dan Nasib Umno hampir sama dalam soal berkawan dgn al Jubori ini,di pergunakan dan di infectionkan oleh al Jubori dgn virusnya kedalam kedua-dua parti tersebut.Umno sudah hampir berjaya menawarkan virus tersebut,keadaan Pas masih menjadi teka teki kerana tidak tahu sejauh mana virus yg bernama Mat al sapu ,Khalid al gereja dan gromobolannya menular di dalam Pas.Mampukan serapah jampi para ulamak mereka menawarkan kesan penularan tersebut,amat sukar di ramalkan.Hanya Allah yg tahu,namun kita berharap kebenaran akan menang juga .Insyaallah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 12:51 PM

@Anonymousahaaa... sedap membalun tu!!! tapi betullah yang macam hang kata tu, tak boleh nak nafi dah!!!! tapi yang aku heran tersangat2 ialah macamana seluruh jentera PR termasuk bloggernya banyak yang sokong dan setuju dgn peliwat tu? agaknya hukum alam menepati maksud hadis ... panjang hadis tu, tapi aku petik satu saja iaitu " bilamana manusia memilih pemimpin yang paling buruk akhlaknya dikalangan mereka"...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 3:19 PM

Aku doakan satu aje, tuanku sultan tolak jijah as calon MB. Sultan berhak menolak tanpa sebarang alasan
Amikawwww nuar ha haaaaaa haaa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 4:15 PM

Dan saya pula paling saya nak muntah ialah nek jijah. Sampai sanggup jadi munafiq dgn Allah kerana anugerah kuil pak nuar. Kesian ? Dont think so laa..she is a pathetic looser. Dah kena nasi kangkang dr anugerah kuil tuh. Sic

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 4:57 PM

bg aku tunggul tu tk betul...yg betul cam binatang yg menyalak tu...bila soh duduk...dia duduk...soh baring...dia baring...soh salak dia salak...itu lah pkr dan dap buat kt pas...dn pas pn patuh la mcm menate tu...tk cayer tanyer ahlul2 pas....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 5:34 PM

bila punggung dah kena usap oleh al juburi, mata dah jadi putih. mata hitam dah hilang. tu dia punya penangan usap punggung oleh al juburi. bila kena liwat, terus ahli pas jual agama dan diri. tu baru ada yang sedar, tapi tak boleh halang atau menyakinkan yang masih lagi dibuai liwat. takut beb penangan ahli pas yang marah. ikut syaitan, kawan mereka tu, kena maki la yang dok lawan arus. bila pecah jer isu nak berbaik dengan umno, terus jer kena maki hamun. umno tu jauh kat bawah kaki ahli pas, dap tu terletak teratas sekali daripada tuhan ahli pas. jauh beza tu. tu yang sanggup jadi tunggul tu. tunggu jer `air turn back` pemimpin pas tu. serupa jer dengan kita semua, dunia tu penting. cuma ahli pas jer nampak pemimpin mereka macam... tak sanggup nak buat bandingan. tu yang umno nak ikut tu, jangan sentuh ah jib gor, wa terajang lu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 8:00 PM

Kesian rakyat Selangor... sekarang ni dh mcm anak yatim piatu. Nk menagih simpati kat UMNO selangor,depa dh 'lumpuh' kena strok.. Nk mengadu kat PR,mereka xlayan sbb masing2 tgh sibok nk rampas kerusi MB dn tunjuk kuasa wp xbesar mana...

Rakyat Selangor dok harap panas sampai petang, tup2 mai hujan lebat beserta angin kencang ditgh hari..

PR yg diharapkan dpt menjadi lebih baik dr BN sekarang dh jd lebih teruk dn keji dr apa yg pernah mereka keji pada BN dulu..

Br 15 bulan menang PRU13, dh telanjang habis semua kurap kat punggung dn kudis kat kelangkang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2014 at 8:09 PM

Mana BN Selangor ek?? Tido ker bro??

UMNO Selangor bwh Noh Omar buat apa??

MCA dn Gerakan selangor idup lagi ker??

MIC dh masuk kubor lom??

Semua mungkin dh berangan dapat kemenangan besar kalo jadi PRN kot..

....................
Reply To This Comment ...................
PakKaduk
August 10, 2014 at 11:58 PM

Gerakan ABU (Asal Bukan UMNO) oleh golongan melayu liberal dan bukan melayu di Selangor berjaya. Berjaya dalam memporak-perandakan negeri Selangor. Golongan ini adalah penyokong kuat PR majoritinya penyokong DAP & PKR. PAS ? Tak relevan dalam semua aspek. Tapi PAS masih tak sedar. Rakyat sokong PAS sebab meluat dengan UMNO saja. UMNO pun tak sedar juga yang rakyat sudah benci disebabkan terlalu lemah dalam menangani pelbagai isu dalam negara. Lemah dan lembik.

Sebenarnya PAS di Selangor akan jadi kuat semula dengan bantuan UMNO. Itupun jika UMNO kembali sedar dan tak lembik lagi. PAS sepatutnya bergabung dengan UMNO/BN untuk menubuhkan kerajaan di Selangor. Rakyat Selangor sudah tentu dah alami pengalaman buruk di bawah pentadbiran kerajaan boneka pimpinan DAP. Kecualilah rakyat Selangor masih tak sedar lagi dan suka dipermainkan pemimpin2 rakus yang hanya mengejar wang.



Post a Comment