........... Isu Jawatan MB Selangor - Tun Mahathir Kasi Potong Stim la ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Jawatan MB Selangor - Tun Mahathir Kasi Potong Stim la ...

Saturday, August 16, 20149comments


“Jangan fikir dia hanya mahu jadi menteri besar, bagi Anwar jawatan itu tidak penting...

“Anda boleh buat pilihan raya baru, tapi saya tidak fikir ia akan menyelesaikan masalah jika Anwar tidak menjadi perdana menteri.

“Jika Anwar jadi perdana menteri untuk sebulan, saya fikir barulah dia akan berpuas hati."
- Mkini.


 Hahahaha .... direct to the point ! Takde dah nak pusing2. Saya percaya ramai dari kita pun dah lama tahu perkara ini cuma kita seronok jer layan politik puak PR. 

Jek sini sikit, jek sana sikit, cuit sini, cuit sana ... melompat2 la diorang. 

Bersungguh2 puak PR melompat pulak tu. Sampai habis terlondeh kain dua tiga puak itu duk melayan karenah Anwar. 

Tun Mahathir ni kasi potong stim la pulak ....

Dua tahun lepas pun Tun Mahathir dah sindir Anwar perkara yang sama, waktu itu Anwar kata kononnya dia nak bersara kalau gagal lagi PRU13. Sindir Tun waktu itu -

"Dia patut bersara sekarang, tak ada guna langsung...dia (Anwar) punya hajat cuma nak jadi perdana menteri,"


Dr Mahathir (kanan) berkata kenyataan Anwar itu merupakan retorik politik sahaja kerana menurut beliau jika pakatan pembangkang kalah dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, Anwar masih terus dengan impiannya untuk menjadi perdana menteri.

"Kita buat dua jawatan perdana menteri, bagi dekat dia satu 'Honour Prime Minister' selama lima hari, lepas itu dia boleh bersara," katanya. - Mkini 6/7/2012.

Melenting Anwar dibuatnya waktu itu ! Tapi ternyata sindiran Tun itu TEPAT .... PRU13 dah lebih setahun berlalu, Anwar tak bersara juga.

Kali ni tak tahulah macamana rupa Anwar bila sekali lagi dilondehkan bekas bosnya dulu.

Yang kita seronok layan isu ni sebab kita lihat puak PR bersungguh2 percaya dengan kelentong Anwar ! 

Tak percaya tengoklah macamana Anwar bila pelan nak letak bininya jadi MB terbantut. Katakanlah orang lain yang ganti MB Khalid ( saya percaya itu jalan keluar terbaik bagi memuaskan hati semua pihak yang bertelagah tapi masalahnya itu bukan pelan Anwar ! ), apakah Anwar akan akur dan diam ?

Akhir sekali sempat juga Tun Mahathir selitkan amaran disebalik sindirannya -
  
Kalaupun dipenuhi impian Anwar nak jadi PM selama sebulan .... "Tapi kemudian dia tidak akan lepaskan jawatan...,” !

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2014 at 9:39 PM

tu la pasal....org lain ni cuma jadi buah catur dia aje...terutama pada yg masih tak sedau diri !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2014 at 9:48 PM

Like...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2014 at 10:18 PM

Eloklah bang nuar bercuti panjang. Pastu berehat dan bersantailah sepuas-puasnya kat Resort Sungai Buloh (5 star hotel). Segala kemudahan dan layanan kat resort tu mesti tiptop punye. Diharapkan semoga suhu politik negara kembali menurun apabila bang nuar bercuti panjang nanti. Sejak bang nuar dibebaskan oleh pak lah dan pasport bang nuar diberi secara by hand oleh budak tingkat 4, politik malaysia menjadi kucar-kacir,cacamerba dan porak-peranda dibuatnya. Belum pernah dalam sejarah puak kiasu secara terang-terangan mempertikaikan apa yang telah termaktub dalam perlembagaan negara. Bang nuar ni bagaikan sesumpah. Depan cina dia boleh jadi lebih kiasu dari orang cina. Begitu jugak depan orang india pun cuba nak jadi sivaji the boss. Lama-kelamaan, orang cina dan orang india menjadi berani menjolok sarang tebuan. Masalahnya, ader bang nuar kesah ? Biarlah jahanam negara ni asalkan aku dapat jadi pm.

Semoga Aman Negara Tanpa Anwar Ibrahim (SANTAI)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2014 at 11:01 PM

Allah cabut nyawa mamat tu baru lah aman negara..

....................
Reply To This Comment ...................
August 16, 2014 at 11:29 PM

Din, jangan ikut sangat cakap Mahathir tu.... Anwar baik dengan US, nanti dia minta US serang Malaysia, naya kita. Najib pun tak berani... Dula masa PRU 13, Najib hampir-hampir setuju dan buat kerajaan campuran Najib-Anwar di Malaysia. Takdir Allah tak menjadi.. (pssssst: Najib pun tak boleh harap jugak...)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2014 at 11:45 PM

Jom kita kempen DSAI atau DSWA-kipas jadi K.M P. pinang.
Penang Move!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 17, 2014 at 9:55 AM

Cadangan terbaik!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 17, 2014 at 11:09 AM

Elok sangatlah tu. WaK sokong!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 25, 2014 at 4:54 PM

Masalahnya US pun tak berani coz MALAYSIA ada hubungan baik dengan bnyk negara-negara lain terutama nya negara CINA yg paling akrab dengan negara kita.. sebenarnya negara lain pun tak mungkin nk serang.. sebab negara kita paling comel. Kata: Negara yg lain .. Hehe

Post a Comment